tuluppa 13.04.2005 15:40:15 | |
---|
|
Leper 13.04.2005 16:06:27 | |
---|
Levy-yhtiöithän tuossa vain tuntuvasti menettävät, en sitten tiedä onko sekään laillista kiskoa 20e levystä, johon itse uhraavat 50snt. Artistithan eivät tunnetusti saa paskaakaan yhdestä levystä. |
madu 13.04.2005 16:07:48 | |
---|
Levy-yhtiöithän tuossa vain tuntuvasti menettävät, en sitten tiedä onko sekään laillista kiskoa 20e levystä, johon itse uhraavat 50snt. Artistithan eivät tunnetusti saa paskaakaan yhdestä levystä. Muistetaan että myös vähittäismyynti saa tuosta ihan kivan katteen. |
Siis nää suuret jakomäärät on jotain yli 1000 gigaa, ei todellakaan mitään 70 gigan luokkaa. Uusi musiikkinäyte profiilissa. |
saha 13.04.2005 16:17:33 | |
---|
Siis nää suuret jakomäärät on jotain yli 1000 gigaa, ei todellakaan mitään 70 gigan luokkaa. Eli en joudu vankilaan minun 4,2 gigan kanssa? huh. |
Roitto 13.04.2005 16:19:13 | |
---|
Mulla on ongelmana se, että mulla ei oo rahaa ostaa niiden bändien levyjä koska ne maksaa just joku 20-40e. Mut kyllä mäki ostin jonkun Extremen ja Symphony X:n levyt sen jälkeen ku mä olin ladannu pari biisii niilt netist. Nyt pois maitosi selästä ja juo hevosesi!! |
Jaristoteles 13.04.2005 16:22:57 | |
---|
Muistatteko sitä kun levykaupassa sai kuunnella niitä levyjä kuulottimilla ennen ostopäätöstä? Se se vasta oli jännittävää aikaa. |
saha 13.04.2005 16:26:17 | |
---|
Mulla on ongelmana se, että mulla ei oo rahaa ostaa niiden bändien levyjä koska ne maksaa just joku 20-40e. Mut kyllä mäki ostin jonkun Extremen ja Symphony X:n levyt sen jälkeen ku mä olin ladannu pari biisii niilt netist. minä kipaisin antikvariaatista. siellä uskaltaa toisinaan tehdä sokkojakin ostoksia, kun lätyt maksavat n. 7e. |
käsi 13.04.2005 16:33:05 | |
---|
kyllähän joskus vituttaa kun tulee jonkin hyvän bändin uuse levy ja hintana on 22,90e. ei hoitopojan palkalla ihan heti tee mieli ostaa. useimmiten kaikki levy hankintani tapahtuu alennuskorien kautta, tai sitten tilaan jostain muualta kuin suomesta. mut en ite silti imuroi netistä juuri mitään. ehkä biisin tai kaksi silloin tällöin jostain ja nekään eivät koneella kauaa viihdy. ei nappaa, ja jotenkin se tuntuu väärältä. mut toisaalta tossa alkaa alemaan ajojahdin makua jos jostain pienistä määristä alkaa tulemaan sakkoja tai muita tuomioita. tosin se saattaisi pikkuisen vähentää imurointia kun poliisi setä nyt hetken aikaa tekis ratsioita ja laittais aina sakkoa vaikka olis vaan jokunenkin biisi jaossa, tai suuri määrä imuroitua musaa tms koneella. mutta eipä toi asia nyt oikeesti niin paljoa kiinnosta. ja toiseksi mitäs vittua pitää niin saatanan kalliita hintoja levyillä. jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
punk s blood 13.04.2005 16:35:08 | |
---|
Asia joka tässä häiritsee kovasti on tuo mediankin piratismi-nimikkeen käyttö. Piratismihan on käsittääkseni toimintaa, jolla hyödytään rahallisesti. Eli kopioidaan levyjä ja myydään niitä. Netistä omaan käyttöön imuroiminen ei siis ole mitään piratismia. Fish-nimimekki laittoikin taaempana aika hienon kirjoituksen, johon aika pitkälle yhdyn...ei muuta. |
Juhani 13.04.2005 16:58:37 | |
---|
Oli miten oli, piratisi ei tule loppumaan koskaan, vaikka mitä tekisivät. Se vaan tehostuu yhteyksien parantuessa ja tyyppien keksiessä uusia sovelluksia ykkösten ja nollien välittämiseen koneelta toiselle. Ellei sitten lopeteta koko internettiä. Tähän on siis tultu koska nykyinen teknologia sen mahdollistaa. Nyt pistetään jotkut maksamaan siitä, että näin on, mutta ei se mitään muuta. Korkeintaan vastuuseen pistettyjen ihmisten elämää. |
Tuomas 13.04.2005 17:03:09 | |
---|
Muistatteko sitä kun levykaupassa sai kuunnella niitä levyjä kuulottimilla ennen ostopäätöstä? Se se vasta oli jännittävää aikaa. Minä ostin Don Huonojen ja Juustopäiden levyn tuolla metodilla, samoin kuin YUP:n Toppatakkeja ja Toledon terästä! Kristallipallo
"Jos joku keksisi instrumentin, joka tuottaisi olutta ja kinkkua, käyttäisin sitä oitis." -Teräsbetoni-yhtyeen Järvinen haastattelussa. Ärlä #019 |
Aerodactev 13.04.2005 17:44:02 | |
---|
Tällaistakin on nähty... 1. Vuonna nakki ja kirves bändi X valtiosta Y (ts. jostain epä-Britanniasta) julkaisee levyn tai kaksi, eivät kuitenkaan oikeassa paikassa tai välttämättä oikeaan aikaan, joten menestys jää 2. Keräilijä X saa levyn käsiinsä hämärien reittien kautta 3. Keräilijä X huomaa musiikin olevan erittäin laadukasta, laittaa levyn nettijakoon (laitonta hyi!) ja suosittelee muille friikeille 4. Suuren kysynnän vuoksi joku taho (esim. entisen levy-yhtiön jäänteet ja sen juttuihin oikeudet omistava yhtiö) tekee uusintapainoksen myyntiin ja nyt sillä on netin ansiosta kansainvälistäkin kiinnostusta.
Long = progressive = good
|
...And Justice For All 13.04.2005 18:13:21 | |
---|
Taidanpä mäkin puhua asiaani: Levykaupassa oli kyllä ennen kätevää. Sai kuunnella levyjä kuulokkeitten kanssa niin paljon kun jakso. Nykyään jossain on vielä se systeemi mutta levyvalikoima koostuu tietenkin Tuiskun, Indxin, Gimmelin yms. (paskojen) artistien levyistä. 2 vuoden sisällä en oo törmännyt yhteenkään levykauppaan missä olis ollut kunnon levyjä siellä kansiossa mistä saa kuunnella. Toisekseen; minkätakia porukka warettaa musaa? Aivan, juuri niin. Levyt ovat helkkarin kalliita, suunnillen suurkuluttaja levyfriikit ovat ainoita joilla on varaa maksaa 22,90 kaikkien bändien uusista levyistä. Jakaminen taas; Dc++:n käyttäjät jakavat yleensä sen takia paljon että pääsevät isommille hubeille ja saavat itselleen enemmän tavaraa ladattua. Jos levyjen hinnat ei laske, turha odotella että joku ostaa niitä levyjä. Tämmöstä tekstiä tällä kertaa. Kumminkin tulee jäähy ja viesti poistetaan yms. mutta mitä väliä... Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
Rakkikoira 13.04.2005 18:23:15 | |
---|
Eiköhän ne tavallisten levyjen hinnat ole enimmäkseen 17-20 euroa. Aina puhutaan ettei ole varaa ostaa 23 euroa maksavia CD:itä. Onneksi ainakin itse saan aina alle kahdella kympillä, yleensä kyllä alle 12 eurolla, kun ostan enimmäkseen vanhempia ja käytettyjä. Tai sit puhutaan että rahat ei riitä kaikkiin levyihin mitä haluaisi, mutta miksi ne loput pitäisi saada sitten ilmaiseksi? Ei mullakaan ole varaa ostaa kaikkia autoja mitkä haluaisin, en silti ota naapurin autoa. |
Fortune 13.04.2005 18:24:40 | |
---|
Eiköhän ne tavallisten levyjen hinnat ole enimmäkseen 17-20 euroa. Aina puhutaan ettei ole varaa ostaa 23 euroa maksavia CD:itä. Niin, uutuuksista joutuu maksamaan tuon verran, mutta jos ei ole rahaa, niin odottelee pari kuukautta :) Ei se tapa. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Teijo K. 13.04.2005 18:25:36 | |
---|
Taidanpä mäkin puhua asiaani: Levykaupassa oli kyllä ennen kätevää. Sai kuunnella levyjä kuulokkeitten kanssa niin paljon kun jakso. Nykyään jossain on vielä se systeemi mutta levyvalikoima koostuu tietenkin Tuiskun, Indxin, Gimmelin yms. (paskojen) artistien levyistä. 2 vuoden sisällä en oo törmännyt yhteenkään levykauppaan missä olis ollut kunnon levyjä siellä kansiossa mistä saa kuunnella.
Airon musiikissa saa kuunneltavaksi minkä vaan levyn, (mitä kaupassa on paikalla). Menee vain tiskille pyytämään. |
anagram3 13.04.2005 18:25:50 | |
---|
Levykaupassa oli kyllä ennen kätevää. Sai kuunnella levyjä kuulokkeitten kanssa niin paljon kun jakso. Mulla taas lähinpään oikeaan levykauppaan on matkaa sellaset 100km. Ei oikein viitsisi millään lähtee paikanpäälle. Laiskapaska. Jakaminen taas; Dc++:n käyttäjät jakavat yleensä sen takia paljon että pääsevät isommille hubeille ja saavat itselleen enemmän tavaraa ladattua. Onko sitä aivan pakko jakaa tekijänoikeuslakien alaista tavaraa kun on paljon ilmaistakin saatavilla? Ei kyllä, itse en jaksa alkaa leikkiä DC++'salla. Torrentilla perustavara ja harvinaisuudet muulilla. Tämmöstä tekstiä tällä kertaa. Kumminkin tulee jäähy ja viesti poistetaan yms. mutta mitä väliä... No ollaan sitten molemmat jäähyllä :) |
Rakkikoira 13.04.2005 18:27:47 | |
---|
Niin, uutuuksista joutuu maksamaan tuon verran, mutta jos ei ole rahaa, niin odottelee pari kuukautta :) Ei se tapa. Uutuuksista 23 euroa? No ehkä F-musiikkikerhossa! :) |
Vilhelmus 13.04.2005 18:32:00 | |
---|
Levyt ovat helkkarin kalliita Myös niiden tekeminen on kallista. |