Kyllä se alkuperäinen Kick out the jams on mielestäni se tunnetuin versio. Sama kun sanoisi että "kyllä se Paranoid tunnetaan coverointien kautta" :) Kehtaisin väittää, että tietylle kansanosalle esimerkiksi Rage Against the Machinen tekemä versio on se tutumpi. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
Paperilyhty 11.04.2005 10:42:01 | |
---|
Kehtaisin väittää, että tietylle kansanosalle esimerkiksi Rage Against the Machinen tekemä versio on se tutumpi. Tai Jeff Buckleyn. No ei, oikeasti en tiedä. Kunhan vain lisäsin (halusin puhua Jeff Buckleystä;). Am I cursed, or am I blessed, I can't tell, oh yes - Jeff Buckley: Witches' Rave- |
Marlowe 11.04.2005 19:15:25 | |
---|
Eikö Valkoisten pantterien nokkamies ollutkin marijuanan hallussapidosta poseen laitettu John Sinclair, jolle kaima Lennon tekaisi myös oman kappaleen "Free John Sinclair"? Kyllä 60-luku oli mielenkiintoista aikaa näine kaikkine underground- järjestöineen päivineen... ...Mikä mielenkiintoisinta, Kick Out The Jams ei ole pelkästään livelevy, vaan varsinainen albumi, joka on äänitetty livenä keikalla... Sen lisäksi MC5 julkaisi vain kaksi muuta levyä, Back In The USA ja High Time Jostakin syystä "Kick Out The Jams" ei ole pudonnut minulle hirveästi, mutta sen sijaan astetta pliisumpi ja vähemmän kakofoninen "Back in The USA" (tuottajana Jon Landau!)kuuluu suosikkilevyjeni joukkoon. Menevää, hyvää rokkia. The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |
zippiz 11.04.2005 20:47:10 | |
---|
Se on mun mielestä tulossa ilosaareen tänä kesänä..Tai niin mä muistelisin.... Elämä on... |
Jackie 12.04.2005 01:49:20 | |
---|
Se on mun mielestä tulossa ilosaareen tänä kesänä..Tai niin mä muistelisin.... Lue keskustelu paremmin ennenkuin kirjoitat. Käsi ylös kuka tykkää rockmusiikista! |
carlos 12.04.2005 11:50:35 | |
---|
Se on mun mielestä tulossa ilosaareen tänä kesänä..Tai niin mä muistelisin.... Kirjoita paremmin ennenku keskustelet. Kuinka moni on vetäny oman tanssissa nosturin "pikkulavalla" hirveessä kännissä, joka viel kuvattiin? Välillä kyl tulee nolattuu ittesä niin täydellisesti,et ei mitään järkee..Mut mun mielipide on se,ettei pidä miettii vaan tekee ja katua ei kannata!!!! paitsi välillä... kiitos nauruista kuitenkin! I can't hide but I can run for miles |
doolittle 12.04.2005 14:42:35 | |
---|
Noh juu. En hirmusia odottele tuolta Ilosaaren visiitiltä, kun kyllähän ne eloonjääneet ovat melkoisia kehäraakkeja jo vähitellen, ja Rob Tyneria ei korvaa mikään. Paitti Nicke Hellacopter, vinkuli vink. Yksi lysti kun intissä olen silloin. Vielä tuosta Kulttuuritalon keikasta. Wayne Kramer kertoi taannoin, että hänestä on olemassa videonauha, jolla hän kiskaisee yhdellä huikalla (!) pullon viskiä ennen kyseistä keikkaa. Samassa yhteydessä tunnusti, ettei muista tuon taivaallista koko konsertista. "Free form of jazz is a license to shit in the street." -Lemmy Kilmister- |
Käyttäjätunnus 12.04.2005 16:14:51 | |
---|
Kehtaisin väittää, että tietylle kansanosalle esimerkiksi Rage Against the Machinen tekemä versio on se tutumpi. Vaikka RATM:sta paljon tykkäänkin niin tämä coveri aika epäonnistunut...ei pärjää alkuperäselle. eikä tämäkään mikään suuri hitti ole koskaan ollut. Itse aiheeseen että voisihan se olla ihan siistiä nähdä miehet livenä vaikken suuri fani olekaan mutta Kick Out Jams on aikas kova levy...mutta tuskinpa on rahaa lähteä. "Informaatio ei ole sama kuin tieto. Tieto ei ole sama kuin viisaus. Viisaus ei ole sama kuin totuus. Totuus ei ole sama kuin kauneus. Kauneus ei ole sama kuin rakkaus . Rakkaus ei ole sama kuin musiikki. Musiikki on kaikkein parasta!" -Frank Zappa |
Charger 13.04.2005 01:33:54 | |
---|
Jos kiinnostaa, niin tuolta voi lukea lisää tuosta lakisotkusta koskien sitä leffaa ym. http://www.sonicsrendezvous.com/ Löytyy heti tuon sivuston alusta linkki keskusteluun, jossa aiheesta enemmän turinaa. Jos kiinnostaa ketään, niin Sonics's Rendezvous Bandin nauhoja on löytynyt lisää, ja ne tulee piakkoin julkaistuksi CD -muodossa. GRRREAT! |
mikko1 13.04.2005 16:08:06 | |
---|
Kaikki ovat varmaan jo nämä nähneet, mutta http://pihl.d2g.com/burgers/ :sta löytyy muutama klippi muunmuassa yhdeltä uudemmalta MC5-keikalta. Myös muita saman tyylin bändejä edustettuna. |
Marlowe 13.04.2005 17:43:06 | |
---|
Jos kiinnostaa ketään, niin Sonics's Rendezvous Bandin nauhoja on löytynyt lisää, ja ne tulee piakkoin julkaistuksi CD -muodossa. GRRREAT! Pop-lehdessä taisi olla taannoin juttua SRB:sta ja sen tuotannosta, ja siitä inspiroituneena yritin etsiskellä bändin "City Slang"- levyä, mutta ainakaan paikallisesta levykaupasta sitä ei pystynyt tilaamallakaan hankkimaan. Harmi. Osaako joku suositella jotakin muuta levyä yhtyeeltä Cd-formaatissa? The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |
Charger 15.04.2005 00:38:34 | |
---|
Pop-lehdessä taisi olla taannoin juttua SRB:sta ja sen tuotannosta, ja siitä inspiroituneena yritin etsiskellä bändin "City Slang"- levyä, mutta ainakaan paikallisesta levykaupasta sitä ei pystynyt tilaamallakaan hankkimaan. Harmi. Osaako joku suositella jotakin muuta levyä yhtyeeltä Cd-formaatissa? Hmmm, CD -formaatissa on ainakin ollut saatavilla tuo mainittu City Slang ja Sweet Nothing -cd:t. City Slang oli siis ainoa yhtyeen olemassaolon aikana julkaistu studiobiisi(mutta ei ainoa nauhoitettu). Tuo City Slang -cd on mielestäni mainio kokoelma sisältäen liveä ja kaksi versiota tuosta City Slang -biisistä (alkuperäinen ja uudelleen miksattu). Ei noista kovin isoja painoksia ole otettu, että voi olla aika hankala löytää. Kannattaa ottaa yhteyttä suoraan www.sonicsrendezvous.com löytyviin osoitteisiin ja kysellä saatavuutta. |
Fading Ways Finland 16.04.2005 21:01:25 | |
---|
Hmmm, CD -formaatissa on ainakin ollut saatavilla tuo mainittu City Slang ja Sweet Nothing -cd:t. Kannattaa ottaa yhteyttä suoraan www.sonicsrendezvous.com löytyviin osoitteisiin ja kysellä saatavuutta. Joku aika sitten toi oli loppuunmyyty, voi olla että ovat ottaneet/ ottamassa lisäpainoksia. Toinen SRBn levytetty biisi, "Electrophonic Tonic" löytyy ainakin Total Energyn julkaisemalta "Motor City´s Burnin´"- kokoelmalta, jossa on muutakin hyvää Detroit- kamaa. Bad Attitude! Recordsilla oli tota ainakin vielä jokin aika sitten. |
Paperilyhty 25.06.2005 18:01:24 | |
---|
Jännitys tiivistyy, enää muutama viikko! Kävin tuolla dkt-mc5.comissa lukemassa kaikkia juttuja, ja nyt olen todella innoissani tulevasta keikasta. Olikohan vielä kyseessä yksi bändin harvoja vetoja Euroopassa tällä kertaa, mikä tekee kaikesta vielä erityisempää. En millään jaksaisi odottaa sinne heinäkuun puoleenväliin asti! Tietenkin on vielä olemassa peruuntumisen mahdollisuus, kun näin aikaisin alkaa intoilemaan, mutta toivotaan, ettei mitään tapahdu. Jonkun hämärän kommentin luin, että Ylex-teltta/lava/mikä olikaan olisi vielä erikseen maksullinen; se ei kai pidä paikkaansa? "We always wanted to sell out but no one was buying" - Wayne Kramer, MC5 |
Paperilyhty 29.09.2005 14:00:06 | |
---|
En tiedä, kiinnostaako ketään enää, mutta minua kiinnostaa, koska tykkään bändistä ihan älyttömästi, siispä aloitan yksinpuheluni. "Get Up Stand Up: The Story of Pop and Protest"- tietääkö joku, löytyykö tätä ohjelmaa netistä? Ainakaan tämän PBS:n sivuilla ei ollut. Voihan se tietenkin myöhemmin sinne ilmaantua. "There's something immediate and visceral, too, about watching the revolutionary proto-punk band MC5 literally tear up the stage while bashing through 'Kick Out the Jams.' -- There is recent one-on-one interview footage with Wayne Kramer as well as vintage MC5 performance footage." Kiinnostaisi kyllä nähdä tuo! Wayne Kramerin sivuilla on myös aika mielenkiintoinen teksti Washingtonissa pidetystä Operation Ceasefiresta ja esiintymisestä siellä. MC5:stahan on jotain juttua myös elokuvassa Punk:Attitude, onko joku täältä nähnyt sitä? Kysytäänpä vielä tässä samalla vaivalla, onko joku löytänyt hyviä MC5-kitaratabulatuureja mistään? Netissä on jotain Kick Out The Jams - versioita, mutta onhan niitä muitakin lauluja. Vai pitäisikö vain keksiä jotkut epämääräiset kolme sointua ja jammailla niitä - MC5:han voi pitää myös punk-bändinä? ;) "We always wanted to sell out but no one was buying" - Wayne Kramer, MC5 |
Tarkastaja 29.09.2005 19:10:42 | |
---|
En tiedä, kiinnostaako ketään enää, mutta minua kiinnostaa, koska tykkään bändistä ihan älyttömästi, siispä aloitan yksinpuheluni. "Get Up Stand Up: The Story of Pop and Protest"- tietääkö joku, löytyykö tätä ohjelmaa netistä? Enpä ole nähnyt, mutta oletkos nähny true testimonial nimistä dokkaria. Se ainakin löytyy netistä. Elossa olevat jäsenet siinä höpisee. Hyvä dokkari mielestäni. |
salmivaara 29.09.2005 19:29:45 | |
---|
MC5:han voi pitää myös punk-bändinä? ;) Proto-punk, katos. Loistava bändi, ei mulla muuta. Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
zekeode 29.09.2005 19:38:41 | |
---|
Faija aina hehkuttaa miten Hurriganes pesi MC5:n 100-0 kulttuuritalolla ja hänenkin kertomuksen mukaan MC5:n kaverit oli kunnon maistissa. Eipä ole MC5 mitenkään erityisesti iskenyt, mutta Presidentsien versio Kick Out The Jamsista on rautaa. |
Tarkastaja 29.09.2005 20:16:10 (muokattu 29.09.2005 20:16:40) | |
---|
Faija aina hehkuttaa miten Hurriganes pesi MC5:n 100-0 kulttuuritalolla ja hänenkin kertomuksen mukaan MC5:n kaverit oli kunnon maistissa. Eipä ole MC5 mitenkään erityisesti iskenyt, mutta Presidentsien versio Kick Out The Jamsista on rautaa. Hyvinkin ankea meininki tuolla kultsan keikalla. Rob Tyner ja Dennis Thompson eivät olleet mukana. Wayne Kramerkin muisteli keikka sanoilla "We were awful". Muutenkaan Wayne ja Fred eivät osanneet biisien sanoja, eikä uusi rumpali ollut edes koskaan kuulluut kaikkia biisejä. Ja tuo kultsan keikkahan on vielä kohtuullisen hyvälaatuisesti tallennettu yleisradio toimesta. Olisivat vaikka taannoisen ruisrock esiintymisen tallentoineet, siitä olen paljon hyvää kuullut. |
Paperilyhty 18.07.2006 15:29:28 (muokattu 18.07.2006 15:31:24) | |
---|
"We always wanted to sell out but no one was buying" - Wayne Kramer, MC5 |