Aihe: Onko täällä jousisoittimien taitajia?
1
KMT
30.03.2003 14:57:56

Niin onko?
Mä olen vain tyhmä...
Peki
30.03.2003 17:54:47
Niin onko?

no en sanoisi taitajaksi mutta on sitä tullut viulua soitettua. ei tosin pariin vuoteen kunnolla..
"Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann
fox
30.03.2003 18:24:36

Niin onko?

Klassisen viulun koulutus onpi mulla - tosin vuosikausiin en ole soittanut. Saihan musiikin perusteet. Viulu on vaativa soitin....
absqua
31.03.2003 13:41:28
Niin onko?

Klassista kontrabassoa on tullut aikoinaan soiteltua hyvinkin paljon. Jousiorkesterissa siis.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
noir
03.04.2003 17:38:04
Siskot soittavat, itse kokeilin kerran. Hyvä ääni siitä lähtee, kun osaa; muuten se onkin kauheaa kuultavaa.

Kontrabasso kiinnostaisi, mutta jos jokaisen kiinnostavan instrumentin ostan, ei jää ruokaan mitään. Voisikohan sellaisen tehdä itse?
Popmusiikki on Saatanasta, eikä siltikään hyvää.
fox
03.04.2003 18:12:53 (muokattu 03.04.2003 18:15:10)

Soittakaa hyvät ihmiset sitä viulua jos vielä tatsi on tallella. Itse jätin sen kauan, kauan sitten (tot. kyllästyminen ja **ttuuntuminen) ja nyt kun sitä taitoa kaipaisi niin.. noh..olisi tuossa vuosien mittaan pitänyt vain jaksaa soittaa. Mutku ei...
Hieno soitin, se viulu.

No kas Aslak, samahan se mulla täysin eikä näin vanhan starbun käsi enää taivu..puhumattakaan et otti sormi damagee 20 vuotta sitten, ei saa enää "käännettyä" klassisen viulun joihinkin sormituksiin. Jos rupeis eläkkeellä sitte soittamaan "fiddlee" eli country-viulua, on sen verran tuota alan kirjallisuuttaki. Mm.Marion Theden "The Fiddle Book". Tiettyhän sitä vois heivata rumpaloinnin, ostaa sähköviulun ja latexibyysat...
Olen täs ny vaan sitten laitellu tuon mainitun toisen viulistin (Peki) kitaraa ja vähä muidenkin. Ynnä bluusrumpaloin. Kyllähän se joskus aina harmittaa se lopetus mutta kun sillon pentuna ei ollu Grappellia, Nigel Kennedyä, Vanessaa eikä Lindaa Sydänmäestä puhumattakaan niin se viulu oli vähä semmoinen un-trendy un-sexy.
Uljas soitin kuitenkin. *niisk*

edit:tieteski oli S.Grappelli mut en mä siitä silloin mitänä tienny. Kuitenkin joku tähän olis tarttunu..
Alttoviulisti
10.10.2003 10:25:53

Kyllä on jousisoittimen taitajia...alttoviulun.
Suosittelen jatkamaan viulun soittoa jos vielä taitoa löytyy,itse loperin viulun soiton,kun tatsi hävisi,mut sieltä se sit nous parin vuoden päästä ja nyt jaksaa taas soittaa kunnolla ja on kunnianhimoa:)!!
Niskamies
10.10.2003 22:07:55
alttoviulu, viulu sekä kontra. alttoviulua parhaiten, 3/3.
"...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)