McIxu 10.04.2005 20:43:22 | |
---|
Ruusupuussa on kuulemma enemmän sustainia. Eli mitäs se sustain tarkottaa? Muahahahahahahha |
Hohhoijaa 10.04.2005 21:07:48 | |
---|
Soi pidempään (ja kauniimmin) |
...And Justice For All 10.04.2005 21:43:53 | |
---|
Ruusupuun puolella. Vaikka oman skitan otelauta onkin vaahteraa. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
tommiot 10.04.2005 21:46:16 | |
---|
Lainaisin tähän mitä tuo bonecrusher kirjoitti kitarakama -palstalla: Otelauta: - Eeben (hyvän sustainin omaava, kova puu joka saattaa suomen ilmastossa kokea kovia. Kannattaa muistaa huoltaa otelautaa lemon oililla...) - Ruusupuu (ehkä se suosituin otelautapuu, saundiltaan hyvin kattava. Ei niin napakka kuin vaahtera, eikä mielestäni yhtä "lämmin" kuin eeben.) - Vaahtera (napakka, yläpäätä korostava... kestävä kunhan käsittelee pinnan huolellisesti.) Pastilli? |
Mites tuota vaahteraotelautaa pitäs käsitellä? |
Teijo K. 11.04.2005 13:27:32 (muokattu 11.04.2005 13:29:03) | |
---|
Mites tuota vaahteraotelautaa pitäs käsitellä? Se on yleensä lakattu, eikä näin ollen vaadi mitään muuta huoltoa. Jos olet tekemässä vaahteraotelautaista soitinta, niin suosittelen sis lakkaamaan sen. Samalla esitän eriävän mielipiteeni noista sitruunaöljyistä. Ebenpuisia ja ruusupuisia otelautoja ollut "joitakin" vuosia eikä koskaan mitään ongelmia. Ainoastaan nauhattomia bassoja olen käsitellyt ja silloinkaan ei mitään sitruunapohjaisia. Kiinanpuuöljyä olen käyttänyt, mutta mielestäni ihan tavallinen rypsiöljykin on parempi vaihtoehto kuin sitruunaöljy. |
Hannu H. 11.04.2005 13:53:59 | |
---|
Samalla esitän eriävän mielipiteeni noista sitruunaöljyistä. Ebenpuisia ja ruusupuisia otelautoja ollut "joitakin" vuosia eikä koskaan mitään ongelmia. Ainoastaan nauhattomia bassoja olen käsitellyt ja silloinkaan ei mitään sitruunapohjaisia. Kiinanpuuöljyä olen käyttänyt, mutta mielestäni ihan tavallinen rypsiöljykin on parempi vaihtoehto kuin sitruunaöljy. Mielipide tuli selväksi. Perusteluita jäin kaipaamaan...
"Well, you get the dumb instrument and you learn how to tune it and just learn to go from one thing to another." -Jimmy Page- |
Teijo K. 11.04.2005 15:38:54 | |
---|
Mielipide tuli selväksi. Perusteluita jäin kaipaamaan... 15 vuoden kokemus soitinrakentajana, puusepän ja pintakäsittelijän koulutus. Sitruunassa on happoa ja siitä puu ei pidä. |
McIxu 11.04.2005 18:58:50 | |
---|
Nyt tuli asia selväks. Kiitos vastaajille Muahahahahahahha |