Nitro75 21.02.2005 11:36:16 | |
---|
Eli nyt kokeneet mestarit kuulolla. Tarkoitus on maalata ja lakata Les paul mallinen kitara, jossa on reunalistat. kuviointi olisi tarkoitus maalata kynäruiskulla.Pitääkö ensin laittaa pohjamaali ja siihen maalata kynäruiskulla normaali pintamaali, joka sitten lakataan. Tarkoitus olisi käyttää lakkaukseen kaksikomponenttista autolakkaa korkeakiiltoisuutensa vuoksi. Olen lukeknut noita FAQ:ta, ja niistä ei tuo asia kuitenkaan selvinnyt. |
mhaimilahti 21.02.2005 18:23:32 | |
---|
itse ainakin teen niin että joku 5-6 kerrosta lakkaa alle , sen jälkeen väri , vaikka tuleekin mulla läpikuultava , sen jälkeen muutama kerros lakkaa . Noilla ensimmäisillä kerroksilla saa hyvin täytettyä ne puun huokoset . Mitä reunalistoihin tulee niin ne kaavitaa siklillä puhtaaksi ennen tota päälli lakkausta. |
villeh 21.02.2005 20:46:21 | |
---|
eli alkuun onko se kitara puupinnalla vai modaatanko jo olemassa olevaa maalipintaa niin että vanha maali jää alle? |
mhaimilahti 21.02.2005 20:55:47 | |
---|
jos tietenkin on vanha maali alla niin luulen että riittää olevassa olevan maalin pinnan hiominen mataksi , ei pohjamaalista tietenkään mitää haittaa ole , pitää vaa valita toisiinsa soveltuvat maalit , lakat jne ettei rupea kuplimaan ps. itsellä siis toi body nyt vielä ilman mitään käsittelyjä |
rokkari renttu 22.02.2005 11:44:28 | |
---|
Tässä kun jutustelette Les Paulin maalauksesta niin ajattelin kysäistä että millä konstilla sais rajattua siististi tuon kaulan ja otelaudan maalauksen ajaksi. Päälle olis tarkotus vetää lakkaa. Entä miten sen maalin ja puupinnan välisen tasoeron saa häivytettyä? Entä millä suojata otelauta maaleilta ja lakoilta? Teipin asettelu lienee hemmetin hankalaa nauhojen vuoksi? rok rok |
vrajala 22.02.2005 13:53:32 | |
---|
...millä konstilla sais rajattua siististi tuon kaulan ja otelaudan maalauksen ajaksi. Päälle olis tarkotus vetää lakkaa. Hommaa jostain esim. automaaleja myyvästä kaupasta sitä "Parempaa maalarinteippiä" eli sinistä rajausteippiä. Tulee siisti reuna. Mikäli käytät kovia maaleja tai lakkoja ja paksuja kerroksia, muista poistaa teippi ennen kuin maali/lakka kuivuu kokonaan. Ei tartte sitten veistää sitä teippiä pois tai lohkoa pintaa. Jotkut automaalarit poistavat teipit heti ruiskutettuaan. Kannattaa kuitenkin ehkä odottaa kunnes maali/lakka on kosketuskuivaa. Ettei siinä teippiä irrottaessa tule tärveltyä pintaa. Entä miten sen maalin ja puupinnan välisen tasoeron saa häivytettyä? Hiomalla. Hionnan tarve riippuu käytetyistä kerrospaksuuksista. Kokonaan sitä ei joudu hiomaan koska lakat yleensä täyttävät tuollaiset sisäpuoliset kulmat aika helposti. Älä hio väriä puhki. Entä millä suojata otelauta maaleilta ja lakoilta? Teipin asettelu lienee hemmetin hankalaa nauhojen vuoksi? No ei nyt varsinaisesti, joskin on se sellasta nyhräämistä. Hetki siinä vierähtää. Ota näistä sitten selvää |
_keppana_ 12.04.2005 17:25:19 | |
---|
Nyt kaivataan apua. Oon nyt ite siinä pisteessä,että pitäis ruveta kitaraa maalaamaan, mutta ruiskua ei kotitaloudesta löydy eli mitä maalia suosittelisitte ? ~Ei saa ikinä syödä tyhjään vatsaan~ |
spyykko 12.04.2005 17:30:08 (muokattu 12.04.2005 17:30:43) | |
---|
Nyt kaivataan apua. Oon nyt ite siinä pisteessä,että pitäis ruveta kitaraa maalaamaan, mutta ruiskua ei kotitaloudesta löydy eli mitä maalia suosittelisitte ? Automaaleja spray-pullossa. Muita en suosittele, en siksi etteivätkö ne voisi olla hyviä, vaan siksi ettei mulla ole niistä kokemusta. Lisää infoa löytyy puolen tunnin päästä haulla. Pintakäsittelyasioista on puhuttu palstalla verrattain paljon. EDIT: niitin parit kielikukkaset Ite olis taas tarvinnu tehdä |
Automaaleja spray-pullossa. Muita en suosittele, en siksi etteivätkö ne voisi olla hyviä, vaan siksi ettei mulla ole niistä kokemusta. Lisää infoa löytyy puolen tunnin päästä haulla. Pintakäsittelyasioista on puhuttu palstalla verrattain paljon. EDIT: niitin parit kielikukkaset Olisko joq tietty merkki millä olis suht. hyvä hinta/laatu suhde minkä voisit mainita ? ~Ei saa ikinä syödä tyhjään vatsaan~ |
poppamies 12.04.2005 21:18:52 (muokattu 12.04.2005 21:23:33) | |
---|
Olisko joq tietty merkki millä olis suht. hyvä hinta/laatu suhde minkä voisit mainita ? Motip. Löytyy kaikista hyvinvarustetuista varaosaliikkeistä. Myytävänä 300W Fenderin nuppi! |
spyykko 12.04.2005 21:30:17 | |
---|
Motip. Löytyy kaikista hyvinvarustetuista varaosaliikkeistä. Mä olen käyttänyt Biltemaa. Kuivuu ehkä vähän pehmeähköksi, muuten ei voi valittaa. Hintalaatusuhde on hyvä, hinta kun on varsin halpa. Ite olis taas tarvinnu tehdä |