Aihe: Korrekti toimintapa sairaskohtauksen keskeyttäessä illan?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
baron
11.04.2005 11:28:52

Eräs Nakke-niminen rumpari nirhasi 3 kappaletta tappomerkkejä virveliinsä. Kaikki kalmot syntyivät Tarmolan iltapäivätansseissa 70-luvulla.

Siksi mä haluan välttää, kun nykyään pitää tehdä aina elvytysyritys ja siihen menee hyvää soittoaikaa.
VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä.
samppa2
11.04.2005 11:54:10
Oltiin muutama vuosi sitten muistaakseni häissä soittamassa ja eräs 60+ ukko tuupertui kesken tanssin parketille. Ainakin 10 tyyppiä kiirehti sitten nostamaan ukkoa pystyyn ja tanssi ja soitto loppui tietysti kuin seinään.
Lähdettiin siitä sitten tauolle ja seurattiin mitä seuraavaksi tapahtuu. n tunnin päästä kun mentiin rumpalin kanssa pihalle sauhuille kyseinen ukko tuli ulos paikalle hälytetystä ambulanssista, laittoi punaisen nortin palamaan ja otti taskarista kunnon hörpändeerukset. Kohta juhlat jatkuivat taas entiseen malliin.
isojussi
11.04.2005 12:06:58
Isä kuoli kaksi vuotta sitten, soitin Wanhan kellarin, Kokkolan Kaarlen ja oliko se nyt Puistokulman musta nauha käsivarressa. Varmaan olis ukko halunnutkin, että menen siitä huolimatta keikalle. En tiedä, mitä sitten olis tapahtunut, jos olisin kesken keikan kuullut uutisen, voi olla että olisin soittanut loppuun. Vaikea sanoa.

Mun isäni oli reilut kahdeksan vuotta sitten huonossa hapessa lasareetissa ja mä tyhmä menin pirauttaan velipojalle ja kyseleen isäukon vointia, kun ajelin teatterista pikkujoulukeikalle.....
... vähän aikaa piti kerätä itteensä pikkujoulukeikkapaikan oven takana, ennenkun pysty meneen sisälle, mutta keikan hoidin.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
baron
11.04.2005 12:08:08

Viime kesänä häissä yksi nainen sai sairauskohtauksen, joka johti ambulanssin paikalle kutsumiseen, mutta osoittautui sen verran vääräksi hälytykseksi, että ei edes ottanut mukaansa.
Soittomme jatkui häiriöttä.
v_m_kangas
11.04.2005 12:20:48

Jeps, eli minulla on jo kahdesti ollut keikka, jolta joku lähtee ambulanssilla.

Muutama vuosi sitten Rokuan mummopesulassa tokaksi viimeisellä setillä tuupertui vanha rouva humpalla lattialle ja 35 minuutin kuluttua ambulanssi nouti hänet ja ilta loppui siihen.

Nyt sitten viikonloppuna vanhempi herra tuupertui, humpalla jälleen. En kyllä muista oliko vielä sama humppa. Nyt keskeytys sattui jo illan eka setillä ja ilta jatkui tuosta 'normaalisti' toisen setin loppupuolelta. Yleisöstä vain haihtui yli puolet jo toisella setillä. Osalla porukasta oli sellaisia ilmeitä kuin jotain olisi mennyt väärin. Tosin kukaan ei ainakaan meille moitteita kohdistanut.

Pitäisiköhän humpille olla voimassa oleva lääkärintodistus ;)
Humppaa tai soita humppaa
baron
11.04.2005 12:28:24

Pitäisiköhän humpille olla voimassa oleva lääkärintodistus ;)

Niissä ei ole takuuta!
Fuzzy Boner
11.04.2005 12:45:35
Olin viime syksyn alussa tuuramassa yhessä bilebändissä ja soundcheckissä miksaaja sai kunnon epilspsiakohtauksen ja ambulanssi vei. Tais johtua motifin soundeista.
Olet kirjoittanut keskusteluun 7655 kirjoitusta
baron
11.04.2005 12:48:13 (muokattu 11.04.2005 12:49:33)

Olin viime syksyn alussa tuuramassa yhessä bilebändissä ja soundcheckissä miksaaja sai kunnon epilspsiakohtauksen ja ambulanssi vei. Tais johtua motifin soundeista.

Ei ollut välkkyviä valoja?
15-20 Hz taajuus vilkkuvissa valoissa voi altistaa potilaita, joilla on "photosensitive epilepsy"

BTW: Miksi ambulanssi?
Jotkut epileptikot valittaa, että tulee kalliiksi kun joutuu maksamaan ambulansseja vaikka muutaman minuutin kuluttua voisi jatkaa normaalisti toimintaansa.
Fuzzy Boner
11.04.2005 12:52:17
15-20 Hz taajuus vilkkuvissa valoissa voi altistaa potilaita, joilla on "photosensitive epilepsy"

Jotkut epileptikot valittaa, että tulee kalliiksi kun joutuu maksamaan ambulansseja vaikka muutaman minuutin kuluttua voisi jatkaa normaalisti toimintaansa.

Silt meni taju ja löi miksauspöydän kulmaan vertavuotavan haavan päähänsä ja vaahtoa lensi ja kouristi. Ei me jääty kyselemään vaan heti ambulanssi paikalle. Se ei pystynyt puhumaan mitään.

Joo. Semmonen urpo wannabe-dj vilkutti stroboja kaikkien silmään jo soundcheckissä ja soitti teknoa joka välissä täysillä kesken tsekin.
Olet kirjoittanut keskusteluun 7655 kirjoitusta
kuunsirppi
11.04.2005 14:44:24
Mä olin kerran vieraana 50-vee synttäreillä, jossa varmaan vähän reilu kuuskymppinen setä kans tuupertu ja elvytyksistä huolimatta ei enää saatu miestä elävien kirjoihin. Asiantuntevaa porukkaa oli paikalla ja ambulanssikin tuli suht nopeasti, mutta ei auttanut.

Yksi vieraista, joka myös harrastaa keikkailemista, otti homman haltuun ja meni lavalle. Hän kuulutti, että pidämme pienen hiljaisen hetken. Sen jälkeen lauloimme kaikin jostain virrestä pienen pätkän.

Kun ei sitten oikein kukaan tiennyt, että mitä sen jälkeen, niin silloin vainajan veli tuli ja ilmoitti lavalla, että juhlat voivat jatkua, koska varmasti niin Penakin olisi halunnut.

No, tanssi jatkui, mutta eipä siinä enää oikein juhlafiilistä ollut
baron
11.04.2005 14:55:10

Kun ei sitten oikein kukaan tiennyt, että mitä sen jälkeen, niin silloin vainajan veli tuli ja ilmoitti lavalla, että juhlat voivat jatkua, koska varmasti niin Penakin olisi halunnut.

No, tanssi jatkui, mutta eipä siinä enää oikein juhlafiilistä ollut

Menettely ollut tyylikkään korrekti, sille että fiilis muuttuu, ei voi mitään eikä kai tarvitsekaan voida.
tiukkapipo
11.04.2005 15:15:21

Mun käsittääkseni se on nykyinen ohjeistus, että pitää aina tilata epileptikolle ambulanssi, erityisesti jos kohtauksen saanut on tuntematon henkilö.

BTW: Kenenkäs biisi olikaan "Käymään vain tänne tullaan eikä olemaan" Olin biisin hittiaikoina niin nuori, että muistan biisin, mutta en esittäjää.
baron
11.04.2005 15:20:29 (muokattu 11.04.2005 15:22:12)

Mun käsittääkseni se on nykyinen ohjeistus, että pitää aina tilata epileptikolle ambulanssi, erityisesti jos kohtauksen saanut on tuntematon henkilö.

BTW: Kenenkäs biisi olikaan "Käymään vain tänne tullaan eikä olemaan" Olin biisin hittiaikoina niin nuori, että muistan biisin, mutta en esittäjää.

Mä olen joskus lukenut/kuullut, että jos kohtaus kestää yli 5 minuuttia.

Edit: Kävin netistä tarkistamassa, olen tapani mukaan oikeassa.
Jami
11.04.2005 15:21:47

Kolme "lovea" on mun virvelissä.

Keski-ikäinen mies tuupertui sydänkohtaukseen heti ekalla setillä. Kuoli ampulanssissa. Paljon ketään ei vielä ollut tanssipaikalla joten keikka vedettiin normaalisti.

Taas keski-ikäinen mies tuupertui puolivälissä iltaa vaimonsa kanssa tanssiessaan. Häntä elvytettiin ainakin tunti ennen kuin todettiin kuolleeksi. Porukoilta häipyi juhlainto ja kaikki hipsi hiljalleen pois. Keikka siis keskeytyi.

Pahin tapaus oli yksityisissä hääbileissä kun morsiamen mummu sai kohtauksen heti häävalssien jälkeen. Siihen hän kuoli morsiamen käsivarsille. Juhlat loppu siihen.

Urkurimme sai välilevynpullahduksen kesken soiton ja putos Hammondin takaa tuskissaan. Ampulanssi haki ja me sitten tynkämiehistöllä hoidimme loppukeikan. Kovasti keräsimme sympatioita viihteen vastuunkannosta.

Lopettaako vai eikö lopettaa. Siinäpä pulma. Yleisö tekee ratkaisun. Jos jotakuta ankarasti tanssittaa lajitoverin kuoleman näkemisen jälkeen niin mitäs siihen voi palkattu soittaja sanoa? Ihmetellä ja arvostella tietysti voi. Vaikka kuolema on luonnollista eikä tuntemattoman kuolema itseä koskettaisikkaan niin kyllä mun juhlat olis tanssijana loppu siltä erää. Ihan vain kunnioituksesta vainajan läheisten surua kohtaan.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
baron
11.04.2005 15:32:02

Jos mun läheinen juhliin kuolisi, veisi se mun juhlatunnelman, enkä jäisi juhliin suremaan. Jos "ulkopuoliset" lopettaa normaalin toimintansa, ei se mun surua vähennä.
Jami
11.04.2005 17:49:19

ei se mun surua vähennä.

Mutta ei lisääkkään. Monelle kyllä voi olla järkytys huomata kuinka vähän hänen läheisensä kuolema ja hänen surunsa ihmisiä liikuttaa. Siis jos porukat jatkaa juhlaa kun raadot on lakaistu pois. Mielestäni yhtä korrektia on hitaasti ajavan hautaussaaton etummaiselle autolle ohi hurauttaessaan keskarin näyttö.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
pekkajau
11.04.2005 19:14:13
Mutta ei lisääkkään. Monelle kyllä voi olla järkytys huomata kuinka vähän hänen läheisensä kuolema ja hänen surunsa ihmisiä liikuttaa. Siis jos porukat jatkaa juhlaa kun raadot on lakaistu pois. Mielestäni yhtä korrektia on hitaasti ajavan hautaussaaton etummaiselle autolle ohi hurauttaessaan keskarin näyttö.

Siunatussa hulluudessa Ana& kumppanit veti tyylikkäästi hautajaissaattueesta massikalla ohi!
Tis is ö teripöl dei!
artope
11.04.2005 19:43:53

Kerran keikkailuni alkutaipaleilla häissä soitimme morsiamen isän pyynnöstä polkkaa ja kuinka ollakaan tämä kans tuupertui kesken säkkijärven... Ei auttanut elvytykset vaikka oli lääkäreitäkin paikalla. Ne häät lopetettiin luonnollisesti siihen.
poppamies
11.04.2005 20:17:07

...Kuolema on normaali luonnollinen tapahtuma ja jos se joskus sattuu ihmisten silmien edessä, on vain hyvä, että turhat mysteerit poistuvat....

No ei tässä ole kyse sinun eikä kenenkään suhtautumisesta kuolemaan. Se on aivan eri asia se. Kyse on siitä että yksi kilpailun osallistujista kuoli leikin aikana . Sinä tapoit hänet haitarillas. Sinä soitit hänelle sulosäveliäs ja hän heitti veivin. Olet tavallaan osasyyllinen tapahtuneeseen. Tämän takia on oikein lopettaa siihen. Jos esimerkiksi joku kuolee rallikilpailussa, olkoon vaikka yleisöstä, puhumattakaan kuskeista(soittajista) niin kilpailut keskytetään tai ainakin se erikoiskoe jää ajamatta sillä kertaa. Vaikka ei kuolemaa tarvitse pelätä niin ei sitä tarvitse kieltääkään niinkuin ei mitään olisi tapahtunut. Kyllä siinä kuitenkin tapahtuu. Yksi olento lakkaa olemasta. Se on aika iso asia se.
Myytävänä 300W Fenderin nuppi!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)