Aihe: Yliarvostetut bluesnimet
1 2
kitara-elevis
12.04.2005 22:40:33
Kitara-elviksellä taitaa olla joku Roots-alas! -kamppania kun koko ajan puhuu paskaa bluesista ym. täällä

E: Ja jos suoraan sanon niin bannit tän threadin alottajalle..

Siinä taas yksi neropatti osui oikeen asian ytimeen. Minullahan ei ole mitään muuta tekemistä, kuin yksin katkerasti kirjoittaa paskaa bluesista. Ilmaisin vain mielipiteen noin yleensäkin bluesin kulahtaneista traditioista. En todellakaan vihaa bluesia tms. Soitan itsekin sitä bändissä ja olen kuunnelut sitä koko pienen ikäni. Roots-osastolla tuntuu vain olevan niin, että jos esität eriävän mielipiteen:
a) Stevie Ray Vaughanista
b) Jostain ennen Yhdysvaltojen itsenäisyysjulistusta syntyneestä bluesartistista.
Rupeaa paskaa lentämään niskaan.

Juuri tämän takia pakenin paikalta, koska huomasin, että kirjoituksen tarkoitus ymmärrettiin taas kerran väärin.

Että paska reissu, mutta tulipahan tehtyä.
Paskallakin on tekijänsä.
Simplex
12.04.2005 23:05:48

Siinä taas yksi neropatti osui oikeen asian ytimeen. Minullahan ei ole mitään muuta tekemistä, kuin yksin katkerasti kirjoittaa . Ilmaisin vain mielipiteen noin yleensäkin bluesin kulahtaneista traditioista. En todellakaan vihaa bluesia tms. Soitan itsekin sitä bändissä ja olen kuunnelut sitä koko pienen ikäni. Roots-osastolla tuntuu vain olevan niin, että jos esität eriävän mielipiteen:
a) Stevie Ray Vaughanista
b) Jostain ennen Yhdysvaltojen itsenäisyysjulistusta syntyneestä bluesartistista.
Rupeaa paskaa lentämään niskaan.

Juuri tämän takia , koska huomasin, että kirjoituksen tarkoitus ymmärrettiin taas kerran väärin.

Että paska reissu, mutta tulipahan tehtyä.

Komppia! Tällaista paskasakkia täällä on osittain. Itsekkin olen aikoinani soittohommia aloitellessani bluesista kaiken alkupääomani ammentanut ja yhä edelleenkin sitä teen, tosin en ole mikään jämähtänyt blues-heebo. Aika ankean yksisilmäinen ja tunkkainen meininki täällä Roots osastolla vallitsee. Tästä syystä olen ollut pitkään edes vilkaisematta tänne ja nyt kun pitkästä aikaa vilkaisin niin todeta voin että ilma ei ole vaihtunut sitten viime kerran.
Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun!
Mika Antero
13.04.2005 11:45:43
Pistäsit pystyyn vaikka threadin siitä, mihin päin bluesin hyvä perintö olisi pesiytynyt.

Mää olen kanssa sitä mieltä, että aloittakaa ihmeessä uusia keskusteluja -raikkaita ja mukavia- älkääkä kantako kaunaa siitä jos joku on joskus esim. ollut sitä mieltä, että Hooker onkin hyvä ja arvostuksensa ansainnut kitaristi. Se, että asioista ollaan eri mieltä ei välttämättä ole mitään tunkkaisuutta tai yksisilmäisyyttä. Vaikka onhan se tietysti ikävää että kaikki eivät ole aina samaa mieltä kuin MINÄ.

Nuo "vaughan oli paska kun ei ollut neekeri" -jutut ovat tyhmiä vaikka vitsejä olisivatkin, sitä ei kai kukaan kiistä, mutta kyllä täällä roots-osastolla on ollut todella hyviä keskusteluja. Lähinnä muista aiheista kuin siitä kuka on yliarvostettu tai muuten huono.

Tähän tää taas meni, keskusteluun keskustelusta.
Simplex
13.04.2005 13:04:30

Mää olen kanssa sitä mieltä, että aloittakaa ihmeessä uusia keskusteluja -raikkaita ja mukavia- älkääkä kantako kaunaa siitä jos joku on joskus esim. ollut sitä mieltä, että Hooker onkin hyvä ja arvostuksensa ansainnut kitaristi. Se, että asioista ollaan eri mieltä ei välttämättä ole mitään tunkkaisuutta tai yksisilmäisyyttä. Vaikka onhan se tietysti ikävää että kaikki eivät ole aina samaa mieltä kuin MINÄ.

No niin... nytpä kääntyi nurinpäin. Siis tarkoitin nimenomaan että on tunkkaista kun ei saa esittää kantaansa ilman että syttyy sota. Kuten tämänkin thredin aloittajalle kävi, paskaa kaatui päälle. Ollaan yleisesti sitä mieltä että asioista voidaan keskustella mutta jos heittää tuollaisen bluesia kyseenalaitavan hieton niin osa on sitä mieltä ettei niistä voi tai saa keskustella, bannilla uhataan heti. Siksi siis mielestäni tunkkaista ja yksipuolista meininkiä.
kitara-elevis
13.04.2005 15:58:33
No niin... nytpä kääntyi nurinpäin. Siis tarkoitin nimenomaan että on tunkkaista kun ei saa esittää kantaansa ilman että syttyy sota. Kuten tämänkin thredin aloittajalle kävi, paskaa kaatui päälle. Ollaan yleisesti sitä mieltä että asioista voidaan keskustella mutta jos heittää tuollaisen bluesia kyseenalaistavan heiton niin osa on sitä mieltä ettei niistä voi tai saa keskustella, bannilla uhataan heti. Siksi siis mielestäni tunkkaista ja yksipuolista meininkiä.

Thanks for your support. Nimenomaan meininki on vähän tällaista. Eivät kaikki tietysti suhtaudu näin nuivasti, mutta jotenkin tuntuu että suurin osa suhtautuu.

mutta kyllä täällä roots-osastolla on ollut todella hyviä keskusteluja.

On se toikin ihan totta. Jotenkin tuntuu, kun on katellut muita keskustelualueita, että roots-osastolla on helvetin hyviäkin keskusteluja. Tosin tästä aiheesta ei muotoutunut muuta kuin keskustelua keskustelusta.
Paskallakin on tekijänsä.
terone
16.04.2005 01:34:10
Clapton- vastaus alkuperäiseen kysymykseen.
SRV:n hehkuttaminen ärsyttää mutta eipä vaan ole parempaa vielä tullut kenestäkään, minun mielipiteeni.
a dj, a dj, let´s get out of here!!
sakkemule
16.04.2005 20:53:01
Onneksi on ollut valkoisia ja mustiakin artisteja jotka ovat 50 luvulta lähtien laajentanut käsitettä blues.
Sitä kutsutaan nimellä rock'n roll.
hieno homma että blues kehittyy. jollei olisi kehittynyt niin se olisi kuollut jo ennen punkkia.
eläköön vaughanit, allmannit, mooret, skynyrdit, mulet, santanat, purplet, zeppelinit jne. jne. jne.
Deja Voodoo
Ossi
18.04.2005 02:50:36

Onneksi on ollut valkoisia ja mustiakin artisteja jotka ovat 50 luvulta lähtien laajentanut käsitettä blues.
Sitä kutsutaan nimellä rock'n roll.
hieno homma että blues kehittyy. jollei olisi kehittynyt niin se olisi kuollut jo ennen punkkia.
eläköön vaughanit, allmannit, mooret, skynyrdit, mulet, santanat, purplet, zeppelinit jne. jne. jne.

Touché!
Elwood Blues: "What kind of music do you usually have here?" Claire: "Oh, we got both kinds. We got country *and* western."
Mage
18.04.2005 11:44:54
Aika herkkänahkaista porukkaa tuntuu olevan.
Tämänkaltaisten foorumeiden luonteeseen kuuluu että jos esittää jonkun mielipiteen se tullaan todennäköisesti kyseenalaistamaan, sitä voitaisiin kutsua vaikkapa keskusteluksi ;-)

Vinkki - Selkääntaputtelijoita löytyy baarista jos on varaa tarjota pari kierrosta.

Matkanvarrella on tullut pari hyvää vinkkiä toimivammista avauksista jos oikeasti haluaisi synnyttää järkevää ja vuorovaikutteista ajatustenvaihtoa. Vaihtoehtoisesti voi mennä metallipalstalle ja aloittaa taas uuden threadin otsikolla "Metallica on paska"

Joo ja sovitaan että SRV on kaikkien aikojen paras SRV...
''Teach my children to love! They'll learn to hate on their own.'' -David Allan Coe
Simplex
19.04.2005 10:45:04

Joo ja sovitaan että SRV on kaikkien aikojen paras SRV...

Hah... tohon on ainakin helppo yhtyä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)