Niinpä niin, eli tekniikan treenaamiseen on tietysti paljon eri keinoja, voi katsoa opetusvideoita tai treenata erilaisia tekniikoita (sweeppaus, legato, sahaus) jne.. Mutta treenaatteko te tekniikkaa opettelemalla erilaisia sooloja? Olisi hyvä jos mainitsisitte parit hyvät tekniikkaa harjoittavat biisit/soolot. Itse olen katsellut Marty Friedmanin sooloja, Gary Mooren paria biisiä ja Petruccin jotain sooloja. Itselleni hyvä harjoitus on Symphony of destructionin soolo, kun soitan sen picking arpeggio tyyliin. Se on Viidakon laki |
Necromuru 13.04.2005 22:22:09 | |
---|
Vinnie Mooren Beyond The Door kappaletta sahanneena voin sanoa että kappale sisältää paljonkin eri tekniikan alueita harjoittavia kohtia. Pari hyvää Sweeppikohtaa varsinkin löytyy. Tämä on mielipiteeni ja yhdyn siihen täysin. |
overtake 13.04.2005 22:54:18 (muokattu 13.04.2005 22:54:31) | |
---|
Paul Gilbert (Racer X) - Technical Difficulties George Lynch (Dokken) - Mr. Scary hauskoja instrumentaalipätkiä www.stonetabs.tk |
Fadead 13.04.2005 22:56:02 | |
---|
Jos Martti on lähellä sydäntä niin Hangar 18. Siinä on pirun mukavat soolot. Itse ainakin väänsin tuota biisiä ihan urakalla ja kyllä siitä jäi aika paljon käteen. Biisistä löytyy jokunen sweeppi ja "ei niin tavallisia" sormituksia. Tyhmät teot johtuvat siitä, että jokainen on oman itsensä orja. |
Telemacher 13.04.2005 23:00:31 | |
---|
Kannattaa myös analysoida muiden tekemiä sooloja ja biisejä. Pelkkä tabulatuurien ulkoa opiskelu ei kovin paljon kehitä ketään artistina. Itse yritän itse keksiä omat lickini, mutta välillä pitää hakea inspiraatiota mestareilta. Tekniikan harjoitteluun suosittelen opetusvideoita esim. tuon edellä mainitun Vinnien tuotoksia. OUTFUCKINGRAGEOUS |
Mook 13.04.2005 23:13:13 | |
---|
Maggie Reilly - Moonlight Shadow Maggie Reilly - Everytime We Touch Tuskin ainakaan taaksepäin kehityksessä vievät, sillä sen verran hyvää tatsia näihin vaaditaan. Varsinkin tuo ensimmäinen opettaa ainakin nöyryyttä, jos ei muuta. Nuo biisit kitaroineista minulla ei ole aavistustakaan, onko jollain muulla? Google antaa aika ristiriitaista informaatiota aiheesta. Mutta jos soittotekniikalla tarkoitetaan sitä miten nopeasti sormet otelaudalla liikkuvat, niin näistä ei liene liiemmin hyötyä. Isona muutan Etelä-Amerikkaan, etsin sieltä jonkun poliittisesti epävakaan maan ja katoan siellä vallankumouksen pyörteisiin. |
Jzci 13.04.2005 23:38:35 | |
---|
Kannattaa myös analysoida muiden tekemiä sooloja ja biisejä. Pelkkä tabulatuurien ulkoa opiskelu ei kovin paljon kehitä ketään artistina. Yhdyn tähän kommenttiin täysin. |
Krice 14.04.2005 02:16:40 | |
---|
Nigel Tufnelilla on hyviä juttuja, joista oppii paljon. |
Sivonen 14.04.2005 10:54:47 | |
---|
Running Wild - Return of the dragon Accept - Head over heels Dire Straits - Sultans of swing |
Joees 14.04.2005 12:27:45 | |
---|
Maggie Reilly - Moonlight Shadow Tähän kyllä vaaditaan tatsia ja kunnolla. En ole kovin montaa kuullut joka vetää tuon laulumelodian kitaralla äärettömän hyvin. Tästä saa kyllä "teknisenkin" jos vain haluaa. Demppaa soimattomat kielet kunnolla, vibraatot yms... Groooove is in heart! |
Axis86 14.04.2005 12:47:57 | |
---|
Maggie Reilly - Moonlight Shadow Maggie Reilly - Everytime We Touch Tuskin ainakaan taaksepäin kehityksessä vievät, sillä sen verran hyvää tatsia näihin vaaditaan. Varsinkin tuo ensimmäinen opettaa ainakin nöyryyttä, jos ei muuta. Nuo biisit kitaroineista minulla ei ole aavistustakaan, onko jollain muulla? Google antaa aika ristiriitaista informaatiota aiheesta. Mutta jos soittotekniikalla tarkoitetaan sitä miten nopeasti sormet otelaudalla liikkuvat, niin näistä ei liene liiemmin hyötyä. Mike Oldfieldin biisejähän noi on! Oldfield on muuten aika uskomaton muusikko/säveltäjä. Tehny elokuvamusiikkia, hienoja instrumentaalilevyjä ja hyviä poppibiisejäkin. Harva pystyy moiseen! Rakkaus on henkistä itsetyydytystä. |
Tony Narrows 14.04.2005 13:26:07 | |
---|
Itse olen reenannut aika paljonkin tykkäämieni artistien tai kitaristien sooloja. Ne ovat todella opettavaisia ja järkeviäkin verrattuna esim. johonkin tekniikka harjoitukseen (puolisävelaskelia tempolla 500).. Tietenkin kaikki mitä soitatte on osa sitä kokonaisuutta mitä sitten opittekin,mut minulle soolojen opettelu on ollut kaikkein haasteellisinta ja opettavaisinta. Tässä on muutama soolo,jotka eivät vieläkään mene kunnolla,mut ovat opettaneet hurjasti.Laitan vielä perään,että mitkä ovat ne keskeiset asiat mitä niistä olen oppinut. Steve Vai - For The Love Of God (arpeggiot, pikkaus) Steve Vai - Tender Surrender (arpeggiot,slide,legato) Steve Vai - Attitude Song (pikkaus,sweep) Joe Satriani - Devil's Slide (legato) Joe Satriani - Always... (tapping) ...enemmänkin biisejä olis,mut noissa on jo paljon tekemistä. Alias Tonza |
SomethingWild 14.04.2005 19:26:44 | |
---|
Ite oon kehittäny tekniikkaa bodomin sooloilla. Jos sweeppii haluu niin deadnight warrior Loppujen lopuksi meistä kaikista hevareista tulee blues-miehiä! |
Jackson Dinky 14.04.2005 21:50:24 | |
---|
Ite oon kehittäny tekniikkaa bodomin sooloilla. Jos sweeppii haluu niin deadnight warrior Vai sillä tavalla. "Ei tual takana ketää oo..? Kaksin ollaan liikentees" |
SomethingWild 15.04.2005 09:07:31 | |
---|
Vai sillä tavalla. No en kyl mikään mestari oo nois jutuis mut en warmaan osais sweepata yhtään jos en ois harjotellut bodomia. Loppujen lopuksi meistä kaikista hevareista tulee blues-miehiä! |
WildChild89 15.04.2005 16:58:46 (muokattu 15.04.2005 17:01:37) | |
---|
No en kyl mikään mestari oo nois jutuis mut en warmaan osais sweepata yhtään jos en ois harjotellut bodomia. Kuinka paljon sitte osaat? En määkään osais mitään ilman Jackson Dinkyn apua (jos osaan :P). Kiitoksia hänelle siitä. Ite oon kehittäny tekniikkaa bodomin sooloilla. Jos sweeppii haluu niin deadnight warrior Sehän se mukava ensimmäiseksi sweepiksi onkin :D. No miten on lähteekö teistä vittu vielä meteliä??!?!?!!!! jOLAdiDiUU. |
PlanetX 15.04.2005 17:01:05 (muokattu 15.04.2005 17:02:02) | |
---|
jos tatsia haluu kehittää niin suosittelen kuuntelemaan Jason Beckerin sooloja. äijä oli täysin omaa luokkaansa. kova swiippaan ja shreddaan oli myös. yksi henkilökohtaisista suosikeistani on myös Tony Macalpine. ;) sama |
moottorisaha 15.04.2005 17:45:38 (muokattu 15.04.2005 17:47:29) | |
---|
Jos haluaa treenata tuollaista puoliksi-legato-puoliksi-pikkaus tyylistä tilutussooloilua, mitä esim Dimebag harrastaa, kannattaa katsella Vulgar Display Of Powerin sooloja. "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
biibob 15.04.2005 17:53:10 | |
---|
Kyllä mike sternin chromazonessa on aika tekninen soolo. Ei varmaan mene hetkessä ääni ääneen. Mike sternin shuffle bluesissa on myös muutamia todella hankalia jazz lickejä soolossa. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Jackson Dinky 15.04.2005 18:16:05 | |
---|
Kuinka paljon sitte osaat? En määkään osais mitään ilman Jackson Dinkyn apua (jos osaan :P). Kiitoksia hänelle siitä. Yeah :O Kiitos kiitos ;) "Ei tual takana ketää oo..? Kaksin ollaan liikentees" |