Aihe: basistit in m.net
1 2 3 4
Jani The Rock
10.04.2005 19:22:53 (muokattu 10.04.2005 19:23:04)

Kämmi.
The road never ends for me, kid.
Jalmus
10.04.2005 19:42:36
Olen ollut ammatiltani muusikko koko aikuisikäni. Basso on tuonut leipää aina, keikkoja soittamalla, opettamalla, levyttämällä jne.
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
Gravenimage
10.04.2005 19:48:36
Tässä vuosi sitten tajusin että basso on se mun juttu.
Omaksi ilokseni soittelen kotona ja yhdessä projektissa.
Satunnaisesti muuallakin.
kalamies#29 >-)))>
t.j.k
10.04.2005 21:12:55
Vuosi sitten aloitin soittamisen, melkeen kolmikymppisenä... kaikkeen sitä rupeaakin :) Täysin nollista lähdin liikenteeseen, ei mitään soittokokemusta, ei mitään teoriaosaamista. Tunneilla rupesin käymään heti alusta alkaen, aivan ehdoton juttu ollut mulle. Nyt oon ihan vasta ruvennut soittamaan vallan bändissä. Ihan perusrokkia väännetään, haastetta tuntuu olevan siinäkin riittävästi. Eli täysin amatööri olen.
maelstrom
10.04.2005 21:25:07
Ala-asteella ensimmäistä kertaa bassoon koskenut, pianonsoittoa ennen tätä jonkin verran harjoittanut rock-uransa bassolla aloittanut basisti, jonka aktiivisempi soittelu on ollut käynnissä vasta puolisentoista vuotta, sitä ennen aktiivisuus aaltoili.

Kaksi bändiä, joista toisessa olen jokapaikanhöylä, joka soittaa toisinaan myös kitaraa, koskettimia tms. "mitäsattuu"-soitinta, toisessa olen vain ja ainoastaan basisti, nöyrä työmyyrä. Kotopuolessa soitan sekä kitaraa, että bassoa.
Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita. IMIK #12
JK
10.04.2005 22:18:08
Soittaminen on ollut harrastuksena liki 30v. Jossain vaiheessa oli vuosien tauko, mutta taas se alkoi.
Bassoa tällä hetkellä kolmessa bändissä. Keikkoja 20-30 vuodessa ja keikkaliksat menee laitteisiin ja soittimiin.
"Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila
Johannes_t
10.04.2005 22:23:30

Bassoa vuodesta 1995, levytyksiä ja keikkoja takana jonkin verran. Tällä hetkellä neljässä kokoonpanossa, joista yksi (tsekkaa allekirjoitus) vakituinen. Tuuraus yms. keikkoja teen silloin tällöin. "Aina valmis, ehkä".
hollstro
10.04.2005 22:37:12

Basisti vuodesta 1978. Kitarakin pysyy kädessä, mutta bändihommissa soitan vain bassoa. Kotisohvalla soittelen useimmin kitaraa.
Lou Bass
10.04.2005 22:44:04
Soittaminen on mulla harrastus, leivän hankin muilla hommilla. Bassoa aloin soittamaan joskus -75 kieppeillä. Välillä oli taukoa bändirintamalla, mutta nyt soittelen parissa bändissä, joista toinen keikkailee ahkerammin, toinen satunnaisesti.
- lb -
Basistin aivot
10.04.2005 23:35:57
juu-u....nimestäkin näkee mitä instrumenttia soitan..

iha omaksi ilokseni soittelen.. eihän kukaan paskaa basistia bändiinsä ottais..
Makuasioista ei parane kinastella, sano mäyräkoira ku muniansa nuoli... Pastilli?
helperi
11.04.2005 01:17:39
Harrastuspohjalta soitellut kymmenisen vuotta. Kaikenlaisia kokoonpanoja tullut ja mennyt. Ei tätä lopettaakaan enää osaisi eikä kyllä haluaisikaan... iso osa elämää tuo bassonsoitto sekä soittokaverit ja musiikki ylipäätään. Nii...

P.S. Terveisiä Australiasta
On päiviä jolloin...
Keny
11.04.2005 08:19:54
Hmm...kellarissa en soita mutta kuistilla yritän jotain räveltää.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Johnny Buzz
11.04.2005 09:53:26

Harrastuspohjalta on tullu soiteltua jo seitsemän vuotta. Aloitin soittoharrastuksen suht myöhään eli 18-vuotiaana. Tunteja en ole koskaan ottanut ja nuotteja en osaa lukea. Bänditouhuja muutama kuukasi vähemmän kuin tuota soittokokemusta. Nykyinen bändi ollut kasassa vuodesta 1999 muutamin kokoonpanovaihdoksin. Toivoisin, että tästä bändistä voisi tulla joskus vielä enemmän kuin pelkkä harrastus. Ainakin sellainen puoliammattilaisuus olisi vähintä, johon pyritään. Nyt tällä hetkellä bändin debyyttilevy tekeillä, joten katsotaan mitä tässä tapahtuu.
www.soulstab.com
Soulstab live @ On the Rocks, Helsinki 26.4. w/ Lovestone (vapaa pääsy)
Niskamies
11.04.2005 09:57:50
Kolmisen vuotta tässä on soiteltu, vakavana harrastuksena. Keikkailtu, levytetty, ja nyt lähinnä treenaillaan bändin kanssa ja faijan kanssa harjoitellaan seuraavaa levyä varten. Vakavana harrastuksena soittaminen pysyy, ajattelin hommata oikeita töitä :P
Meitsi on meshissä.
Robert Trujillo
11.04.2005 10:53:56
Soittelen bassoa kellaribändissä joka kovasti yrittää saada keikkoja ja siinä sivussa menee lukio

samoin...
lisäksi saadaan ensikesänä omakustannekkin väsättyä...
ÄRLÄ #12
firecane
11.04.2005 11:05:56

parisen vuotta sitten aloittanut, nyt kellaribändissä paukutan menemään eli harrastuspohjalla ollaan
Parempi puut pinossa kuin sormi suutarin persiissä.
pardy
11.04.2005 11:29:47

Kolmisen vuotta tässä on soiteltu, vakavana harrastuksena.

Oho, mä luulin et oot soittanu jo pitempääkin bassoa, jotain 5-8 vuotta tai jotain.

Nojaa, kerron itsestänikin nyt sitten hieman. Bassoa olen soittanut muistaakseni vuodesta '97. 1998 taisi olla se vuosi kun sain oman basson ja aloin soitella sillä enemmänkin, '97 soittelin koulun bassolla ensin.

Parissa bändissä soittelen tällä hetkellä, molemmilla debyyttijulkaisu työn alla, näytteitä kun valmistuu. Eli harrastuspohjalta hommassa ollaan mukana, kuitenkin sen verran vakavaa puuhaa tämä on ettei enää ihan harrastuksesta voi puhua siinä määrin kuin vaikkapa pullonkorkkien keräämisestä. Kellarissa en soittele, siellä on liian kosteaa ja kylmää.

Kitaralla ja synalla taittuu perussoinnut ja rummuilla pari komppia, joita tuleekin silloin tällöin soiteltua, kunhan kukaan ei ole kuuntelemassa. Silloin tällöin laulelenkin, paitsi jos on ihmisiä 50 metrin säteellä.
"...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua
Wil-J
11.04.2005 11:41:27
Oho, mä luulin et oot soittanu jo pitempääkin bassoa, jotain 5-8 vuotta tai jotain.

Mäkin luulin että ois enemmän.

Nojaa, kerron itsestänikin nyt sitten hieman. Bassoa olen soittanut muistaakseni vuodesta '97. 1998 taisi olla se vuosi kun sain oman basson ja aloin soitella sillä enemmänkin, '97 soittelin koulun bassolla ensin.

Mulla aivan tasan sama juttu muuten!

Silloin tällöin laulelenkin, paitsi jos on ihmisiä 50 metrin säteellä.

Ja sama.
paavi
11.04.2005 11:52:23
Yeah! Tässä sivussa on toimittu bassonkin varressa nyt noin vuodesta -92. Kitaran alotin pikkasen aiemmin.

Viimesin aluevaltaus "standardi-jazz a'la COB"!
karpela diem (tartu tanjaan)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)