baron 11.04.2005 20:46:29 | |
---|
1. Jos joku järkyttyy nähdessään kanssaihmisen kuoleman, käyttäytyköön sen mukaisesti. 2. Se mikä mua ottaa päähän on tekopyhyys ja hurskastelu, esiinnytään muille kuin oltaisiin parempia ihmisiä 3. Kuolintapauksessa me ei vainajaa voida loukata eikä palkita. Se mitä me teemme on omaisille ja itsellemme ja mun mielestä pahinta on "mitähän toiset siitä ajattelevat", minä ainakin olen "hurskaampi" kuin tuo. 4. Meillä kaikilla on aina lähellä ihmisiä, jonka läheinen on vastikään kuollut. Maailman murheitten kantaminen ei ole erityisen palkitsevaa. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
Tankoprinssi 11.04.2005 21:11:45 | |
---|
Sotaveteraanit kisaavat vuosittain esim. hiihtokilpailujen merkeissä suomenmestaruudesta. Heillä on ehdoton vaatimus toimitsijoille, että kilpailuja ei missään nimessä saa keskeyttää vaikka joku/jotkut kuolisivat ladulle. Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
baron 11.04.2005 21:18:28 (muokattu 11.04.2005 21:20:29) | |
---|
Sotaveteraanit kisaavat vuosittain esim. hiihtokilpailujen merkeissä suomenmestaruudesta. Heillä on ehdoton vaatimus toimitsijoille, että kilpailuja ei missään nimessä saa keskeyttää vaikka joku/jotkut kuolisivat ladulle. 1. Massatapahtumissa tapahtuu kuolemia. Kuolleisuus massatapahtumissa on pienempi kuin ikävakioiduilla kotona pysyvillä. 2. Mulla on keikkamapissa ollut vuosia Gounodin "Ave Maria" ja Bachin "Liebster Herr Jesu". En koskaan keikalla ole päässyt niitä soittamaan, mutta palatakseni otsikon kysymykseen, episodin jälkeinen seuraava setti voisi alkaa niillä ja vielä "Church Organ" soundilla. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
Kabanossi 12.04.2005 09:16:56 | |
---|
Olin kerran kaljapäissäni ulvomassa karaokea ja vedin niin "tunteella" Klabbin myrskyn jälkeen, että joku ukonrahjus sai sydänkohtauksen ja mun herkkä esitys sai stopin, kun karaoke-emäntä keskeytti ja kyseli elvytystaitoisia. Noh, ei sillä ukolla sitten ilmeisesti ollutkaan mitään kummempaa hätää, oli vaan jäänyt pari sydämenlyöntiä väliin. Karaokenvetäjä sitten kysyi minulta, että haluanko jatkaa niin sanoin, että tottakai haluan ja mennään alusta, jos vaikka tämä toinen tulkinta pistäisi äijältä kupin nurin. |
turhala 12.04.2005 11:58:15 | |
---|
Reilu kaksikymmentä vuotta sitten ,oma isäni sai sydän kohtauksen tansseissa ja kuoli. En muista tarkalleen kuoliko parketille vai ambulanssiin mutta sairaalaan tuotaessa oli kuollut. Olivat jotkut lavatanssit eikä ole kyllä selvää mielikuvaa mutta mielestäni tilaisuus oli jatkunut . Omalla soitto uralla on noita sairaskohtaus tapauksia ollut useampia muuta ei tuota lopullista lähtöä. |
baron 12.04.2005 12:20:31 (muokattu 12.04.2005 12:21:11) | |
---|
Reilu kaksikymmentä vuotta sitten ,oma isäni sai sydän kohtauksen tansseissa ja kuoli. En muista tarkalleen kuoliko parketille vai ambulanssiin mutta sairaalaan tuotaessa oli kuollut. Olivat jotkut lavatanssit eikä ole kyllä selvää mielikuvaa mutta mielestäni tilaisuus oli jatkunut . Omalla soitto uralla on noita sairaskohtaus tapauksia ollut useampia muuta ei tuota lopullista lähtöä. Toivottavasti ymmärsit olla kiitollinen isäsi kuolintavasta (lue oikein: ei kuolemasta, ei ajankohdasta) Pääsitte molemmat vähällä. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
pekkajau 12.04.2005 13:53:17 | |
---|
Himohölkkääjän ja maratoonarin viimeinen toivomus on tulla haudatuksi juoksuhautaan! Tis is ö teripöl dei! |
kimmoke 12.04.2005 13:55:08 | |
---|
Himohölkkääjän ja maratoonarin viimeinen toivomus on tulla haudatuksi juoksuhautaan! ja jouluna nautitaan avointa joukkohautaa...;) Pojat haukkuu Teivon Ravi Sankariksi...vanha tsingahteleva sitarawirtuoosi? |
Toivottavasti ymmärsit olla kiitollinen isäsi kuolintavasta (lue oikein: ei kuolemasta, ei ajankohdasta) Pääsitte molemmat vähällä. Kyllä, parasta se on kerralla lähtee, vaikka sitten parketille tai lauteille. ei siinä mitään. Vaikka ainahan se yllätyksenä tulee oli se sitten odotettavissa tai ei. |
tiukkapipo 13.04.2005 19:45:05 | |
---|
Mä olen joskus lukenut/kuullut, että jos kohtaus kestää yli 5 minuuttia. Edit: Kävin netistä tarkistamassa, olen tapani mukaan oikeassa. Jaahas - en luovuta näin helpolla! Lähdekritiikki? Mikä oli sivun osoite? ;-) |
uruttaja 13.04.2005 20:28:20 | |
---|
Siunatussa hulluudessa Ana& kumppanit veti tyylikkäästi hautajaissaattueesta massikalla ohi! Siunattu hulluus on yksi parhaista. En ole vieläkään nähnyt oikein viisasta miestä. Hautajaissaattueen ohitus ja ne ilmeet häpäisyn jälkeen olivat hienoja. |
baron 13.04.2005 22:59:51 | |
---|
Jaahas - en luovuta näin helpolla! Lähdekritiikki? Mikä oli sivun osoite? ;-) Tää on sen verran tärkeä asia, että tarvitsee oikeaa tietoa: Tavallinen epileptinen kohtaus on täysin vaaraton eikä tarvitse akuuttia hoitoa, ainoastaan potilasta pitää estää vahingoittamasta itseään. Jos kohtaus pitkittyy, on mahdollista, että kehittyy status epilepticus, jolla tarkoitetaan kohtausta joka jatkuu yli 30 minuuttia ja joka on (hengen)vaarallinen tila ja joka saattaa vaatia tehohoitoa. Kun kohtaus on kestänyt yli 5 minuuttia, status epilepticuksen kehittymisen riski on olemassa. On ymmärrettävää, että tottumattomalle silmälle epileptinen kohtaus on hurjan näköinen ja tulee primitiivireaktio hoitaa äkkiä pois näkyvistä. Siitä ei ole mitään hyötyä potilaalle, se on vain oman sielun hoitoa, joka tulee potilaalle kalliiksi. Allaolevissa maallikkoviitteissä puhutaan 10 ja 15 minuutista. Tekeillä olevan Duodecimin ”Käypä Hoito” työryhmä, jossa on edustettuna Suomen alan huiput, puhuu 5 minuutista. Jos olet eri mieltä, et tunne asiaa. Maallikkoviitteet: http://www.saunalahti.fi/kup/syndroma/epileps.htmhttp://www.tohtori.fi/laakarikirja/ Asiantuntijaviitteet: http://www.emedicine.com/EMERG/topic554.htmhttp://www.pediatrics.emory.edu/NEURO/status99.htm VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
uruttaja 13.04.2005 23:34:38 | |
---|
Kyllä tuo Barskan epikriisi niittaa epäilijät. |
tiukkapipo 14.04.2005 16:16:33 | |
---|
Kyllä tuo Barskan epikriisi niittaa epäilijät. Öh - tuota olen sanaton. Hmmm - mutta vaikka olenkin periaatteessa väärässä, niin olen käytännössä täysin oikeassa jälleen kerran (tiukkapipona en luovuta näin vähällä): Jos näen _tuntemattoman_ henkilön kaatuvan tajuttomana maahan ja liikehtivän kouristuksenomaisesti, niin mistä voin _maallikkona_ varmasti tietää, että kyseessä on epileptinen kohtaus, eikä esim. aivoverenvuoto tai -infarkti? Diabeetikoilla voi olla ranneke (kaikki eivät pidä), mutta diabeetikko ja epileptikkokin voivat saada aivoinfarktin tai -verenvuodon, jolloin on todella kiire hoitoon. Jos esim. K. Hemilä olisi kupsahtanut eteeni kadulla ja olisin ruvennut katsomaan kellosta aikaa, niin seuraukset olisivat voineet olla kohtalokkaat. Minä aion edelleen jatkossakin soittaa 112 ja kysyä neuvoa. (vaikka länkytänkin leikkimielisesti, niin tämä on tavallaan tärkeä asia - odotan kiinnostuneena asiantuntevia kommentteja.) |
baron 14.04.2005 16:37:12 (muokattu 14.04.2005 16:41:47) | |
---|
Jos näen _tuntemattoman_ henkilön kaatuvan tajuttomana maahan ja liikehtivän kouristuksenomaisesti, niin mistä voin _maallikkona_ varmasti tietää, että kyseessä on epileptinen kohtaus, eikä esim. aivoverenvuoto tai -infarkti? .) Et mistään, olet aivan oikeassa, että maallikon on vaikea oireista tietää mistä on kysymys. Nämä rauhassa odottamiset tulee kyseeseen, kun tiedämme, että kyseessä on epileptikko tai oire niin ilmeinen, että maallikkokin voi suhteellisen varmasti tietää. Joissain tapauksissa epileptikolla on ennakko-oire kohtauksesta ja hän voi varoittaa ympäristöä. Muussa tapauksessa kiireisen avun hankkiminen on OK. Edit: Mäkin oon tiukkapipo, alunperin oli kyse toiminnasta epileptisen kohtauksen yhteydessä eli oli ohitettu diagnostiset ongelmat VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
poppamies 14.04.2005 18:17:40 | |
---|
...Edit: Mäkin oon tiukkapipo, alunperin oli kyse toiminnasta epileptisen kohtauksen yhteydessä eli oli ohitettu diagnostiset ongelmat Ei. Alunperin oli kysymys siitä millaisen kohtauksen minun kuuluisi saada jos sattuu kuolemantapaus kesken keikan. Myytävänä 300W Fenderin nuppi! |
mack the knife 14.04.2005 18:31:21 | |
---|
no... *Jalu muuten mahtuu tyhjään Pringles-tuubiin...Kätevä keino yleisötilaisuuksissa. |
mack the knife 14.04.2005 18:31:30 | |
---|
mutta... *Jalu muuten mahtuu tyhjään Pringles-tuubiin...Kätevä keino yleisötilaisuuksissa. |
mack the knife 14.04.2005 18:31:37 | |
---|
mikäs... *Jalu muuten mahtuu tyhjään Pringles-tuubiin...Kätevä keino yleisötilaisuuksissa. |
mack the knife 14.04.2005 18:31:45 | |
---|
siellä... *Jalu muuten mahtuu tyhjään Pringles-tuubiin...Kätevä keino yleisötilaisuuksissa. |