Aihe: Half-fretted bass
1
projekti
07.04.2005 10:17:09 (muokattu 08.04.2005 20:31:11)
Oisko kellään kokemusta tommosesta kapistuksesta? Onanoin ajatuksella että värkkäisin semmosen bassokkeen jossa ois 4 tai 5 ekaa nauhaa ja loppukaula nauhaton. Minkähänlainen tuo ois soitella?
Nauhaton ois muutenkin kiikarissa mutta tuohan vois olla semmonen välivaihe jos ei sitten miellytäkään..

Tämmöne viritys löytyi netistä, ei ihan semmonen mitä ajattelin mutta kaikkea löytää kun etsii...
http://www.arrowheadguitars.co.uk/bass%20gallery.html

Joo, taitaa olla viisainta hankkia se nauhaton erikseen eikä alkaa kikkaileen...
Heittäkää radionne järveen niin maailma pelastuu...
absqua
07.04.2005 10:27:38
Luulenpa, että tuo olisi sellainen välivaihe, joka ei koskaan miellyttäisi...

Mä epäilen ihan samaa.
Jos sulla on taito hyppysissä ja osaat bassoja värkkäillä, niin tee sitten saman tien kaksi bassoa. Tai sitten kaksikaulainen mammutti. Tai jos haluat säästää aikaa ja vaivaa niin lainaat jostakin nauhattoman basson ja tutustut siihen. Tod.näk. sulle selviää aika nopeasti (parien bänditreenien jälkeen...) sovitteko te yhteen vaiko ette.

Mun mielestäni nauhaton ja nauhallinen basso ovat siinä määrin eri soittimet sekä soundiltaan että soittotavaltaan että en näe mitään pointtia niiden sekoittamisessa ainakaan tuolla tavoin.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Johnny Buzz
07.04.2005 10:40:09

Oisko kellään kokemusta tommosesta kapistuksesta? Onanoin ajatuksella että värkkäisin semmosen bassokkeen jossa ois 4 tai 5 ekaa nauhaa ja loppukaula nauhaton. Minkähänlainen tuo ois soitella?
Nauhaton ois muutenkin kiikarissa mutta tuohan vois olla semmonen välivaihe jos ei sitten miellytäkään..

Venomin basistilla Cronoksellahan on/ oli tollanen. Muistaakseni kaula muuttui nauhattomaksi jossain 12. nauhan paikkeilla. Tuossa googlettamassani kuvassa se näkyy joten kuten: http://hem.passagen.se/habo6/pictures/images/pic9_cronos.jpg

Frendillä on Venomin live-dvd, joka on kyllä suht huvittavaa kuultavaa. Bändillä on ehkä maailman huonoin rumpali, joka näyttää kituvan siellä rumpujen takana. Niin vaivalloiselta se soitto näyttää ja myös kuulostaa. Cronos vetää keikan puolivälissä ehkä yhen mauttomimmista ja sen takia hauskimmista bassosooloista. Eihän siinä touhussa oo mitään järkeä, kunhan vetää kunnon särösoundilla. Soolon kohokohta on, kun jannu vetää parit kuperkeikat basson kanssa ja soittaa samaan aikaan. Hyvät naurut irtoo siitä.
www.soulstab.com
Soulstab live @ On the Rocks, Helsinki 26.4. w/ Lovestone (vapaa pääsy)
PurpleCandle
24.01.2008 12:48:13
Tässä oon miettiny Harley Bentonin viiskielistä nauhatonta, mutta hittovie tuohan on parempi idea. Eikö nuo nauhat voi ihan ite pätkiä poikki.
..järven jäällä kirves soi..
tauranen
24.01.2008 14:09:16
Frendillä on Venomin live-dvd, joka on kyllä suht huvittavaa kuultavaa. Bändillä on ehkä maailman huonoin rumpali, joka näyttää kituvan siellä rumpujen takana. Niin vaivalloiselta se soitto näyttää ja myös kuulostaa. Cronos vetää keikan puolivälissä ehkä yhen mauttomimmista ja sen takia hauskimmista bassosooloista. Eihän siinä touhussa oo mitään järkeä, kunhan vetää kunnon särösoundilla. Soolon kohokohta on, kun jannu vetää parit kuperkeikat basson kanssa ja soittaa samaan aikaan. Hyvät naurut irtoo siitä.

Se rumpali muuten sleebaa ja kiilaa ihan oikeasti.
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
Groovelover
25.01.2008 10:58:18 (muokattu 25.01.2008 12:39:45)

Niin irtosi täälläkin, tuo live tuli joskus joulun alla liian äkkiä kuopatulta YLE Extralta. Se bassosoolo on tosiaan ihan järjetön, sellaisella isolla ja pierevällä särösoundilla useamman kielen slaideja kaulaa ylös alas, kauheeta moikinaa ja ulvontaa tulee vaan ulos. Ja ihan sävellajista ulkona, mutta ihan sama kun hikiset hevarit yleisössä hurraa vaan entistä kovemmin mitä kamalamman mökän se saa bassostaan ulos. Ja ne kuperkeikat. Tahattoman komiikan mestariteos koko DVD.
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
Oan
25.01.2008 18:59:31
Tahattoman komiikan mestariteos koko DVD.

Venomin ollessa kyseessä en menisi niin takuseen tuosta komiikan tahattomuudesta :)

Tjaa, pitänee metsästää tuo pätkä jostain. Vaikuttaa erinomaiselta!
balzary
25.01.2008 21:55:05 (muokattu 25.01.2008 21:57:45)

Youtube pelastaa tälläkin kertaa :) venom +bass +solo
http://youtube.com/watch?v=salJIfDdII4

E: Ei tuossa kyllä kuperkeikkoja heitetty
tauranen
26.01.2008 12:18:09

Mahotonta menoa, ei mennyt mun ymmärrykseen 80-luvulla, eikä uppoa vieläkään.
Kyllä tuo komiikan puolella tehoaa kyllä huomattavasti paremmin.
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
leksi-B
26.01.2008 12:48:51
Mahotonta menoa, ei mennyt mun ymmärrykseen 80-luvulla, eikä uppoa vieläkään.
Kyllä tuo komiikan puolella tehoaa kyllä huomattavasti paremmin.

tuosta ei bassosoolokaa voi paskemmaks enää oikee muuttua, saati sitten tuo musa. Mut makuasia sano kissa ku...
Basso se mukava soitin!
Wolfie
26.01.2008 13:05:47

Voehan v...

Oliko pakko?

Musiikki on kyllä mitä on. Venom näyttää olevan Venom käristi sen vaikka missä.

Iski taasen aika järkyttävän kokoinen G.A.S. explorer-mallin bassoa kohtaan.
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)