torpedo72 07.04.2005 19:44:47 | |
---|
Jeps, en tiedä onko tätä puitu aikaisemmin, mutta muutaman taukovuoden jälkeen kun nousi taas lavalle huttua vääntämään, huomasin että ihmiset tahtoo beattia enemmän kuin ennen. Nykyään tuntuu että mitä enemmän biittiä soitat, sitä parempi. Tango tuntuu ainakin näillä pohjoisen peruilla olevan alamäessä ja sama näyttää pätevän humppaan. (no en todellakaan valita, hyvä näin!) Alkuillasta ku vetäsee valssia, humppaa ja tangoa sopivasti, niin eipä niistä enää loppuillasta tartte juuri huolehtia. Kolme viimeistä pätkää sitten biittii, rokkia, lattaria muutamalla slovarilla höystettynä ja täts it! Selkään taputtelijoita riittää, eikä kukaan ole valittanut. Onko muilla samoja kokemuksia? |
toyopet 07.04.2005 19:56:57 | |
---|
Joo, se on sitä kehitystä. Jos tunnet omistavasi ylimääräisiä Odsmobilen moottoreita, saapi kertoa. |
Martso 07.04.2005 20:55:19 | |
---|
Mutku ei sitä biitin paskaa jaksa. "Tärkeintä ei ole hyvä keikka, vaan nopea poistuminen!" |
isojussi 07.04.2005 21:09:14 | |
---|
Mutku ei sitä biitin paskaa jaksa. Taidatkos sen enää paremmin sanoa - vaika vois ehkä hullumminkin. Voiskohan sulta saada jonkunmoiset kartat "Matkamuistoihin"? Kysyy nimim. All brass players unite! Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Martso 07.04.2005 21:13:02 | |
---|
Taidatkos sen enää paremmin sanoa - vaika vois ehkä hullumminkin. Voiskohan sulta saada jonkunmoiset kartat "Matkamuistoihin"? Kysyy nimim. All brass players unite! Eiköhän semmonen löydy. Itellä ei ole, mutta lainaan kompin topeilta. Palataas astialla sunnuntaina. "Tärkeintä ei ole hyvä keikka, vaan nopea poistuminen!" |
isojussi 07.04.2005 21:15:56 | |
---|
Eiköhän semmonen löydy. Itellä ei ole, mutta lainaan kompin topeilta. Palataas astialla sunnuntaina. Kiitän jo etukäteen. Pläjäytä e-mailiin. Osote pitäs olla näkyvillä. Jonsei oo - pannaan. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
baron 07.04.2005 22:23:08 | |
---|
Mä oon periaatteessa tasan samaa mieltä ja sitten yhtäkkiä mun seuraavalle keikalle tilataankin mulle ylläriksi koko ilta ihan sitä "perinteistä" paritanssimusaa eli opetus: Kunnon humppabändin pitää olla kaikkeen varautunut! VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
poppamies 07.04.2005 22:35:03 | |
---|
Tangon minä tunnen ja humpan minä tiedän mutta helevettiä tuo "beat" on? "G-strings are for strippers" |
isojussi 07.04.2005 22:37:57 | |
---|
...Kunnon humppabändin pitää olla kaikkeen varautunut! Justjust. Viime lauantaina kattelin porukkaa ja aattellin:"...piittiä, hjuu, piittiiä...." Kissan viikset: Kun humppa tärähti, painovat pitkin plaattiaa ko hirvvvet. Tosin sitten aikas kuhina kävi sillonkin kun rupesin menomusaa luukuttaan.... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
isojussi 07.04.2005 22:38:24 | |
---|
Tangon minä tunnen ja humpan minä tiedän mutta helevettiä tuo "beat" on? Sitä juuri, sitä juuri....;o) Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
baron 07.04.2005 22:41:43 | |
---|
Tangon minä tunnen ja humpan minä tiedän mutta helevettiä tuo "beat" on? Älä hirtä mua, mutta Lasse (Saarikon? Finlanders) luennolta mä muistelen, että ne on (sinä basistina, kyllä sun pitäisi tietää) jossa basso soittaa ekaks 1.5, sitten kahdeksasosan ja sitten kolmoselle ja neloselle. Jos tänne voisi kirjoittaa nuotteja, voisin ilmaista itseni selkeämminkin. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
isojussi 07.04.2005 22:46:46 (muokattu 07.04.2005 22:47:19) | |
---|
Sitäkin Baron, mutta mä kyllä tärkeimmäks tuntomerkiks lukisin rumpukompin: Haiska tahi ride 8-osia, basari yköselle ja kolmoselle ja ainoo kalastukseen käybä soitin kakkosnelosille. EDIT: siis täysin perusversiossa. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
poppamies 07.04.2005 22:49:36 | |
---|
... mä muistelen, että ne on ...jossa basso soittaa ekaks 1.5, sitten kahdeksasosan ja sitten kolmoselle ja neloselle. Jos tänne voisi kirjoittaa nuotteja, voisin ilmaista itseni selkeämminkin. Ai jaa että esimerkiks vaikkapa"Pieni polku metsän halki vie..." rokkiversiona? Niinkö? Mytävänä 300W Fenderin nuppi! |
isojussi 07.04.2005 22:52:41 | |
---|
Ai jaa että esimerkiks vaikkapa"Pieni polku metsän halki vie..." rokkiversiona? Niinkö? No vaikka hip - v***n - hoppina...;o) Yhtäkkiä toi Ylämaan Lintu alkaa maistua paremmalta.... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
isojussi 07.04.2005 22:55:04 (muokattu 07.04.2005 22:56:19) | |
---|
jossa basso soittaa ekaks 1.5, sitten kahdeksasosan ja sitten kolmoselle ja neloselle... Eiku sii just. Tän ja sen mun kuvaaman rumpukompin kun yhistää, niin johan piittisoppa valmis. Tsori - meni ensin toi 1,5 ohi...:o) Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
baron 07.04.2005 23:02:26 (muokattu 07.04.2005 23:03:22) | |
---|
Eiku sii just. Tän ja sen mun kuvaaman rumpukompin kun yhistää, niin johan piittisoppa valmis. Tsori - meni ensin toi 1,5 ohi...:o) Täähän meille raukoille nuotinlukijoille on pieni ongelma, kun tää koko sivusto on ensi sijaisesti tarkoitettu tabulatuurilukijoille. Mua joteskin ottaa päähän, että mä oon parin päivän päästä menossa keikalle jengin kanssa, jotka osaa ainoastaa lukea sanojen päälle kirjoitettuja sointuja ja mullekin yritetään opettaa kappaleen rakenne sanoilla kun eivät edes osaa termejä AABA tai verse-chorus. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
isojussi 07.04.2005 23:11:17 | |
---|
...mä oon parin päivän päästä menossa keikalle jengin kanssa, jotka osaa ainoastaa lukea sanojen päälle kirjoitettuja sointuja Kitaraporukkaa? Ja C-mollssa menevässä biisissä on mm. soinut D#7, G#7 ja A#7 ? :o) Onhan ne ihan olemassa olevia sointuja, mutta mä ainakin tahdon hämääntyä, kun Eb7: tilalla onkin just D#7.... ja mullekin yritetään opettaa kappaleen rakenne sanoilla kun eivät edes osaa termejä AABA tai verse-chorus. Muista, miksi ratakiskonpätkä taipui insinöörin edessä: Fiksumpi antoi periksi...;o) Eiku tää onkin muuten Highland Goldia eikä Birdiä. Aikas hyvää vaikkei ookkan singe malttia.... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
jmercy 07.04.2005 23:17:40 | |
---|
Kitaraporukkaa? Muista, miksi ratakiskonpätkä taipui insinöörin edessä: Fiksumpi antoi periksi...;o) No, nyt menee henk.kohtaseks... :) PS. Hyi helevetti, baarikaappi tyhjä, ja jääkaapissa Bulgariasta tuotua ruusulikööriä, hmm jokos ne kaupat pian aukeaa... |
No, nyt menee henk.kohtaseks... :) Noooo äläs ny.... PS. Hyi helevetti, baarikaappi tyhjä, ja jääkaapissa Bulgariasta tuotua ruusulikööriä, hmm jokos ne kaupat pian aukeaa... Otan osaa. Mulla on kyllä aamupäivällä palaveri, notta toi kolmannes kolmen vartin lekkeristä saa pissata. Tässä ei oo pitkään aikaan tullu tissuteltuakaan. S****na krokaamattomia viinapulloja kaapissa vaikka mitä!! Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
baron 07.04.2005 23:27:59 | |
---|
Kitaraporukkaa? Uskomatonta??? Kuinka saatoit arvata? Bändi, jossa on kolme kitaristia, jotka ei osaa lukea nuotteja ja yksi häirikkö joka osaa (siis minä) Jos mä yritän sanoa, että piisi alkaa koholla kolmosella, niin se on hepreaa. Mutta: Kukaan ei oo mua siihen jengiin pakottanut!!! VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |