Mursuviiksi 03.04.2003 00:45:43 (muokattu 15.08.2004 21:26:19) | |
---|
Eli kokeillaan nyt aloittaa tällainen gallup: MITÄ SINUN RÄKKI PITÄÄ SISÄLLÄÄN? En löytänyt vastaavaa kyselyä ja kitarakamat-gallupit taas pitävät sisällään niin paljon muutakin, joten päätin että rajataanpas hieman aluetta. EDIT: Oma räkkini on tässä vaiheessa syönyt sisäänsä: - Rocktron Voodu Valve OnLine etusen - Carvin TS100 päätteen. Lisää tavaraa on tulossa jossain vaiheessa, kunhan saan muutamia asiaa koskevia päätöksiä tehtyä. +7min |
Dumb 03.04.2003 01:00:16 (muokattu 03.04.2003 10:43:16) | |
---|
Räkki: 6U Transit Case - Line6 POD Pro etuaste - Tube Works MosValve 2x80W trankkupääte - 2U tyhjää tilaa - takana 5-paikkainen katkaisijalla varustettu roikka Räkki: 4U C.C. Case - Mesa/Boogien Studio Preamp Tuo Mesan etuaste oli pitkään tuossa isommassa räkissä, mutta otin sen pois kun en vuoteen käyttänyt sitä juuri muuten kuin studiossa. Ei turhaan ole tärisemässä räkkikotelossa. Tuohon isompaan räkkiin olen ajatellut ehkä (!) hommata tuollaisen DOD:n EQ:n, jollainen JuSullakin on. |
JuSu 03.04.2003 09:45:49 | |
---|
Räkissä (6 unit) majaileee seuraavia kapineita: * Hughes&Kettner Tubeman II -putkietuaste, modattu midiohjauksen mahdollistamiseksi * DOD SR430Q - 2x15 eq, toinen kanava master eq, toinen lead eq * Art Multiverb -efektivatkain. Vanha, mutta toimii. Uusi vatkain ostoslistalla. * Lee Jackson Perfect Connection 2x100 W -trankkupääte * Nobels ALEX loopperi, tämän avulla kytken lead eq:n päälle / pois * Nobels Midi Switcher, jolla ohjaan ALEXia ja Tubemania. * Tubeman ja Nobelsit makoilevat SKB:n ulosvedettävän räkkihyllyn varassa. Homma siis toimii siten, että midipolkusimella ohjaan suoraan Multiverbia sekä Midi Switcheriä, joka sitten puolestaan ohjaa ALEXia (ja sitäkautta eq:ta) ja Tubemania. Tällainen midi meets analog -tyyppinen hässäkkä... =) JuSu "One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man." |
Fortune 03.04.2003 10:28:16 | |
---|
Räkki: 6u SKB Sisällys signaalitiejärjestyksessä kitarasta lähtien: -Mesa/Boogie Studio Preamp -TC Electronic G-major efektihärdelli -Marshall 20/20 EL84 päätevahvistin G-major ohjaa Mesan kanavanvaihtoa releohjauksella, eli G-majorin patcheihin on tallennettu aina tarvittava kanavanvaihto. G-majoria ohjailen sitten eilen lopultakin saamallani midiohjaimella, Roland FC-200:sella (joka on loistava peli muuten). Johdotus itsekyhättyä Neutrik/Klotz-yhdistelmää, takana myös yksi 4-paikkainen jatkoroikka laitteille, jotta ulos ei tarvitse vetää kuin yksi virtapistoke. http://www.hut.fi/~aschrode/pics/kitarakamat.gif"Blaeough!"-Sega Megadriven NHL95-pelin laitataklausääniefekti |
JKantonen 03.04.2003 12:21:38 | |
---|
Eli kokeillaan nyt aloittaa tällainen gallup: MITÄ SINUN RÄKKI PITÄÄ SISÄLLÄÄN? Ei siellä juuri mitään ole..Kamat kuljettaa SKB:n 6U räkki. Lexicon MPX500 (lähinnä delay-käytössä) ADA MP-2 (no se saundi) Marshall 8008 (vahvistus) dbx 286A (laulusta suhinat pois ja pientä kompressointia) Powerplay joku kryptinen numerosarja (kuuloke-etunen) Kunnon kromaattinen viritin olisi kiva lisä. Trankkuvahvistus tuntuu toimivan ihan hyvin, joten enpä taida putkipäätettä edes hommata. Päätteen päivitys tulee kuitenkin heti eteen jos keikkaa pitää vääntää. |
Kjukka 03.04.2003 13:34:46 | |
---|
-Mesa/boogie studio preamp -Rocktron velocity 100 Hankinnassa putkipääte. -juki Johnny is the kind of guy / who is always asking why / but we don't have the answers / so we have to lie -Olympic |
JuSu 03.04.2003 14:01:47 (muokattu 03.04.2003 14:02:21) | |
---|
-Mesa/boogie studio preamp -Rocktron velocity 100 Hankinnassa putkipääte.
Testaapa sitten tarkoin päätettä vaihtaessasi. Itse vaihdoin nimenomaan toisinpäin, putkesta (Peavey Classic 50/50) trankkuun (Lee Jackson) kun totesin, ettei mun soundi siitä kärsinyt. Nyt on olo helppoa, trankku on NIIN paljon vaivattomampi. Mutta voi tietty hyvinkin olla, että sulla se putkipääte on just 'se' juttu, joka tekee soundin. Kokemuksia on yllämainittujen lisäksi Rocktron Velocity 120 (trankku) ja Marshall Valvestate 8008 (trankku), ja Marsu on ainoa, jota en tänäpäivänä huolisi, siinä oli tukkoinen soundi. JuSu "One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man." |
MacGyver 03.04.2003 14:05:04 | |
---|
Minun räkkini on TODELLA köyhä: * Räkki Thomannin 4U Rack Bag * Rocktron Velocity 100 Tulossa viikon-parin sisään lisäyksiä * Korg DTR-2000 * DOD SR430QXLR Seuraava projekti taitaa olla PA/nauhoitusräkin kasaaminen, ja siihen saa sitten rahaa palamaan. -MacGyver |
BlackD 03.04.2003 21:20:39 | |
---|
Teillä näyttää parillakin kaverilla olevan Rocktronin Velocity 100:nen. Siinä ei ilmeisesti voi sillata niitä kanavia ollenkaan? Mulla olis 2x12 kaappi, mutta ajattelin laittaa molempaan kajariin (50w kpl) oman sisääntulon. Kysymys kuuluu, riittääkö Velocity 100:sen tehot tuottamaan tarpeeksi möykkää erittäin kovaääniseen metallipändin reeneihin? |
Dumb 03.04.2003 22:13:45 | |
---|
Kysymys kuuluu, riittääkö Velocity 100:sen tehot tuottamaan tarpeeksi möykkää erittäin kovaääniseen metallipändin reeneihin? Riippuu hieman etuasteesta. Mulla kun on tuollainen 2x80W:nen trankkupääte (yhden kanavan kanssa 100W:nen) niin Mesan putkietusen kanssa riittää kun Mesan volumet on noin puolessavälissä ja päätettä avaa sellaisen neljäsosan. Line6:n etuasteen kanssa päätettä saa avata yli puolen välin ja PODistakin vääntää volumea yli puolen välin. Ja niin, mitenkään erityisen hiljainen bändi emme ole mekään. Yleinen kommentti kaikilta treenikämpällä kävijöiltä (siis lähinnä muilta soittajilta) on ollut, että "vittu jätkät te soitatte lujaa". 8-) |
Mjoo, itsekin hankin juuri tänään Pod Pron tavallisen lisäksi :) Itseasiassa pöytäpodi on jo torilla myynnissä. Btw, muistaakseni Line6 sanoo että signal-to-noise ratio on paras kun podin master on melkein täysillä. Mutta eihän siinä Velocity 100:ssa ole edes voluumia? |
Dumb 03.04.2003 23:13:55 | |
---|
Mjoo, itsekin hankin juuri tänään Pod Pron tavallisen lisäksi :) Onnea hankinnalle ja tervetuloa kerhoon! 8-) Itseasiassa pöytäpodi on jo torilla myynnissä. En suosittele tuon pöytä-PODinkaan myyntiä, hyvä laite sekin on ja tulet kuitenkin sitä kaipaamaan myöhemmin. Btw, muistaakseni Line6 sanoo että signal-to-noise ratio on paras kun podin master on melkein täysillä. Onko noin? Kun minä taas olen käsittänyt, että noin klo. 10.00 olisi se suositus masterin asennolle. Hmm... Mutta eihän siinä Velocity 100:ssa ole edes voluumia? On siinä. Voi olla jollain eri nimellä; esim. Gain tms. |
geeta shredda 03.04.2003 23:41:57 | |
---|
harkitsen itsekin nuppilaitteiden päivittämistä räkkivehkeisiin, mitä etuja mielestänne on räkkisysteemissä verrattuna nuppeihin ja komboihin? |
BlackD 03.04.2003 23:58:16 (muokattu 04.04.2003 00:05:13) | |
---|
Onko noin? Kun minä taas olen käsittänyt, että noin klo. 10.00 olisi se suositus masterin asennolle. Hmm... Jostain luin että pitäis nostaa masteria melko korkealle.. enpä nyt ainakaan tähän hätään löytänyt lähdettä.
On siinä. Voi olla jollain eri nimellä; esim. Gain tms. Suoraan Velocity 100:sen manuaalista: "There are no volume adjustments on the Velocity 100. To ensure speaker life, use the output level of the unit connected to the Velocity 100's inputs as the master volume control." En suosittele tuon pöytä-PODinkaan myyntiä, hyvä laite sekin on ja tulet kuitenkin sitä kaipaamaan myöhemmin. Hmm, en keksi mitään käyttöä pöytämallille enää kun on tuo pro :/ Vielä kun hommaan jonkun kevyen räkin niin ei luulis kuljetus paikasta toiseen olevan ongelmana pro:n kanssa. Muuten, mikäs sun Pod Pron versio on?
|
BlackD 04.04.2003 00:01:11 (muokattu 04.04.2003 00:02:26) | |
---|
Uutta tietoa, eli suoraa lainausta PODin manuaalista: "POD will give the best signal-to-noise ratio performance when you have the Output Level control at max. With the Output Level control turned down low, you may get extra hiss that obviously ain’t what you want." "Line level inputs should allow you to turn POD’s Output level up all the way (or close to it) and thereby get the best sound possible." Eli olinpas oikeassa :) |
Vilhelmus 04.04.2003 00:04:58 | |
---|
Eli olinpas oikeassa :) Aijai...nyt viedään Dumbia =DD Born of black wind, fire and steel |
Dumb 04.04.2003 00:38:56 | |
---|
No johan on perkele! Kyllä noiden PODien manuaalit olen muutamaan kertaan lukenut, mutta en tuollaista ole koskaan jostain syystä huomannut. Noh, opimpa sitten jotain uutta tänäänkin. Täytyy viikonloppuna testailla tuota hommelia... |
MacGyver 04.04.2003 09:23:49 | |
---|
Suoraan Velocity 100:sen manuaalista: "There are no volume adjustments on the Velocity 100. To ensure speaker life, use the output level of the unit connected to the Velocity 100's inputs as the master volume control." Höpö höpö, kyllä siinä etupaneelissa on kaksi volaa, yksi per kanava. Lisäksi aiemmin esittämääsi kysymykseen vastaus, V100 siltaa kanavat automaattisesti kun vain yksi niistä on käytössä. -MacGyver |
Dumb 04.04.2003 10:56:31 | |
---|
Muuten, mikäs sun Pod Pron versio on? Se ainakin kertoo, kun systeemin pistän päälle, että POD Pro 1.0 eli ilmeisesti tuo 1.0 on minun laitteeni. Mikä sinun? |
wilo 04.04.2003 11:08:21 | |
---|
Räkkilaitteita löytyy joitakin: Tube Works Real Tube II Lexicon MPX-G2 Roland GP-8 (ei käytössä) Päättärinä toimii milloin minkäkin vahvistimen pääteaste. Köykäistähän tuo on, 2 unittia vaan käytössä... =) |