Aihe: Keikkahistoriikkia
1
jmercy
06.04.2005 23:58:53
Oletteko pitäneet mitään kirjaa keikoistanne. Itse olen laittanut kaikki ylös vuodesta -93 saakka, sieltä löytyy keikkapaikka, bändi soittajineen, ja muutama kommentti illasta. Harmittaa, etten tehnyt samaa jo 80-luvulla, vaan kommentoin ne muistinvaraisesti (lue = dementian) 90-luvulla.
Eräskin tarina, kaveri yleisöstä työntää pubissa pään bassorumpuun, on siellä minuutin, tulee ulos ja sanoo silmät loistaen, "Hyvä soundi!" :)
baron
07.04.2005 00:10:40

Mä luulisin, että meidän bändin varainhoitajalta löytyy päivämäärät, keikkapaikat ja summat, mutta ei mitään muuta.
Mä itse oon muutaman vuoden ajan säilyttänyt settilistat eli vaikka soitettaisiinkin sama, oon muuttanut päiväyksen ja paikan.
VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä.
Sertzo S
07.04.2005 06:58:41
Mullakin on jonkinlaista kirjanpitoa, mutta ei kattavaa kuitenkaan.
uruttaja
07.04.2005 10:07:02
Mullakin on jonkinlaista kirjanpitoa, mutta ei kattavaa kuitenkaan.

Harmi kun monet 70-luvun värikkäätkin rundit jäi tallentamatta. Silloin samoilla lauteilla oli vielä legendaariset ennen sotia aloittaneet; Dallape Teijo Joutselan kans, oli Eugen Malmsten, Tapio Rautavaara, Henry Theel, Veikko Tuomi jne. Niillä pojilla sitä oli juttuja. Samoin legendaariset kapakkabändit jäi hyvinkin mieleen.

90-luvulla kalenterit oli jo koneilla, joten niistä löytyy sitten tarkempaankin tietoa.
half
07.04.2005 11:25:35
Vanhoissa kalentereissa päivät ja paikat, eipä paljon muuta. 80-luvun puolella valokuvasin kuitenkin jonkin verran keikoilla. Ovat dia-kuvia ja edelleen kehystämättä, ehkä joskus sitten.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
KoskPaavo
07.04.2005 17:12:22
Minä kun aloin ammattilaiseksi ravintelimuusikoksi 1977 , niin jostain syystä nuo ensimmäisten kuukausien paikat jäivät mieleeni , sittemmin hämärtyi. Eka mesta oli muuten Hotelli Tott savonlinnasta, pyyhe on vieläkin muistona sieltä.
Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti
poppamies
07.04.2005 17:34:34 (muokattu 07.04.2005 17:36:04)

...jostain syystä nuo ensimmäisten kuukausien paikat jäivät mieleeni , sittemmin hämärtyi...

Ensimmäinen oli Hotel Grand -65. Muita ei nyt näin äkkiä tule mieleen ;)
"G-strings are for strippers"
Sertzo S
07.04.2005 21:22:26 (muokattu 07.04.2005 21:53:52)
Ensimmäinen oli Hotel Grand -65. Muita ei nyt näin äkkiä tule mieleen ;)

Täysin ammattilaiseksi katson ryhtyneeni v.1973 elokuussa, jolloin olimme Ukko Metso ravintolassa, Jyväskylässä kuukauden pändinä, jonka nimi oli Tequila kvartetti.
Siinä soittivat: Pekka Naumanen gtr ja laulu, Tuomo Naumanen basso gtr ja laulu, Heimo Ronkainen dr ja Sertzo-setä Elkavox "ihmekurttu" ja laulu. Myöhemmin ko. vuoden lokakuussa siirryin sitten pändin basistiksi ja basistimme siirtyi koskettimiin, että silleen. Siihen aikaan ei joissain hienommissa ravintoloissa kurttua hyväksytty lavalle ollenkaan, sekin yksi syy tähän soittimenvaihtotapahtumaan.
baron
07.04.2005 22:19:46

Jos mäkin saisin jotain kertoa?

50-luvulla tein ekat keikat, Epoon (ei Espoon) tanssilavalla, Porvoon palokunnantalolla ja PYL:lin (Porvoon yhteislyseo) tansseissa.

Sitten pidin muutama kymmenvuotta vähän taukoa ja sitten aloitin uudellleen.
jmercy
07.04.2005 22:20:44
Aika vaikee sanoa, mistä alkoi ammattilaisuus vai alkoiko mun kohdalla koskaan, eka keikka -77, mutta se nyt oli lasten touhuja. Ehkä se vois olla Randelinin Kaken bändissä 90-luvulla.
WanhaWetäjä
07.04.2005 22:43:18

Joo,aika hyvin löytyy erilaisten kalentereiden muodossa tota historiaa...just kattelin yhtä keikkalistaa vuodelta 76,rokkibändillä tehtiin sellasta pikkukeikkaa,paras liksa oli jotain 130 mk/äijä :-)

Huttupuolelta löytyy kaikki keikat vuodesta 93 alkaen,ja tosta 77-93 väliltäkin varmaan kalenterit on jossain vintillä,pitäs joskus oikeen kaivella esiin;-)

Edelleen kirjotan joka keikasta jonkun kommentin kalenteriin,ruuasta,lavasta,jengistä,soittoajoista,majotuksesta etc...
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
baron
07.04.2005 22:47:08

Edelleen kirjotan joka keikasta jonkun kommentin kalenteriin,ruuasta,lavasta,jengistä,soittoajoista,majotuksesta etc...

Säästä ihmeessä. Jollet itse aio kirjoittaa elämäkertaasi, niin jollekin tulevaisuuden tutkijalle, sitten kun meidänkin genre on arvostettua, niin arkistosi on aarreaitta.
pekkajau
08.04.2005 15:34:42
On tullut viime aikoina vaan semmosia "tu(u)raus"-keikkoja että ei viitti muuta kun pistää korkeintaan nimen matkalaskuun ja siinä sitä on dokumentointia niistä keikoista ihan tarpeeksi.
Tis is ö teripöl dei!
jmercy
08.04.2005 19:49:51
On tullut viime aikoina vaan semmosia "tu(u)raus"-keikkoja että ei viitti muuta kun pistää korkeintaan nimen matkalaskuun ja siinä sitä on dokumentointia niistä keikoista ihan tarpeeksi.

Onhan niitä enimmäkseen tullut vedettyä aika turhauttavia vetoja, mutta viime viikonloppuna saatiin loistavaa palautetta perinteisestä tanssiravintolasta. Olivat soittaneet ohjelmatoimistoon ja kehuneet, ettei oo heillä koskaan ollut parempaa bändiä (mikä ei tietenkään ole totta), vaikkei kukaan edes antanu kelleen. Ja vielä kuulenma seuraavana päivänä käyneet kyselemässä, että mikä se tämmönen bändi oikeen oli, no ohjelmatoimisto nosti ainakin välittömästi meidän hintaa, which is nice. Tjaaha, tässähän sitä taas tuli dokumentoitua, noh, vapaa viikonloppu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)