Jouni Antero 08.04.2005 10:02:22 | |
---|
Heippa kaikki rakentelijat! Mulla olisi ongelma mun customina tehdyssa kaula-läpi-rungon SG:ssä. Sen kaularauta on nyt väännetty ihan tappiin ja se on vielä soittokunnossa, mutta joudun käyttämään astetta kevyempiä kieliä siinä. Onko olemassa mitään muuta mahdollisuutta lisätä kaularaudan kiristysvaraa kuin repiä otelauta irti ja vaihtaa se? Homma olisi aika kinkkinen, enkä ole vielä uskaltanut edes kysyä hinta-arviota ja rakenteensa takia (muotoiltu kuusikansi) ulkonäkökin tod näk kärsisi. Kiitokset kaikille jo etukäteen :) |
kulmahiomakone 08.04.2005 10:16:38 | |
---|
Riippuu tietysti kaularaudasta, mutta jos se on sitä mallia, että säätöpultti on erillinen ja sen saa irti, niin sitten otat irti sen ja laitat sopivan prikan väliin. Muuta ei tule näin puolenminuutin miettimisen jälkeen mieleen. |
Jouni Antero 08.04.2005 10:44:30 | |
---|
Ymmärtääkseni se on ihan Gibsonin mallin mukaan tehty. Onko Prikan paksuudesta suositusta? |
kulmahiomakone 08.04.2005 10:55:13 | |
---|
Ymmärtääkseni se on ihan Gibsonin mallin mukaan tehty. Onko Prikan paksuudesta suositusta? Mulla ei ole aavistustakaan mikä on Gibsonin kaularautamalli... Jos se on sellainen valmiiksi mutkalla oleva kierretanko, joka on toisesta päästä kiinni, niin odota toki jonkun muun kommenttia asiaan... Ei meinaan ole kokemusta minulla niistä. Prikkahan voi olla paksu tai ohut, niin voi myös olla useampia. Laita niin monta, tai niin paksu, että saat tarpeeksi kiristettyä. Luultavasti yksikin riittää... |
PPG 08.04.2005 15:20:08 (muokattu 08.04.2005 15:20:59) | |
---|
Mulla ei ole aavistustakaan mikä on Gibsonin kaularautamalli... Eiköhän toi ole ihan standardi pyöreä rauta jossa toisessa päässä lätkä ja toisessa päässä kierre ja mutteri tai kupumutteri, ainakin ne aikanaan käytti tuollaista. Holkki tai pari prikkaa väliin ja taas löytyy kiristysvaraa. Hiotaas tosta vielä vähän...Ohops... |
Jouni Antero 08.04.2005 15:41:34 | |
---|
Kiitokset kaikille; muistan joskus lukeneeni jostain holkki/prikka-virityksistä, mutta kaipasin kovin varmistusta ennenkuin rupean vääntämään ko kultaani :) |
fox 08.04.2005 17:41:35 | |
---|
Kiitokset kaikille; muistan joskus lukeneeni jostain holkki/prikka-virityksistä, mutta kaipasin kovin varmistusta ennenkuin rupean vääntämään ko kultaani :) Jos tarpeen on, ja muuten ei kiristysvara riitä, muuta konstia ei ole. Paitsi hyvin suuri kaularaudanvaihtoprojekti.. Toivoa sopii että rakentaja on sen "sokeen" pään laittanu kunnolla, ihmetyttää vaan että säätövarat on kesken loppunu muuten.. Niin paljon laitat prikkoja sinne kuin on tarpeen..ettei taas tarvitse lisätä. |
Jos sulla kerran on suomalaisen rakentajan tekemä soitin, niin kannattaa kysyä häneltä miten homma pitäisi hoitaa. Ja rakentaja varmaan haluaisi myös tietää, että hänen tekemästään kitarasta on säätövarat loppunut kesken. Mä ainakin haluaisin. Ota näistä sitten selvää |