Aihe: kitaristit ja sit muut
1 2 3 4
VR
07.04.2005 20:20:47
Paska?

Ei kai? Just kun luulin keksineeni niin hyvän vitsin. Meen tappamaan itteni.
Everything is a OK!
...And Justice For All
07.04.2005 20:32:01
Ei kai? Just kun luulin keksineeni niin hyvän vitsin. Meen tappamaan itteni.

Tarkoitin siis yhden miehen bändillä paska-nimistä "artistia".
:)
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
Leper
07.04.2005 20:33:42 (muokattu 07.04.2005 20:34:17)
Kai se johtuu jostain siististä kuvasta, missä Eddie Van Halen ja David Lee Roth laulavat samaaan mikkiin jollain kasarikeikalla.
En minäkään tiedä sitä.
Itse hakkasin rumpuja, mutta time ollut oikein kohdallaan, joten musiikinopettaja kysyi, osaisinko soittaa muita soittimia, kun sitä intoa riittää. Kitaraa oli tullut pari kertaa rimpautettua, ja kun otin koulun straton käteeni, kuului taivaasta ääni "You are the chosen one" ja sininen valokehä ympäröi minut. Huomasin sitten, että tällähän on mukava soittaa, ja tahdoin kehittää itseäni siinä lisää, joten olen siksi tällainen, kuin olen.

Edit: jotain kohtaa hieman värittelin, mutta en paljasta mitä. Saatte itse arvata.
Notefix
07.04.2005 22:15:02

Musta ei koskaan tullu eikä varmaan edes tule kitaristia...

Ei vaan nää nakkisormet taivu tohon...

Eikä sitä skittaa saa ikinä sellaseen vireeseen että ei tulis hulluks...

Maailmassa on totaalisen liikaa keskinkertasia ja surkeita kitaristeja...

...joten kivempaa kuunnella hyvien kitaristien soittoa!
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
maelstorm
07.04.2005 22:52:51
seksiä on ehtinyt noin kolmen kymmenen eri naaraan kanssa harjoitella, mutta montako kertaa on kitaran soittelemisella ollut asian kanssa jotain tekemistä? ..

0.

mutta silti. kaikki sen tietää että pillun takia sitä kitaraa nyplätään ja kappaleita rakennetaan, hitto, jos ei se ois kokoajan mielessä niin kaikesta siitä homeisella treenikämpälläkin hikoilemisesta katoaa pohja!

p.s. mikään ei ole homoeroottisempaa kuin läjä nuoria äijiä hikisinä soittimien kanssa fiilistelemässä jotain kappalettaan treenikämpällä.
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
Ostinaatio
07.04.2005 23:35:17 (muokattu 07.04.2005 23:38:57)
p.s. mikään ei ole homoeroottisempaa kuin läjä nuoria äijiä hikisinä soittimien kanssa fiilistelemässä jotain kappalettaan treenikämpällä.

Amerikkalainen jalkapallo ja jääkiekko.

Akustiset ovat halpoja ja niillä on helppo aloittaa yksinkin soittelu, kuten on mainittu. Rummut tuottavat meteliä ja vievät tilaa, ja hintatasokin on jonkinverran erilainen, siksi vanhemmat ei niin helpolla kitaraan sijoita.

Basistit eivät ole niin suuria staroja massan keskuudessa, että soittimesta niin helpolla innostuttaisiin. Tässäkin on myös tuo yksinsoittamisen pulmallisuus.

Laulusolistina oleminen tosiaan vaatii uskallusta ja itseluottamusta, ja ittekään ei esimerkiksi vaan osaa.
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
zorro
07.04.2005 23:54:46
nii miks noita kitaristeja on nii paljon ja esim meitä basisteja nii vähä? ja sit rumpaleja vielä vähemmän ja laulajia vielä vähemmän? rumpalit on melkeempä tärkeempiä ainaki rytmin kannalta ja samoin basistit. laulaja on muuten vaa tärkee. mut kyl se kitara on kans helkutin tärkee.. mut miks?

kitarointi on niin helppoa ja sillä saa soitettua täyteläistä musiikkia yksinkin. Kitaralla saa myös monipuolisesti erilaisia ääniä.

Itse olen samaa asiaa harmitellu, että kitaristeja on liikaa.. Mutta osahan on vaan ihan yksin soittajia. Edes täälläpäin missä minä vietän aikaa, ei ole ikinä ollut bändin puutetta, vaan lähinnä rokkibändin puutetta. Kaikki soittaa heviä, ja ne vähäiset rumpalitkin lähtevät kaikki siihen hommaan.

Itse olen yrittäny muutta tilastoja pyrkimällä soittamaan koskettimia sellaisiin väleihin joihin ne sopii, joten en ole ihan kokonaan kitaristi ainakaan omassa bändissä.
ostetaan:danelectro tuna melt tremolo, EMG-81 myydään:
VR
08.04.2005 15:10:36
Tarkoitin siis yhden miehen bändillä paska-nimistä "artistia".
:)

Noni. Tapoin itteni ihan turhan takia.
Everything is a OK!
JeeVes
08.04.2005 15:13:24
Tästä seuraavasta lauseesta pitäis plussaa ropista :D No kitaristeja on siksi niin paljon kun on niin siistii olla kitaristi. :)
VR
08.04.2005 15:17:14 (muokattu 08.04.2005 15:17:32)
Aiheessa pysyen kuitenkin, ite alotin kitaransoiton ihan harrastuksen vuoksi. Kotona oli vanha Landola, jota aloin rämpyttää, ja ostettiin sitten vähän uudempi ja ehjempi landola, jonka kannssa menin sitten tunneille. Olihan meillä pianokin kotona, mutta ajattelin silloin että se on liian tyttömäinen soitin kun molemmat siskoni soittivat pianoa. Kitara tuntu vaan niin luonnolliselta valinnalta.
Everything is a OK!
Kimmo72
08.04.2005 15:27:40 (muokattu 08.04.2005 15:28:14)
Oommä aika paska, mut emmä se orkesteri kuitenkaan. Yhden miehen paska... hmm.. voi ei. Nuq -->

E: typotusta
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
waihen84
08.04.2005 15:27:40
Kyllä mä ehkä sitten myöhemmin rupeen soittamaan bassoa. Siis mä soitan kitaraa nyt vaikka basistin homma olis kyllä ihan cool. Sitten kun on aikaa ja rahaa...
juuso a
09.04.2005 17:56:00

Aloitin kai sen vuoksi että ympärillä oli niin paljon kitaristeja, kavereita ja sukulaisia. Tarkemmin ajatellen olisi kannattanut aloittaa rumpujen soitto ja siinä sivussa opetella kitaraa. Nyt ei enää jaksa opetella. Ja tosiaan, meidänkin rumpalilla on ihan helvetisti vientiä.
Elämä on kivaa, jippii!!!
Sperm Donor
09.04.2005 18:07:23
En tiedä yhtään tapausta että jollekin olisi faija lyönyt basson kouraan ja sanonut että susta tulee nyt basisti.
Skittahan on helppo ostaa ekaksi soittimeksi. Mä luulen että rummutkin on useammin ekana soittimena kuin basso.
Bassoon erikoistutaan tai sitten niin kuin yleensä tehdään eli laitetaan se tyhmin ja huonoin jätkä soittamaan sitä.
carlos
09.04.2005 21:26:12
Muut soittimet on enemmän kutsumuksia. Kitaristiksi aletaan, kun ei mielikuvitus eikä osaaminen muuhun riitä.

Hmmm.. Ite oon sellisti yhdettätoistavuotta ja kitaristi jotai kuudetta. JA kyllä mielikuvitus siis riittää muihinkin soittimiin. Kitaraa ruvettiin soittamaan vain siksi, kun kaikki siistit jutut kaikilla levyillä oltiin vedetty kitaralla (tai siltä se silloin kuulosti) ja tietenki ite halus tulla yhtä hyväksi. Jos basisti olis pistäny jotai awesome settiä, niin varmasti olisin bassoa soittamaan kitaran sijasta.
I can't hide but I can run for miles
gypsi
10.04.2005 12:13:46
No mietippä jotain Lemmyä, kuinka paljon römpsää niin helvetin ruma jätkäkin on saanut, ja itse asiassa "vain" soittamalla bassoa!

Joo, Lemmy on tosi rankka jätkä.
Ragorn
10.04.2005 12:52:39
nii miks noita kitaristeja on nii paljon ja esim meitä basisteja nii vähä? ja sit rumpaleja vielä vähemmän ja laulajia vielä vähemmän? rumpalit on melkeempä tärkeempiä ainaki rytmin kannalta ja samoin basistit. laulaja on muuten vaa tärkee. mut kyl se kitara on kans helkutin tärkee.. mut miks?

Ja miksi syntikoita ei edes mainita?
Katsoin Constantinen - tulin uskoon.
gypsi
10.04.2005 13:00:30
Ja miksi syntikoita ei edes mainita?

No kun synistit vaan juo kaljaa ja välillä toisella kädellä pitää paria kosketinta pohjassa.
JHA
10.04.2005 13:10:38

No omalta kannaltani voisin vastata, että ehkä nyt pienestä lähtien muutenkin 'unelmoinut' että olisi erittäin hyvä kitaristi. Osaa soittaa niitä hyviä rokkibiisejä mitä se isi sieltä mankasta soittaa. Noh, bassohan nyt muuten vaan kuulosti tylsältä aina. En oikein sitä ymmärtänyt.

Rummut nyt muuten voi olla ehkä hiukan liian kalliit hommata ja vievät sitä tilaakin mukavasti. Muutenkin oltava kunnon soittopaikka kun niitä paukuttaa.

Laulujutusta, että ehkä jotkut ajattelevat, että itseltään ei sitä lauluääntä löydy ja muutenkin ujostelevat 'avautua' laulamalla.

Ehkä jotenkin näin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)