Quizz Kid 10.04.2005 13:17:25 | |
---|
Huomasin tuossa T -storen sivuja selatessani, että Yamaha tekee nykyään myös BBT500 -nupin perustalle rakennettuja comboja, esim. 15" elementillä varustettu. Onko kukaan vielä näistä innostunut ja jopa hankkinut sellaisen itselleen? Niin että miltä vaikuttaa? Kokeilin BBT500 nuppia 2x10" + 1x10" ja tviitteri -yhdistelmällä riistoF-musiikilla ja olin kyllä aika myyty, monipuolinen uskomaton saundi ja 5-kieliselläkin jämäkkä ja selkeä erottelu ainakin sellaisilla kokeiluvolyymeillä. Jos sama henki jatkuu comboissa voi vain kuvitella mitä tuo 15" tyrkkää ulos. Taidanpa itse hankkia kesällä, kun rahatilanne paranee! Nuppi olis kyllä kaappien kanssa inhimillisempi roudata, mutta toi 15" combo kiinnostaisi kyllä. Onko siis jollain jo kokemuksia? Tak oh hej |
LaXu 10.04.2005 15:27:03 (muokattu 10.04.2005 15:30:30) | |
---|
Hinta on kyllä aika suolainen, kun nupin ja Yamahan 4x10 kaapin saa halvemmalla. EDIT: Jahas, T-kaupassa oli ylihintaa. Musik-Produktivillakin tosin tuo 1x15 combo on vain jokusen kympin nuppi+4x10 yhdistelmää halvempi.. |
Niskamies 10.04.2005 23:38:53 | |
---|
Mä yllätyin kun mä testasin tota nuppia Yamahan 4x10":n kanssa. Se oli mielestäni todella hyväsaundinen, kun jonkun jazzarin kanssa sitä soittelin. Jos rahaa/tarvetta olisi, niin voisin tollaseen jopa investoida. Todella kevyt toi nuppi, voisi olla vaikka backuppina. Saakos sitä mitenkään kiinnitettyä räkkiin? Meitsi on meshissä. |
rijopu 11.04.2005 00:18:11 (muokattu 11.04.2005 00:24:16) | |
---|
Mä soittelin viikonloppuna yhden keikan tuolla Yamahan BBT500 nupilla ja Yamahan 2x10 kaapilla ja oli varsin vakuuttunut tuosta paketista. Pikkuruuvailun jälkeen oma soundi löytyi ja potkua riitti. 5-kielisellä pysty huoletta möyryttämään h-kieltä ilman, että kaappi olisi mennyt kyykkyyn tai soundi ruvelle. Nupin keveys, teho ja monipuoliset soundivalikoimat jäivät jäytämään mieltä sen verran, että jos rahaa tipahtaa jostain, niin hankintaan menee. Combosta ei ole kokemusta, mutta tuskin sekään on pettymys. No, se on semmoista suomalaista...
kalamies#14 >-)))> |
rijopu 11.04.2005 00:21:27 (muokattu 11.04.2005 00:21:53) | |
---|
Saakos sitä mitenkään kiinnitettyä räkkiin? Kuulemma tuon Yamahan nupin mukana tulee räkkikiinnikkeet, eli sekin puoli on kunnossa. No, se on semmoista suomalaista...
kalamies#14 >-)))> |
Heikki L. 11.04.2005 01:20:51 | |
---|
Saakos sitä mitenkään kiinnitettyä räkkiin? Mun mielestä ton nupin paras ominaisuus on se, että se mahtuu reppuun. 1x10-kaappi messiin ja julkisilla keikalle. Jos ois rahaa, niin ostaisin. Shack! |
LaXu 11.04.2005 03:22:12 | |
---|
|
Quizz Kid 12.04.2005 16:16:28 | |
---|
Totta kyllä tuon hinnan ja roudattavuudenkin suhteen. Ajattelin vain 5-kielisen omistajana 15" elementin ihanuuksia, mutta kieltämättä noi 10" tuntuivat myös potkivan napakasti ja hyvin. Ehkäpä nupilla ja 2x10" voisi lähteä liikkeelle. Tai miksei 4x10":kin. Varsinkin, kun joku oli 5-kielisellä soittanut keikankin noilla, eikä löytänyt pahaa sanottavaa... |
L.Ruoska 12.04.2005 17:14:52 | |
---|
Täältä voi maistella soundiklippejä: http://www.yamaha.co.jp/product/guitar/eg/column/col05022801/005.html Noiden perusteella kyllä pistää vähän mietityttämään, että tarviiko noita mallinnoksia olla noinkaan monta, kun useampi klippi kuulostaa meikäläisen korvaan aika samanlaiselta. Tossahan oli kivat säröt ja kaikki valmiina. Ei paha, vaikka ite kyllä käyttäsin mieluummin spedusäröä jotta sen saa päälle ja poies...vai saako tuohon footswitchin? Heh, hauskoja pikku kämmejä noissa klipeissä muuten..tuo sellasta inhimillisyyttä niihin sampleihin =) Esim siinä R&B-samplen alussa on sellanen pieni töksähdys ja jossain niistä särjetyissä soundeissa oli vähä sellasta hapuilua =P |
rijopu 12.04.2005 17:41:57 (muokattu 12.04.2005 17:43:34) | |
---|
Ajattelin vain 5-kielisen omistajana 15" elementin ihanuuksia, mutta kieltämättä noi 10" tuntuivat myös potkivan napakasti ja hyvin. Suurempi tuumakoko ei itsestään takaa 5-kieliselle ihanuuksia, vaan elementin taajuuskäyrä. Suurempi tuumakoko liikuttaa vain suurempaa ilmamassa, joka antaa koko sointiin taas potkua kielimäärästä riippumatta. 4x10" liikkuttaa enemmän ilmaa kuin 1x15". Taitaa jopa 6x6,5" kaappi liikuttaa enemmän ilmaa. No, se on semmoista suomalaista...
kalamies#14 >-)))> |
pardy 12.04.2005 17:48:04 | |
---|
Taitaa jopa 6x6,5" kaappi liikuttaa enemmän ilmaa. Hehe, ja sellaistahan olet väsäämässä? :) "...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua |
Heh, hauskoja pikku kämmejä noissa klipeissä muuten..tuo sellasta inhimillisyyttä niihin sampleihin =) Kuuntelin ihan samaa :), aika tuuttausta. |
rijopu 12.04.2005 18:26:30 | |
---|
Hehe, ja sellaistahan olet väsäämässä? :) kyllä, kyllä No, se on semmoista suomalaista...
kalamies#14 >-)))> |
LaXu 15.04.2005 18:20:20 | |
---|
Kävin testaamassa tuota BBT500 pinoa tänään. Aavisteluni olivat oikeat, aika monta "turhaa" eli lähes samalta kuulostavaa mallinnusta siinä oli. Muuten kyllä oikein hyvä soundi ja presetit olivat käteviä. |
Quizz Kid 16.04.2005 14:40:21 | |
---|
Kävin testaamassa tuota BBT500 pinoa tänään. Aavisteluni olivat oikeat, aika monta "turhaa" eli lähes samalta kuulostavaa mallinnusta siinä oli. Muuten kyllä oikein hyvä soundi ja presetit olivat käteviä. Mäkin kävin taas riistoFmusiikilla testailemassa BBT500 "pinoa" eli 2x10":a ja hyvin se kyllä potkii, ei voi muuta sanoa ja roudattavuuskin olis aika ihanneluokkaa. Tosin sikäli varmaan ahneus iskee, että 4x10" on käytännössä melkeinpä saman hintainen. Noista mallinnuksisa aika samoilla linjoilla noin yleensäkin - muutama käyttökelpoinen pohja ja siinä se. Kokeilubassona oli Yamahan TRB 5 -kielinen niin olin sen aktiiviEQ:n kanssakin jo hiukan hukassa, itse kun tukeutuu passiivihumbukkeriin ja tone & volume -säätöihin :). Mutta kyllähän sitä ruuvaamalla.. F -musiikin hinta: nuppi 700€ ja 2x10 n.400€..heheh. Tarjouspäivä. |
LaXu 16.04.2005 15:09:38 | |
---|
Heh, taisit samalla bassolla kokeilla kuin minäkin. Sellainen punainen? Olivat pistäneet ilmeisesti 1x15 skoben myös kiinni kun minä olin testaamassa. Niistä särömallinnuksista en erityisemmin välittänyt, kovin oli sellainen tyypillinen transistorisärö, mikä oli minusta sinänsä outoa, koska Yamahan mallintavista DG-kitaravahvistimista irtoaa varsin putkimaisia soundeja. F-Musiikin hinnat on kyllä aika suolaiset. Vuosikaudet on seinällä roikkunut Yamaha SA-2200 skeba n. 1600€ hintaan, sama kepukka irtoaa T-kaupasta 1150€. |
Quizz Kid 16.04.2005 16:18:53 | |
---|
Heh, joo just se punainen. Silloin kun mä olin niin siinä ei ollu 15" kiinni ollenskaan, mutta eipä sitä kaipaillu. |
stragowa 17.04.2005 21:55:07 | |
---|
no särö klipit oli vähän musta kyseenalasia. :D tai on tullu kyllä kuultua vähän parempiakii särösoundeja. Mut toi fuzz oli ihan jees. "Ikinä ei opi soittamaan, mutta aina voi harjoittelemalla yrittää." |
JR/Rajah 11.11.2008 13:48:57 | |
---|
Olet kirjoittamassa yli 1303 päivää vanhaan ketjuun Ou jee! Onko kenelläkään kyseistä vahvistinta enään? Olisin kiinnostunut tietämään, että miten olette ratkaisseet tuon presettien vaihtamisen midi-polkimella. Mitä käytätte? Voitteko suositella jotain tiettyä mallia? Vai pidättekö aina vain yhtä saundia kerrallaan? Tosta saisi aika rouheaa säröä aikaiseksi, mutta kun ei viitsisi koko biisiä paukuttaa samalla pörinällä. 1...2...4! |
rijopu 11.11.2008 14:10:56 | |
---|
Olet kirjoittamassa yli 1303 päivää vanhaan ketjuun Ou jee! Onko kenelläkään kyseistä vahvistinta enään? Olisin kiinnostunut tietämään, että miten olette ratkaisseet tuon presettien vaihtamisen midi-polkimella. Mitä käytätte? Voitteko suositella jotain tiettyä mallia? Vai pidättekö aina vain yhtä saundia kerrallaan? Tosta saisi aika rouheaa säröä aikaiseksi, mutta kun ei viitsisi koko biisiä paukuttaa samalla pörinällä. Mulla on tuo vahvistin ja tykkään edelleen todella paljon siitä. Mainiot soundit saa siitä! Tuon vahvistimen Drive-potikka on loistavankäyttökelpoinen. Hyvää röpöä saa tarvittaessa aikaiseksi. Mä en käytä noita presettejä (muuta kuin kimppakeikoilla), joten siihen asiaan en saa tuotua valaistusta. Yksi kaikkien puolesta! Ja se riittää...
kalamies#14 >-)))>
Haista basso!:
Antitrendi Cityman |