Juntunen 03.04.2003 18:45:11 | |
---|
No nyt se sitten on tässä. V-amp 2. Näin pikaisesti vehjettä näplätessäni huomasin seuraavaa: -Ensituntumalta käyttöliittymä oli hiukan sekavan oloinen, mutta manuaali auttoi. -Isoa osaa soundeista vaivaa tunkkaisuus. Treble-potikka oli heti alkuunsa käännettävä kaakkoon. -Kuulokkeissa ja tietokoneelle nauhoitettaessa soundit ovat ok, mutta kitaravahvistimessa aivan liian tukkoiset. Kokeilin sekä normaali-inputtiin sekä efektipaluuseen. -Keveämmät rokki/blues-säröt sekä puhtaat ovat hyviä. Tapposäröä vielä etsin. -Efektit jees. Varsinkin kaiut olivat ihan hyviä. Pistäkäähän muut käyttäjät vinkkiä soundien hakemiseen ja kertokaa lemppariyhdistelmiänne. |
booster 03.04.2003 18:54:37 | |
---|
-Isoa osaa soundeista vaivaa tunkkaisuus. Treble-potikka oli heti alkuunsa käännettävä kaakkoon. -Kuulokkeissa ja tietokoneelle nauhoitettaessa soundit ovat ok, mutta kitaravahvistimessa aivan liian tukkoiset. Kokeilin sekä normaali-inputtiin sekä efektipaluuseen.
Tämän muovisuuden takia myin lopulta vampin ja ostin SansAmpin. -Keveämmät rokki/blues-säröt sekä puhtaat ovat hyviä. Tapposäröä vielä etsin. Mulla taas noi reilusti rutatut ja ihan puhtaat toimi hyvin, taas ne välimaaston "crunch" -äänet kuulosti epämiellyttävän digitaalisilta jotenkin. Pistäkäähän muut käyttäjät vinkkiä soundien hakemiseen ja kertokaa lemppariyhdistelmiänne. Mulla mallinnuksista toimi parhaiten säröissä 'Modern Hi Gain' (eli Soldano) ja Brit Hi Gain (JCM800), puhtaissa sitten se plexi-mallinnus. Kaikki EQ-asetukset oli mulla yleensä sellaiset niinkuin vahvarissanikin, middle ja presence reilusti korostettuna. Ääninäytteessäni voi kuunnella millaisia saundeja käytin.. :) "If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Kitarakamakaavio |
-K- 03.04.2003 20:30:01 | |
---|
Minulla parhaiten metallisärönä toimii custom hi gain - mallinnus. Sillälailla coal chamber rouhea soundi. Ei suotta elämys. |
Juntunen 03.04.2003 22:34:56 | |
---|
Mulla mallinnuksista toimi parhaiten säröissä 'Modern Hi Gain' (eli Soldano) ja Brit Hi Gain (JCM800) Joo itsekin tykästyin noihin. Todennäköisesti tunkkaisuutta vielä lisää se, että olen jonkun aikaa soitellut tietokoneeseen metalzonen läpi. En enää muista miltä kitaran pitää "oikeasti" kuulostaa. :) Mokomat metaljoneksen kyllästämät korvani..' Hei, mikä on muuten tuo softa minkä saa behringerin sivulta? Mitä sillä tehdään? |
karkki 04.04.2003 09:47:44 | |
---|
Hei, mikä on muuten tuo softa minkä saa behringerin sivulta? Mitä sillä tehdään? Siis tämä Designer? Asennat sen koneeseesi, kytket Vampin midipiuhoilla siihen. Softalla voit muokata soundeja monipuolisemmin, samoin ladata Vamppiisi netistä löytyviö muiden soittajien tekemiä patcheja. Netissä liikkuu paljon aivan hirvittävältä kuulostavia patcheja, mutta joukossa on helmiäkin. Behringerin Vamp-saitilta löytyy monta hyvää. http://www.v-amp.com/ |
Zarmo 04.04.2003 11:42:57 | |
---|
Pistäkäähän muut käyttäjät vinkkiä soundien hakemiseen ja kertokaa lemppariyhdistelmiänne. Sellaista vähän efektoitua nättiä puhdasta olen saanut sillä tube preampill vai mikä lie olikaan. Yleensä haen puhtaita blackfacesta ja voxeista ja säröt eri pedaaleilla.
Kyllä sitä säröä saa miedommillakin säädöillä, pitää vaan hakata lujempaa. |
Crackis 04.04.2003 15:41:19 | |
---|
-Isoa osaa soundeista vaivaa tunkkaisuus. Treble-potikka oli heti alkuunsa käännettävä kaakkoon. -Kuulokkeissa ja tietokoneelle nauhoitettaessa soundit ovat ok, mutta kitaravahvistimessa aivan liian tukkoiset. Kokeilin sekä normaali-inputtiin sekä efektipaluuseen.
Olethan tietoinen että v-ampissa on se configuration-mode? eli sieltä L1 niin pääsee käsiksi kolmialueiseen eq:hen joka vaikuttaa sitten kaikkiin soundeihin. Itse olen saanu parhaat soundin korostamalla trebleä ja bassia. Tuota vain ei sitten saa käyttöön kuulokkeiden kanssa. Eli toimii vain niistä L ja R lähdöistä. Starat tulee aina vartin myöhässä... Minä tunnin. |
booster 04.04.2003 16:08:12 | |
---|
Itse olen saanu parhaat soundin korostamalla trebleä ja bassia. Basso- ja treble-korostus tuskin auttaa tunkkaisuuteen, uskoisin että päinvastoin. Kannattaa sitä presence-kontrolliakin ruuvailla jos tuntuu saundi vähän ihmeelliseltä. "If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Kitarakamakaavio |
Crackis 04.04.2003 16:53:57 | |
---|
Basso- ja treble-korostus tuskin auttaa tunkkaisuuteen, uskoisin että päinvastoin. Kannattaa sitä presence-kontrolliakin ruuvailla jos tuntuu saundi vähän ihmeelliseltä. noh tuota. Tuolla setupilla minä saan haluamani "ankaran" särön jota haen. Ja tuo presensce tosiaan saa olla melkein aina lähes täysillä. muuten se soundi on entistä tunkkaisempi.
Starat tulee aina vartin myöhässä... Minä tunnin. |
Olethan tietoinen että v-ampissa on se configuration-mode? eli sieltä L1 niin pääsee käsiksi kolmialueiseen eq:hen joka vaikuttaa sitten kaikkiin soundeihin. Itse olen saanu parhaat soundin korostamalla trebleä ja bassia. Helskutti tuotahan en manuskasta hokannukkaan. Pitääpä kokeilla vielä. Kiitokset. |
ryynikuolettaja 30.04.2003 11:16:44 | |
---|
Toimiiks vamppi hyvin luurien kaa?? Oon harkinnu kotitreenikaveriks tota vamppii ja käyttäsin sitä vaa luurien kans. Ennen käytin vastaavalla tavalla podia, ni onko selviäkin tasoeroja?? Ja nupin kans aattelin hyödyntää efektejä, jos kerran vampista saa sen oman etuasteen bypassille. Mistä ootte hankkineet vamppinne? |
superfly 30.04.2003 13:07:46 | |
---|
Toimiiks vamppi hyvin luurien kaa?? Oon harkinnu kotitreenikaveriks tota vamppii ja käyttäsin sitä vaa luurien kans. Ennen käytin vastaavalla tavalla podia, ni onko selviäkin tasoeroja?? Ja nupin kans aattelin hyödyntää efektejä, jos kerran vampista saa sen oman etuasteen bypassille. Mistä ootte hankkineet vamppinne? Sopii luurikäyttöön. http://www.stpaulssound.fi/soittimet.htm 165 euroa. Loistava palvelu kaupan päälle. |