Aihe: Disco Ensembleltä uusi albumi!
1 2 3 4 5 6 7 8
late_levis
11.04.2005 22:26:21
Osta samalla Videotapes/Ghosttown Effect -sinkku/ep. Tulee mukana vanha Ghosttown Effect -ep sekä sinkkubiisin lisäksi 4 livebiisiä. Yhteensä siis 10 biisiä ja hinta 6 euroa.

Mistä tuota saa ostettua?Vai saako enää mistään?
Kiitti vaan vitusti tästäkin päivästä.
ten
12.04.2005 00:09:42
Mistä tuota saa ostettua?Vai saako enää mistään?

Oon mä sitä jossain levykaupoissa nähny. Muutamia kappaleita.
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
madu
12.04.2005 08:38:38 (muokattu 12.04.2005 10:03:03)
Löytyy esim. Combat Rock Shopista:
http://fireinsidemusic.com/shop/cd_emo.htm
late_levis
12.04.2005 13:44:10

Kiitän.
Kiitti vaan vitusti tästäkin päivästä.
Pitkavirta
13.04.2005 10:02:11 (muokattu 13.04.2005 10:04:44)
Hieno albumi. Kiva että joku tekee joskus letun, josta mä tykkään ja jossa ei oikeastaan kertaakaan jäädä himmailemaan, vaan tuutataan menemään. Tulee itellekin energinen olo. Parasta baariinlähtö-/alottelumusaa. :)

edit:

vaikuttaa hyvältä kaupalta muutenkin, kiitos. menee talteen tuo linkki.
the 666 club #1
"Maailma on vapaa maa." -Galder
Hyi, kakkaa!!1
madu
13.04.2005 10:31:47
Hassua etten ole koskaan ko. liikkeessä fyysisesti käynyt mutta kun siellä toimii tuo tilaussysteemi nopeasti ja hyvällä palvelulla niin mikäpä on ollut tilatessa. Pitänee raahautua joskus ihan paikanpäälle tonkimaan hyllyjä.
cerulean
13.04.2005 12:43:00
Minulle uusi Disco Ensemble on ollut valtava pettymys. Pojat tekivät vielä Viper Ethicsillä rehellistä rahasta riippumatonta musiikkia. Uusi lätty lähinnä vaan kalastelee lisää kuulijoita mitäänsanomattomilla koukuillaan. On erittäin "mielenkiintoista" kuunnella sitä levyä kun tietää jo valmiiksi mitä seuraavaksi tapahtuu (riffeissä, biisinosissa) Tässä oma mielipiteeni uudesta levystä. Mielenkiinto Disco Ensembleen loppui tähän albumiin...
After Ruth left me, i´ve been ruthless.
JuniperThree
13.04.2005 13:03:51
Minulle uusi Disco Ensemble on ollut valtava pettymys. Pojat tekivät vielä Viper Ethicsillä rehellistä rahasta riippumatonta musiikkia. Uusi lätty lähinnä vaan kalastelee lisää kuulijoita mitäänsanomattomilla koukuillaan. On erittäin "mielenkiintoista" kuunnella sitä levyä kun tietää jo valmiiksi mitä seuraavaksi tapahtuu (riffeissä, biisinosissa) Tässä oma mielipiteeni uudesta levystä. Mielenkiinto Disco Ensembleen loppui tähän albumiin...

Vähän samoilla mietteillä minä tätä levyä oon nyt pureskellu... Odotin jotain enemmän. Pettymys verrattuna aikaisempaan matskuun... Sellaset tietyt omaperäset jutut jäi pois, mistä minä oon aina tykänny.. Hyvä ja kuunneltava levy silti ja varmasti keikoilla riittää energiaa...
blastoff
13.04.2005 14:10:16
Se uusi levy on ns. "ihan kiva". Kaikki osaset tuntuu olevan kohdillaan, mutta silti hommasta puuttuu jotain.
Exhausted
13.04.2005 14:11:26

uus levy on hyvä mutta silti Viper Ethicsissä on sitä jotain...sellaista poikamaista soittamisen iloa. Uudempi levy on tuotetumpi, mutta ei se automaattisesti tee sitä rahastuspaskaa
carlos
13.04.2005 15:34:39
Se uusi levy on ns. "ihan kiva". Kaikki osaset tuntuu olevan kohdillaan, mutta silti hommasta puuttuu jotain.

Uudet biisit on keikalla ihan tajuttoman kovia, levyllä ei päästä lähellekään sitä tasoa! Mutta joo, eipä itsellänikään tuo uusi levy ole ollut kovin kauaa kuuntelussa. Pari viikkoa kuuntelin ja sitten jo kyllästyinkin..
I can't hide but I can run for miles
Pitkavirta
13.04.2005 18:55:45
Vikassa biisissä ja Incubuksen 'Just A Phase':ssa on paljon samaa. Ihan hyvällä tavalla.
the 666 club #1
"Maailma on vapaa maa." -Galder
Hyi, kakkaa!!1
Rattata
13.04.2005 19:02:15
Mulle ei ole ainakaan vielä iskenyt kyllästyminen. Itseasiassa on jaksanut innostaa pitempään kuin luulin. Kohta voisi taas alkaa kuuntelemaan Viper Ethicsiä, kun ei vähään aikaan ole sitä tullut kuunneltua.

On se vaan hieno bändi. Seuraavan kerran muuten pääsee todistamaan livenä varmaan Provinssisa, kun lähtivät Euroopan kiertueelle.
Kurkut silmille.
madu
15.04.2005 22:26:02
Mun mielestä on vain hienoa että DE on uskaltanu viedä musaa melodisempaan suuntaan uudella lätyllä. Vieläkin uus levy soi jatkuvasti ja eipä ole ehtinyt vielä kyllästyä. Laulumelodiat on uudella kiekolla paljon mieleenpainuvampia.

Muuten viper ethicsin dynamite daysin riffi on ehkä tykeimpiä mitä tiedän. Yksinkertainen ja siltikin helvetin ovela ja saa ainakin meikälle sellaisen fiiliksen että nyt mennään.
carlos
15.04.2005 22:33:09 (muokattu 15.04.2005 22:36:11)
Laulumelodiat on uudella kiekolla paljon mieleenpainuvampia.

Muuten viper ethicsin dynamite daysin riffi on ehkä tykeimpiä mitä tiedän. Yksinkertainen ja siltikin helvetin ovela ja saa ainakin meikälle sellaisen fiiliksen että nyt mennään.

Samaa mieltä olen noista laulumelodioista ja DD:n riffistä. Sitä on vallan mukava hakata itekkin kotona! Ihan tajuttoman kova.
Jussi on hyvä kitaristi, siitä ei pääse mihinkään.

EDIT: kertsi on DD:ssä myöskin iha tajuttoman hyvä. Se on älyhyvän kuuloista, kun siellä tulee eri soinnut, mut päällimmäisenä aina dissä.
Toveri
15.04.2005 22:45:33

Minua lähestyi kerran eräs Alkon myyjä järvenpääläisessä baarissa kertomalla luulleensa minua monesti aiemmin Disco Ensemblen kitaristiksi. Oli kysynyt asiaa kaveriltaan ja saanut kieltävän vastauksen. Tunsin oloni hyväksi. Olishan se kiva ollakin DE:n kuuden kielen maisteri.
Oon vaarallinen(Pastilli?). Janoatko mua?
tommijk
15.04.2005 23:02:32
Jussi on hyvä kitaristi, siitä ei pääse mihinkään.

DE:llä on kyllä todella tyylikkäitä kitarajuttuja, joka erottaa bändin muista ja joita ei yleensä tämän tyylisessä musassa esiinny. Turun keikalla Jussilla oli käytössä ilmeisesti Line6:sen delay modeler, jonka loop sampler toimintoa käytti todella tyylikkäästi, monissa biiseissä esim. mantra ja secret society.
Lock 'n' Loll
carlos
15.04.2005 23:21:48
DE:llä on kyllä todella tyylikkäitä kitarajuttuja, joka erottaa bändin muista ja joita ei yleensä tämän tyylisessä musassa esiinny.

Harmi vaan, että näitä kitarajuttuja ei tältä uudelta levyltä niinkään löydy. Kun taas viperillä on varmaan jokaisessa biisissä jotai tollasia koukkuja.
Exhausted
16.04.2005 13:31:04

Jussi on kyllä yksi maan parhaita kitaristeja. Tyyli on persoonallinen, drop d-virettä hyödyntäen soittaa sointujen päälle ylä-ääniä tehden siten melodiantapaisia juttuja, välillä tosin venyttäen sormiaan ihan epäinhimmillisille väleille.. Lisäksi oktaavit kuuluvat olennaisena osana tyyliin. Lisäksi Secret Society on komeata katsottavaa livenä, kun jätkä pistää kädet ristiin. soittaa otelautakädellä sooloa ja plektrakädellä pohjanuotteja alle :)

ja herran kitarakamajutuista lisää tabisivuillani:

www.kolumbus.fi/heikki.loponen/tabs/de
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)