Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: akustinen basso, kannattaako?
1 2
basisti87
11.04.2005 10:36:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olen kauan haaveillut akustosesta bassosta mut en oo varma kannattaako sellasta hankki. mitä mieltä te ootte akustisista bassoista, kannattaako sellanen hankkia?
 
jos kannattaa nii onko harley benton hbb30 minkälainen peli?
 
basisti, rasisti ja fasisti. viisain näistä on basisti vaikka ei hänkään aina viisas.
duff666
11.04.2005 11:26:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo olishan se ihan siistii sellasel takapihal jammailla.
mut toi bentton kun aina vaan arveluttaa. ehkä panostat johonki hivenen parempaan. oon meinaa nähny muistaakseni epiphonen jossain kuvastossa parilla sadalla ja mielummin upottaisin rahani siihen kuin ku tohon harrikkaan!
 
ihq bejbeh
Karlsson
11.04.2005 11:35:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aiheesta:
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=90162&o=0&co=0
 
HB:sta ei ole kokemusta, mutta noi Epin akustiset on aika karseita.
 
Oma ääneni menisi jollekin Landolan malleista, aika kivoja olleet kaikki testaamani. Tosin hintakin on kovempi sitten...
 
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003
Bassballs
11.04.2005 14:48:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikissa joita minä olen kokeillut, on ollut aika heikko soundi. Jos löytäisin oikein vahvasoundisen akustisen bassokitaran, niin ostaisin.
 
"Tiesin aivan hyvin mitä olin tekemässä.."
Hullu basisti
11.04.2005 16:27:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tossa Warwickin Alienissa pitäis olla aika tanakka soundi noin niinku akustiseksi peliksi?
 
"I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill
Juutas
11.04.2005 17:29:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olen kauan haaveillut akustosesta bassosta mut en oo varma kannattaako sellasta hankki. mitä mieltä te ootte akustisista bassoista, kannattaako sellanen hankkia?
 
jos kannattaa nii onko harley benton hbb30 minkälainen peli?

 
Halvat ovat huonoja ja niillä ei tee mitään ja hyvät ovat
taas kalliita... Eli mietipä tarkkaan mihin tuollaista kaipaat.
 
Nimimerkillä "Kokemusta on" =)
 
Ostan Rolandin GI-10:n - halvalla tietysti! =)
Karlsson
11.04.2005 18:01:11 (muokattu 11.04.2005 18:04:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tossa Warwickin Alienissa pitäis olla aika tanakka soundi noin niinku akustiseksi peliksi?
 
Voi olla, mutta onkoha kukaan koskaan tommosta testannu. Siis täälä Suomessa?
 
Ja mainospuheet voi jättää omaan arvoonsa ku näitä akustisia vertailee... apauttia jokaisen mainostekstistä löytyy kohta jossa juuri tämän soittimen kerrotaan olevan sellainen josta puuttuu "se" ominaisuus joka muista akustisista puuttu. "Se" voi olla sitten semmonen kumiseva soundi, hiljainen vola, whatever... Kovin kummoiselta tosiaan yksikään testaamani ole kuulostanut, paitti ihan hitusen myönnyn Landolan suuntaan. Niinku.
 
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003
NYdoll
11.04.2005 18:37:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei kannata. pitemmän päälle hyödytön...
 
metalli sykkii...
Teijo K.
11.04.2005 18:45:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei kannata. pitemmän päälle hyödytön...
 
Aika nerokas kommentti kun juuri edellisessä triidissä Poppis kertoi tuollaisella soittaneensa säännöllisesti oliko kymmenisen vuotta?
 
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
balzary
11.04.2005 20:52:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi olla, mutta onkoha kukaan koskaan tommosta testannu. Siis täälä Suomessa?
 
minä oon. jotain siinä oli mistä en tykänny, en vaan muista että mitä :) no, ehkä enemmän infoa on se, että musamaailmassa tuollanen on akustisten puolella.
 
Johannes_t
11.04.2005 21:20:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei kannata. pitemmän päälle hyödytön...
 
19-v. rokkari Äänekoskelta puhuu syvällä kokemuksen rintaäänellä? Voisitko perustella? Kauanko jouduit akkarilla vetämään jotta huomasit sen/ne pidemmän päälle hyödyttömäksi?
poppamies
11.04.2005 21:28:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei kannata. pitemmän päälle hyödytön...
 
Haluan lausua eriävän mielipiteeni.
Mulla on ollut akustinen bassokitara 70-luvulta asti enkä ikinä laittaisi pois. Eihän se toimi akustisena soittimena , varsinkaan nyt kun se on puoleksi täytetty vaahtomuovilla kierron estämiseksi, mutta pienellä vahvistimella sen on loistava peli.
 
Myytävänä 300W Fenderin nuppi!
NYdoll
11.04.2005 22:09:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

19-v. rokkari Äänekoskelta puhuu syvällä kokemuksen rintaäänellä? Voisitko perustella? Kauanko jouduit akkarilla vetämään jotta huomasit sen/ne pidemmän päälle hyödyttömäksi?
 
Sanoin oman mielipiteeni. Olen akustista bassokitaraa jonkin verran soitellut ja se on mielestäni hyödytön kapistus. Ja jos joku kysyy, että onko kannattavaa hankkia moinen niin minä sanon siihen, että ei ole. Sanoivat muut siihen mitä tahansa. Ei kaikkien kato tarttee olla aina samaa mieltä asioista.
 
metalli sykkii...
Teijo K.
11.04.2005 22:21:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

19-v. rokkari Äänekoskelta puhuu syvällä kokemuksen rintaäänellä? Voisitko perustella? Kauanko jouduit akkarilla vetämään jotta huomasit sen/ne pidemmän päälle hyödyttömäksi?
 
Hähä ja Poppiksella ollut pitempään ak-basso käytössä kuin jannulla on ikää. :)
 
Noo, tosiaan mielipiteet on hyvä juttu.
 
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Karlsson
11.04.2005 22:22:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noo, tosiaan omat mielipiteet on hyvä juttu.
 
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003
Teijo K.
11.04.2005 22:27:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

omat
 
Nepä ne. Kerroinko jo, että minullakin on joskus ollut tuollainen ak-basso? Ihan hyvä peli niinkin oudolta merkiltä kuin Fenix. Myin sitten rahapulassa. Kaduttanut on toisinaan, mutta oudosti ei päivääkään senjälkeen kun sain kontran.
 
Mut hei, jos niitä joku käyttää, niin ei ne ole hyödyttömiä. Vaikka justiinsa minä en niitä käyttäisikään.
 
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
poppamies
11.04.2005 22:36:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Mut hei, jos niitä joku käyttää, niin ei ne ole hyödyttömiä. Vaikka justiinsa minä en niitä käyttäisikään.
 
Rehellisyyden nimissä täytyy sanoa että alkuun basso jäi aika vähälle käytölle ennen kuin laitoin siihen nauhat. Kukkaan se puhkesi vasta vielä myöhemmin kun laitoin tallamikin siihen. Alunperin siinä ei ollut minkäänlaista mikkiä ja sellaisena se oli kyllä aika "hyödytön".Nyt sillä on oma vakituinen paikkansa muitten bassojen rinnalla.
 
Myytävänä 300W Fenderin nuppi!
Wil-J
12.04.2005 13:09:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hyvä peli niinkin oudolta merkiltä kuin Fenix.
 
Meidän koululla on Fenixin stratari kopio ja kitaristit ovat sitä ylistäneet.
 
saikkpe
12.04.2005 13:53:04 (muokattu 12.04.2005 13:57:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommasin tuossa männä vuonna itselleni Deanin elektroakustisen basson.
 
Toisessa bändissämme vokalisti pahoinpitelee nylon-kielistä ja kitaristilla on Iban elektroakustinen, joten ea-basso sopi linjaan aika tyylikkäästi, sekä ulkonäöltään että saundiltaan. Pari keikkaakin tuli heitettyä sillä, DI-boxilla pa:han ja backlinena laina-ampeggiä. Ihan hyvin pelasi.
 
Nyt bändin soundi menee koko ajan sähköisempään suuntaan ja lankkubasso tuntuu istuvan siihen paremmin. Samoin lankkubasson tatsi tuntuu mun käsissäni paremmalta tai ainakin tutummalta. Dean nököttää olohuoneen nurkassa. Sillä on kiva treenailla himassa ilman vahvistinta, mutta treenikämpälle en ole sitä aikoihin vienyt.
 
Sen verran sain kuitenkin ea:sta kokemusta, että mielestäni joissain tilanteissa ja joillain jannuilla tuollainen elektroakustinen on varmasti ihan paikallaan. Mutta pelkästään sen varaan en haluaisi jättäytyä.
 
"Bassohan on lyömäsoitin."
Teijo K.
12.04.2005 14:47:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meidän koululla on Fenixin stratari kopio ja kitaristit ovat sitä ylistäneet.
 
Yksi alan tunnetuimpia sisäpiirin salaisuuksia on, että noi Fenixit tehtiin Jang chang(kirjoitusasu viitteellinen) pianotehtaan sivutuotteina, niin hyvää ja kuivaa puuta oli käytössä ihan eri malliin kuin keskiverto Korea -ritsapajalla. Varsinkin ne vanhat Fenixit oli järestään hyviä, ja olenpa ihan itsekin nähnyt jopa loistavia yksilöitä.
 
Muotoilultaan sitten sitä samaa tylsää fender ja gibson kopiolinjaa. Mutta jos pitää tehdä kompromissi niin kyllä mäkin Fenixillä vetäisin. Siinä voisi mikinvaihto olla kyllä ihan paikallaan.
 
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «