Quu 12.04.2005 13:12:53 | |
---|
Mietin tässä uutta konetta ja kysyisin, että toimiiko M-Audion Delta Audiophile 2496 sellaisena yleisäänikorttina? Peleissä yms. Ja mitenkäs nauhoituspuolella latenssi? Tai versio 2: Emon integroitu äänikortti peleihin yms ja 2496 äänityksiin. Sitten siihen tulee sellainen kysymys, että miten saisin kyseisen homman toimimaan? http://hevijammu.cjb.net
Hinta: 400e/En tingi. |
HK 12.04.2005 13:40:51 | |
---|
Mietin tässä uutta konetta ja kysyisin, että toimiiko M-Audion Delta Audiophile 2496 sellaisena yleisäänikorttina? Peleissä yms. Ja mitenkäs nauhoituspuolella latenssi? Toimii. Peltikorva puupäässä. |
Klezberg 12.04.2005 16:22:50 | |
---|
Ja mitenkäs nauhoituspuolella latenssi? Latenssin saa säädettyä ihan melkein miten lyhyeksi vaan, eli käytännössä muun koneen vääntö tulee ratkaisevaksi. |
overtake 12.04.2005 20:57:34 | |
---|
Mulla on nyt jonkun pari kuukautta ollut juurikin tuo Audiophile koneessa ja ei ole toistaiseksi tullut sellaista tilannetta vastaan ettei olisi äänet toimineet. Eli toimii ihan yleiskäytössäkin. www.stonetabs.tk |
Wasbesp 12.04.2005 23:44:02 | |
---|
Tai versio 2: Emon integroitu äänikortti peleihin yms ja 2496 äänityksiin. Sitten siihen tulee sellainen kysymys, että miten saisin kyseisen homman toimimaan? Ei kannata. Käytät vain tuota 2496:sta kokoajan, hyvin se toimii joka suhteessa. Itselläni on ollut se jo tässä jonkun aikaa koneessa. Ja niinkuin jo mainittiinkin, latenssin saa erittäin pieneksi. Aika paljon on tullut itsekin nauhoteltua. Onks kaikki Alexit laihoja? |
Simppa75 13.04.2005 09:23:12 | |
---|
Moiks! Mulla on kanssa toi Audiophile 2496. Voiskos joku kertoa pikasesti miten toi latenssiaika tunetetaan? t.Simppa Elämä on ihmisen parasta aikaa!
- M.Nykänen |
Wasbesp 13.04.2005 16:30:11 | |
---|
Moiks! Mulla on kanssa toi Audiophile 2496. Voiskos joku kertoa pikasesti miten toi latenssiaika tunetetaan? t.Simppa No mulla on ainakin tuolla trayssa pieni ikoni, mistä tuplaklikkaamalla saa auki tuon äänikortin Control Panelin. Sieltä sitten Hardware Settings- välilehti -> Latency. Onks kaikki Alexit laihoja? |
Simppa75 13.04.2005 22:19:40 | |
---|
No mulla on ainakin tuolla trayssa pieni ikoni, mistä tuplaklikkaamalla saa auki tuon äänikortin Control Panelin. Sieltä sitten Hardware Settings- välilehti -> Latency. Mun asetukset näyttäs olevan: Master clock: Internal Xtal Codec sample rate: 44,100 Multitrack Driver Devices: Single and In-Sync Variable signal levels: Consumer DMA Buffer size: 128 samples Asio options: Disable audio app use of monitor mixer and patchbay/router Ei muita asetuksia h/w välilehdellä... mites muilla? t.Simppa Elämä on ihmisen parasta aikaa!
- M.Nykänen |
Klezberg 13.04.2005 22:21:53 | |
---|
Mun asetukset näyttäs olevan: Master clock: Internal Xtal Codec sample rate: 44,100 Multitrack Driver Devices: Single and In-Sync Variable signal levels: Consumer DMA Buffer size: 128 samples Asio options: Disable audio app use of monitor mixer and patchbay/router Ei muita asetuksia h/w välilehdellä... mites muilla? t.Simppa Muistaakseni se on tuo DMA buffer size. Kun muutat sitä, se kertoo sinulle latenssin millisekunteina. Voit kokeilla säätää sitä niin alas kuin mahdollista ilman että tulee pätkimistä. |
Muistaakseni se on tuo DMA buffer size. Kun muutat sitä, se kertoo sinulle latenssin millisekunteina. Voit kokeilla säätää sitä niin alas kuin mahdollista ilman että tulee pätkimistä. Kiitti pikaisesta vastauksesta. Mullahan tuo 128 on toiseksi pienin arvo listassa. Voin tietysti pudottaa vielä 64:een. Ok, testaan. t:Simppa Edit: Joo muokkasin tuon DMA Buffer sizen 64:een, jolloin sain seuraavat arvot: 96kHz = 0ms 44.1kHz = 1ms 22.050kHz = 2ms Elämä on ihmisen parasta aikaa!
- M.Nykänen |
Eddie 17.09.2005 23:48:47 | |
---|
Nostetaanpa ylös, kun on kysyttävää. Minkälaiset mikkietuset tässä kortissa oikein on? Olen etsimässä äänikorttia ja kyseinen vehje vaikuttaa varteenotettavalta vaihtoehdolta. "Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles |
Ville81 18.09.2005 09:40:35 (muokattu 18.09.2005 09:43:13) | |
---|
Teilläpäs on pienet bufferit. Itse pidän sen suosiolla 512:ssa, jokin aika sitten oli 1024 ja reaaliaikaisesti pystyy vielä soittaa syntikoita. Nostamalla bufferia ja sallimalla vähän latenssia, ei mene kone niin polvilleen. Minkälaiset mikkietuset tässä kortissa oikein on? Ei ole mikkietusia. Itselläni on kortin kaverina erillinen mikkietuaste. Hintaa kertyi kortille 85€ ja etuselle muistaakseni seittemänkymppiä. Eli tällainen budjettiratkaisu. Olen hyvin tyytyväinen äänenlaatuun. |
Eddie 18.09.2005 12:14:43 (muokattu 18.09.2005 12:15:22) | |
---|
Ei ole mikkietusia. Itselläni on kortin kaverina erillinen mikkietuaste. Hintaa kertyi kortille 85€ ja etuselle muistaakseni seittemänkymppiä. Eli tällainen budjettiratkaisu. Olen hyvin tyytyväinen äänenlaatuun. No tarviiko sitä vahvaria luukuttaa tämän kortin ja mikkietusen kanssa lujalla? Mulla on jo nimittäin mikkietunen valmiina (Art Tube MP Studio), ja integroidun äänikortin kanssa sai vahvaria pitää lujalla ja mikkietusenkin signaalinvahvistussäätöjä suht kovalla, että sai kunnolla soittoa narulle suht hyvällä saundilla. Ottaako 2496 signaalia jotenkin "herkemmin" vastaan kuin integroidut? "Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles |
Ville81 18.09.2005 14:14:47 | |
---|
No tarviiko sitä vahvaria luukuttaa tämän kortin ja mikkietusen kanssa lujalla? Mulla on jo nimittäin mikkietunen valmiina (Art Tube MP Studio), ja integroidun äänikortin kanssa sai vahvaria pitää lujalla ja mikkietusenkin signaalinvahvistussäätöjä suht kovalla, että sai kunnolla soittoa narulle suht hyvällä saundilla. Ottaako 2496 signaalia jotenkin "herkemmin" vastaan kuin integroidut? En tiedä ottaako tämä kortti herkemmin signaalia vastaan. Mulla on gain ja-output volume jossain klo yhden kohdalla. Hyvinhän tuo näyttää pelaavan. Riippuu varmaan kanssa mikistä, jota käytät. |