Aihe: Kimmo Pohjonen + Eric Echampard
1
Prowleri
09.04.2005 01:11:03
Palasinpa juuri tuolta herrojen ilmeisesti kevään viimeiseltä yhteiskeikalta, kahdeksan keikan rundi oli takana mutta täytyy sanoa että melkoista menoa.

Tuollainen improon perustuva meno ei koskaan ole kauhean helppoa, saati kun instrumentteina on haitari ja perkussiot. Oman lisänsä toivat Pohjosen äänähtelyt ja efektikikkailut, samalla kun myös rumpuihin oli haettu aina välillä efektintynkää, lähinnä vaikuttavaa kaikua. Välillä setti meni jopa melkoiseksi häröilyksi, joka liene ymmärrettävää tämän kaltaisessa konseptissa.

Kuitenkin ajoittain meno oli jopa varsin reipasta groovea, eteenkin kun Echampard innostui kannuttamaan oikein olan takaa. Muutenkin erittäin vaikuttava rumpali, paikallislehti mainosti "yhtenä Euroopan parhaista jazzmuusikoista", enkä edes tämän keikan perusteella rupeaisi väitettä epäilemään.

Juontaja mainitsi että duolta olisi myös levyte tulossa/tullut. Seuraamme mielenkiinnolla.
"Ei niin, mutta ei toki huonoakaan. Eivät soittimet yleensäkään tee kenestäkään yhtään mitään." -Ylläri
J.Ahonen
09.04.2005 12:45:23 (muokattu 09.04.2005 12:46:05)
Lutakossa näin. Henkeä salpaavaa. Echampard tykitti oikein olan takaa, vaikka improvisaatio oli kyseessä, niin en lähtisi iskua/nuottiakaan muuttamaan. Niiden oma miksaaja oli aika paikallaan, kun muistelee muita lutakon keikkoja, ja niiden miksausta.

Niin ja levyhän heiltä on, ei nyt nimi tule mieleen, mutta Cdonissa oli ainakin. Taidan tilata.
paranoid android
09.04.2005 13:03:19
Minäkin näin Lutakossa ja oli kyllä yksi parhaista keikoista ikinä. Aivan käsittämätöntä meininkiä.
lxi
09.04.2005 13:11:21
Nyt olen ihan helvetin katkera kun en muka jaksanut mennä katsomaan. S-tana.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
Epämuusikko
09.04.2005 15:21:50
Rupesi itseäkin harmittaan kun jätin välistä. Onko tämä Eric Echampnönnönnöö sama kuin joka soitti André Sumelius Liftin kanssa yhtä aikaa konsertoineessa ranskalaistriossa? jos oli, niin sitten harmittaa tosissaan!
Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009
Antti Takalo
09.04.2005 17:26:24
Jyväskylässä näin ja keikka oli todellakin yksi parhaista koskaan.

Levy on siis tullut jo ja kantaa nimeä Uumen. Helvetin hyvää menoa sekin.
Kenkä märkään suohon.
tatska
20.04.2005 20:52:55
minä olin myös jyväskylän keikalla.
upea elämys..

millainen levy verrattuna keikkaan ?
onko yhtä "vapaata", vai enemmän sävellyksiä/sovituksia..?
"Ei tässä olla pappia kyydissä.."
pimeys
20.04.2005 21:42:36

Jos meno oli lähelläkään Kluster TU:n tasoa, en yhtään ihmettele ihmisten innostusta.
Antti Takalo
22.04.2005 19:51:59
Levy on aikalailla samoilla linjoilla keikan kanssa mielestäni.

Muuten Kluster TU tulee Tampereen Jazz Happening tapahtumaan 5.11.
Kenkä märkään suohon.
duane
23.04.2005 09:35:04
Tuliko liveääni surroundina? Soolona Pohjonen on harrastanut joskus sitäkin...
Roudarikin on ihminen.
Aimo
23.04.2005 12:37:33
Tuliko liveääni surroundina? Soolona Pohjonen on harrastanut joskus sitäkin...

Jep. Hauskasti oli itsensä monitoroinut, itselleen. Sillä oli jotenkin joka puolella monitorit. Edessään oli iso puolikaari efektilaitteita.
Menkää kotiinne ja kuskaa housuunne, niin ymmärrätte lapsianne paremmin.
Jim Chocolateazer Jim
26.04.2005 21:20:35
minä olin myös jyväskylän keikalla.
upea elämys..

Niin oli. Jo kolmas kerta, kun näen Kimmon. Aivan mahtavaa! Jättekiva!
Allekirjoituskone
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)