Woc 12.04.2005 23:38:20 | |
---|
No mikset voi kuunnella sellaisia levyjä, jotka kiinnostavat? Jossakin muualla kuin Anttilassa? Kyllä lähes joka kaupungissa on levykauppa... Niin, lähes joka kaupungissa on levykauppa. Monessako on hyvä sellainen? Täällä Oulussa on kyllä raskaampi musiikki ihan hyvin edustettuna, mutta mistä löytäis esim. Japsi-rokkia ja -noisea? Nyt on hyvä aika aloittaa, niin sitä ennen tehtiin (ennen=vielä kolme vuotta sitten :) Ei meidän nuoruudessa vaan. Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna |
Fortune 12.04.2005 23:39:21 | |
---|
Siinä vaiheessa kun pieni yhtiö alkaa menestyä, suuret ostavat sen. No ei niitä väkisin osteta, kyllä se myyvä taho sen ihan omasta tahdostaan myy :) Ei se ole väärin, että omasta työstä haluaa palkkaa ja artisteilleen kunnon jakelukanavan. Mutta tietty pitäisi olla sitä mieltä, että kaikki suuri on saatanasta ja haluaa vain pahaa. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Fortune 12.04.2005 23:41:05 | |
---|
Niin, lähes joka kaupungissa on levykauppa. Monessako on hyvä sellainen? Täällä Oulussa on kyllä raskaampi musiikki ihan hyvin edustettuna, mutta mistä löytäis esim. Japsi-rokkia ja -noisea?
En tiedä, mistäs sitä on löytänyt ennen internetin olemassaoloa? Onkohan ko. bändeillä nettisivuja? Voiko heille lähettää yhteydenottopyyntöjä ja ehdottaa sample-biisien laittamista virallisesti jakoon? Ei se tilanne itkemällä ja artistia kohtaan väärin tekemällä muutu. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Mikael 12.04.2005 23:44:07 | |
---|
Mulle se rajojen veto ei oo vaikeaa, mulle netistä imuroitu musa on tutustumiskeino uuteen musaan ja toisaalta keino hankkia musaa, jota ei muuten oo helposti saatavilla. Pertti imuroikoon mitä imuroi, mulle poltettu levy ei KOSKAAN korvaa oikean, ostetun levyn omistamisen iloa. Entäs sitten toi: mutta kuten sanottua, Japsipainos 45,- ei paljon nappaa. Sulle on siis ihan ok varastaa, jos hinta ei miellytä? En mä epäile sun kykyä vetää rajoja, mutta toi sun paasaus antaa kyllä monelle tätä lukevalle potentiaaliselle pirattispedelle ihan hyviä argumenttejä piratismin puolesta. Sun kirjoitukset on olleet monessa muussa ketjussa sen verran fiksuja, että varmaan ymmärrät tämän. Musiikin tekijöiden pitäis mun mielestä tuntea vastuunsa itseään ja kanssamuusikoitaan kohtaan kirjoittaessan julkiseen mediaan mielipiteitään. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
Fortune 12.04.2005 23:46:11 | |
---|
En mä epäile sun kykyä vetää rajoja, mutta toi sun paasaus antaa kyllä monelle tätä lukevalle potentiaaliselle pirattispedelle ihan hyviä argumenttejä piratismin puolesta. Sun kirjoitukset on olleet monessa muussa ketjussa sen verran fiksuja, että varmaan ymmärrät tämän. Musiikin tekijöiden pitäis mun mielestä tuntea vastuunsa itseään ja kanssamuusikoitaan kohtaan kirjoittaessan julkiseen mediaan mielipiteitään. Hyvä pointti. Ainahan on olemassa niitä ihmisiä, jotka kykenisivät elämään harmoniassa kaikkien kanssa ilman lakeja, säädöksiä ja auktoriteetteja, mutta siinä kohtaahan se idealismi pissii, että suurin osa ihmisistä ei moiseen kykene :) Ne fiksut ihmiset kyllä tajuavat tämän ja pystyvät elämään sen kanssa, että niille tyhmemmille pitää olla lakeja ja säädöksiä sekä saneltuja sääntöjä... eikö? Tähän varovainen hymiö.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Mikael 12.04.2005 23:52:05 | |
---|
Ne fiksut ihmiset kyllä tajuavat tämän ja pystyvät elämään sen kanssa, että niille tyhmemmille pitää olla lakeja ja säädöksiä sekä saneltuja sääntöjä... eikö? Just tätä mä oon yrittänut sanoa, mut en oo oikeen onnistunut : D Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
Fortune 12.04.2005 23:54:16 | |
---|
Just tätä mä oon yrittänut sanoa, mut en oo oikeen onnistunut : D Joo, konsultoikaa vain minua, kun pitää kiteyttää nykyelämän outouksia :) Minulla on liikaa aikaa. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Woc 12.04.2005 23:57:28 | |
---|
En tiedä, mistäs sitä on löytänyt ennen internetin olemassaoloa? Onkohan ko. bändeillä nettisivuja? Voiko heille lähettää yhteydenottopyyntöjä ja ehdottaa sample-biisien laittamista virallisesti jakoon? Ainakin omalla kohdalla musamaku on laajentunut kun 2000 sai opiskelemaan mennessä laajakaistan. Ennen uusista bändeistä kuuli lähinnä kavereilta/luki lehdistä. Nykyään voi lukea forumeja ympäri maailman. Sen lisäksi niiden mielenkiintoisten artistien musiikkiin voi vielä tutustuakkin. Eipä silti, mä olisin kyllä ihan valmis maksamaankin jotain jos olisi palvelu josta voisi kuunnella ihan mitä haluaa nopeasti ja vaivattomasti. Ei se tilanne itkemällä ja artistia kohtaan väärin tekemällä muutu. Itkemällä? Ja tuohon toiseen kohtaan melko sopivana esimerkkinä Dir En Grey tosiaan käväs viime viikolla listalla :). Noista sampleista vielä sen verran, minkälaista musiikka te kuuntelette jos pystytte 30 sekunnin pätkästä sanomaan oikeastaan yhtään mitään koko biisistä puhumattakaan itse levystä? Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna |
sormunen 12.04.2005 23:59:01 | |
---|
Sirdickyj Ja vielä yks juttu; en todellakaan kannata mitään artistien oikeuksien polkemista... Sitähän sä kuitenkin just teet. Sitä on sitten taas näköjään sivukaupalla ilmassa kaikennäköistä jeesustelua. |
Fortune 13.04.2005 00:00:40 | |
---|
Noista sampleista vielä sen verran, minkälaista musiikka te kuuntelette jos pystytte 30 sekunnin pätkästä sanomaan oikeastaan yhtään mitään koko biisistä puhumattakaan itse levystä? Niin, siinä onkin kehitettävää. Innovaattoreille töitä. Itse odotan innolla, mitä tapahtuu. Ja ostan levyjä sokkona ja iloisena, OPISKELIJAbudjetilla minäkin...
"Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Mikael 13.04.2005 00:02:05 (muokattu 13.04.2005 00:03:18) | |
---|
Noista sampleista vielä sen verran, minkälaista musiikka te kuuntelette jos pystytte 30 sekunnin pätkästä sanomaan oikeastaan yhtään mitään koko biisistä puhumattakaan itse levystä? Mulle riitti tänään 30s pätkä Presidents Of The United States Of American uuden levyn ekasta biisistä ostopäätöksen syntymiseen (oikeestaan eka 10s olis riittänyt). En edes halunnut kuulla etukäteen enempää, koska iso osa levynoston viehätystä olis ollut mennyttä. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
lxi 13.04.2005 00:03:02 | |
---|
Mikähän siinä on, että joka ikisessä tutkimuksessa aiheesta tunnutaan pyörittelevän aivan eri lukemia? Yhdessä sanotaan, että levyjen myynti on noussut, toisessa se pysyy samassa ja nyt se onkin laskemassa kuin lehmän häntä? Oikeusjutut ja jättikorvaukset saattavat saada osan warettajakansasta pelästymään, mutta niin kauan kuin kiinnijääminen on todennäköisyydeltään kuin negatiivinen lottovoitto, ei valtaosa porukasta muuta tapojaan. Tekniikka kehittyy, piuhat nopeutuvat, yhteydet halpenevat ja salaukset ym. suojakeinot edistyvät nopeammin kuin lain koura lähestyy. Vertaisverkot ja muut netin kautta tapahtuvat tiedonsiirtomenetelmät on niin vahvoja ja vaikeasti hallittavia väyliä, että musiikkiteollisuus on väkisinkin alakynnessä niitä vastaan. Tässä vaiheessa teollisuuden pitäisi pikku hiljaa tajuta, että jollei vastapuolta voi voittaa, sitä voi ehkä käyttää hyödyksi. Ja näin luultavasti tapahtuukin, tosin suurten megakorporaatioiden tapauksessa kovin pitkällä viiveellä. Siihen asti jokaisella on kontrollia vain oman toimintansa ja moraalinsa suhteen. Ja siihen asti näitä samoja keskusteluja tullaan m.netissä käymään, samoilla argumenteilla vieläpä. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
Lähikauppias 13.04.2005 00:04:18 | |
---|
Täytyypi muuten tähän väliin todeta, että ne palvelut, joissa jonkun bändin koko levy on streamattavana hyvälaatuisesti bändin nettisivuilla, ovat loistavia. Ne riittävät aivan mainiosti ostopäätösten tekemiseen. Niitä voisi ehkä kehittää. www.johnnysuperhero.tk
I could have been a famous singer
if I had someone else's voice
But failure's always sounded better
Let's fuck it up, boys
Make some noise. |
Fortune 13.04.2005 00:06:19 | |
---|
Täytyypi muuten tähän väliin todeta, että ne palvelut, joissa jonkun bändin koko levy on streamattavana hyvälaatuisesti bändin nettisivuilla, ovat loistavia. Ne riittävät aivan mainiosti ostopäätösten tekemiseen. Niitä voisi ehkä kehittää. Hmm, pitäisiköhän vielä vaihtaa kauppatieteisiin ja ängetä vaikuttamaan sisältäpäin, kun jotenkin kummasti tuntuu, että puolenyön aikaan Mnetiin kirjoitetut maailmanparannuskommentit eivät saa muutosta aikaan ;) "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Lähikauppias 13.04.2005 00:07:54 | |
---|
Hmm, pitäisiköhän vielä vaihtaa kauppatieteisiin ja ängetä vaikuttamaan sisältäpäin, kun jotenkin kummasti tuntuu, että puolenyön aikaan Mnetiin kirjoitetut maailmanparannuskommentit eivät saa muutosta aikaan ;) En tiedä, mutta jos minusta joskus tulee edes jonkinnäköinen levyttävä artisti (mikä on hyvin epätodennäköistä), niin vakaa aikomukseni on kyllä tutkia ko. toiminnan mahdollisuuksia. www.johnnysuperhero.tk
I could have been a famous singer
if I had someone else's voice
But failure's always sounded better
Let's fuck it up, boys
Make some noise. |
Woc 13.04.2005 00:08:24 | |
---|
Täytyypi muuten tähän väliin todeta, että ne palvelut, joissa jonkun bändin koko levy on streamattavana hyvälaatuisesti bändin nettisivuilla, ovat loistavia. Ne riittävät aivan mainiosti ostopäätösten tekemiseen. Niitä voisi ehkä kehittää. Mikähän on syynä ettei tälläiset ole vielä kovinkaan yleistyneet. Tulee liika kalliiks pitää servoja? Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna |
Juntunen 13.04.2005 00:09:47 | |
---|
Vertaisverkot ja muut netin kautta tapahtuvat tiedonsiirtomenetelmät on niin vahvoja ja vaikeasti hallittavia väyliä, että musiikkiteollisuus on väkisinkin alakynnessä niitä vastaan. Tässä vaiheessa teollisuuden pitäisi pikku hiljaa tajuta, että jollei vastapuolta voi voittaa, sitä voi ehkä käyttää hyödyksi. Ja näin luultavasti tapahtuukin, tosin suurten megakorporaatioiden tapauksessa kovin pitkällä viiveellä. Näin se on. Ja sitten jossaki jenkkilän hevonkuusessa puhutaan esim. bittorrentin kieltämisestä kokonaan. Miettisivät vähän uudestaan. Jonkin arvion mukaan n. 30% netin liikenteen määrästä on torrenttia. Siitä ei varmasti ole kovin montaa prosenttia luvallista tiedonsiirtoa, mutta jos ko. tekniikka ylittää liikennemäärältään esim. www:n ja sähköpostin yhdessä, niin on se vaan tunnustettava melko nerokkaaksi ja tehokkaaksi. Enkä muista tarkkoja lukuja. Luotan luennoitsijan puheisiin. Ja siihen asti näitä samoja keskusteluja tullaan m.netissä käymään, samoilla argumenteilla vieläpä. Näin. |
Fortune 13.04.2005 00:11:03 (muokattu 13.04.2005 00:11:12) | |
---|
Mikähän on syynä ettei tälläiset ole vielä kovinkaan yleistyneet. Tulee liika kalliiks pitää servoja? On keskitytty taistelemaan isoa mörköä vastaan eikä ole tajuttu, että taisto on hävitty jo aikaa sitten. Minä veikkaan, että kohta alkaa tuolla rintamalla tapahtua, kun tappio on myönnettävä ja alettava panostamaan moiseen. Ei se kaistan hinta ole mitään verrattuna siihen rahamäärään, jota tungetaan turhaan taisteluun tuota vertaisverkko- yms. toimintaa vastaan... pitäisi rakentaa omaa juttua eteenpäin itseluottamuksella ja taidolla, ei yksi teollisuudenhaara voi jäädä polkemaan paikalleen, kun yhteiskunnalliset olosuhteet muuttuvat. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
lxi 13.04.2005 00:13:02 | |
---|
Mikähän on syynä ettei tälläiset ole vielä kovinkaan yleistyneet. Tulee liika kalliiks pitää servoja? Mikäs semanttinen ero siinä sitten olisikaan -- ladata levy DC++:sta vai yhtyeen omilta kotisivuilta? Streamatun audion kaappaaminen tiedostoksihan kun ei tunnetusti ole mikään temppu. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
Mikäs semanttinen ero siinä sitten olisikaan -- ladata levy DC++:sta vai yhtyeen omilta kotisivuilta? Streamatun audion kaappaaminen tiedostoksihan kun ei tunnetusti ole mikään temppu. Se, mihin minä lähtisin panostamaan tuossa, on luotettavuus. Ei virusvaaraa ja se ladattava materiaali on juuri sitä, mitä pitääkin. Ei mitään houkuttelevasti nimettyä autotallikamaa tai cover-kamaa, jota kaupataan ison orkan uutena tuotantona tms. Ei siis mietittäisi sitä, että on olemassa vertaisverkkoja yms. moraalisesti epäilyttäviä keinoja, vaan tarjottaisiin suoraselkäisesti laadukas vaihtoehto, virallisesti. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|