Aihe: Tavarat Thomannilta
1 2 3
Ocean Boulevard
02.04.2005 23:28:23
osien rikkoutumisen jne, ei esim sitä jos nauhat pitää hioa tms.

Haulla etsiskelin tietoja nauhojen päiden hiomisesta, ja eihän se vaikealta vaikuttanut ollenkaan, varsinkin kun itsestänikin löytyy hieman remonttireiskahenkeä.

Hieman halvempi hinta, kolmen vuoden takuu, joka ilmeisesti on helppo hoitaa suomalaisen yhdyshenkilön kautta Suomesta(?), laaja valikoima... Ei T-kauppa aloittelijan ensiostopaikkanakaan huonolta kuulosta. Tietysti kamoja joutus odottelemaan pari viikkoa.
Wolffie
03.04.2005 12:04:46
Haulla etsiskelin tietoja nauhojen päiden hiomisesta, ja eihän se vaikealta vaikuttanut ollenkaan, varsinkin kun itsestänikin löytyy hieman remonttireiskahenkeä.

Hieman halvempi hinta, kolmen vuoden takuu, joka ilmeisesti on helppo hoitaa suomalaisen yhdyshenkilön kautta Suomesta(?), laaja valikoima... Ei T-kauppa aloittelijan ensiostopaikkanakaan huonolta kuulosta. Tietysti kamoja joutus odottelemaan pari viikkoa.

Itse en ota kantaa tuohon nauhojen päiden hiomiseen, kun en ole sitä ikinä tehnyt (ei ole ollut edes tarvetta). Mutta onhan Thomann erittäin suosittu ja luotettava putiikki. Takuu kai hoituu jonkun yhdyshenkilön kautta, mutta silti ne pitänee saksaan postittaa, eli aikaa kuluu siinäkin. Tietysti Thomanilla on runsas tuotevalikoima ja tilaus käy helposti. Aivan makukysymys kumpaa käyttää. Itse olen kaikki tavarani (pari settiä kieliä kaverin kamojen mukana tilannut T:stä) ostanut kotimaasta. Yleensä olen ostanu käytettynä tai sitten olen saanut kaupasta tarjouksen mistä en ole voinut kieltäytyä :)

Musafazerilta saa muuten molempia, squieria ja rolandia, eli kannattaa ehkä kysyä tarjousta niiltäkin www.f-music.com. Matkahuoltohan sen kuljettaa ja nopeammin kuin Saksasta ja takuu helppo Helsingissä :) Thomanilta tilatessasi säädöt kitaraan pitää suorittaa itse mutta kyllähän sen äkkiä oppii :)
Liiallisella käytöllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia
Kemppilä
03.04.2005 12:27:37
Takuu kai hoituu jonkun yhdyshenkilön kautta, mutta silti ne pitänee saksaan postittaa, eli aikaa kuluu siinäkin.

Itse asiassa jouduin yhet kajarit lähettämään huoltoon kun olivat särki, saapuessaan suomeen. Käskivät Thomannilta lähettämään Poriin ne, eli olisko siellä joku huolto sydeemi. Ja pari viikkoa meni tuossa, kun lähettivät sitten uudet kajarit mulle.
-Ooksää Seinäjoelta?
saha
03.04.2005 21:23:48 (muokattu 03.04.2005 21:25:50)
On se vaikeaa. Ekat omat kamani kun hommasin, niin isännän kanssa marssittiin Oulun soittimeen ja tarvikkeeseen, kun kaverit sitä liikettä olivat kehuneet. Liikkeessä omin päin kitaroita näpläsin, ja ibanezin grx40 oli mukavan näkönen ja tuntu hyvältä. Se makso vaan 200e, joten isäntä ei pannu hanttiin ja se ostettiin. Siitä hihna, piuha, varakielisetti ja pari plekua mukaan ja kotiin. Kaivettiin varastosta isännän vanha trankkucombo ja aloin soitella.

Elä saatana kysele kokoajan, vaan mene kauppaan ja osta se kitara. Alottelija ei paljon jää häviölle vaikka mitä ostaisi.

edit. Jos joku kokeneempi kaveri alkaa selittämään jostain cuben ja peaveyn halpisvahvarien olemattomista soundieroista, niin ei kannata mennä sekaisin. Ei sitä eroa ite kuitenkaan itse kuule. Tottakai siinä cubessa on juttuja millä leekata, mutta ei niillä pitkään jaksa näplätä.
Ocean Boulevard
03.04.2005 21:58:25 (muokattu 03.04.2005 22:01:27)
On se vaikeaa.

On. Viikko sitten en tiennyt sähkökitaroista suurinpiirtein hevon v****a, ja nyt olen jo ostamassa sellaisen. Silti olen kyllä jo varmaan parisen vuotta takaraivossa asiaa sulatellut.

Elä saatana kysele kokoajan, vaan mene kauppaan ja osta se kitara.

Mitä varten tämä foorumi sitten on, jollei kyselemistä? Kiitti kuitenkin potkuista persuksille. ;)

edit. Jos joku kokeneempi kaveri alkaa selittämään jostain cuben ja peaveyn halpisvahvarien olemattomista soundieroista, niin ei kannata mennä sekaisin. Ei sitä eroa ite kuitenkaan itse kuule.

Taitaa olla juuri noin. Heti huomenna on tarkoitus mennä testaamaan kitaraa ja tuota Blazeria ja jos kitaran nauhan päät on kunnossa ja vahvarista tulee jonkinlaista ääntä niin vien kamat autolla himaan.

Sitä paitsi ei mun faija oo yhtään musiikki-ihmisiä. Tässä ollaan ihan omillaan tän ostopäätöksen kanssa. =)
Wolffie
03.04.2005 23:03:14 (muokattu 03.04.2005 23:08:15)
Mitä varten tämä foorumi sitten on, jollei kyselemistä? Kiitti kuitenkin potkuista persuksille. ;)

Juuri sitä varten että voit kysellä :)

Taitaa olla juuri noin. Heti huomenna on tarkoitus mennä testaamaan kitaraa ja tuota Blazeria ja jos kitaran nauhan päät on kunnossa ja vahvarista tulee jonkinlaista ääntä niin vien kamat autolla himaan.

Eipä ole noin :) Cube on aika aloitusvahvari sekin, mutta todellakin huomaat eron niiden välillä. Esim sillä että toisesta saat kliinin ja särön ja toisessa sitten niitä valintoja on muutama enemmän, esim. se on ihan mukavaa etenkin aloittelijalle että sitä saundivalikoimaa löytyy :)

Mutta oma on tietysti päätöksesi, makuasioitahan kaikki. Itselläni oli tuo Blazer ensimmäisenä vahvarinani (eli aika kauan sitten) ja tässä kun kerran testasin cubea viime aikoina niin kyllä oli sydän myyty, soittoinnostus olisi ollut varmasti parempi alusta saakka...

Mutta onnea osteluun :)
Cujo
04.04.2005 16:40:57
Hyvähän se on kysellä että saa rahoilleen parasta vastinetta. Vaikkapa 200 eurolla saa aika monenlaisia kitaroita. Enkä ihmettelisi jos jossain kaupassa myyjä yrittäisi vähän huijatakin tietämätöntä ostajaa. Ja jos jonkun on pakko vetää herne nenään, niin kuka ihme näitä ketjuja pakottaa lukemaan?

Niin ja itselläni on myös ollut tuo Blazer. Ei siitä kovin rankkoja säröjä hyvin saa, mutta enpä niitä hirveesti tarvitsekaan. Puhtailla ja kevyillä säröillä oikein mainio. Mutta kokeile Cubeakin jos mahdollista. Ei siinä Blazerissakaan rahat kuitenkaan hukkaan mene.
Yst. vast. tälle palstalle ASAP.
Ocean Boulevard
04.04.2005 17:38:24
Enkä ihmettelisi jos jossain kaupassa myyjä yrittäisi vähän huijatakin tietämätöntä ostajaa.

Aloittelijoiden FAQ:in pitäisi laittaa vahvennetulla tekstillä, ettei kannata uskoa myyjien hyväntahtoisuuteen.

Kävin tänään kokeilemassa paikallisessa vahvarin kanssa sitä Squieria ja kyllähän minä siitä jotain ääntä sain ilmoille. Vertailin hieman halvempaan Ibaneziin ja tuntui Ibanezista lähtevän melkein parempi ääni. Muistin täältä lukemieni ohjeiden (Eläköön Muusikoiden.net!) perusteella tarkastaa kaulan suoruuden: Squieri tuntui olevan enemmän propelli kuin kitara! Ero Ibanezin kaulaan oli suuri.
Myyjä vasta parin huomautuksen jälkeen tunnusti, että "kyllä se vähän taitaa olla...".

Sinne jäi propelli. Mä haluan kitaran.

Tästä eteenpäin täytyy ottaa huomioon myös nuo Ibanezit. Ja Rolandin vahvarit. ;-)
Wolffie
04.04.2005 17:57:16
Tästä eteenpäin täytyy ottaa huomioon myös nuo Ibanezit. Ja Rolandin vahvarit. ;-)

Seuraavaan kauppaan sitten vaan :P
saha
04.04.2005 20:07:29 (muokattu 04.04.2005 20:09:37)
Käytetyt kitarat ovat myös ihan hyvä vaihtoehto. Niiden myyjät saattavat kyllä ottavat ylihintaa koska "tämä mun on erityinen", mutta tinkimällä siitä pääsee. Ja jokainen yksityinen jolta olen kamoja ostellut/käynyt testaamassa on ollut ihan rehellinen. Ei ole paljon vikoja peitelty.

edit.

Minkäslaista Ibanezia sorkit? Itelläni on ollut tuo Grx40 jo kolmisen vuotta, ja kyllä sillä kehtaa soittaa, vaikka paremmasta ei haittaakaan olisi. Onhan siihen tullut vaihdettua mikit, virittimet ja talla on blokattu.
Ocean Boulevard
04.04.2005 20:40:25
Minkäslaista Ibanezia sorkit? Itelläni on ollut tuo Grx40 jo kolmisen vuotta, ja kyllä sillä kehtaa soittaa, vaikka paremmasta ei haittaakaan olisi.

Myyjä kyllä sanoi sen mallimerkinnän mutta tietenkin unohdin sen, joku gx tai gr tai juuri Grx se taisi olla. Musta ja kiinteä talla. Enpä yhtäkkiä tunnistanut samanlaista Ibanezin nettisivuilta.

Se miksi alunperin haluan Squier Fender Straton, pohjautuu musiikkimakuuni. Haluaisin soittaa jotain Clapton, Knopfler ja H. Silvennoinen -akselilta. Eli vähän rauhallisempaa osastoa.
Lisäksi ehkä Hendrix ja Beatles. Ja toisinaan kyllä tekisi mieli vähän rouheampaakin.

Täälläkin kehuttua Yamahan Pacifica 112:a täytyy kyllä päästä testaamaan.
käsi
05.04.2005 08:46:41

kun olet ostamassa tollaista kitara pakettia niin meilkein ilmaiseksi saa kitaran ja vahvistimen lisäksi nuo piuhat ja muut roippeet. kunhan vaan vähän tingit.

en tiedä pääsetkö halvemmalla kun suomesta ostat mutta ainakin saat kokeilla niitä etukäteen ja nähdä ne etukäteen. ja siitä kyl olen itse valmis hieman maksamaankin, silloin näen ja kuulen että en ole ostamassa sikaa säkissä.

thomannilta olen tilannut aika paljon kaikenlaista ja ei ole ollut mitään valittamista, mutta kitaroita en ole ostanut sieltä enkä vahvistimia, sillä ne olen halunnut aina testata itse ennen kuin teen kaupat.
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Niq
05.04.2005 10:17:48

Täälläkin kehuttua Yamahan Pacifica 112:a täytyy kyllä päästä testaamaan.

Kannattaa ehdottomasti. Mielestäni nuo Yamahat on nykysquiereita parempia. Ja jos vähän enemmän sijoittaa niin kalliimmat pacificat on jo tajuttoman hyviä kitaroita hintaisekseen.
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
Haanrii
07.04.2005 22:45:10
mielipiteitä tämmöselle alottelijalle.. eli mulla on tollanen yamaha pacfica kitara ja fender frontman vahvistin.. niiden tilalle oisin hankkimassa thomannilta kitaraksi joko tuon http://www.thomann.de/thoiw3_epipho … les_paul_custom_black_prodinfo.html
tai sitten tämän http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-169734.html
eli mitä mieltä ootte mun vaihtoehdoista? kumpi ois kannattavampi ostos? sitte jonku kitara combon ja podin tai v-ampiren vielä siihe? oisko hyvä paketti
secondarymind
08.04.2005 00:28:41
mielipiteitä tämmöselle alottelijalle..

Mun mielipiteeni on ainakin ehdottomasti se, että kokeilet molempia kitaroita ensin kaupassa ja mietit kumpi tuntuu paremmalta, koska noi on hyvinkin erilaisia tuntumaltaan ja soundiltaan.

En oo koskaan tuota esp:tä kokeillut, enkä tiedä laadusta, mutta Suomesta kyllä saa samaa mallia lähes samalla hinnalla. Mulla itselläni on Epin LP Limited Edition käytettynä ostettuna (n. $300 jenkeistä) ja oon ollut tyytyväinen siihen mitä oon saanu tolla hinnalla. Viimeistely on jees, ei mitään vikaa oo esiintynyt ja soundi on jees. Ei luonnollisesti vastaa Gibsonin Les Paulia, mutta ei sellasta pidä odottaakaan. Kokeilematta en olis mennyt ostamaan.

Painotan siis edelleen:
mee musiikkikauppaan, kokeile eri kitaroita ja varsinkin kun puhutaan halpiskitaroista kokeile ja tutkaile myös samojen merkkien+mallien eri kitaroita sillä niissäkin saattaa esiintyä eroja ja osta niistä mielestäs paras. Itse en ostais kumpaakaan Thomannilta.

Jos et ole jo lukenut niin kannattaa lukea seuraavat:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=11&t=86249&o=0&co=0

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=11&t=35140&o=0&co=0
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
Haanrii
08.04.2005 14:17:13
joo no mun kaveri osti thomanilta taman rockstarit ni rummuissa eioo mitään ollu huonoa.. mulla on semmonen ongelma että ku täällä eioo mitäää kunnon liikkeitä tässä kaupungissa yks liike jossa jotai ei kaupaksi menneitä kitaroita ylihintaan ja muutenki aika huono paikka ni eipä lähe kukaa etelän musaliikkeisiin kitaraostoksille viemään :/
nikomati
08.04.2005 18:56:19

Kertokaas asiantuntijat, että kuinkas hyvä ja luotettava myyjä tämä on toomanni on!?
Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä
hörhö
08.04.2005 19:35:05

Kertokaas asiantuntijat, että kuinkas hyvä ja luotettava myyjä tämä on toomanni on!?

Kerran olen tilannut ja nopeasti tuli perille. Saksan nettikaupoista ehdottomasti paras palvelu, sanovat. Siitä kertoo esimerkiksi se, että heillä on vartavasten suomalaisia kielensä takia töissä.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara, myy mulle halpa av-etunen
pira
08.04.2005 19:44:24
Kerran olen tilannut ja nopeasti tuli perille. Saksan nettikaupoista ehdottomasti paras palvelu, sanovat. Siitä kertoo esimerkiksi se, että heillä on vartavasten suomalaisia kielensä takia töissä.

Ja ovatten kohteliaita ;). Eipä ole ennen mua herroteltu. Tilasin eräs sunnuntaiyö hyvyyden sieltä ja maanantaiaamuna tuli maili, että tilaus on vastaanotettu. Tiistaina maili, että tilaus on pakattu ja lähetetty. Samassa oli "pakettikoodi", jonka syöttämällä postin hakukoneelle tietää, koska paketti on esim. Suomessa tai omassa lähipostissa. Muistaakseni noi samat tiedot tuli myös tekstiviestinä ja numero, johon voi soittaa tarvittaessa. Paketti oli haettavissa postista puolessatoista viikossa tilauksesta. Kannattaa katsoa varastotilanne, niin ei tule ylläreitä. Minun tuote oli heidän varastossaan, niin ei tarvinut odotella.

Enpä ole onneksi joutunut kikkailemaan takuuasioiden kanssa tai saanut mitään, mitä en tilannut tms.
Vibrato lähtee syrämmestä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)