Aihe: Kumpi rack: Korg Triton VS Yamaha Motif ES
1 2 3 4 5
Klezberg
07.04.2005 14:49:54 (muokattu 07.04.2005 14:50:22)

Itse päädyin pari kuukukautta sitten hankkimaan Fantom XR:n. Itselleni oli ratkaisevaa samplepuolen laajennettavuus, siihen kun mahtuu sisään kuusi SRX-lisäkorttia ja rammiin saa ladattua omia sampleja, esim. löytyy softa jolla saa Akain samplet käyttöön (toimii!). Motifin soundit olivat ehkä hivenen parempia mutta ero ei ollut ratkaiseva. Tritonia en harkinnut. Omalla kohdallani pääpaino on luonnollisissa soitinäänissä.
Snowblind
07.04.2005 14:55:07 (muokattu 07.04.2005 14:55:33)

En tiedä onko Triton sen parempi, mutta nyt kyllä kannattaa malttaa hetki, jos siitä ilmestyisi uusi versio myöhemmin tänä vuonna.

No noita triton extremejä ja muita on tullut koko ajan uusia mutta silti Triton on ihan huono.
Ja Fantom XR paras. Motif tulee hyvänä kakkosena.
"Many musicians have dreamed of compact technological boxes, inside which all audible sounds, including noise, would be ready to come forth at the command of the composer" - John Cage 1942
Juho L
07.04.2005 15:59:45
No noita triton extremejä ja muita on tullut koko ajan uusia mutta silti Triton on ihan huono.

Ni. Sanottakoon kuitenkin tarkennuksena, että teknisestihän Korgit eivät huonoja ole lain, mutta ongelma on se, että ne samplaukset niissä koneissa on ihan avuttomia. Siis ne ovat suorastaan amatöörimäisiä. Muutama ok samplaus ja loput täyttä dadaa.

En käsitä miksi Korg ei panosta siihen samplauspuoleen yhtään.
"Minkä taakseen jättää, siihen etäisyyttä kasvattaa." - Sananlasku
IMIK - Perustajajäsen #2.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
HK
07.04.2005 23:20:59
Kyllä täältäkin ääni Fantom XR:lle liikenee.
Peltikorva puupäässä.
Peccath
08.04.2005 01:03:01

Noniin...

'Triton' VS 'Motif ES' VS 'Fantom XR' -tilanteesta siis voitto Rolandilleko? Tältä musta nyt ainakin tuntuu, kun lueskelin täällä erästä vanhempaa keskustelua aiheesta.
Snowblind
08.04.2005 01:14:28

Noniin...

'Triton' VS 'Motif ES' VS 'Fantom XR' -tilanteesta siis voitto Rolandilleko? Tältä musta nyt ainakin tuntuu, kun lueskelin täällä erästä vanhempaa keskustelua aiheesta.

Näin on. Rolandit on parhaita.
Sitäpaitsi noissa Fantom X:issä on himokkain pianosoundi mitä romplereissa on ikinä ollut..
"Many musicians have dreamed of compact technological boxes, inside which all audible sounds, including noise, would be ready to come forth at the command of the composer" - John Cage 1942
Fuzzy Boner
08.04.2005 09:55:54 (muokattu 08.04.2005 09:56:16)
Noniin...

Riippuu mitä haet. Mulla on sekä Fantom S että Motif ES ja motif vie kyllä voiton omissa tarpeissa kun synasta puhutaan.
Olet kirjoittanut keskusteluun 7655 kirjoitusta
Notefix
08.04.2005 10:21:32

Mä diggailin Rolandeista joskus todella paljon. Noi viimeaikaiset Fantomit sun muut ei vaan ole nää yhtään säväyttäneet.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Peccath
08.04.2005 11:33:19

Riippuu mitä haet. Mulla on sekä Fantom S että Motif ES ja motif vie kyllä voiton omissa tarpeissa kun synasta puhutaan.

Aijaa? No pystytkö kertomaan mitkä sun tarpees on?
Fuzzy Boner
08.04.2005 12:09:05
Aijaa? No pystytkö kertomaan mitkä sun tarpees on?

Pianot+padit+kasarisynajutut+leadit yms.. Fantomin piano kyllä joissain hommissa voittaa mut muut ei pärjää mielestäni.

Electrosta tulee rhodesit, clavit ja urut.
mr.muzak
08.04.2005 12:22:04
Pianot+padit+kasarisynajutut+leadit yms.. Fantomin piano kyllä joissain hommissa voittaa mut muut ei pärjää mielestäni.

Electrosta tulee rhodesit, clavit ja urut.

Jos totta puhutaan niin mäkin olisin motifiin kääntynyt jollei siinä olis niin surkeeta kiipparia, siis 88-mallissa, en vaan pysty vetää..Ehkä auttais jos opettelis soittaa oikeestikin..
Fuzzy Boner
08.04.2005 12:26:28
Jos totta puhutaan niin mäkin olisin motifiin kääntynyt jollei siinä olis niin surkeeta kiipparia, siis 88-mallissa, en vaan pysty vetää..Ehkä auttais jos opettelis soittaa oikeestikin..

mul onki toi motifin es7-malli jotenka se palvelee täysin synana. 88:na on just toi FAntom S
Notefix
08.04.2005 13:12:29 (muokattu 08.04.2005 13:14:16)

Mä taas diggaan just 88-mallin kiipparista...loistava. Yammun kiipparit on aina ollu makuun, jo ammoisista ajoista lähtien.

Mut nää kaikkihan on makuasioita, jos aikoo jotain hankkia kandee testata ja sitten ostaa se joka miellyttää.
mr.muzak
08.04.2005 15:51:53
Mä taas diggaan just 88-mallin kiipparista...loistava. Yammun kiipparit on aina ollu makuun, jo ammoisista ajoista lähtien.

Mut nää kaikkihan on makuasioita, jos aikoo jotain hankkia kandee testata ja sitten ostaa se joka miellyttää.

Joo, ei se huono ole, mutta jotenkin sellanen fiilis testatessa jäi että hakkaa sormet läpi siitä koskettimistosta (ei niin että pelkäisi sen hajoavan, vaan lähinnä sormet hajoo). Rollen nappulat "keinuu" jotenkin luonnollisemmin. Tiettykin tähän vaikuttaa se että oon soittanut 10 vuotta rolandin 88-koneilla. Tekniikkahommia, kyllähän jotkut soittaa synakiipparillakin melko pianistisesti.
Adawolf
08.04.2005 17:30:26
Joo, ei se huono ole, mutta jotenkin sellanen fiilis testatessa jäi että hakkaa sormet läpi siitä koskettimistosta (ei niin että pelkäisi sen hajoavan, vaan lähinnä sormet hajoo). Rollen nappulat "keinuu" jotenkin luonnollisemmin. Tiettykin tähän vaikuttaa se että oon soittanut 10 vuotta rolandin 88-koneilla. Tekniikkahommia, kyllähän jotkut soittaa synakiipparillakin melko pianistisesti.

Joo, minäkään en niistä jammun koskettimista tykkää ollenkaan.
Nooh, minä sentään pidänkin korgin x5 koskettimistoa hyvänä :D
Notefix
08.04.2005 19:08:48 (muokattu 08.04.2005 20:40:19)

Tekniikkahommia, kyllähän jotkut soittaa synakiipparillakin melko pianistisesti.

Jep, mä en diggaa hirveesti synakiippareista...Yamaha tuntuu noissa "paremmissa" kiipparistipiireissä olevan kyllä suosiossa tosi paljon nimenomaan masterkiipparina...ainakin studiohommissa. Toisaalta kyllä Rollellaki onnistuu, tai ihan millä vaan...kunhan ääntä lähtee.

Yamahan huono puoli taasen mun mielestä on kyllä ehdottomasti varsin kryptinen käyttis. Se on aina ollut vaikea hahmottaa.
Snowblind
08.04.2005 20:30:07

Joo, minäkään en niistä jammun koskettimista tykkää ollenkaan.
Nooh, minä sentään pidänkin korgin x5 koskettimistoa hyvänä :D

No eihän tämä x5:n koskettimisto mikään parhaimmantatsinen ole kun parempiin vertaa mutta ei tämäkään huono ole kunhan tottuu tähän. On niita huonompiakin tullut vastaan, esim nämä rolandin rs-sarjan koneiden koskettimistot.. Aivan hirveitä.
Snowblind
09.04.2005 02:14:35

Mummielestä siinä X2 on ehkä "huonompi" tatsi minusta, ehkä muistuttaa liikaa jammua

Mutta paras tatsi mitä vastaan on koskaan tullut on ollut Novationin Supernova 2:ssa. Ihanan pehmeä ja juuri sopivan jäykkä tatsi.
Windreaper
09.04.2005 03:08:18
Tuo tatsipuoli on kyllä niin pitkälti makuasia kuin olla ja voi. Itse pidän noista Rolandin "puolipainotetuista" (metallipaino koskettimen alla) yli kaiken. Ne pistävät sen verran vastaan, ettei pianon soittaminen tunnu aivan mahdottomalta ajatukselta, mutta ovat silti hyvin nopeita.

Räkkipuolella kallistuisin myöskin Fantom XR:ään. Tietenkin tämäkin riippuu aika pitkälti siitä, tarvitseeko sampleria vai ei. XR:n laajennusmahdollisuudet ovat myös paremmat, joten tämäkin tukisi valintaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)