Kapane 24.03.2005 20:05:36 (muokattu 24.03.2005 20:14:16) | |
---|
Mieli tekisi tehdä Tango vaikuteinen biisi, mutta olen hieman ulkona. Jotain vinkejä. Etenkin Rumpu ja Basso puoli.. |
tanjuli 24.03.2005 21:07:36 | |
---|
ykkönen ja nelonen tärkeimmät iskut. kuuntele tangoa ja bongaa mitä basistit ja rumpalit soittaa. siltä pohjalta. [i hear voices but at least they're on tune] |
baron 24.03.2005 23:06:12 | |
---|
Mieli tekisi tehdä Tango vaikuteinen biisi, mutta olen hieman ulkona. Jotain vinkejä. Etenkin Rumpu ja Basso puoli.. Nelosiskun tuplaaminen (kahdeksasosat) antaa jo aika tangomaisen vaikutelman. The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry |
Sertzo S 26.03.2005 15:19:31 | |
---|
Hieman argenttiinalaisittain, ykköstä ja kolmosta korostaen. Kuuntele esim. vanhempia ja uudenpiakin kotimaisia tangoja. Mielenkiintoisia vaikutteita löytyy esim. Eino Grön argenttiinalaisten hemmojen säestämänä. |
Kapane 28.03.2005 23:42:33 | |
---|
Nelosiskun tuplaaminen (kahdeksasosat) antaa jo aika tangomaisen vaikutelman. Väännäs rautalangasta. Kiitos. |
Nuages 28.03.2005 23:52:02 (muokattu 29.03.2005 00:23:07) | |
---|
Väännäs rautalangasta. Kiitos. Se rytmijaotus sillen tiii-ti-tii-tii. Eli ykkönen kestää puolitoista neljäsosanuottia, kakkonen puoli ja kolmonen ja neloinen yhden. Ja semmoinen perusbassokuvio voi mennä esim siten, että perussävel-kvintti-oktaavi-kvintti-jne.. ja käytä rohkeasti nelisointuja ja erikoisempaakin harmoniaa.. tulipa sekavasti.. Siis tiii-ti-tii-tii ja maailma pelastuu. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
hörhö 29.03.2005 04:35:55 | |
---|
Se rytmijaotus sillen tiii-ti-tii-tii. Eli ykkönen kestää puolitoista neljäsosanuottia, kakkonen puoli ja kolmonen ja neloinen yhden. Ja semmoinen perusbassokuvio voi mennä esim siten, että perussävel-kvintti-oktaavi-kvintti-jne.. ja käytä rohkeasti nelisointuja ja erikoisempaakin harmoniaa.. tulipa sekavasti.. Eiköhän tässä haettu kuitenkin taa taa taa taka... "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
myy mulle halpa av-etunen |
baron 29.03.2005 07:27:19 | |
---|
Eiköhän tässä haettu kuitenkin taa taa taa taka... Joo, tota mä tarkoitin. The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry |
Nuages 29.03.2005 13:44:22 (muokattu 29.03.2005 13:45:42) | |
---|
Eiköhän tässä haettu kuitenkin taa taa taa taka... Joo. En mä sitä tarkoittanutkaan. Tuli ehkä vähän huonosti tuohon väliin, mutta eikös tuossa ole totuuten jyvä silti vai puhuinko ihan täyttä ulostetta? EDIT: Kirjasuositus: Uusi Kultainen Tangokirja! Siinä on kaikki tärkeimmät suomenkieliset tangot laulumelodioineen ja sointumerkkeineen. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
etnopoju 29.03.2005 14:11:54 | |
---|
staccatot |
Sertzo S 29.03.2005 16:59:53 | |
---|
Tutki tangoarreja. Tärkäeää on, että esim. bassokitara/kontra sekä virvelirumpu aksantoivat samanaikaisesti määrätyissä kohdissa. jos sulla on esim. levy jostain tangosta ja suhteellisen kattava arri siitä myös sovituksena, niin selventää kummasti oppimista. |
baron 29.03.2005 21:37:52 | |
---|
Joo. En mä sitä tarkoittanutkaan. Tuli ehkä vähän huonosti tuohon väliin, mutta eikös tuossa ole totuuten jyvä silti vai puhuinko ihan täyttä ulostetta? EDIT: Kirjasuositus: Uusi Kultainen Tangokirja! Siinä on kaikki tärkeimmät suomenkieliset tangot laulumelodioineen ja sointumerkkeineen. Bassot voi mennä hyvin juuri niinkuin esitit. The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry |
Kapane 29.03.2005 23:37:37 | |
---|
Okei kiitos. Haen vain pikkaisen tangovaikutteita yhteen rokki biisiin. Tosin tämä nyt taitaa jäädä setistä hetkeksi muista syistä. kiitos kaikille. |
11 30.03.2005 11:15:30 | |
---|
Se rytmijaotus sillen tiii-ti-tii-tii. Satumaan laulumelodia taitaa mennä pitkälti noin. |
JPQ 31.03.2005 14:06:04 | |
---|
Mikäs olikaan kvintti oktaavihan lienee c ja c mutta entäs kvintti jos eka nuotti on c. PS. musatermit hakusessa eikä ole muistia edes englanniksi kvintin nimestä auttaisi löytämään asiaa.:) |
baron 31.03.2005 15:33:11 | |
---|
Mikäs olikaan kvintti oktaavihan lienee c ja c mutta entäs kvintti jos eka nuotti on c. PS. musatermit hakusessa eikä ole muistia edes englanniksi kvintin nimestä auttaisi löytämään asiaa.:) G. The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry |
hörhö 31.03.2005 15:49:11 (muokattu 31.03.2005 15:52:02) | |
---|
PS. musatermit hakusessa eikä ole muistia edes englanniksi kvintin nimestä auttaisi löytämään asiaa.:) Fifth. Jos erikseen täytyy mainita, että nimenomaan puhdas kvintti niin perfect fifth. G. Aivan oikein, kun mennään ylöspäin. Jos mennään C:stä kvintti alaspäin, niin se taas on F. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
hörhö 31.03.2005 15:51:13 (muokattu 31.03.2005 15:51:36) | |
---|
öh, poispois "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
kuuntele Pekka Pohjolan Urban Tango. se on siin. "if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa |