sirpale 04.04.2005 16:10:15 (muokattu 04.04.2005 16:10:38) | |
---|
*katkeruuden sade* sade kehtoa keinuttaa antaa lapsen nukahtaa yksin kylmään sateeseen pylväshaavan katveeseen pimeä syliinsä ottaa lapsen joka kantaa harteillansa suurta voimaa kuoleman karheaa viittaa katkeruuden sateeseen voimattomaan ilmeeseen hukkuu huuto eilisen menetetyn vapauden kuukausia odotin luulin että muuttuisin en halunnut menettää en ketään enää myrkyttää lapsi, suljetuin silmin näkee sen, mitä pelkäsin elämästä niin kornin tein uskottavuuden täysin vein häpeä mielessä piinaa onni vain pelkkää lainaa mieleni saa sekaisin katkeruuksista kuuluisin katkeruuden sateeseen.. kuukausia odotin.. suudelmankin jäädyttää rakkaus, kun sen pelkistää eihän valoakaan nää kun yö lainaa värejään hukun melankoliaan en pysty siitä irrottaan se kaiken tieltään tuhoaa peilistä katson murhaajaa katkeruuden sateeseen.. kuukausia odotin.. semmonen.. aattelin että mahtaiskohan täältä löytyä immeistä joka haluais yrittää tehdä kyseiseen tekstiin sävelen?! siis jos se nyt edes on semmonen lyyriikka jonka takia kannattais vaivautua.. :) kiitos! |
mika_89 04.04.2005 16:13:16 | |
---|
fantastic! nicko rulaa! |
Tuomas. 05.04.2005 17:19:46 | |
---|
aikamoisen hieno. over the hills and far away... |
t-termiitti 06.04.2005 23:08:24 | |
---|
sade kehtoa keinuttaa antaa lapsen nukahtaa yksin kylmään sateeseen pylväshaavan katveeseen Alku on erittäin hieno, en tiedä miksi, mutta sitä se on. Mutta etenkin seuraavan kolmen rivin jälkeen juttu alkaa haisemaan väljähtyneelle... Kokonaisuudessaan silti oikein kelpo. Ota siis ensimmäinen säkeistö talteen tai juuri se pois. :) |
H. Ani 07.04.2005 08:26:31 | |
---|
Niin paljon positiivista kommenttia... jotain kritiikkiäkin pitäisi varmaan pistää. - Pitkähkö teksti - Mielestäni pahasti ontuva rakenne: Välillä tuolla on sanoja jotka rimmaavat, mutta suurin osa säkeitten lopuista töksähtelee pahasti. - Sade-sanalle voisi keksiä jotain kiertoilmaisujakin. Jostain syystä sitä on liikaa tuossa tekstissä. - Onko tämä jo kuultu aikaisemmin? + Pitkähkö teksti + Hyviä ideoita, sanontoja: "kun yö lainaa värejään" "peilistä katson murhaajaa" "lapsi, suljetuin silmin näkee sen, mitä pelkäsin" Mutta kuten sanottu, tuo vaatii vielä paaaaaljon hiomista suuntaan jos toiseenkin. Niin se on ja niin sen tulee olla! |
sirpale 12.04.2005 12:44:47 | |
---|
kiitoksia kommenteista! :) nyt tiedän edes vähän mihin suuntaan alan tekstiä muokkaamaan! |
Erittäin hienoa! Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
NHR 12.04.2005 22:26:29 | |
---|
Jylhä ja synkkämielinen tunnelma tästä huokuu, upeaa. Alku on todellakin loistava, eikä kertosäkeessäkään minusta mitään vikaa ole, mutta muiden säkeistöjen riimejä olisi syytä vielä hioa. elämästä niin kornin tein Tuo "korni" ei mielestäni kuulosta oikein hyvältä tuossa, sen paikalle etsisin jonkun toisen sanan. Kannattaisi muutenkin ehkä vältellä kaikkia slangiin viittaavia ilmauksia, sillä tämä teksti tuntuisi toimivan parhaiten nimenomaan mahdollisimman puhtaalla kirjakielellä. hukun melankoliaan en pysty siitä irrottaan "Irrottaan" töksähtää myös jotenkin. Kävisikö "luopumaan"? Minkästyyliseen musiikkiin olit tätä ajatellut? Tässä on kyllä ilman muuta aineksia johonkin suureen. Pellestä taikuriksi muuttuu aika hitaasti; ehkei siihen riitä elinaikani. |
sirpale 19.04.2005 10:44:24 | |
---|
ajattelin jos tästä sais jotenkin yö- tai kalle ahola tyylisen biisin... |
Pelsi 19.04.2005 12:10:26 | |
---|
NHR:n kanssa täysin samoilla linjoilla. Itselläni tökkäsivät samat kohdat. Kalamies #3 >-)))> |
ganesha 21.04.2005 07:13:03 | |
---|
ei "korni" mitään slangia ole. mut korvaan se kyllä töksähtää... "if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa |
sirpale 28.04.2005 14:46:15 | |
---|
mutta mutta olisko kukaan halukas tekemään tähän biisiin jonkinlaista säveltä?! |
NHR 28.04.2005 22:05:04 | |
---|
mutta mutta olisko kukaan halukas tekemään tähän biisiin jonkinlaista säveltä?! No mulla oli jonkinlainen ideantynkä mielessä kyllä. Se ei tosin taida olla ihan täsmälleen sitä tyylilajia mitä halusit, mutta ei se nyt ihan mitään siantappoheviäkään kuitenkaan ole... ;) Voin koittaa tehdä vaikka träkkerillä jonkinlaisen demon tässä lähiaikoina. Pellestä taikuriksi muuttuu aika hitaasti; ehkei siihen riitä elinaikani. |
kimple87 29.04.2005 10:27:29 | |
---|
mulla tuli kotiteollisuus mieleen:D siihen asti kun siellä oli korni sana.. mutta oli aivan sairaan hyvät.. mä tykkään! Jeesus on Herra
http://www.mikseri.net/artistit/?id=41880
kalamies#8 >-)))> |
NHR 29.04.2005 19:37:46 | |
---|
No niin, tuli loppujen lopuksi aika erilainen sävel, kuin mitä se alkuperäinen visio oli, mutta ei oo ainakaan niin kauhean rankka. Ehkä vähän turhankin lälly, mutta päättäkää ite: http://www.geocities.com/aikuisviihde/sade.mp3 Tuo on ihan instrumentaali, kun ei mun laulamisesta mitään tule. Eka säkeistö, kertosäe ja jonkinlainen välisoitto vielä perään. Em G tuuli kehtoa keinuttaa antaa lapsen nukahtaa yksin C Am F D D7/C H7 kylmään sateeseen pylväshaavan katveeseen Em G pimeä syliinsä ottaa lapsen joka harteillansa kantaa C Am F D D7/C H7 yksin suurta voimaa kuoleman karheaa tum- H7/A Gmaj7 H7/F# Em maa viit - taa Em C H7 H7/A G katkeruuden sateeseen voimattomaan ilmeeseen D/F# Em C H7 H7/A G D/F# hukkuu huuto eilisen menetetyn vapauden Em C H7 H7/A G D/F# kuukausia odotin luulin että muuttuisin Em C H7 H7/A G D/F# tahtonut en menettää en ketään enää myrkyt- E5 D5 E5 H5 D5 F5 tää (väliosa) E5 D5 E5 H5 D5 C5 H5 Lisäilin ja vaihtelin muutamia sanoja ja niiden järjestystä, että istuisivat paremmin rytmiin. Loppusäkeistöjä en yrittänytkään miettiä. Säkeistössä on oikeastaan kaikenlaisia Esus ja Cmaj7 -sointuja siellä normaalien duurien ja mollien välissä, mutta en osaa oikein kirjoittaa niitä tähän, kun tuo sointujen nimeäminen ei ole aivan hanskassa minulla. Ehkä ne kuuntelemalla sitten selviävät, jos tarve vaatii... Pellestä taikuriksi muuttuu aika hitaasti; ehkei siihen riitä elinaikani. |
author 03.05.2005 17:50:30 (muokattu 03.05.2005 21:34:08) | |
---|
http://www.geocities.com/aikuisviihde/sade.mp3 Tämähän oli ihan Leevi and The Leavingsia :) Ei mutta sopi minun mielestä ihan hyvin sanojen kanssa. Tuollainen surullisen haikean värssy. Alku kuulosti ehkä vähän liikaa humpalta mutta se seuraava osio oli paljon parempi. Mun mielestä tähän kappaleeseen sopisi pelkästään akustinen ja joku jousisoitin. (Sello?) Sain itsekin hyvän inspiraation tuosta sateesta sekä kappaleessa että ulkona :) Pistän jonkinlaista tuotosta tänne jos vaan nauhoituksesta tulee jotain. Edit. En pistäkään |
sirpale 04.05.2005 12:44:58 | |
---|
kuuntelin ton siun tekeleen ja se kuulosti loistavalta!!!! itseasiassa se mitä itse väsäsin kuulosti hieman samalta! :) jos sulta mielenkiintoa löytyy vielä niin haluaisitko tehdä yhteistyötä tämän biisin osalta!? |
NHR 04.05.2005 15:06:55 | |
---|
Edit. En pistäkään No pistä nyt vaan! jos sulta mielenkiintoa löytyy vielä niin haluaisitko tehdä yhteistyötä tämän biisin osalta!? No ehkä sen mukaan kun aikaa taas löytyy, mutta odota nyt vielä, jos parempiakin vaihtoehtoja vielä ilmestyy... Enkä mä tiedä pystynkö ainakaan tuon äänitys- ja toteuspuolen osalta mitään tuon kummempaa tekemäänkään, mutta käytä ihan vapaasti mitä haluat, jos miellyttää. Pellestä taikuriksi muuttuu aika hitaasti; ehkei siihen riitä elinaikani. |
author 04.05.2005 19:05:58 (muokattu 04.05.2005 19:17:05) | |
---|
No pistä nyt vaan! Muuten olisi ollut hyvä teema ja sävy valmiina mutta en osannut sovittaa niitä sanoihin. Kokemattomuus tulee tässä kohtaa esiin. Katsotaan jos laitan jotain räpellystä tulemaan. Tuossa http://www.geocities.com/tohaapaa/kappaleet/sadetta.mp3 Tarkoitus vaan saada se kappaleen väri tuosta esiin ei mitään muuta. Toiv. toimii. Kitarasta piuha suoraan mikrofoniaukkoon. Siksi humina. |
NHR 05.05.2005 01:42:52 | |
---|
Muuten olisi ollut hyvä teema ja sävy valmiina mutta en osannut sovittaa niitä sanoihin. Kokemattomuus tulee tässä kohtaa esiin. Niin no, itsekin olen tottunut tekemään sävelen ensin ja sitten vasta siihen sanat. Senpä vuoksi juuri ihan vaan röyhkeästi vaihtelin sanajärjestystä ja sanojakin... ;) http://www.geocities.com/tohaapaa/kappaleet/sadetta.mp3 Tarkoitus vaan saada se kappaleen väri tuosta esiin ei mitään muuta. Piru vie, pakko se on pitkin hampain myöntää, että mielestäni olet onnistunut tavoittamaan tekstin tunnelman huomattavasti minua paremmin. Eikä noiden sanojen sovittaminen tuon taustan päälle minusta ainakaan tuntunut mitenkään ylivoimaiselta, kun tuossa kuunnellessani niitä lueskelin. Oisko se FCG-kohta sitten tuo kertosäe? Ja toimisi tosiaan pelkällä kitaranäppäilyllä ja laululla, tai ehkä se sellokin vois olla kova sana vielä. Mitä on sanoittaja itse mieltä? Pellestä taikuriksi muuttuu aika hitaasti; ehkei siihen riitä elinaikani. |