Aihe: alkavalle sähkärin soittajalle skebaa
1 2 3 4 5 6
rakula
05.04.2005 18:01:07
Toki sen täytyy olla... eihän muuten saa kavereilta propseja. Mieti nyt kun tuo menee stratocasterinsa kanssa reeneihin niin siellä on heti lauma polkkatukkia nauramassa että "ei tuolla voi heviä soittaa!" :) Pakko olla kallis, hintaansa nähden huono soitin, kunhan se vaan näyttää hyvältä.

Itsekin suosittelen käytettyä Ibanezin RG5xx-sarjasta, uudet halvemmat Ibanezit on myös ihan ok hinta/laatusuhteeltaan. Yamahan Pacificat omaavat vähän paksumman kaulan ja ovat myöskin varsin päteviä... eikä pidä unohtaa Epiphonea joka valmistaa myöskin aloittajan budjettiin sopivia soittimia. Vieläpä hyvin viimeisteltyjä ja aivan asiallisia soittimia.

Ei toki kulmikkaissa kitaroissa mitän vikaa ole, onhan itsellänikin snadisti heavympi kuin strato
Se on Viidakon laki
ravensoul
05.04.2005 18:07:57
Ei tuo Bronze-warlocki nyt niin huono ole. Hintaansa nähden varsin pätevä. Mikitkin ihan kelvolliset, mitä ei halvemmista Ibanezeista voi parhaalla tahdollakaan sanoa. Kiinteätallainenkin, joten jos vain ulkonäkö miellyttää, niin siitä vain.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Time
05.04.2005 19:43:26
No hienoa skebaa tässä ollaan hakemassakin, ei mitään pro kalustoa, kunhan siitä jonkinlainen soundi lähtee. Sillä kantilta katsoen, että jos soitin sattuu jossain välissä vaihtumaan tai vielä epätodennäköisempää, kiinnostuu lopahtaa, tulee ainakin hieno siitä hieno seinän koriste.

onko jollain lisää +/- kokemuksia tuosta halppis warlockista?
Sir Härö
05.04.2005 22:18:24 (muokattu 05.04.2005 22:23:09)
Ibanezin Gio grx170 oli mun mielestä hyvä alottaa soittaminen.

Tosin ihkaensimmäinen kitarani oli Harley bentonin (lue - kirosana) Ms15, vai mikä nyt olikaan...

Mutta jos hyvän hevitikun haluat niin ehdottomasti Esp ltd M-50! Hinta oli uutenaan porin sound cityssä 213€uroa.
Käytettynä pitäs irrota 160€.

EDIT. M-viiskymppisessä on esp lh100 humpparit, jotka on oikein hyvät hintaisekseen.
Kuulopuheiden ja pienen kokemuksenkin pohjalta voin sanoa että samanhintaisten ibanezien mikit ovat huonompilaatuisia.

EDIT2. Tuo m-50 on sarjastaan huolimatta tremolo-tallainen eikä mikään überkyperultimatelisencedbycoca-colacorporation floikallinen.
Viulu on saletisti kielisoitin jos mä sanon! Vittu nii!
rosberg
05.04.2005 22:19:09
ei kande ostaa mitään huonoa heviskebaa kaikilla vimputtimilla ja vamputtimilla. ne on halvoissa huonoja. kiinteätallainen peruskepukka olisi esim. squierin '51 -malli joka on ihan loistava, maksaa jotain 165E ja siinä on takamikin virkaa humpukkeri. ja hei! siinä on myös puolitus.

aion ostaa itselleni sellaisen, vaikka mulla on jo 4 aitoa fenkkua ja yksi kopsu.

toinen vaihtoehto ois yamaha pacifican joku keppi -yamaha ei pamaha!
keep on truckin!
Kimmo72
06.04.2005 09:50:43
Nonnih. Nyt on taas halpis Ibanez tilauksessa. Tosin kiinteällä tallalla ja mahonkibodylla. Tällä kertaa vaan tosin ihan kotomaisesta Levytukusta, josta olen aiemminkin tilaillut kaikkea ja niiden palvelu on muutenkin plussan arvoista.

Niin kyseinen kepukka, Ibanez RG321MHWK tuossa:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176935.html

Toomannin hinta siis.
311€ ja toimitusaika toukokuun puolessavälissä. Hah.

Sähköposti Levytukkuun, toimitus samantien ja hinta 279€ :)
Eli ei aina kannata luottaa noihin T-kaupan hintoihin

Ja tarviihan mullakin jotain halpaa olla HOHO
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
puuromies
06.04.2005 10:56:48
eli olen hankkimassa uutta skebaa, mutta en ole oikein varma millaisen..

kyselisin nyt Halpoja mutta samalla aika keski luokkaa (näin alkavalle kitaristille ei taida kauhean kallista pro keppiä hankkia). Ja koska budjetti rajoittuu noin 200e niin pyytäisin jättämään ne kaikkein kalliimmat ESP ja gibson mallit pois..

tällä hetkellä silmään on pistänyt thomanin netti sivuilta selaamani Bc.Richin Bronze sarjaan kuuluva warlockia.
linkki: http://www.thomann.de/thoiw3_bc_ric … sn=09708eeeb398628736ca1dc6f841c11b

ja kysymys olisi tavallaan että leimataanko otsaani "teini hevari" leima heti jos hankin tuon? onko skeba hintansa värtti (siis eihän tuo kauhean kallis ole.. tosi halpa suoraan sanottuna).

Täs olis 99eurolla http://www.netanttila.com/webapp/co … p=10&click=107&cgrfnbr=1091
Kimmo72
06.04.2005 11:01:33
Täs olis 99eurolla http://www.netanttila.com/webapp/co … p=10&click=107&cgrfnbr=1091

Heh.. Nekin sitte menny Gibsonin headstockin pöllimään :)
rakula
06.04.2005 14:38:04
Heh.. Nekin sitte menny Gibsonin headstockin pöllimään :)

Siis ostitko kitaran sen vuoksi, että pitää jotain halpaa olla? Uskomaton kaveri :D
Se on Viidakon laki
pira
06.04.2005 15:32:51
Siis ostitko kitaran sen vuoksi, että pitää jotain halpaa olla? Uskomaton kaveri :D

Siis täh? Tossa on vain puolen vuoden takuu. Mitäs tähän sanois kuluttaja-asiamies?

"Jos tavaralle on myönnetty takuuaika, tavarassa katsotaan olevan virhe, jos tavara tänä aikana huonontuu takuussa tarkoitetulla tavalla".

Kitarat on kertakäyttöhyödykkeitä..

Pisin takuuaika, mitä oon nähnyt kitaralle, on 20 vuotta.
Vibrato lähtee syrämmestä.
Pluto
06.04.2005 15:37:03

Ja sekin siksi, että EU kieltää 20 vuotta pidemmät takuut.
Dillon, you son of a bitch!
rakula
06.04.2005 15:51:55
Siis täh? Tossa on vain puolen vuoden takuu. Mitäs tähän sanois kuluttaja-asiamies?

"Jos tavaralle on myönnetty takuuaika, tavarassa katsotaan olevan virhe, jos tavara tänä aikana huonontuu takuussa tarkoitetulla tavalla".

Kitarat on kertakäyttöhyödykkeitä..

Mä kyllä puhuin bluesille, joten ei sulle mitn.
Se on Viidakon laki
pira
06.04.2005 15:53:37
No arvaas kenelle minä puhuin, vaikka sinua lainasin..
Kimmo72
06.04.2005 16:00:21

Eeei ku mä ostin sen sen takia koska se on kiinteätallainen RG. Ja mahonkibodylla. Se nyt vaan oli halpa :)
Mika_K
07.04.2005 09:03:30
eli olen hankkimassa uutta skebaa, mutta en ole oikein varma millaisen..

kyselisin nyt Halpoja mutta samalla aika keski luokkaa (näin alkavalle kitaristille ei taida kauhean kallista pro keppiä hankkia). Ja koska budjetti rajoittuu noin 200e niin pyytäisin jättämään ne kaikkein kalliimmat ESP ja gibson mallit pois..

tällä hetkellä silmään on pistänyt thomanin netti sivuilta selaamani Bc.Richin Bronze sarjaan kuuluva warlockia.
linkki: http://www.thomann.de/thoiw3_bc_ric … sn=09708eeeb398628736ca1dc6f841c11b

ja kysymys olisi tavallaan että leimataanko otsaani "teini hevari" leima heti jos hankin tuon? onko skeba hintansa värtti (siis eihän tuo kauhean kallis ole.. tosi halpa suoraan sanottuna).

Jos liikut rajallisella budjetilla, niin osta silloin hyvä käytetty ... saat taatusti enemmän rahoillesi vastinetta. Hyvää ja halpaa ei ole olemassa, ainakaan uutena, tuo on hyvä pitää mielessä. Sain ekan sähkiksen n. 23v sitten ... vaneri lankkuinen stratonkopio. Maksoi muistaakseni 750 mk ... moista ei olisi koskaan saanut edes valmistaa tai myydä, niin paska kitara se on!!!!! Eli muut on hakannu jo päätä seinään, sun ei tarvi. :-) Kiertele musaliikkeitä, etsi huutokaupoista, kanikonttoreista, jne. Yritä löytää vaikka 80-luvun japsi Charvel, hinnat on kai 200€ ylöspäin, ei ehkä niin pramean näköinen keppi, mutta oikein trimmattuna hyvä ja nopea soittaa ja ennen kaikkea ... hintaansa nähden HELVETIN HYVÄT PUUT! Yhtä hyvin soivan uuden jos haluat, niin rahaa palaa varmasti yli 800€. Tämä omien kokemusten pohjalta. IMHO.
rosberg
07.04.2005 15:55:23
mulla oli aluksi kayn teräskielinen, kielet sentin korkeudella.
sitten sain epiphonen stratokopion. se oli jo ihan soitettava, mutta tosi huonot mikit.

sen jälkeen olikin esp:n m2 ja siitä siirryin fenderin stratoihin, nyt niitä on jo 4.

että kun penskana ei saanut mitä halusi, niin nyt otetaan vahinko takaisin!
keep on truckin!
Time
07.04.2005 18:45:40 (muokattu 07.04.2005 18:47:03)
Mikä olisi sellainen sopiva määrä jota suosittelette tokaan kitaraan? siis nyt hankinnassa oleva olisi toinen koska tuo eka, jota koetan kestää vielä jonkin aikaa (rahaa tulee vasta 11.päivä)tuota paskaa Behringeriä..

itse mietin sellaista alle 300e, rahan reikiä kun löytyy vähän joka suunnasta

EDIT: ainiin joo. kepin olisi hyvä näyttää jonkin sortin hevi kepiltä, norm. akustisen näköistä en mene ostamaan, oli vaikka kuinka paljon parempi
pira
07.04.2005 18:52:46 (muokattu 07.04.2005 18:55:46)
Tjaa.. Riippuu paljonko nykyinen kitarasi maksoi ja ostitko sen uutena vai käytettynä?
Mulla oli ensimmäisenä sähkärinä semmoinen 250 euron juttu, mitä en saanut edes kohtuulliseen hienovireeseen eikä virekään pysynyt tyydyttävästi. Tosin ysin kielillä se oli ihan hyvässä intonaatiossa, mutta halusin paksummat kielet siihen.

Seuraavaksi laitoin euroja paljon enemmän pinoon, jotta ei katkeaisi verisuoni päästä. En halunnut hypätä ojasta allikkoon.
Riippuu, mitä haluat uudelta kitaraltasi? Mikä vanhassa ärsyttää?

edity- Ostin sen ekan silloin uutena, mikä ei varmaan ollut kaikkein järkevin juttu.
enema
07.04.2005 18:58:39
Älä missään nimessä osta nyt jotain halpaa B.C Richiä.
Naula päähän ja baanalle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)