Aihe: Tyylinäyte - Pimeyden Palvoja
1
Oan
03.04.2003 13:21:45
Pitkällisen pohdinnan (n. puoli minuuttia) tuloksena päätän testata sanoittajankykyni foorumin arvovaltaisella raadilla. Palaute on tervetullutta, etenkin rakentava sellainen. Eikä se sitten ole sitä miltä se näyttää ;)

Pimeyden palvoja

Siellä missä perkeleet marssivat tuomiovuorta
siellä minä kuljen ja huudan kirottuja nimiä
siellä missä kieltotaulut naulataan jalkohin kiinni
siellä minä käperryn katkeruuteen

Epätoivon jumalan raamattu painaa taskussa
uidessani pitkin tätä Tuonelan jokea

Palvon sieluni pimeyttä
uhraan lepyttääkseni sydämeni
olen itseni Saatana
syntieni herra ja orja

Siellä missä enkelkuoro raiskaa mieliä
siellä minä kaadun ja itken unia
siellä missä taivas on ratsumiesten leikkikenttä
siellä minä sorrun hulluuteen

Itsepetoksen palatsissa tapan varjoja
odotan kärsimättömänä aamunkoita

Palvon sieluni pimeyttä
uhraan lepyttääkseni sydämeni
olen itseni Saatana
syntieni herra ja orja
"There is no God - but me"
noir
03.04.2003 13:26:19
Olihan tämä ihan metka, ei siitä silti paljon irronnut. Miellytti, muttei iskenyt. Uskonnolliset tekstit laittavat tosin helposti päässäni Bypass-filtterin päälle...
Popmusiikki on Saatanasta, eikä siltikään hyvää.
face6
03.04.2003 14:38:52
Siellä missä enkelkuoro raiskaa mieliä
...
olen itseni Saatana
...
Olisi mielenkiintoista tietää millaista örinää ja pörinää tämä sitten olisi... On kyllä vähän saatananpalvojameininkiä... En mä tiedä onko mitään järkeä tämmöstä tekstiä vääntää pilke silmäkulmassa niinkuin tämä luultavasti on tehty... Tuonelan joet on imetty kuiviin jo ajat sitten... Aihe vaihtoon niin eiköhän niitä tyylinäytteitäkin tule...
//Siellä käy lehmä-, hevos- ja sikalaumoja laitumella.
Oan
03.04.2003 16:50:12
Olin jo vähällä luvata, etten kommentoi aihetta, mutta ehkä ihan hyvä etten niin tehnyt...Eli: Tekstin perusidea ei ole kovinkaan uskonnollinen, vaikka kovasti siltä saattaa haiskahtaakin. Symboliikan taakse voi tietysti olla vaikea nähdä ilman laajempaa aihepiirin tuntemusta, myönnetään.
Ja mitä siihen huumoripuoleen tulee, niin sitä olisi tarkoitus löytyä lähinnä (itse-)ironian tasolta. Tokihan siitä voi repiä sitä camp-henkisyyttäkin jos välttämättä tahtoo :)

Kerpele, mikään ei ole niin typerää kuin omien tekstiensä selittäminen....Mutta kiitokset kommenteista (toivon että niitä tulee lisääkin).
"There is no God - but me"
Nimismies
03.04.2003 17:23:50
Olihan tämä ihan metka, ei siitä silti paljon irronnut. Miellytti, muttei iskenyt.

Näin kävi minullekin. Se jokin puuttuu.
"Kun sinua tarvitaan, siviilivaatteesi viedään ja uudet tuodaan" - Absoluuttinen Nollapiste
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)