Aihe: GG/Camel
1 2 3 4 5 6
Haggiz
02.04.2005 04:26:53
Löytyisikö mistään Gentle giantin/Camelin kuuntelijaa joka haluaisi keskustella musiikista??
Haggiz
KTR
02.04.2005 10:41:07
Totean, että Acquiring the Taste on aika maailman parhaimpia levyjä. Mutta niin on myös Moonmadness.

GG ja Camel on oikein kivaa progea. Ei niin ärsyttävän ylilyötyä menoa kuin joillain muilla aikalaisilla.
Roger Waters
02.04.2005 17:09:47
Mainioita bändejä molemmat.

GG:n Aspirations on yksi allekirjoittaneen suosikkeja. Älyttömän hieno piisi.
"Kun ideat loppuvat / usein aletaan rokkaamaan"
Grobo
02.04.2005 21:02:24
Minullekin kummatkin bändit ovat kovasti mieluisia, kenties kaksi kaikkein mieluisinta.
Gentle Giant on meikäläiselle sikälikin tärkeä, että heidän Three Friends oli ensimmäinen progelevy, josta kiinnostuin. Siis GG:n kautta olen löytänyt progen. Lempparilevyt ovat silti Acquiring the Taste ja Octopus (kaiketi aika yleiset). GG:ssa on kyllä jotain niin omaperäistä ja maagista. Todettakoon, että sellainen GG:n levy kuin Free Hand, jota kai yleensä pidetään tosi hyvänä, ei ole ikinä minua innostanut. Se on jotenkin aika erilainenkin, kuin vaikka neljä ensimmäistä levyä.
Camel on paljon myöhempi löytö. Heiltä suosikit ovat Snow Goose ja Moonmadness, vaikka Mirage ja debyytti ovat myös tosi hyviä.
aksiom
02.04.2005 21:07:18
Noihan on kaks melkein maailman parasta bändiä. Löytyy!
seksinovellin kaava on kuin bluesin - arvattava, aina kiehtova. -Tommi Liimatta
Haggiz
03.04.2005 02:21:58
Omat gg:n suosikit ovat ehd. free hand, Octopuss siis samoilla taajuuksilla ollaan loistavaa!!!

Ajattelin tässä seuraavaksi ostaa tuon GG:n In a glass house levyn.
Onko herroilla levystä hyvää/huonoa??
Haggiz
2541
03.04.2005 06:39:06

Yksi bändin parhaista levyistä, ellei paras. Nimibiisi on GG listani kärkisijoilla.
Penasol
03.04.2005 11:24:05

Omat gg:n suosikit ovat ehd. free hand, Octopuss siis samoilla taajuuksilla ollaan loistavaa!!!

Kyllä ehdottomasti kannattaa ostaa. Experience on huippubiisi! Ensimmäinen biisi jonka kuulin Gentle Giantilta.
"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana."
sbuge
05.04.2005 13:55:55 (muokattu 05.04.2005 13:56:07)
ei sattunut olemaan eräs progeyö, jolloin kuulit piisin? :)
Maailma olisi parempi paikka ilman huonoutta.
Penasol
05.04.2005 16:23:10

ei sattunut olemaan eräs progeyö, jolloin kuulit piisin? :)

Sattuipa hyvinkin. Samalla tutustuin Magmaan, soittivat De Futuran. Progeyöt on OEKKEEN. Harmi kun ottivat ohjelmistosta POEKKEEN.
Haggiz
07.04.2005 11:41:56
No kävin tilaamassa sen levyn (In a glass house) Kuulemma kestää vähintään kolme viikkoa saada se levy. Taitaa olla haluttu tai harvinainen, tulee maksamaan tollaset 19.90.
LOISTAVAA!
Haggiz
Penasol
07.04.2005 13:05:40 (muokattu 07.04.2005 13:05:56)

No kävin tilaamassa sen levyn (In a glass house) Kuulemma kestää vähintään kolme viikkoa saada se levy. Taitaa olla haluttu tai harvinainen, tulee maksamaan tollaset 19.90.
LOISTAVAA!

Joo, mutta jos se on sama painos kuin minulla niin on muuten tyylikkäät kannet. Semmoiset jännät pahvikannet. Omani kyllä uiskentelivat bändikämpällä kahvissa joskus... Bändikämpälle ei kannata ikinä viedä levyjään, paitsi jos kukaan muu ei mene lähellekään niitä tai soitinta. Paitsi jos on luotettavia tyyppejä.
KTR
07.04.2005 13:57:43
Joo, mutta jos se on sama painos kuin minulla niin on muuten tyylikkäät kannet. Semmoiset jännät pahvikannet. Omani kyllä uiskentelivat bändikämpällä kahvissa joskus... Bändikämpälle ei kannata ikinä viedä levyjään, paitsi jos kukaan muu ei mene lähellekään niitä tai soitinta. Paitsi jos on luotettavia tyyppejä.

Mulla on kans semmonen kiva pahvikansiversio tosta In a Glass Housesta. Siinä on semmonen läpinäkyvä muovi keskellä, missä se kuva on. On muutes melkosen hyvä levy. Mutta mä diggaan eniten tosta Acquiringista. Jotenkin tosta Octopusista eteenpäin se soundi vähän muuttui "kuivemmaksi", mikä ei huono asia ole tietenkään mutta mä tykkään enemmän tosta tunnelmallisesta menosta, mitä löytyy Acquiringilta. Edge of Twilight on esim. semmonen siistin hämärä tunnelmapala. Tulee mieleen semmonen öinen pikkukylä, jossa tapahtuu jotain hämärää.

TAI EMMÄ TIIÄ KYL.
2541
07.04.2005 15:08:27

GG:n levyistä on tulossa taas remastereita, tällä kertaa ihan itse Derek Shulmanin hoitamina:

http://www.drt-entertainment.com/gentlegiant/

Keskittyvät näköjään Amerikan Capitol -aikaan, eli The Power And The Glorysta Giant For A Dayhin. Ja In A Glass House saa sitten virallisen USA:n julkaisunsa ensimmäistä kertaa. Ilmeisesti noissa on vain jotain livebiisejä bonuksina, livemateriaaliahan on bändiltä nykyisin saatavilla yllin kyllin.

Pahvikantisen Glass Housen cd:n kansi on samanlainen kuin alkuperäisessä vinyylissä. Ja olipa ekassa RGF:n cd -versioissakin painettu se toinen kuva suoraan muovikoteloon.:)
Definhel
07.04.2005 16:57:39

Hoho! "Buy now! Ähäkutti, coming soon!"
Pessimisti on realisti.
Optimisti on kitaristi.
Basisti on rasisti.
Arry
08.04.2005 12:36:47
YES poijjaat on kyl peril näistä...Eli levyjä odotellessa, mutha mitens CAMEL??? Itse aloin tässä kuukausi pari sitten ostelemaan levyjä ja sitä ennen kuuntelin kaverini tykönä (Camelin miragea) ja niinhän siinä käy kun kuulee jotain niinkin loistavaa progea kuin camel niin koukkuun jäin ja siitä se sitten lähti.

mitäs levyjä arvon herroilla on?

Ja arvostella saa paras/ei niin splendid!!

Itseltä löytyy Camelilta Mirage ja Moonmadness, joista jälkimmäinen varsinkin on aivan loistavaa, melodista fiilistelyä. Latimerin kitarointi ja huilunsoitto ovat aivan äärimmäisen kaunista kuultavaa. Miragekin on hieno, ehkä vähän enemmän 'rock', tuon Kuuhulluuden keskittyessä enemmän siihen leijuntaan. Debyyttilevyä (Camel) ja Snow Goosea olen myös kuullut kehuttavan suuresti ja ne ovatkin seuraavana ostolistalla. 80-luvulla (tai oikeastaan jo 70-luvun lopulla) bändi meni monien kollegoidensa tapaan hiukan popimpaan suuntaan, mutta ne kappaleet joita olen tuolta aikakaudelta Camelilta kuullut, eivät ole huonoa kamaa ollenkaan.

Mahtava bändi!
You have to be happy with what you have to be happy with.
ccrab
08.04.2005 12:58:46
Tuo "In a Glass House" tuli tässä hankittua, kun törmäsin vinyyliversioon 16 e... Varsin makea tuo muovinen ikkuna-idea. Musiikillisesti vielä parempaa. Päihittää mielestäni helposti entisen suosikkini Octopuksen. Hieman "vakavampaa" musiikkia kuin olen bändiltä tottunut kuulemaan.
Teijo K.
08.04.2005 14:18:57

LOISTAVAA!

Mahtavaa, joo minustakin GG paras levy ja hienothan on ne kannetkin. Mutta vinyylinä se sama teema vasta hieno onkin. Ah.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Teijo K.
08.04.2005 14:20:53

GG:n levyistä on tulossa taas remastereita, tällä kertaa ihan itse Derek Shulmanin hoitamina:

Keskittyvät näköjään Amerikan Capitol -aikaan, eli The Power And The Glorysta Giant For A Dayhin. Ja In A Glass House saa sitten virallisen USA:n julkaisunsa ensimmäistä kertaa. Ilmeisesti noissa on vain jotain livebiisejä bonuksina, livemateriaaliahan on bändiltä nykyisin saatavilla yllin kyllin.

Pahvikantisen Glass Housen cd:n kansi on samanlainen kuin alkuperäisessä vinyylissä. Ja olipa ekassa RGF:n cd -versioissakin painettu se toinen kuva suoraan muovikoteloon.:)

Mahtavaa, nyt saan lopulta sen Playing the Foolinkin. Tänks hei!
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)