Tuli mieleen, että voisikohan Yamaha AW16G:tä käyttää mikserinä livetilanteessa? Samalla saisi keikkoja äänitettyä. Yamahan monitorilähdöistä vetäisin piuhat aktiivisiin PA-kaiuttimiin, lähinnä PA-kamoista tulisi laulua ja ehkä vähän kitaroita. Basson ja rummut mikittäisin, mutta en ajaisi PA:han (pikkukeikkoja). Onko kellään kokemusta moisesta? Itse en keksi heti mitään syytä miksei tämä toimisi, lukuunottamatta ehkä sitä, että raituri on syytä suojata huolellisesti keikkatilanteessa.. EDIT: Kyselen siis siksi, että olisi tarkoitus parantaa nykyisiä laulukamojani. Pärjäänkö parilla aktiivikaiuttimella käyttäen raituria mikserinä? Tähän mennessä olen laulanut Fender Acoustasonicin ja keyboardvahvistimen tai lainakamojen kautta. |
Onko kellään kokemusta moisesta? Itse en keksi heti mitään syytä miksei tämä toimisi, lukuunottamatta ehkä sitä, että raituri on syytä suojata huolellisesti keikkatilanteessa.. Miksikäs ei, tosin noita inputteja ei taida tuossa jampussa olla kahdeksaa enempää, joten mitään kovin suurta tuolla ei saa miksattua. Rolandin vs2480:aa ainakin on menestyksekkäästi käytetty livemikserinä samalla nauhoittaen, tosin miksaajan on syytä tuntea tiskinsä aika perusteellisesti kun toiminnot on piilotettu nappien alle tms. Soveltuvuudesta keikolle voi olla montaa mieltä, siisteihin "konsertteihin" tuon kyllä uskaltaa viedä. Itellä ei kyllä välttämättä tulisi ensimmäisenä mieleen kantaa digiraituria kulmakuppilaan miksausta varten, voi nimittäin tulla kallis tuopillinen jos sattuu vahinko. Niin, ja kannattaa miettiä miten saa varmistettua tasaisen sähkösyötön. Digivehkeet tuppaa olemaan herkkiä jännitevaihteluille. |