Aihe: Jackson vai ESP-LTD
1 2
mikkosah
12.04.2005 12:21:08
Olen ostamassa uutta skebaa. Mikä näistä olisi paras hankinta ja miksi?

Jackson RR3 550€ thomann
Jackson JS35 Rhoads 389€ thomann
Jackson RX10D Rhoads 466€ thomann
ESP-LTD KHV MMV-04 666€ musamaailma

ja lisäksi mistä pääkaupunkiseudulta saa uusia Jackson kitaroita? Kukaan ei vissiin niitä tuo maahan.
Let´s go through the wall!!!!
overtake
12.04.2005 12:25:36
Ihan kuin tätä olis kysytty ennenkin...

Yleisen mielipiteen mukaan nuo LTD:t ovat parempaa tavaraa kuin halpis Jacksonit tätä nykyä.
www.stonetabs.tk
McNulty
12.04.2005 12:29:19 (muokattu 12.04.2005 12:32:18)
Itse valitsisin noista vaihtoehdoista kyllä tuon RR3:n mikäli Rhoads-body on ainoa mikä kelpuutetaan...

Miksikö? Siksi että RR3 näyttää paremmalta kuin tuo LTD rumine beveleineen. RR3:ssa paremmat värivaihtoehdot, mielestäni parempi kaula myös. Tallat ja mikit ovat vissiin aika se ja sama kummassakin. Noita halvempia en suosittele.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
mhaarala
12.04.2005 13:43:26
Ja RR3:ssa on jakin paikka yläsarvessa, mukavampi soittaa istuen. Muuten en niin hirveästi pitänyt vehkeestä, liikaa tilpehööriä mitä ei tarvitse... itse kun en oikeastaan tarvitse kuin yhden volumepotikan ja mikkivalitsimen ja kun tuossa on molemmille mikeille oma volumesäätö + tone + kytkin niin käy vähän ahtaaksi minun mielestäni. Soittotuntuma on ihan asiallinen mutta se pulttikaulan liitos on aika berberistä ja mikeistä en myöskään pitänyt. Ehkä jos siihen saisi toisen etupleksin missä on vain tarpeelliset "lävet" ja vaihtaisi mikit niin RR3 voisi olla ihan kiva lelu...

JS35 kannattaa unohtaa saman tien, se on täysi lelu ja ritsa. RX10D oli kiva soittaa ja siinä oli säätöjä ne tarpeelliset (volume + kytkin), mutta mikit kuraa ja jakin paikka alasarvessa, pulttikaula edelleen miinusta. MMV-04 on myös tuota pulttikaulasarjaa samanlaisilla mikeillä, joten unohda se ja etsi mieluummin MMV-SN, siinä on paremmat mikit ja vähän parempi kaulaliitos, jos LTD:tä aiot hankkia. Tosin jakin paikka on näissä LTD:issäkin alasarvessa... 24 nauhaa on tosin mukavampi kuin Jacksonien 22 ja kooltaan LTD on huomattavasti isompi. Jackson on mielesäni viimeistelty paremmin kuin LTD. Muusta laadusta en sitten osaakaan sen enempää sanoa...
Kampuzzjeah!
12.04.2005 14:22:12
hmm,minä ottasin RR3:sen,koska se on Jackson RR eli ei mikään Esp/Ltd jäljitelmä.Ja jakki on yläsarvessa.
luopio
12.04.2005 15:50:20
hmm,minä ottasin RR3:sen,koska se on Jackson RR eli ei mikään Esp/Ltd jäljitelmä.Ja jakki on yläsarvessa.

joo, näin...
Wie bitte?
...And Justice For All
12.04.2005 19:09:49
Noista vaihtoehdoista RR3.
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
Velli
13.04.2005 13:28:41
Tuossa RR3:ssa on vain niin älyttömän kälyinen se talla että ihan sen vuoksi jättäisin senkin ostamatta.
Ben_D
13.04.2005 13:43:14

RR3 on yhtälailla RR1 jäljitelmä kun MMV SN on SV Standard jäljitelmä, että se siitä.
Sunrise
13.04.2005 14:09:22
Miten paljon eroo noilla RR1:llä ja Standard SV:llä on soitettavuudessa / soundissa?
Not only do I not know the answer, I DON'T EVEN KNOW WHAT THE QUESTION IS
Ben_D
13.04.2005 14:31:31

Miten paljon eroo noilla RR1:llä ja Standard SV:llä on soitettavuudessa / soundissa?

Voisin olettaa, että sen verran, mikä on mikkien ero. En jaksa tarkistaa Standard SV:n materiaaleja, mutta olettaisin, että samat materiaalit kun RR1:ssä.
Kampuzzjeah!
13.04.2005 15:47:05

SV:ssä on 24 nauhaa ja aktiivit,puita ei jaksa katsoa.
mhaarala
13.04.2005 20:32:34 (muokattu 13.04.2005 20:32:53)
RR1:tä ja SV Standardia en osaa vertailla kun en ole päässyt testailemaan, mutta verrattuna RR3:n, RX10D:n ja MMV-SN:n välillä erot soitettavuudessa ovat mielestäni suunnilleen tässä:

- RR on paljon pienempi, kevyempi ja sirompi

- RR 22 ja ESP 24 nauhaa

- MMV:tä "pitää" soittaa mielestäni alempana kuin RR:ää, vaatii totuttelua ainakin dinky-jaskan jälkeen... tai siis se tuntuu luontevammalta alempana kuin RR (subjektiivinen mielipide)

- kaulatuntuma on erilainen, RR3 ja RX10D tuntuivat enemmän tilukepeiltä, siinä missä MMV on ehkä vähän enemmän "all around"... varsinkin MMV-SN:n kaula on paljon paksumpi kuin Jacksonien, SV Standardin kaulasta en osaa sanoa, toivon mukaan on kuitenkin vähän ohuempi. bendaukset onnistuvat kummallakin, joskin teen helpommin ja korkeammalle MMV:llä kuin RR:llä. Yksinkertaistettuna: MMV on vähän "raskaampi" soitettava mutta mielestäni se antaa soittoon/soittimeen vähän enemmän "näppituntumaa" kuin RR, nämä ovat kuitenkin subjektiivisia mielipiteitä...

Ja ne SV Standardin puut ovat ihan vakiokamaa, eli leppä + vaahtera + eeben.
WildChild89
13.04.2005 21:05:57
Kysynpä tähän väliin että tarkottaako tosa RR3 TR:ssä toi tr vain ja ainoastaan transparent värejä?
No miten on lähteekö teistä vittu vielä meteliä??!?!?!!!! jOLAdiDiUU.
immaculate
14.04.2005 06:25:44
Turussa ainakin Soitin Laine, Vertikaali ja F-musiikki myy Jacksoneita. :p
Immaculate.
Ben_D
14.04.2005 06:58:48

Sekä DLX Music Malmilla.
Vousku
14.04.2005 08:49:31

Tuossa RR3:ssa on vain niin älyttömän kälyinen se talla että ihan sen vuoksi jättäisin senkin ostamatta.

Kälyinen? Kerroppa lisää mitä tarkoitat? Miten se huonous ilmenee?

Jackson on se ainut oikea Randy (oh suit you sir).. no joo.

Kokeile kumpiakin, siis Jaskaa ja ESP:tä. Täältä saat 1000 eri mielipidettä asiaan, mutta kukaan meistä ei tiedä miltä sen kitaran pitää sun käsissä tuntua.
Varmasti ovat laadukkaita keppejä molempi.
Miksi kuunnella huonoa musiikkia kun sitä voi tehdä myös itse?
Ben_D
14.04.2005 08:57:37

Varmasti ovat laadukkaita keppejä molempi.

Siitä en olisi niinkään varma.
Velli
14.04.2005 10:10:24
Kälyinen? Kerroppa lisää mitä tarkoitat? Miten se huonous ilmenee?

Se ei pidä virettä pidemmän päälle. Ensimmäinen vuosi tai pari voivat sujua ongelmitta, mutta sen jälkeen se kaukoidän tinametalli, josta se talla on siis tehty, alkaa väsyä ja sen seurauksena vireongelmia alkaa esiintyä. Eikös siinä edelleenkin ole se Jacskon JT-580LP-talla (tai JT500)? Mulla oli tuossa kitarassa moinen:

http://www.angelfire.com/bug/kaavio/Kelly3esittely.html
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)