PoLFus 09.04.2005 17:22:04 (muokattu 09.04.2005 17:25:14) | |
---|
Terve! Onkos kellään tietoa Japanilaisista Morris-merkkisistä kitaroista? Itselläni on tutulta "hoidossa" tämmöinen http://personal.inet.fi/taide/kakofonia/morris.JPG Milloin on moinen tehty? Minkälainen yleinen laatu? Mistä näitä on saanut? Sen tiedän, että tämä on vanhempi kuin vuonna -84 syntyneet ihmiset. Soundi on uskomattoman hyvä!! "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
kivi 09.04.2005 17:27:41 (muokattu 09.04.2005 17:28:08) | |
---|
Morriksia myytiin Suosikissa postimyynti-ilmoituksilla joskus 70-luvulla. Mäkin olen soittanut jollain lapsuuden-keikalla Morris-bassolla. Erityisen laadukkaina niitä ei pidetty, mutta eivät ne silti huonoja ole; about samaa laatua kuin moneltakin kaverilta varabassona löytyvä 80 euron Applause (jonka arvo nousee heti kun hioo logon pois). Morris-kitaraa en ole koskaan nähnyt luonnossa. Halpoja. Toimivia. Ei minkään arvoisia kaupassa, käyttöarvoa sen sijaan on varmasti. |
Ze Kink 09.04.2005 17:32:31 (muokattu 09.04.2005 17:32:58) | |
---|
Hetkine! Vasarallaha on tuommone, ei tiennyt merkkiä tai mitään... aivan saman näköinen kuin tuo, mutta 2 mikkiä. Mikä ois coolimpaa ku se et paavi tulis prätkällä nahkakledjuissa messuun? Ei mitään pellejä verhoja vaateina vaan kunnon niiteistä väsätty risti rotsin selässä!
-Helvetinpartaterä |
Hetkine! Vasarallaha on tuommone, ei tiennyt merkkiä tai mitään... aivan saman näköinen kuin tuo, mutta 2 mikkiä. Ei se silti välttämättä oo Morris. Katselin tuon kuvan vasta nyt, ja heti soi muistissa kello - toi on jotain vanhempaa sorttia. Ne 70-luvun lopun Morrikset oli Fender-kopioita, mutta tuollaisia myytiin halvalla aiemmin. Mä olen nähnyt aivan samaa sarjaa basson. Kaikki osat ja muut vastaavia, mutta neljä kieltä ja lyhyt kaula. Merkki oli Jedson. |
Ukko 09.04.2005 20:33:58 | |
---|
Onkos kellään tietoa Japanilaisista Morris-merkkisistä kitaroista?! Mulla on Morris les paul kitaran body. Kaula on hukassa :( Ostin sen vuonna -77. Ihan hyvä soittaa mutta mikrofoni politiikka olis pitäny pistää uusiksi. Aikoinaan oli myös Morris basso v:lt 82. Se oli aika halko soitettavaksi mutta soundas ihan tyydyttävästi. |
Super-Jari 09.04.2005 20:45:16 (muokattu 09.04.2005 20:46:59) | |
---|
Hetkine! Vasarallaha on tuommone, ei tiennyt merkkiä tai mitään... aivan saman näköinen kuin tuo, mutta 2 mikkiä. Kenestähän Vasarasta on kyse? Ei ole kyllä kovin identtinen http://kotisivu.suomi.net/vasara/tele.JPG I love the smell of daisies in the morning
- Lilarcor |
peetu 09.04.2005 20:50:45 | |
---|
Morriksia myytiin Suosikissa postimyynti-ilmoituksilla joskus 70-luvulla. Mäkin olen soittanut jollain lapsuuden-keikalla Morris-bassolla. Erityisen laadukkaina niitä ei pidetty, mutta eivät ne silti huonoja ole; about samaa laatua kuin moneltakin kaverilta varabassona löytyvä 80 euron Applause (jonka arvo nousee heti kun hioo logon pois). Morris-kitaraa en ole koskaan nähnyt luonnossa. Halpoja. Toimivia. Ei minkään arvoisia kaupassa, käyttöarvoa sen sijaan on varmasti. Hauskasti sanottu, mutta pitää kyllä monesti paikkansa. Eli jos logon hioo niin arvo nousee. Itsellä on semmoisia kitaroita parikin kappaletta. Ei tosin Morrista eikä Applausea. |
Santtu_123 09.04.2005 21:13:27 | |
---|
Moikka, mullon Hurricane by Morris :) Semmonen sakara-kitara, tyyliin Dime. Mun toka kitara, mutsi osti joskus 84-85. Loistava kitara soitettavuudeltaan, pitaa hyvin vireenkin. Materiaaleista ei uskalla kyllä sanoa mitään, mutta 20 vuotta on kestäny. |
fox 09.04.2005 22:48:09 | |
---|
Terve! Onkos kellään tietoa Japanilaisista Morris-merkkisistä kitaroista?! Japanilaiset vanhat Morrikset on Hoshino Groupin merkki. Eli Ibanezin sisarmerkki Euroopan markkinoille.. Niinkuin Kivi totesi, käyttöarvo kohtuullinen, jälleenmyyntiarvo huonompi, kitaroissa monesti humpukkerin kuorissa ykskela-mikit.. Kuten monella muullakin ns. halpamalli-kitaroita tehneellä. |
simosiili 04.05.2005 17:38:10 | |
---|
oon soitellu morris akustisella... iha hyvä.. mut varmaan ikää löytyy.. roknroll |
M-Juhana 04.05.2005 18:06:43 (muokattu 04.05.2005 18:10:13) | |
---|
Halpoja. Toimivia. Ei minkään arvoisia kaupassa, käyttöarvoa sen sijaan on varmasti. Mulla o Morris akustinen, makso v. 83 n. 1400 mk, uutena (yo-rahoilla sen ostin). Vastaavia on ollut myynnissä mm. USA e-bayssa n. 400-600usd , edelleen on toimiva ja kaunisääninen akkari. Ne sähikäiskitarat ...nuoruuden pändi-tutulla oli Morris Gibson junior klooni. Mittään muuta en muista , kun että oli mustavalkonen......... Edit: Tossa lienee vastaava: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl … =1&ssPageName=WDVW&tc=photo NO REMORSE ! -Lemmy-
Ärlä # 008 |
M-Juhana 04.05.2005 18:20:22 | |
---|
about samaa laatua kuin moneltakin kaverilta varabassona löytyvä 80 euron Applause (jonka arvo nousee heti kun hioo logon pois). Kas kun mulla on kaikki :-) Eli 80-luvulta tollaanen Appalause Korea Charvel-style H-S-S + FR-klooni tallalla. Säilynyt tuokin hyvänä , toimii ja kukkuu. Muistaakseni kaveri maksoi tuosta uutena..-86 n. 1200 mk, mie vaihoin sen häneltä koto-stereoihin......... NO REMORSE ! -Lemmy-
Ärlä # 008 |