Kasu-_- 12.04.2005 02:02:46 | |
---|
Haluaisin saada siis huiluäänet (N.H ja P.H) selvästi kuuluviin ja vinkumaan. Ongelmana on se, että kun gainia tai trebleä lisää tarpeeksi, niin että vinkuu hyvin, myös kierto alkaa. Tällä hetkellä ibassa kiinni V7 ja V8 ja särönä bossin mt-2. Ovatko nuo siis joko-tai vaihtoehtoja, vai olisiko mahdollista saada äänet kuuluviin hyvin ilman häiritsevää kiertoa. You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry |
Schenker 12.04.2005 06:18:40 (muokattu 12.04.2005 06:31:44) | |
---|
Kokeile dempata ne kielet mitä et soita samalla kun teet sen "huiluäänen". Enkä nyt tarkoita palm mutea. Kokeile vaikka kietoa huivi tai jokin kankaanpala kaulan yläosaan siten, että kielet eivät pääse soimaan ja yritä sitten niitä vingutusääniä. Itsellä toimii ainakin(vaikka en käytäkään huivia kitaran päässä aina kun soitan, vaan demppaan ne kielet käsin, tätä tarkoitin). Joskus siinä ei sitten muu auta kun laittaa sitä gainia pienemmälle.. |
Treeniä... kyllä ne pitää saada kuulumaan ilman että on säröt täysillä. Pastilli? |
Henko 12.04.2005 15:12:48 | |
---|
Treeniä... kyllä ne pitää saada kuulumaan ilman että on säröt täysillä. Jepjep. Aprillia vittu. Kaikki on aprillia. |
Keppis 12.04.2005 15:16:55 | |
---|
Juu kyllä minä sillä metal zonella vingutin, ennenkö sen sinulle myin. monet sanoo, että paljon säröö, niin onnistuu paremmin. Suuri säröisyys, ei kuitenkaan intse pinchin tekemistä helpota saa sen vaan paremmin kuuluun. Pienemmällä säröllä on hyvä reenata ja välillä ilmankin. Huonomuistisilla on vähemmän stressiä. |
tommiot 12.04.2005 15:39:04 | |
---|
Vaikuttaakohan se jos on paskat mikit. Mulla ainakin vaikeuttaa pinchejä aika paljon jos kääntää tonet pois. Pastilli? |
zzy 12.04.2005 17:10:44 (muokattu 12.04.2005 17:11:08) | |
---|
Kyllä ne irtoo akustisenakin jos vaan tarpeeksi osaa niitä soittaa. Särö tietty helpottaa, mutta perjaatteessa mikit ei este, kyllä mulla vinkuu v7/v8:lla ihan hyvin. |
...And Justice For All 12.04.2005 17:41:34 | |
---|
Treeniä... kyllä ne pitää saada kuulumaan ilman että on säröt täysillä. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
efunkelist 12.04.2005 23:27:58 | |
---|
Kyllä se on nimenomaan treenistä kiinni. Pinch Harmonic irtoaa vaikka nylonkielisellä, vaikka ilman plektraa. Hallittu feedback on tosin kaunista - ja sen hallitseminen vaatii oman treeninsä. Jos gainia on aivan tolkuttomasti niin sitä ikävää vihlaisevaa kiertoilmiötä on vaikea hallita, mielestäni niin vaikeaa että helpompaa on soittaa vaikka cleanilla harmoniset pikkaukset. IMHO metalzone on melkoinen surinapurkki, ei ihme että kiertää jos vähänkään avaa vahvistimesta volaa. Hughes&Kettner tubefactor on tykimpi vaikka tietysti kalliimpi. Ja mun mielestä, sen mitä reilu 10v aikana on ehtiny soittaa ja kokeilla, putkisäröllä saa helpommin harmoniat ja kauniimmat kierrot kuin trankkusäröllä. |
Kasu-_- 14.04.2005 23:38:29 | |
---|
Kyllä se on nimenomaan treenistä kiinni. Pinch Harmonic irtoaa vaikka nylonkielisellä, vaikka ilman plektraa. Hallittu feedback on tosin kaunista - ja sen hallitseminen vaatii oman treeninsä. Jos gainia on aivan tolkuttomasti niin sitä ikävää vihlaisevaa kiertoilmiötä on vaikea hallita, mielestäni niin vaikeaa että helpompaa on soittaa vaikka cleanilla harmoniset pikkaukset. IMHO metalzone on melkoinen surinapurkki, ei ihme että kiertää jos vähänkään avaa vahvistimesta volaa. Hughes&Kettner tubefactor on tykimpi vaikka tietysti kalliimpi. Ja mun mielestä, sen mitä reilu 10v aikana on ehtiny soittaa ja kokeilla, putkisäröllä saa helpommin harmoniat ja kauniimmat kierrot kuin trankkusäröllä. Tottakai on treenistä suurin osa kiinni! Ja kyllähän normaalit pinchit irtoaa nyt melkein miten päin haluaa, mutta esimerkiksi oikein korkeat eivät vain tule esille vaikka ne pikkaisikin oikein. Ja irtoaa kyllä vaikka nylonilla, mutta ei niitä sieltäkään saa kuuluville muun soiton ylitse helpolla. Metalzone on enemmänkin tämmöinen väliaikainen ratkaisu, niin kauan kunnes saa rahat hyvään putkivehkeeseen. Ajattelin tällä kysymyksellä juuri enemmänkin sitä, miten pinchit ja muut vingutukset saa paremmin muun soiton tasolle kuulumaan, enkä niinkään sitä miten ne saadaan aikaan. Tuo kaikkien muiden kielten demppaaminen oli kyllä hyvä neuvo ja se onkin ankarassa harjoittelussa tällä hetkellä :) Kunnollinen feedback olisi mukava oppia. (Esim. mr.crowleyn aivan loppuun tms.) You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry |
Samuel P. 15.04.2005 07:21:05 | |
---|
Kyllä se on nimenomaan treenistä kiinni. Pinch Harmonic irtoaa vaikka nylonkielisellä, vaikka ilman plektraa. Näin kyllä. Tosin olen huomannut, että kitaralla on suuri merkitys noiden vinkujen soitossa. Jollakin kitaralla/kitaramallilla harmoniset ja hallitut kierrot lähtevät kuin itsestään, jollakin toisella taas joutuu tekemään enemmän töitä. |
efunkelist 15.04.2005 10:42:10 | |
---|
Ajattelin tällä kysymyksellä juuri enemmänkin sitä, miten pinchit ja muut vingutukset saa paremmin muun soiton tasolle kuulumaan, enkä niinkään sitä miten ne saadaan aikaan. No siinä tapauksessa compressor on vastaus. Tietysti lyttysärö à la metalzone kompressoi signaalia jo itsessäänkin mutta compressorilla ja limitterillähän saa noita tasoja haltuun. Ja jälleen on jyrkällä dynamiikan litistyksellä seurauksena mahdolliset hallitsemattomat kiertoilmiöt. Jos ajatellaan teknistä puolta niin mä luulen että parhaiten harmoniset tulee esille kun on hyvät mikit hyvässä kitarassa, mieto compressori ja putkivahvistin jossa säröä on jonkun verran useassa asteessa. Ja soundi vielä ulos hyvästä kaiuttimesta. Niinpä niin, jos kamat ois hyvät niin oishan ne hyvät :) mutta compressor-pedaali vois olla se vastaus kysymykseesi. Ja ankara harjoittelu. |
Da Make 15.04.2005 14:04:33 | |
---|
Kyllä ne irtoo akustisenakin jos vaan tarpeeksi osaa niitä soittaa. Särö tietty helpottaa, mutta perjaatteessa mikit ei este, kyllä mulla vinkuu v7/v8:lla ihan hyvin. Todella hyvin, tai siis, ei ainakaan enempää voi vinkua mikistä johtuen. Itselläni on V87 ja V77 (seiskakielisen versiot) RG:ssä ja tekniikkahan sen ratkaisee. |
Jackson Dinky 16.04.2005 13:17:14 | |
---|
Kun sen osaa hyvin, niin akustisellakin lähtee kunnolla ;) "Ei tual takana ketää oo..? Kaksin ollaan liikentees" |
Kasu-_- 16.04.2005 14:53:03 | |
---|
Kun sen osaa hyvin, niin akustisellakin lähtee kunnolla ;) Uskoiskohan tuotakaan :P You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry |