Aihe: akustinen basso, kannattaako?
1 2
lassease
11.10.2014 01:46:06
Ostin tuon nelikielisen Harley Bentonin 150 € akustisen basson Thomannilta. Vähän piti siitä kaulaa vääntää, mutta sen jälkeen se on ollut ihan mukava peli. Säädöt ovat monipuoliset mun makuuni, kun on tuo preesenssäätökin, ihan hauska. Sisäänrakennettu viritin on kiva plussa.

Ääni on mielestäni ihan kelvollinen sekä akustisena että sähköisenä. Soittelin suoraan aktiivikajariin, jolloin jäi varsinainen vahvistin vähän ohueksi. Mutta kivaa oli niinkin.

En ole ammattilainen bassonsoittaja, joten tämä teksti kannattaa laskea vain harrastelijan kommentiksi :)

Pieni kosmetiikkavirhe on, että kopan sisällä oleva lappu väittää kitaran olevan 5-kielinen, vaikka mun laskujeni mukaan kieliä on vain 4!
timobass
11.10.2014 11:39:03
lassease: Pieni kosmetiikkavirhe on, että kopan sisällä oleva lappu väittää kitaran olevan 5-kielinen, vaikka mun laskujeni mukaan kieliä on vain 4!

:D Kai reklamoit?
Walderr
11.10.2014 14:53:36
lassease:
Pieni kosmetiikkavirhe on, että kopan sisällä oleva lappu väittää kitaran olevan 5-kielinen, vaikka mun laskujeni mukaan kieliä on vain 4!

"Kylläpäs on tämä hihna kireällä"
Basisti käveli baarin ohi
EP
11.10.2014 14:55:08 (muokattu 11.10.2014 14:57:28)
Mukava sillä (Ibanez elektroakustinen) on vaihteeksi soitella ja varsinkin jos soittaa muiden akustisten soittimien kanssa. Semmonen sähöbasson ja kontran väliltä.
Tatsi/ soundi myös on ihan erilainen kun sähköbassossa, siksikin.

Walderr: "Kylläpäs on tämä hihna kireällä"

Piti juuri vähän samaa lohkaista.. :D
jukkajylli
12.10.2014 20:20:03
Mullon Kramer Ferrington, aitoa New Jerseyn pahvia, himabassona. Käytän sitä biisien plokkailuun ja satunnaisten paikalle osuvien kitaristien tai kiipparistien kanssa illan ohjelmaan tutustumiseen. Pitemmän päälle varsin hyödyllinen. Lisäksi sen terapia-arvo on mittaamaton.
And it's just a waste of time..
jukkajylli
12.10.2014 20:26:39 (muokattu 12.10.2014 20:27:43)
Zookin levylle soitin sillä biisin Timbuktoo.Se mikitettiin , eli ei otettu linja-soundia ollenkaan, koska en halunnut, että miksaajalla olisi mahdollisuutta sellaista käyttää.
And it's just a waste of time..
Klezberg
12.10.2014 20:36:53

Mulla olekaan muuta bassoa kuin tuommoinen Fenderin akustinen. Välillä käytän sitä, välillä soitan basson koskettimilla. Nyt kun olohuone alkaa taas muistuttaa studiota niin siinähän tuo basso seisoo eturivissä. Piuha THR10:een ja mikitettynä siitä. Näin juuri nyt.
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
barclay
13.10.2014 18:28:52

lassease: Ostin tuon nelikielisen Harley Bentonin 150 € akustisen basson Thomannilta. Vähän piti siitä kaulaa vääntää, mutta sen jälkeen se on ollut ihan mukava peli. Säädöt ovat monipuoliset mun makuuni, kun on tuo preesenssäätökin, ihan hauska. Sisäänrakennettu viritin on kiva plussa.

Ääni on mielestäni ihan kelvollinen sekä akustisena että sähköisenä. Soittelin suoraan aktiivikajariin, jolloin jäi varsinainen vahvistin vähän ohueksi. Mutta kivaa oli niinkin.

En ole ammattilainen bassonsoittaja, joten tämä teksti kannattaa laskea vain harrastelijan kommentiksi :)

HB:n http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbb30_nt_lh.htm olen itsekin reilun vuoden omistanut ja tyytyväinen olen. Mukava saundi ja laadukkaan näköinen peli. Pientä miinusta viimeistelystä sen verran että virityskoneistot eivät ole ruuvattu linjaan toistensa kanssa, sojottavat vähän miten sattuu. Mutta se on pientä. Myös viritysmittarin näytön "lasi" irtosi kun otin sen päällä olleen suojamuovin pois. Pari liimatippaa, niin johan alkoi kestämään..
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli http://www.mikseri.net/kostiainenproj
joseplluissans
17.10.2014 14:25:00
Teijo K.: Yksi alan tunnetuimpia sisäpiirin salaisuuksia on, että noi Fenixit tehtiin Jang chang(kirjoitusasu viitteellinen) pianotehtaan sivutuotteina, niin hyvää ja kuivaa puuta oli käytössä ihan eri malliin kuin keskiverto Korea -ritsapajalla. Varsinkin ne vanhat Fenixit oli järestään hyviä, ja olenpa ihan itsekin nähnyt jopa loistavia yksilöitä.

Muotoilultaan sitten sitä samaa tylsää fender ja gibson kopiolinjaa. Mutta jos pitää tehdä kompromissi niin kyllä mäkin Fenixillä vetäisin. Siinä voisi mikinvaihto olla kyllä ihan paikallaan.

Jotta pysytään offtopicissa, niin mulla oli joskus ysikyluvulla feenixin basso ja oli pirun kova peli. Piti vaan sitte rahapulassa myydä ja on kaduttanu. Malli oli originaali, kahdella presarimikillä.
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)