Aihe: Aria Les Paul
1
Vilho
10.01.2004 12:18:13
Eli olen parhaillaan ostamassa uutta skittaa ja kohteena olis tollanen Aria Les Paul. Kyseessä on aito alkuperäinen Aria vuosimallia ´74, eikä Aria II.
Myyjä pyytää skitastaan 300€. Kannattaako ostaa, vai pyytääkö ylihintaa?
toxic
10.01.2004 12:24:24
Kannattaako ostaa, vai pyytääkö ylihintaa?

ootkos muuten tinkiny? jos et niin kannattas. tai sit ei! oha sama! en oo enää sun kaveri!
kimple87
10.01.2004 12:31:25
onko se nurmosta se kitara ja onko siinä petruccin nimmari
kuolema kuittaa univelat myös kahvi
Lord of the strings
10.01.2004 20:11:59
Just kävin tänään Espoon Musaakissa, ja siellä oli käytetty Arian LP. Hyvältä tuntui.
Mitä söpömpi eläin, sitä lujempaa se puree.
Geoff
11.01.2004 14:36:45
Soitin-Huttusessa on myynnissä myös Arian Les Paul 70-luvulta. Ihan hyvältä ainakin näyttää, pitäisi varmaan käydä testailemassakin tuota. 290 euroa on hinnaksi pistetty.
Alright, now dig this, baby.
skebajaba
11.01.2004 14:52:40
Soitin-Huttusessa on myynnissä myös Arian Les Paul 70-luvulta. Ihan hyvältä ainakin näyttää, pitäisi varmaan käydä testailemassakin tuota. 290 euroa on hinnaksi pistetty.

kävin testaamassa, olihan se hyvä, oli vaan joku ihmeviritelmä kaulassaeli pulttikaula mihin oli tökätty liimaa väliin ja oli vähän epämääräsen näkönen, myös runk oli tosi ohut ja elämää oli nähnyt aivan törkeesti, eli maalin lohkemisia yms ympäriinsa...
aattelin et ostaisin sen mut en vielä tiedä...
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Vilho
17.01.2004 12:06:08
Jep eli ostin sen skitan sitten pois. Helvetin hyvä soittaa, pulttikaula, mutta sen verran aloittelija olen, että se ei minua haittaa. Gibsonia en ikinä ole soittanut, mutta malliltaan on erittäin Gibsonia, lapa ja kaikki. Onhan tämäkin skitta maailmaa vähän nähnyt, lohkeamia löytyy bodyn takapuolelta, mutta ei mitään suurempia. Oliskos jollain muuten keinoa korjata noita lohkeamia jotenkin? Pistän jossain vaiheessa kuvan tonne omaan kuvaan.
Jäsen X
17.01.2004 12:41:00
Se on katu-uskottavampi kun et korjaa niitä.
Drink up, shoot in, let the beatings begin!
skebajaba
17.01.2004 13:02:23
Jep eli ostin sen skitan sitten pois....

onnea vaan uuden kitaran johdosta...PRKL mun piti käydä ostaa se kitara....no oisin sen voinnut ostaa mut en sit jostain syystä ostanutkaan..=)
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Niskamies
17.01.2004 14:07:43
Jep eli ostin sen skitan sitten pois. Helvetin hyvä soittaa, pulttikaula, mutta sen verran aloittelija olen, että se ei minua haittaa. Gibsonia en ikinä ole soittanut, mutta malliltaan on erittäin Gibsonia, lapa ja kaikki. Onhan tämäkin skitta maailmaa vähän nähnyt, lohkeamia löytyy bodyn takapuolelta, mutta ei mitään suurempia. Oliskos jollain muuten keinoa korjata noita lohkeamia jotenkin? Pistän jossain vaiheessa kuvan tonne omaan kuvaan.

Onneksi olkoon! Vanhat kitarat on jees. Mä oon ihan hullaantunu vanhoihin soittimiin :)
Hanki Presari ja ole tosimies!
NoCo
17.01.2004 20:43:18
Ja kävin katsomassa huttusella Ariaa,mutta se olikin mennyt. Joten ehdit ensiksi...
Vilho
18.01.2004 13:55:07
Ja kävin katsomassa huttusella Ariaa,mutta se olikin mennyt. Joten ehdit ensiksi...

Joo sori kirjotin vähäsen epäselvästi. En ostanut Soitin Huttuselta sitä Ariaa, Huuto.net:issä oli sellanen. Aika upea soitin täytyy sanoa. Jossain vaiheessa pistän kuvan, jos jotakuta kiinnostaa.
Jiaster
06.04.2005 18:29:01

Laitetaanpa tähän jatkoksi...

Ostin tuollaisen pulttikaulaisen Arian LP:n. Osaakohan joku kertoa vähän lisää noista tai vahvistaa mun etsintä tuloksia.

Rotankolosta löytyi melkein samanlainen kitara (Linkissä näkyvä A-5522), eroina on se että tässä mun kitarassa on tuo Arian nimi tehty helmiäisellä ja kaularaudan pleksissä lukee custom. Tuolla sanottiin, että noita black beautyja valmistettiin vuosina 68-75. Myyjä arveli, että se olisi jostain 80-luvulta.

http://www.therathole.org/guitars/models/aria/solid/lp/55xx.html
Juzzu
06.04.2005 18:38:33
Rotankolosta löytyi melkein samanlainen kitara (Linkissä näkyvä A-5522)

Tuossa onkin spekseja paranneltu muihin kuviin verrattuna, mm. oikeampi stop-barin paikka (tai potikoiden) sekä oikea määrä otelautamerkkejä.
I love the smell of napalm in the morning
Jiaster
06.04.2005 18:47:59

Tuossa onkin spekseja paranneltu muihin kuviin verrattuna, mm. oikeampi stop-barin paikka (tai potikoiden) sekä oikea määrä otelautamerkkejä.

Joo, kymmenen otelautamerkkiä on tässä. Enpä tuota eroa äsken huomannutkaan. Ja noissa muissa ei ole tuota timanttia (tai mikä tuo kuvio nyt onkaan) tuolla lavassa.
Jiaster
08.04.2005 08:13:28

Laitoin omakuvaksi kuvan tuon lavasta, jos joku osaisi tuon mallia ja ikää sen perusteella kertoa. Muutenhan kitara on samanlainen kuin se a-5522 malli.
sihvoh
08.04.2005 10:17:51 (muokattu 08.04.2005 10:28:28)
kävin testaamassa, olihan se hyvä, oli vaan joku ihmeviritelmä kaulassaeli pulttikaula mihin oli tökätty liimaa väliin ja oli vähän epämääräsen näkönen, myös runk oli tosi ohut ja elämää oli nähnyt aivan törkeesti, eli maalin lohkemisia yms ympäriinsa...
aattelin et ostaisin sen mut en vielä tiedä...

Siis jos tässä on kyse siitä "Les Paul Japsi 70-luku" kitarasta niin kannattaa tutkia tarkemmin. Siitä et saa hienovirettä paikalleen siirtämättä tallaa. Tuo kitara oli mulla aikoinaan kolme päivää testissä, ja sitten vein sen takaisin. Siinä on ontot kammiot sen vaahteterakannen alla ja se soi tosi nätisti, mutta se kaulan liitos oli tosi huono yhdessä tuon hienovireen säätöongelman kanssa. Jos et usko, niin kokeile itse...

EDIT: Lisään vielä, että se kaula olis silloin ihan vaan pulteilla kiinni ja antoi myös hieman periksi jos sitä painoi. Tuntui siltä, että kaula oli otettu jostakin toisesta kitarasta. Kaulasta oli hiottu maalit pois takaa ja se taas teki siitä aika miellyttävän.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)