Aihe: Ada8000 outputit
1
kivi
10.04.2005 13:26:21 (muokattu 10.04.2005 13:27:28)
N-track ei oo mulle tuttu, mutta homma menee ohjelmallisesti esim reitittämällä raitojen AUXeista/SENDeistä joko ensin omaksi ryhmäksi (esim EQ:ta varten) tai sitten suoraan kuulokevahvistimelle menevään ulostuloon.

Silloin pääkuuntelu miksataan fadereilla, ja soittajien apukuuntelu kanavien auxeilla.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Reddie
10.04.2005 13:30:15 (muokattu 10.04.2005 13:33:28)
Oudolta kuullostaa ettei pystyisi.. Kyllä tohon joku keino on oltava.. Ei kukaan nyt suunnittelisi semmoista äänikorttia joka mielivaltaisesti päättää mitä menee mistäkin ADAT-ulostulosta. Toivottavasti. Lue sitä äänikortin manuaalia vielä kertaalleen ja sit joku jolla on kys. laite vois opastaa..

Oletusarvoisesti, jos on käytössä ASIO-ajurit, hommahan menee jotenkin näin: N-Trackissä on ulostulolle määrätty jotkut ASIO-kanavat, esim. ASIO OUT 31/32 (leftille ja rightille). Tämän jälkeen sun pitäis sieltä äänikortin määritellä että mihin se reitittää mitkäkin ASIO-ulostulot, eli tässä tapauksessa ADAT-lähtöihin 1/2 ja 3/4.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
kivi
10.04.2005 13:58:23
Oudolta kuullostaa ettei pystyisi.. Kyllä tohon joku keino on oltava.. Ei kukaan nyt suunnittelisi semmoista äänikorttia joka mielivaltaisesti päättää mitä menee mistäkin ADAT-ulostulosta. Toivottavasti. Lue sitä äänikortin manuaalia vielä kertaalleen ja sit joku jolla on kys. laite vois opastaa..

Ei kai tuosta ollut kyse? Kysyjähän sanoi:

En ole löytänyt mahdollisuutta ohjata raitojen outputteja kuin jompaan kumpaan erikseen,

ja joo, et missään ohjelmassa pysty ohjaamaan raidan varsinaista päälähtöä kuin yhteen osoitteeseen (ilman jotain virtuaalista splitteriä, siis). Sitä varten raidoissa on sendit
:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Scb
10.04.2005 14:45:19
Eli tarvitsen jonkinlaisen splitterin, virtuaalisen tai laitteen, että saan signaalin kahteen output kanavaan. Ajattelin vaan että kun kerran samalle raidalle saa otettua sisään useammasta inputista, niin näin insinöörinä suoraan ajattelin että se olisi mahdollista myös ulospäin jakaa useammalle outputille. Kiitoksia vastauksista.

Niin muuten onko tuollaisia splittereitä minkälaisia saatavilla vai voiko semmoisen kolvailla ihan itse?
kivi
10.04.2005 15:05:58 (muokattu 10.04.2005 15:08:54)
Eli tarvitsen jonkinlaisen splitterin, virtuaalisen tai laitteen, että saan signaalin kahteen output kanavaan. Ajattelin vaan että kun kerran samalle raidalle saa otettua sisään useammasta inputista, niin näin insinöörinä suoraan ajattelin että se olisi mahdollista myös ulospäin jakaa useammalle outputille. Kiitoksia vastauksista.

Niin muuten onko tuollaisia splittereitä minkälaisia saatavilla vai voiko semmoisen kolvailla ihan itse?

Eli et tarvitse.

Lue uudestaan.

(EDIT: Mä en teidä, onko missään ohjelmassa splitteritoimintoa, en ole nähnyt. Mutta noi Aux/Sendit on ihan yhtä hyviä ulostuloja kuin pääfaderikin, käytä niitä.)
(Handsome Dick Manitoba)    
askomiko
10.04.2005 15:24:39
Onko itse kortin softassa valintoja. Miun kortissa (Aarvark) on ruutu jossa valitaan mitä matskua menee mihinkin outputiin, sieltä voipi valita vaikka kaikkiin outputteihin että ulosta tätä yhtä ja samaa.
"Helevetin nopia kairata kun on näin ohut jiä!"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Scb
10.04.2005 16:06:07
Ei tuossa softassa saa reititettyä aux/sendeistä mihinkään ulostuloon. Tai en ainakaan itse osaa sitä tehdä, os joku viisaampi osaa neuvoa niin kiitoksia etukäteen.

Tuo ASIO juttu onkin sitten eriasia. Mulla on valittuna N-trackin settings --> preferences --> audio devices kohdassa inputeiksi nuo kaikki neljä kanavaa ja outputeiksi 1/2. Jos lisään sinne 3/4 kanavan outputiksi niin raidat saa otettua ulos jompaan kumpaan, vaan ei molempiin. Ongelma on siinä, että äänikortin softasta ei saa kopeloitua mitään ASIO asetuksia, vaan nuo outputit on valittava tuolta N-trackistä.
varakeef
11.04.2005 10:31:25
Ei tuossa softassa saa reititettyä aux/sendeistä mihinkään ulostuloon. Tai en ainakaan itse osaa sitä tehdä, os joku viisaampi osaa neuvoa niin kiitoksia etukäteen.

Luulenpa, että saa hyvinkin reititettyä - mutta kun en ole moista ominaisuutta tarvinnut, en osaa kertoa tähän hätään miten se tapahtuu.

N-track aiheisiin kysymyksiin löytyy varsin auliisti neuvojia täältä: http://ntrack.com/ntrackforum/index.html

Sieltä löysin tällaista infoa: You have to have all of the outputs you wish to use selected via VU's hammer > Select I/O.
Now the mixer view will contain all of the outputs and each output will have the number of AUX returns that you set up.
Use the AUX sends at each track and the corresponding returns at the outputs you wish to make up the monitor mixes

Vähän kryptisestihän tuo on sanottu, mutta tuolta pohjalta se taitaa alkaa lutviintua.
"Jos demo kuulostaa paremmalta kuin varsinainen äänitys, julkaistaan demo" - Rick Rubin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)