Aihe: Kovalevyä ei näy
1
Cocktus
11.04.2005 18:29:28

Tökkäsin juuri uuden kovalevyn koneeseen vanhan rinnalle. Käynnistin koneen, jotta saisin formatoitua sen. Kappas vaan, kovoa ei näy omassa tietokoneessa. Se kyllä näkyy laitehallinnassa. Kun xp käynnistyi se sanoi, että on löytänyt uuden laitteen. That's it. Mitäs nyt pitää tehrä?
www.mikseri.net/zombi
Kemppilä
11.04.2005 18:58:23
XP:ssä on joku viimesenpäälle fiksu ominaisuus, minkä kanssa minäkin tappelin kun asensin uuden sata-kiintolevyn.
Ootko kattonu että väylä mitä kiintolevy käyttää (sata vai ide?) on enabloitu biossista?
-Ooksää Seinäjoelta?
Cocktus
11.04.2005 19:27:20 (muokattu 11.04.2005 19:30:33)

XP:ssä on joku viimesenpäälle fiksu ominaisuus, minkä kanssa minäkin tappelin kun asensin uuden sata-kiintolevyn.
Ootko kattonu että väylä mitä kiintolevy käyttää (sata vai ide?) on enabloitu biossista?

En minä tommosia osaa. Saisko vähän detailia, että miten kyseinen suoritus tehdään. Ja ihan ide-kovo toi on.

Mites voiko se vaikuttaa, että tosta uudesta Seagaten kovosta ei oikein ota selvää, että miten se jumpperihässäkkä pitää siellä olla kun haluan sen olevan slavena. Onko kokemuksia seagaten kovoista?

EDIT: kirjottelin vähän pidemmän tarinan
www.mikseri.net/zombi
Kemppilä
11.04.2005 20:08:01
enpä kyl osaa noista jumppereista sanoa näin äkkiseltään. Yleensä kovossa on tarra tai joku, mistä näkee jumppereiden asetukset.
Biossista pitäs jossain kohin olla mahdollisuus säätää noita ide-väyliä. Sieltä tutkimalla pitäs selvitä. Jos kiintolevy näkyy biossissa niin sitten windows vaan kusee.
Yks mahdollisuus alustaa kiintolevy on tietty boottaamalla windowsin cd:ltä.
-Ooksää Seinäjoelta?
JoeHans
11.04.2005 20:11:57
Sinun pitää osioida se uusi kiintolevy ennen kuin voit käyttää sitä. Esim. windows asennuksessa, tai Partition Magic -softalla voi luoda uudet osiot. Windowsissa itsessään on kait myös jonkinlainen ohjelma osioden tekemiseen(viisaat kertokaa tarkemmin).

Seagaten jumpperiasetukset selviää toden näköisesti kiintolevyssä olevasta etiketistä. Irrotat sen pikkusen muovin palasin niistä "metallipiikeistä" ja siirrät sen oikeaan kohtaan etiketin kaavion mukaisesti.
"Twenty dollars!? But I wanted a peanut!" - Homer J. Simpson
Cocktus
11.04.2005 20:24:17

Sinun pitää osioida se uusi kiintolevy ennen kuin voit käyttää sitä. Esim. windows asennuksessa, tai Partition Magic -softalla voi luoda uudet osiot. Windowsissa itsessään on kait myös jonkinlainen ohjelma osioden tekemiseen(viisaat kertokaa tarkemmin).

Joo, tämä auttoi. Itse asiassa sain sen selville juuri ennen kun tää vinkki pistettiin tänne.

Seagaten jumpperiasetukset selviää toden näköisesti kiintolevyssä olevasta etiketistä. Irrotat sen pikkusen muovin palasin niistä "metallipiikeistä" ja siirrät sen oikeaan kohtaan etiketin kaavion mukaisesti.

En kyllä vieläkään tiedä onko mulla jumpperit oikein, kun se etiketti on niin hämärä ettei siitä ota neekerikään selvää. Täytyy katsoa miten pelittää, jahka saa tuon alustuksen suoritettua.
www.mikseri.net/zombi
Billsner
11.04.2005 20:47:13
En kyllä vieläkään tiedä onko mulla jumpperit oikein, kun se etiketti on niin hämärä ettei siitä ota neekerikään selvää. Täytyy katsoa miten pelittää, jahka saa tuon alustuksen suoritettua.

Seagatella tahtoo ne ohjeet olla hiukka epämääräisiä. Itsekkin tappelin noitten jumppereiden kanssa tovin ennenkuin ne sain toimimaan oikein.
Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin silloin on sama olla hiljaa.
poppamies
11.04.2005 21:16:05 (muokattu 11.04.2005 21:16:58)

Seagatella tahtoo ne ohjeet olla hiukka epämääräisiä...

Se on miten tuon asian ottaa. Itse tappelin kans Seagaten kovon kanssa pari päivää. Lopuksi jouduin formatoimaan koko koneen. Sekään ei auttanut. Vasta kun otin sen uuden kovon pois huomasin tarran kovossa. Siinä sanottiin että pitää hakea asennus softa Seagatein sivulta jotta asennus onnistuisi. Hain sen softan. Kovo oli asennettu minutissa. Lukeminen kannatta aina.
Myytävänä 300W Fenderin nuppi!
Cocktus
11.04.2005 22:24:31

Se on miten tuon asian ottaa. Itse tappelin kans Seagaten kovon kanssa pari päivää. Lopuksi jouduin formatoimaan koko koneen. Sekään ei auttanut. Vasta kun otin sen uuden kovon pois huomasin tarran kovossa. Siinä sanottiin että pitää hakea asennus softa Seagatein sivulta jotta asennus onnistuisi. Hain sen softan. Kovo oli asennettu minutissa. Lukeminen kannatta aina.

Joo, jos olis kärsivällisyyttä. Sain sen kyllä toimiin ihan ilman mitään seagaten softia. Ei se loppujen lopuksi paha homma ollut. Suurin osa ajasta meni alustettaessa sekä kiinni laitettaessa. Kyllä siinä sitten kuitenkin reilut kolme tuntia ehti vierähtämään.
www.mikseri.net/zombi
lion
11.04.2005 23:35:14
Joo, jos olis kärsivällisyyttä. Sain sen kyllä toimiin ihan ilman mitään seagaten softia. Ei se loppujen lopuksi paha homma ollut. Suurin osa ajasta meni alustettaessa sekä kiinni laitettaessa. Kyllä siinä sitten kuitenkin reilut kolme tuntia ehti vierähtämään.

Ah! Mikrotuella on vielä tulevaisuus!!!!! :D taidan vaihtaa alaa... paremmat työllisyysnäkymät...

- Li'oN
Olen Hovari. Simo. Systeemi tappaa yksilön - Jumalaa ei ole - Nahkahousuissa voi vihdoin tuntea olevansa alaston.
maelstrom
12.04.2005 01:42:47
Ah! Mikrotuella on vielä tulevaisuus!!!!! :D taidan vaihtaa alaa... paremmat työllisyysnäkymät...

Ei voi suositella... Siinä vaiheessa kun viidelle eri ihmiselle on saanut käydä laittamassa töpselin seinään, että ne saa koneen toimimaan. Kun ovat ensin puhelimessa kiven kovaa väittäneet, että "on se töpseli seinässä".
Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita. IMIK #12
Lapis
12.04.2005 14:06:23 (muokattu 12.04.2005 14:06:59)
En tiedä mitä teitte mutta oikea ja viidessä minuutissa tehty tapa on laittaa kovo kiinni, adminina sisään -> My computer -> Manage -> Disk management ja sieltä luoda osiot ja formatoida uusi levy! Ja ilman mitään Seagaten lisäsoftia!
Cocktus
12.04.2005 15:21:24

En tiedä mitä teitte mutta oikea ja viidessä minuutissa tehty tapa on laittaa kovo kiinni, adminina sisään -> My computer -> Manage -> Disk management ja sieltä luoda osiot ja formatoida uusi levy! Ja ilman mitään Seagaten lisäsoftia!

Juuri tuolla tavalla sen sitten teinkin. Nyt tuli kuitenkin lisää ongelmia.

Pistin samalla muistia lisää 512 mb eli nyt mulla on 1028mb. En tiedä mihin tämä liittyy, mutta nyt suoritinkäyttö käy tosi kovilla lukemilla lähes koko ajan kokon ja muistin asennuksen jälkeen. Mulla on samat softat tässä päällä mitkä oli asennusta ennenkin, mutta silloin toimi normaalisti. XP:n käynnistäminenkin kesti normaalia kauemmin.
www.mikseri.net/zombi
Mohla
12.04.2005 15:22:17

Noista jumppereista vielä, että minä taas asensin koneelleni uudelle kovalevylle käyttiksen ja kaikki meni ok. Mutta sitten vanha kovalevy, jossa oli ennen ollut käyttis näkyi muuten hyvin, mutta yksi osio oli muka formatoimaton.
Tällä osiolla oli kaikki musaprojektit jne.

Kokeilin kaikkea, mutta sitten testasin vaihtaa jumpperin paikkaa, koska levyssä luki vain epämääräisesti "Slave" useammassa kohtaa. Sitten kun sen on oli vaihtanut niin homma toimi normaalisti.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Lapis
13.04.2005 11:39:12
Juuri tuolla tavalla sen sitten teinkin. Nyt tuli kuitenkin lisää ongelmia.

Pistin samalla muistia lisää 512 mb eli nyt mulla on 1028mb. En tiedä mihin tämä liittyy, mutta nyt suoritinkäyttö käy tosi kovilla lukemilla lähes koko ajan kokon ja muistin asennuksen jälkeen. Mulla on samat softat tässä päällä mitkä oli asennusta ennenkin, mutta silloin toimi normaalisti. XP:n käynnistäminenkin kesti normaalia kauemmin.

Kokeile ottaa pois kampa tai kammat. Onko käyttö normaalilla tasolla? Onko muisti rikki tai vääränlaista. Kokeile ajaa joku muistitesti. En tiä. Ärsyttäviä ongelmia!
Lapis
14.04.2005 09:04:25
Ei sen vääränlaista pitäisi ainakaan olla. On se eri taajuutta (400MHz) kuin tuo toinen palikka (333 MHz), mutta ei sen pitäisi mielestäni vaikuttaa tuohon. Tuo korkempi taajuuksinen vain toimii tuon alemman kanssa samalla tasolla (siis siinä 333 MHz). Kai sitä voisi ottaa tuon uuden palikan pois ja katsoa miten käy.

Joo kyllä ne on aina alaspäin yhteensopivia...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)