sidie 31.03.2003 19:08:43 | |
---|
Ohan ne murkutkin eläviä olentoja juu.. mut ei kaikkea pidä niin kirjaimellisesti ottaa.. ootko joku fundamentalisti vai? Siis pointti on se, et pitää tehdä parhaansa ja kunnioittaa muuta elämää. Jokainen vastaa omista teoistaan... Paskaks vaan kaikki mikä ei oo omaa!!! (ja suurin osa siitä omastakin) |
Fortune 31.03.2003 19:10:50 | |
---|
Ohan ne murkutkin eläviä olentoja juu.. mut ei kaikkea pidä niin kirjaimellisesti ottaa.. ootko joku fundamentalisti vai? Siis pointti on se, et pitää tehdä parhaansa ja kunnioittaa muuta elämää. Jokainen vastaa omista teoistaan... En ole fundamentalisti, kunhan heitin. Ymmärsin pointin ja allekirjoitan. Meinasin vain että kyllähän nykyinenkin lainsäädäntömme ja yhteiskuntarakenteemme perusta lähtee nimenomaan noista lähtökohdista. Toki yksilötasolla ja eri tahoilla tapahtuu poikkeuksia, mutta sellaista yhteiskuntaa, jossa kaikki elävät harmoniassa ei ole eikä tule, koskaan. Pitää vain koettaa itse elää siten, että ei täältä lähtiessä tarvitse mitään suuremmin katua. "Blaeough!"-Sega Megadriven NHL95-pelin laitataklausääniefekti |
sidie 31.03.2003 19:17:52 | |
---|
Kyllä sen tietää, ettei tollanen harmonia voi koskaan alkaa todellisuudessa kukoistaa. Jo pelkkä kirja "Eläinten vallankumous" perustuu jo siihen pettymykseen. Ihmiset on liian ahneita ja itsekkäitä.. Mutta saa kai sitä haaveilla? Rauhaa ja Rakkautta.. Kommunismia ja Anarkiaa=) Paskaks vaan kaikki mikä ei oo omaa!!! (ja suurin osa siitä omastakin) |
jenni.rotten 31.03.2003 20:49:53 | |
---|
mut ei kaikkea pidä niin kirjaimellisesti ottaa.. Asiaa Sekunda jo eläessään -
kusipää jo syntyessään |
Tatu 01.04.2003 09:54:05 | |
---|
Ei täällä netissä ketään oikeita punkkareita ole. Ne on joko kuollu jo aikoja sitten tai sitten ne on imppaamassa jossain lähiökellarissa. Eihän oikeita punkkareita kiinnosta mitkään yhteiskunnalliset asiat, kasvissyönti, eläinten oikeudet ym. Hahaa! Mulla on tällanen punkki kaverina. On hauska aina kuunnella sen "aatteita". Punkkari joka vihaa muita punkkeja :D hyvä häiskä There's a bullet in the matress |
Tatu 01.04.2003 10:25:29 | |
---|
Who is this Sin Dios his name shiver in ma mind ? There's a bullet in the matress |
jenni.rotten 03.04.2003 19:17:42 | |
---|
Kommunismia ja Anarkiaa=) Nää kaks asiaa ei yhteen kuulu... Sekunda jo eläessään -
kusipää jo syntyessään |
Jos ilmoittelee täällä kiteeläisen 14v teinitytön innolla, että "poliisit hakkaa ihmisiä kaduilla", niin sitä tekee vain itsestään tyhmän. Ääh. Toi tuommoinen kuuluu monien ihmisten nuoruuteen. Mun mielestäni on paljon parempi olla hereillä ja ottaa kantaa asioihin, myös nuorempana, kuin passivoitua ja ajatella ettei itse kuitenkaan ole pätevä sanomaan mitään mistään. Vääristä faktoista voi tietysti huomauttaa kiihkeämmällekin keskustelijalle. Mutta tyyli ei nimenomaan mun mielestäni saisi olla henkilöä väheksyvä tyyliin "sä oot vaan teini etkä tiedä mitään". Tavallaan sitä nuoruuden ehdottomuuden aikaa on mulla vähän ikäväkin. |
Chemo 04.04.2003 09:30:02 | |
---|
Äijähän on jo vanha ukko. ;) Jep! Mitenkähän tämän nyt sanois, mutta liian vanha ainakin minun mielestä on vasta sitten kun kasvaa horsmaa. Tai oisko edes sitten. Olisi aika vitsikästä tulla haudatuksi "Punks not dead"-paita päällä... |
Chemo 04.04.2003 09:36:16 | |
---|
Ja mäkin taidan olla punkpoliisien mielestä markkinavoimien ja kapitalistisen propagandan armoilla... Ehkä meillä on vielä armonaikaa muuttua paremmiksi punkkareiksi? Hehe! Katsotaan. Ehkäpä joku punkpoliisi meitä valistaa meitä tässä. Mulla on yksi Blink 182-levy. Siitä mun varmaan pitäisi hankkiutua ensimmäiseksi eroon. |
Chemo 04.04.2003 09:38:04 | |
---|
P.S. Enkö olekin myötämielinen? Joo, olet. Makee keesihymiö muuten -:) |
NORTON 04.04.2003 10:13:22 | |
---|
Hahaa! Mulla on tällanen punkki kaverina. On hauska aina kuunnella sen "aatteita". Punkkari joka vihaa muita punkkeja :D hyvä häiskä Jeah! Se on selkeesti aito punkkari. onko sillä ollut samat vaatteet jostain 80-luvun alusta ?
|
Kjukka 04.04.2003 12:46:03 (muokattu 04.04.2003 12:46:50) | |
---|
Mulla on yksi Blink 182-levy. Siitä mun varmaan pitäisi hankkiutua ensimmäiseksi eroon. Sulla on siis vielä toivoa! Juokse niin kovaa ku pystyt, äläkä jää odottamaan mua! Oon menettäny mahdollisuuteni; mulla on kolme blinkin levyä! ;Ž Johnny is the kind of guy / who is always asking why / but we don't have the answers / so we have to lie -Olympic |
mikko1 04.04.2003 18:59:57 | |
---|
Mulla on yksi Blink 182-levy. Siitä mun varmaan pitäisi hankkiutua ensimmäiseksi eroon. kääk, niin mullakin... "..the clash just don't come, one in a million..." Backyard Babies - The Clash |
slavery 07.04.2003 00:40:02 | |
---|
Olen tätä keskustelua kauan seurannut, mutta ikinä en ole viitsinyt kommentoida, olisi niin paljon sanottavaa. Sen vaan sanon että kyllä minustakin suomi on harvinaisen hyvä paikka ja yhteiskuntaahan on kyllä aivan mahdoton saada sellaiseksi että se kaikkia miellyttäisi, senhän kyllä tietävätkin kaikki. Mieleeni tuli myös lukiessani tuota uhoamista ja kuinka pitää pistää kova kovaa vastaan (tuijottaa esim mummoja takaisin yms...), niin joskus olisi parempi ottaa rauhallisemmin ja tarkastella asioita hieman, ikään kuin itse antaa vähän periksi. Näin voi päästä lopulta huomattavasti parempaan lopputulokseen, tämä pätee lähes asiaan kun asiaan. Esimerkiksi yhteiskuntaa vastaan on mahdotonta kapinoida, tai no ei ole mutta ei sillä kyllä mitään saavutetakaan, tämä pätee kaikkiin ääriryhmiin. En haksa, väsyttää niin vietävästi, pitäisi miettiä näitä jutuja ja joskus avautua pidemmin, sinänsä ihan hyvä aihe olisi keskustella. viisas kun olisin niin tähän jotain laittaisin, turhuutta... |
Oiva Tikka 07.04.2003 11:19:34 | |
---|
No täällähän kaikki on niin vitun PUNK! Aito kapinointi haisee tänne meille asti. |
Guderian 07.04.2003 13:12:02 | |
---|
Jokainen nuoruutensa viettänyt, teini-iän tyvenet ja myrskyt nähnyt, ymmärtänee tällaista käytöstä. Tottakai nuoruuteen kuuluun yksisilmäinen kapinointi, jota ei tosiaankaan voi järkeistää mitenkään. Murrosikähän on muutenkin yhtä suurta tunnemyrskyä. Rajojen hakua, kapinaa, marttyyriyttä ja ennenkaikkea ymmärtämättömyyden tunnetta. On se sitten punkkia, heviä, juopottelua, uhoilua ja pyllistelyä vanhemmille, kuitenkin hyvin moni tarina päättyy (tai jatkuu) samaan kaavaan. Ikä tuo viisautta. Kun alkaa ymmärtää syitä ja seurauksia, alkaa ottamaan vastuuta tekemisistään, huomaa moni että 'nuoruus, se oli viatonta ja ideologista aikaa'. Aikuisempana ei yksinkertaisesti onnistu ,jos tahtoo saavuttaa jotakin, liikuskella keesipäänä, kokomustissa, skininä yms. 24 tuntia vuorokaudessa, viikosta toiseen. Työpaikat, valtionvirastot, toiset ihmiset...kaikki nämä mitkä silloin villeinä vuosina saattoivat kuulostaa ja vaikuttivat olevan toisesta maailmasta, tuhansien vuosien päässä, ovatkin yhtäkkiä totta. Teoilla on seuraamukset, sen kyllä jokainen oppii, jos ei muuten niin kantapäänkautta. Jos nyt parjattu tyttö on tosiaan 14-vuotta, herranen aika, minä ainakin suon hänelle kaikin mokomin oman nuoruutensa samaistumisen, kanavan tuntea yhteisöllisyyttä ja riemua omasta ideologiasta. Laittomuuksia ei saa tehdä mutta provosoida saa. Grüss gott! Klotzen, nicht Kleckern! |
kommari 07.04.2003 13:23:16 | |
---|
Eiköhän länsimaisen yhteiskunnan lakijärjestelmä ole jo aika tasapuolinen ja suhteellisen vapaan ihmiselon mahdollistava systeemi. Toki jollakin on sisäinen tarve rikkoa sääntöjä ja verukkeena on usein voimassaolevan lainsäädännön ja järjestelmän leimaaminen epäoikeudenmukaiseksi, mutta tuskinpa sellaista systeemiä onkaan, joka kaikkia tyydyttäisi. Jos nykyajan anarkistit saisivat tahtonsa läpi ja yhteiskunnan mieleisekseen, olisi se marginaaliryhmän ideaaliyhteiskunta, jossa suurimmalla osalla ihmisistä ei olisi hyvä olla. Mun mielestä ensimmäinen askel meidän (siis ei koko maailman) yhteiskunnan parantamiseksi olis tuloerojen pienennys. Nyt kehitys on päinvastainen ja pienituloisten tyytymättömyys kasvaa. Ja nykyajan anarkisteista.. suurinosa ei ymmärrä mikä anarkia on. Se on täysi yksilön päätösvapaus. Siihen ei sisälly mitään yhteisiä anarkisti-ideologioita, vaan jokainen toimii omilla ehdoillaan. Joskus ajattelin anarkiaa pitemmälle ja tulin siihen tulokseen että anarkiahan on jo toteutunut.. Se on aina ollut olemessa. Rangaistuksen pelko estää joitakin ihmisiä toimimasta, mutta he voisivat toimia jos haluaisivat. Jo sääntö siitä että toisten toimintaa ei saisi rajoittaa eikä yhteisöjä ja valtioita saisi muodostaa, on anarkiaa vastaan. On ihmisiä jotka haluavat valtion ja haluavat armeijan ja poliisin omaksi "turvakseen". Se on heidän valinta. Ja on ihmisiä jotka eivät halua olla kenenkään alaisena.. jotka haluavat päättää omasta elämäntavastaan ilman auktoriteettejä. Minäkin pelkään suomen lain rangaistuksia enkä voi toimia vapaasti. Anarkistina silti pidän itseäni. Länsimainen yhteiskuntamalli ei varmasti ole paras tällä hetkellä toimiva yhteiskuntamalli.
Naura itkussanaura perkele! |
Jäärä 07.04.2003 13:36:31 | |
---|
Minäkin pelkään suomen lain rangaistuksia enkä voi toimia vapaasti. Mitä haluaisit puuhata ja minkälaista rangaistusta pelkäät?
Kysy mitä vaan, vastaan mitä vaan. |
Chemo 07.04.2003 13:58:03 | |
---|
Länsimainen yhteiskuntamalli ei varmasti ole paras tällä hetkellä toimiva yhteiskuntamalli. Mun mielestäni yhteiskuntamallin laatua voi mitata sillä, miten hyvin kyseisessä mallissa ihmiset pystyvät toteuttamaan tarpeitaan. Siis alkaen perustarpeista kuten ruoasta, lämmöstä ja lisääntymisestä. Itseilmaisu on hierarkiassa sitten vähän myöhemmin. Läntisissä teollistuneissa maissa mun nähdäkseni ihmisillä on tällä hetkellä luultavasti parhaat mahdollisuudet toteuttaa näitä tarpeitaan - esimerkiksi Suomessa käytännössä ihan jokaisella, vaikkei kaikilla töitä olekaan. Jos tiedät paremmasta, kerro ihmeessä. Käytännön tasolla toimivista yhteiskunnista olisin kiinnostunut. Testaamattomista, tai käytännössä toimimattomiksi osoittautuneista, teorioista en niinkään. |