mack the knife 11.04.2005 15:06:51 (muokattu 11.04.2005 15:12:35) | |
---|
Kävi köpelösti Lapissa. Ensin I Saw Her Standin´ there ja sitten perään Great Balls of Fire. Sama sävellahja, sama tempo jne. Ei kun soolossa soinnut meni kuin ensinmainitussa, ei millään päässy kärryille. Välillä laulusäkeistö, toinen soolo ja taas. Kyllä piti puida tauolla tuokin asia, että ei enää noita peräkkäin. On joskus käyny muulloinkin, just jotkut turvebiisit peräkkäin samasta sävellajista ja sekaisin meni. Pahin on oikeastaan Yölinnun kanssa. Jossain sitä taas piti loppuillasta vetää ja kaverit lähti c-osassa laulamaan Kultaista nuoruutta. Nauroin ensin mukana, mutta sitten ei naurattanu kun huomasin soittavani siinä naurun ohessa just Kultaista. Eikä millään hihnalle takaisin ennen kuin pääsi a-han uudestaan. Edit: **20** *Jalu muuten mahtuu tyhjään Pringles-tuubiin...Kätevä keino yleisötilaisuuksissa. |
Tämä "Kultainen Nuoruus" ja "Tähti ja meripoika" meinaa joskus tehdä jekut keskenään! Tis is ö teripöl dei! |
humppasuon tallaaja 11.04.2005 15:33:49 (muokattu 11.04.2005 20:33:45) | |
---|
Tango pelargonia. Meillä on siitä semmonen sovitettu versio ja iskuineen ja omine sointuineen. (ei meidän tekemä) Ei meinannut jäädä millään kaaliin, rupes jo ottaan päähän ottaa kansio esiin ainoastaan sen biisin takia. Sitten vittuuntuneena otin laput kotiin ja pari tuntia intensiivisesti niin siinä se. Toki bändin seteissä on vielä mapit showta joihinkin ralleihin... |
KoskPaavo 11.04.2005 18:22:33 | |
---|
Eiköhän noin tarkemmin ajateltuna sen "Ja rokki soi"-biisin "vaikeus" ole siinä ettei kiinnosta ----n vertaa.Ja vaikka on vaan kolme sointua niin se oikea järjestys täytyis olla... Nuo Kaija Koo-hommat tosiaan kuulostavat "vaikeilta" ainakin muistaa, koskaan ei ole tarvinnut vetää. Kovasti on pers.kohtainen juttu tuo, kaverini Lahden Timppa sanoi että toisen biisin kanssa pääsee helpommin "kaveriksi" (kuin toisen) Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti |
Meisseli 11.04.2005 18:31:26 | |
---|
Rattaanpyörä. Mull' on rytmi veressä, ja housut jalassa!
www.strangefruitband.net |
Dr Dominant 11.04.2005 18:34:57 | |
---|
Soitin yhden rundin Kaija Koon bändissä ja vaikeinta oli se, että niissä melkein kaikissa on samat legopalikat eri järjestyksessä. Niissä oli niin paljon samankaltaisia juttuja että biisit meinas mennä sekaisin keskenään... kaikkeen tottuu, elämä on ... "Dr Dominant, I Presume?!" |
artope 11.04.2005 19:54:31 | |
---|
Kerran meni Suvivalssin parina Keinussa kesällä kerran a-osa itselläni laulamalla suvivalssin sävelellä. B-osa sentään oikein... ja illan ekat valssit kyseessä!! |
Sertzo S 11.04.2005 19:57:54 | |
---|
Kerran meni Suvivalssin parina Keinussa kesällä kerran a-osa itselläni laulamalla suvivalssin sävelellä. B-osa sentään oikein... ja illan ekat valssit kyseessä!! Eikä kukaan huomannut mitään, siis yleisöstä? |
Simplex 11.04.2005 21:34:23 | |
---|
Soinnut ja soolot kyllä painuu mieleen ja useimmiten ne tulee vedettyä ihan oikeassa järjestyksessäkin, mutta kaikkia tekstejä ei jaksa millään muistaa. Tyhmän näköistä kun on nenä mapissa kiinni ja jos ei ole ja sanat unohtuu niin välillä tulee rairatettua tai hoettua yhtä muistamaani lausetta koko säkeistö. Onneksi laulutaakkaa helpottaa kaksi muutakin kiekujaa. Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
Simplex 11.04.2005 21:36:34 | |
---|
Kerran meni Suvivalssin parina Keinussa kesällä kerran a-osa itselläni laulamalla suvivalssin sävelellä. B-osa sentään oikein... ja illan ekat valssit kyseessä!! Tosta tuli mieleen että kun ensin soittaa Fritti Ojalan Häävalssia ja sen jälkeen yrittää muistella miten Suvivalssin intro lähtee niin ei tule mitään, koko ajan lähtee Häävalssiksi. Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
mack the knife 11.04.2005 21:38:56 | |
---|
**30** *Jalu muuten mahtuu tyhjään Pringles-tuubiin...Kätevä keino yleisötilaisuuksissa. |
jmercy 12.04.2005 00:35:10 | |
---|
Soinnut ja soolot kyllä painuu mieleen ja useimmiten ne tulee vedettyä ihan oikeassa järjestyksessäkin, mutta kaikkia tekstejä ei jaksa millään muistaa. Tyhmän näköistä kun on nenä mapissa kiinni ja jos ei ole ja sanat unohtuu niin välillä tulee rairatettua tai hoettua yhtä muistamaani lausetta koko säkeistö. Onneksi laulutaakkaa helpottaa kaksi muutakin kiekujaa. Ja kompataan... olen vasta viime aikoina opetellut vetämään kaiken ilman lappuja (vihdoin) ja muuten toimii, mutta laulujen sanat meinaa unehtua jo viikon tauon jälkeen. Henkilökohtainen ongelma on, etten ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut sanoista, joten mulla on suunnattomia vaikeuksia pitää ne muistissa jatkuvasti. Helppo tankata ulkoa ne yhdelle keikalle, mutta sitten niitä pitää tankata koko ajan, no sitä tässä nyt yritetään...johtopäätös lienee, etten osaa eläytyä sanoihin ja biiseihin, kun ei kiinnosta v:n vertaa, mitä niissä sanotaan. Poikkeuksia ovat tietysti sellaiset kuten esim. Helismaa. |
mack the knife 12.04.2005 08:44:28 | |
---|
Ja kompataan... olen vasta viime aikoina opetellut vetämään kaiken ilman lappuja (vihdoin) ja muuten toimii, mutta laulujen sanat meinaa unehtua jo viikon tauon jälkeen. Henkilökohtainen ongelma on, etten ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut sanoista, joten mulla on suunnattomia vaikeuksia pitää ne muistissa jatkuvasti. Helppo tankata ulkoa ne yhdelle keikalle, mutta sitten niitä pitää tankata koko ajan, no sitä tässä nyt yritetään...johtopäätös lienee, etten osaa eläytyä sanoihin ja biiseihin, kun ei kiinnosta v:n vertaa, mitä niissä sanotaan. Poikkeuksia ovat tietysti sellaiset kuten esim. Helismaa. Jes. Mä oon aina tienny, että on joku muukin, joka ei muista millään biisien sanoja. Ja vielä samasta syystä. Onneksi ei kelpaa liidilaulajaksi, niin ei tarvi muistaa kuin kööripaikat. *Jalu muuten mahtuu tyhjään Pringles-tuubiin...Kätevä keino yleisötilaisuuksissa. |
WanhaWetäjä 12.04.2005 09:07:10 | |
---|
Jes. Mä oon aina tienny, että on joku muukin, joka ei muista millään biisien sanoja. Ja vielä samasta syystä. Onneksi ei kelpaa liidilaulajaksi, niin ei tarvi muistaa kuin kööripaikat. Sama meininki,varsinkin tuon turveosaston tekstit ei vois vähempää kiinnostaa joten ei ne jää kaaliin,joku luontainen vanhan progemiehen hylkimisreaktio lienee kyseessä,lontoo-osastot jostain syystä jää helposti,no ne on sellasia biisejä mitä tulee kuunneltua ja on kuunneltu muutenkin,eli se musa itsessään on enemmän sydäntä lähellä. Tietysti nämä "uusiovalssit"-eli uudempi vanha tanssimusa on vaikeeta muistaa,niissä on jotain tuttua eli melodianpätkä sieltä täältä "varastettu",ne on kauheita... Ja just toi Kaija Koo...sen mitä mä olen niitä joskus kuullut niin se vaikutelma niistä jää että samat jipot on lähes joka biisissä mutta vähän eri kompeilla/rakenteilla,varmaan pahoja muistaa ulkoo. humppa on kaunista ja haitari vuotaa.. |
Pula-Aho 12.04.2005 09:32:41 | |
---|
Poikkeuksia ovat tietysti sellaiset kuten esim. Helismaa. Joo tai sanoitukset, joissa ylipäätään on looginen tarina. Näitä nykysanoituksia, joissa ei ole oikein mitään muuta kuin "minä tykkään susta ethän vaan jätä minua kun sataa ja salamat lyö on aika mennä" ei kyllä muista millään. Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. |
Simplex 12.04.2005 10:29:16 (muokattu 12.04.2005 11:34:14) | |
---|
Joo tai sanoitukset, joissa ylipäätään on looginen tarina. Näitä nykysanoituksia, joissa ei ole oikein mitään muuta kuin "minä tykkään susta ethän vaan jätä minua kun sataa ja salamat lyö on aika mennä" ei kyllä muista millään. Eikös tämä "nykymalli" ole kestnyt jo kolmisenkymmentä vuotta? Nää hurmeet, tulkit, finlandersit, kyröt, taavitsaiset yms. jauhaa tota samaa paskaa ja miksi ei jauhaisi jos sama mylly pyörii vuodesta toiseen tuottoisasti ja savikukot ovat aina yhtä innoissaan. Ihan oikeasti mun mielestä esim. Matti ja Teppo eroaa tuosta vellistä edukseen siinä määrin että voin jopa kuunnella niitä. Miksi, vaikka biisit noudattelevat samoja kliseisiä sointukiertoja? Syynä on kaiketi tarttuvammat melodiat tai sovitukset jotka eivät ole aivan samanlaisia kuin muilla. Tosaalta ne on samalla niin yliampuvan naiveja että menee jo huumorin puolelle. Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
poppamies 12.04.2005 11:51:23 | |
---|
No meillä on molemmat CCR'n "Rain" kappaleet ripertuaarissa. Menee mulla lahjakkaasti sekaisin. "Have you ever seen the rain" ja Who'll stop the rain". Mun on aina pakko kysyä sävellajia sitten vasta alkaa kelaamaan kummasta on kyse. Ainoa kappale mihin tartten laput on Stingin "Moon Over Bourbon Street". Se vain jostain syystä tuskin koskaan tulee onnistumaan ilman kanssa. Myytävänä 300W Fenderin nuppi! |
Sertzo S 12.04.2005 12:27:21 | |
---|
Joo tai sanoitukset, joissa ylipäätään on looginen tarina. Näitä nykysanoituksia, joissa ei ole oikein mitään muuta kuin "minä tykkään susta ethän vaan jätä minua kun sataa ja salamat lyö on aika mennä" ei kyllä muista millään. Olen samaa mieltä iskelmäsanoituksista noin ylipäätään; mennään liian usein yli sieltä, mistä aita on matalin. Helismaa, Junnu ja muutamat muutkin lahjakkuudet lauluntekstitarinoineen saisivat syntyä uudelleen. |
mack the knife 12.04.2005 13:33:17 | |
---|
No meillä on molemmat CCR'n "Rain" kappaleet ripertuaarissa. Menee mulla lahjakkaasti sekaisin. "Have you ever seen the rain" ja Who'll stop the rain". Mun on aina pakko kysyä sävellajia sitten vasta alkaa kelaamaan kummasta on kyse. Ainoa kappale mihin tartten laput on Stingin "Moon Over Bourbon Street". Se vain jostain syystä tuskin koskaan tulee onnistumaan ilman kanssa. Sama juttu, sävellajista vasta muistaa... *Jalu muuten mahtuu tyhjään Pringles-tuubiin...Kätevä keino yleisötilaisuuksissa. |
vanhami 12.04.2005 13:34:34 | |
---|
Tosta tuli mieleen että kun ensin soittaa Fritti Ojalan Häävalssia ja sen jälkeen yrittää muistella miten Suvivalssin intro lähtee niin ei tule mitään, koko ajan lähtee Häävalssiksi. Olin just kirjoittamassa samaa juttua. Prkl. monta kertaa hiki otsassa yrittänyt pitää nuoteja oikeeseen järjestykseen päässä ja ei tuu mieleen. Ei ku paskarattailla alkuun vaan. Tässäkään ei ole kyseessä mitenkään mailmaa mullistavista taidepläjäyksistä vaan juuri tämä perusturve ilmiö. |