Aihe: YleX päälle kohta
1 2 3 4
Juhani
09.04.2005 16:42:11

a) ketjun aiheena on teräsbetoni

b) minulla on yhtäläinen oikeus olla pitämättä jostain, kuin muilla on oikeus pitää jostain

tähän väliin voisin perustella mielipiteeni yhtyeestä: jos tarkoitus on tehdä parodiaa metallimusiikista, niin se ei mielestäni ole kovin purevaa tai mielenkiintoista. tämä ei tarkoita sitä etteikö bändi olisi tehnyt lujasti töitä saavuttaakseen sen aseman, joka sillä on nykyään. se, että en pidä jonkin bändin musiikista ei tarkoita, että en arvostaisi heitä muusikkoina. loppujen lopuksi minulla ei ole mitään bändiä vastaan...

c) ivallinen sävyni ei edes kohdistunut itse bändiä kohtaan, vaan näitä "tosi hyvä" kommentteja ja hypeä kohtaan.

Joo.

Itse vaan jotenkin otan herkästi kritiikin vaikka se ei liity munhunkaan. Jokainen bändi maailmassa on jollekin tärkeä, enkä itse ymmärrä ihmisiä jotka haluavat painaa kaikki alas ja pilkata. No mutta se on mun ongelma.

Ajattele jos Muusikoiden.net:issä olisi niin hyvä meininki että myös kuuluisat artistit voisivat kirjoittaa ilman että joku pilaa päivän. Se olisi hienoa. Tosin aika mahdotonta ilmeisesti. Suomalainen mentaliteetti tai jotain. En tiedä.
etnopoju
09.04.2005 17:04:17

Itse vaan jotenkin otan herkästi kritiikin vaikka se ei liity munhunkaan. Jokainen bändi maailmassa on jollekin tärkeä, enkä itse ymmärrä ihmisiä jotka haluavat painaa kaikki alas ja pilkata. No mutta se on mun ongelma.

en minä haluaa painaa ketään alas tai pilkata. mulla on vaan sellanen tyyli. yleensä tosin noi mun ivalliset kommentit eivät edes liity koko artistiin...ei minulla oikeasti ole tarvetta tuputtaa mielipidettäni toisen musiikista.

Ajattele jos Muusikoiden.net:issä olisi niin hyvä meininki että myös kuuluisat artistit voisivat kirjoittaa ilman että joku pilaa päivän. Se olisi hienoa. Tosin aika mahdotonta ilmeisesti. Suomalainen mentaliteetti tai jotain. En tiedä.

minusta se olisi ehdottomasti hyvä juttu. minusta tämä foorumi on kehityskelpoinen.
Teijo K.
09.04.2005 17:37:31

Joo.

Minä olen yritänyt opetella sellaista tyyliä, että jos otsikossa on bändi josta en pidä, en yksinkertaisesti klikkaa sitä. Koska jos tiedän, että ainoa annettava siihen keskusteluun on "en tykkää" niin sen voi jättää antamattakin.

Varmasti on kaikille kuitenkin selvää se, että maailmassa ei ole olemassa yhtään bändiä josta kaikki pitäisivät. Sitä faktaa tuntuu ihan turhalta alleviivata kaikissa mahdollisissa ja mahdottomissa paikoissa. Minun oikeuteni käydä sanomassa se "en tykkää" ei minusta mene yli jonkun toisen oikeuden iloita vilpittömästi omasta suosikistaan.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
etnopoju
09.04.2005 17:44:51

Minun oikeuteni käydä sanomassa se "en tykkää" ei minusta mene yli jonkun toisen oikeuden iloita vilpittömästi omasta suosikistaan.

ahh, mutta ei ne ole mitenkään ristiriidassa keskenään.

miksi minun tai jonkun muun mielipiteellä pitäisi olla väliä? artistilla/bändillä on oikeus...tai lähes velvollisuus tehdä omanlaistaan musiikkiaan ja mikäli sen takana seisoo ei toisten "en pidä" kommentit paljon paina.

se, että en pidä jostain ei tarkoita sitä etteikö bänillä olisi oikeutta olemassaoloon. omasta mielestäni olen hyvin liberaali asian suhteen...
Teijo K.
09.04.2005 17:47:00 (muokattu 09.04.2005 17:48:12)

ahh, mutta ei ne ole mitenkään ristiriidassa keskenään.

Kyllä minulla menee fiilikset js suosikkibändiäni käsittelevässä triidissä on tuollaisia tokaisuja.

Ps. No sanotaan nyt ilman hienostelua. Tarkoitan lähinnä näitä "paskaa" "uskomatonta paskaa" jne. tasoa olevia.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
etnopoju
09.04.2005 18:10:41

Kyllä minulla menee fiilikset js suosikkibändiäni käsittelevässä triidissä on tuollaisia tokaisuja.

en kyllä ymmärrä miten se vaikuttaa siihen mitä säveliä sinä kuulet.
Tapani L
09.04.2005 18:22:38 (muokattu 09.04.2005 18:33:10)

Jos joku sanoo ihmistä rumaksi, saattaa tämä ihminen ottaa sen loukkaavana, vaikka kysehän on vain toisen mielipiteestä, eikä se vaikuta mitenkään siihen, miltä ihminen näyttää. Jos menen jonkun henkilön tyttöystävää haukkumaan rumaksi, saattaa ihminen pahoittaa mielensä siitä, että hänen tyttöystäväänsä on haukuttu. Taaskin kyse on vain mielipiteestä, jonka ei pitäisi vaikuttaa mitenkään siihen, miltä tämä tyttö hänen poikaystävänsä mielestä näyttää. Toisen lempibändin haukkuminen voi aiheuttaa täysin samanlaisen reaktion.

EDIT: Olisi se ehkä voinut olla se "naisen tyttöystäväkin"...
TOISTAISEKSI NIMETÖN Uusi avatar, uusi omakuva - sama idiootti!
Teijo K.
09.04.2005 18:30:42

Niinkuin tuossa jo tuli, toisille musiikki on fiilisjuttu. Loukkaava sana voi tehdä enemmän kuin sanoja arvaakaan. Toki jos musiikkiin suhtautuu vain teknisinä suorituksina ja matemaattisina aika-arvoina, niin eihän mikään sanominen tunnu missään.

Ihmiset on erilaisia.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Juhani
09.04.2005 18:44:12

Niinkuin tuossa jo tuli, toisille musiikki on fiilisjuttu. Loukkaava sana voi tehdä enemmän kuin sanoja arvaakaan. Toki jos musiikkiin suhtautuu vain teknisinä suorituksina ja matemaattisina aika-arvoina, niin eihän mikään sanominen tunnu missään.

Ihmiset on erilaisia.

Mulla on se että en esimerkiksi voi moderoida ketjuja jotka käsittelee mulle tärkeitä bändejä. Pahoitan mieleni ja alan mielessäni käymään dialogia vastaväitteen kanssa. Esimerkiksi Tool:in musiikki on niin sydäntä lähellä ja niin isofiilis mulle, että loukkaannun pilkasta. Tavallaan se pilkka kohdistuu minuun, ihmiseen joka saa hyviä tunteita tietystä musiikista. Ihan kuin vika olisi siis minussa kun musiikkia haukutaan.
etnopoju
09.04.2005 18:49:22

loukkaannutteko te sitten siitäkin, jos jonkun mielestä teidän suosikkiruoka on ihan hirveetä?
Juhani
09.04.2005 18:53:23

loukkaannutteko te sitten siitäkin, jos jonkun mielestä teidän suosikkiruoka on ihan hirveetä?

Hmmm.. se ei ole niin henkilökohtaista. Se on vähän kuin loukkaantuisi siitä, että on hetero ja joku haukkuisi sitä kun ei ole homo. :D
Teijo K.
09.04.2005 18:55:48

No me ei olla nyt kulinaristit.netissä. Musiikki on vähän isompi juttu mulle.

Mutta en minä mene mun kokkikaverille perustelemattomasti haukkumaan jotain, mistä en välttämättä ymmärrä vain mitään.

Ymmärrän noita sun juttuja kyllä parjon paremmin, jos musiikki on tosiaan sinulla verrattavissa ruokaan.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
etnopoju
09.04.2005 19:00:22

Hmmm.. se ei ole niin henkilökohtaista. Se on vähän kuin loukkaantuisi siitä, että on hetero ja joku haukkuisi sitä kun ei ole homo. :D

ehkä sillon sun oma asenne on väärä? eihän homoissa mitään vikaa ole...

Musiikki on vähän isompi juttu mulle.

ruoka liittyy makuaistiin ja musiikki kuuloaistiin.
Juhani
09.04.2005 19:12:24

ehkä sillon sun oma asenne on väärä? eihän homoissa mitään vikaa ole...

Tarkoitin juuri sitä, että en loukkaantuisi jos joku haukkuisi sitä että en ole homo. Sama asia on ruuan kanssa. En loukkaantuisi siitä jos joku haukkuisi sitä että en pidä suolakurkuista.
Teijo K.
09.04.2005 19:12:44

ruoka liittyy makuaistiin ja musiikki kuuloaistiin.

Niin, siksi sanoin että me ei olla nyt kulinaristit.netissä. Ja myös sen että ihmiset on erilaisia. Vähän tunneälyä peliin, ja paikan mukaan käyttäytymistä.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
etnopoju
09.04.2005 19:28:02

Tarkoitin juuri sitä, että en loukkaantuisi jos joku haukkuisi sitä että en ole homo. Sama asia on ruuan kanssa. En loukkaantuisi siitä jos joku haukkuisi sitä että en pidä suolakurkuista.

luin vahingossa väärin.

Niin, siksi sanoin että me ei olla nyt kulinaristit.netissä. Ja myös sen että ihmiset on erilaisia. Vähän tunneälyä peliin, ja paikan mukaan käyttäytymistä.

ei minun tunneälyssä ole mitään vikaa. minun mielestäni vain ihmiset liittävät jotain täysin turhia sosiaalisia merkityksiä/konnotaatioita ja arvoja musiikkin, jotka ovat jotain millä ei ole mitään tekemistä itse musiikin kanssa.
Teijo K.
09.04.2005 19:34:32

ei minun tunneälyssä ole mitään vikaa. minun mielestäni vain ihmiset liittävät jotain täysin turhia sosiaalisia merkityksiä/konnotaatioita ja arvoja musiikkin, jotka ovat jotain millä ei ole mitään tekemistä itse musiikin kanssa.

Tunneäly tarkoittaa sitä, että osaa elää ja olla loukkaamatta toisia ihmisiä vaikka heidän tunteensa ja arvonsa tuntuisivatkin itselle vierailta tai vaikka naurettaviltakin. Jos niin osaat elää ja toimia niin hyvä.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Teijo K.
09.04.2005 19:54:15

tiedän kyllä mitä tunneäly tarkoittaa.

Sitenhän sinulle ei tule kahnauksia kenenkään kanssa. Sehän on hyvä homma se. En ollut ihan varma tiesitkö mitä tunneäly on, kun sanoit että sinulla sitä on, ja silti tunnut täälläkin tappelevan vähän jokaisen kanssa jostain asiasta. Ja nimenomaan loukkaavalla tasolla. Pahoittelen erehdystäni. Varmaan me kaikki muut ollaan ihan tyhmiä.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Juhani
09.04.2005 19:55:17 (muokattu 09.04.2005 19:55:48)

Ei sinussa ole mitään vikaa, mutta niinkuin Arva kirjoitti ihmiset on erilaisia.

Se että että ihmiset liittävät merkityksiä musiikkiin on vain joillain ihmisillä tosiasia. Ei voi järkellään päättää, että ei loukkaannu. Niin vain käy.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)