TinKKuLi 13.04.2005 22:06:58 | |
---|
mulla on jotenki hallussa soinnut elikkäs tavallaan osaa ne ja voin soittaa niitä kylläkin vain tosi hitaassa tahdissa..eli en tiiä osaanko sittenkään..mutta haluaisin oppiatablatuurit! mutta ko en osaa..eli voiskos joku selittää mulle miten niitä soitetaan..täälä oli hyvä keskustelu mutta ko mie en tiiä edes sitä soitetaanko nämä tabit ns.rämpäyttämällä kaikkia kieliä vai näpppäilemällä yhtä kerralaan..?!? siis olisi kiva jos joku kehtais kertoa.. |
|
_Mazi_ 14.04.2005 10:19:03 | |
---|
mulla on jotenki hallussa soinnut elikkäs tavallaan osaa ne ja voin soittaa niitä kylläkin vain tosi hitaassa tahdissa..eli en tiiä osaanko sittenkään..mutta haluaisin oppiatablatuurit! mutta ko en osaa..eli voiskos joku selittää mulle miten niitä soitetaan..täälä oli hyvä keskustelu mutta ko mie en tiiä edes sitä soitetaanko nämä tabit ns.rämpäyttämällä kaikkia kieliä vai näpppäilemällä yhtä kerralaan..?!? siis olisi kiva jos joku kehtais kertoa.. Pienenä vinkkinä vois sanoa, että ota joku tuttu biisi jonka osaat jo jotenkin soittaa tai tiedät miten menee ja seuraat tabulatuureista miten se siellä menee. Eli vaikka se paranoidi sinne taustalle pyörimään ja katsot tabulatuureista ja vaikka samalla yrität soittaa sitä niin toivottavasti opit yhdistämään äänen ja merkin. Itse kutakuinkin näin opin sujuvasti lukemaan tabuja. |
Epämuusikko 15.04.2005 22:43:21 (muokattu 15.04.2005 22:45:02) | |
---|
Mullekin tuottavat pahoja ongelmia. Sitten tajusin taitella läksysivuni siten, että tabbikset peittyvät. Tällöin voi keskittyä nuotti-pää-kädet-otelauta-reitin hiontaan, eikä ole sitä yhtä välivaihetta siinä haitoilla. En halua provota, mutta etsikää käsiinne Jeff Berlinin haastattelu, jossa miehellä oli vankka mielipide aiheesta tabulatuurit. Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009 |
Bald Anus 16.04.2005 00:01:38 | |
---|
mulla on jotenki hallussa soinnut elikkäs tavallaan osaa ne ja voin soittaa niitä kylläkin vain tosi hitaassa tahdissa..eli en tiiä osaanko sittenkään..mutta haluaisin oppiatablatuurit! mutta ko en osaa..eli voiskos joku selittää mulle miten niitä soitetaan..täälä oli hyvä keskustelu mutta ko mie en tiiä edes sitä soitetaanko nämä tabit ns.rämpäyttämällä kaikkia kieliä vai näpppäilemällä yhtä kerralaan..?!? siis olisi kiva jos joku kehtais kertoa.. Sun säestyksestä (eli soinnuilla soittamisesta). Kauanko olet soittanu soinnuilla? Ei se kaikilla heti luista. Harjoittele ahkerasti vaan, nii kyllä se menee! |
Sunrise 16.04.2005 00:07:48 | |
---|
Jeesus. Siinähän se lukee mitä pitää soittaa. Jos ei tajua tabuja niin huh huh. Not only do I not know the answer, I DON'T EVEN KNOW WHAT THE QUESTION IS |
Kapt. Bratislava 16.04.2005 19:53:52 | |
---|
Jeesus. Siinähän se lukee mitä pitää soittaa. Jos ei tajua tabuja niin huh huh. No niin.. niin no. En mäkään joskus teininä osannu aluksi tabuja, nuoteista puhumattakaan. Sitten joku viisaampi selitti miten homma toimii. Ja missä nyt sitten ollaan?:D Ei kysyvä tieltä eksy:) Kritiikin tulee olla ei ainoastaan häikäilemätöntä vaan myös henkilökohtaista. -PB / Taiteilija ei harjoittele vaan kokee. -CC |
Ocean Boulevard 16.04.2005 20:28:13 | |
---|
Kunhan Sunrise vaan näppistään paukuttaa. :-) |