Aihe: Sooloskaba 24 Äänestys
1 2 3
Millionflame
05.04.2005 18:55:43
3p - Pande
2p - E.Q
1p - nikander

kiitokset herroille jotka ovat kommentoineet sooloani.Mukava kuulla hieman kokeneempienkin soittajien mielipiteitä soitostani ja näin myös pyrkiä kehittämään omaa soittoa eteenpäin.
Robert R
05.04.2005 19:46:19

3.p Kinnunen
2.p Dr Dominant
1.p nikander

Nämä olivat mielestäni tyylikkäimmät soolot..
joy
06.04.2005 00:24:35
Todella tasokasta kamaa osaatte vetää. Hattua nostan.

Sitten asiaan. Suurin osa skabaan osallistujista kehu pohjan kisaan osallistuttuaan, kuitenkin moni soitti pohjan suohon.
Minun mielestä, SIIS MINUN MIELESTÄ, soolo on täydentävä osa kokonaisuutta. Esimerkiksi 35" sekunnin paikella olevaa kohtaa, jossa pohjassa on itsekkin jo jotain, vedettiin kovimmat tilutukset juuri tähän. Tämä pohja vaan ei ollut sellainen jonka kitaristi voi kokonaan täyttää.

Ja pisteet:

juki68: 3p
Todella hieno. Soolo kasvoi kokoajan. parhaiten seurusteli pohjan kanssa.

arkkikansleri: 2p
Tämä oli erittäin rennon oloista fiilistelyä.

Aman: 1p
Hmm.. Todella taidokasta , hyvät soundit ja vielä kerran hienon taidokasta työskentelyä, pohja vaan hukku soittosi alle.

Tässä tämä.
Vielä kerran hattua nostan tälle taitotasolle joka täällä on.
"Hey Ho wish you well, everybody wanna yell" SLADE
Urmas Potkuri
06.04.2005 01:14:12

Minun mielestä, SIIS MINUN MIELESTÄ, soolo on täydentävä osa kokonaisuutta.

Puhut tuossa minunkin mielestäni asiaa. Tuota ajatusta olen koettanut monesti muotoilla, mutta sää sanoit sen paremmin kuin minä ikinä osaisin. Ja kiitokset kommentista ja pisteistä. :) Kannusti.
Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni?
J.Hollström
06.04.2005 09:23:22
juki68: 3p
Todella hieno. Soolo kasvoi kokoajan. parhaiten seurusteli pohjan kanssa.

Kiitos ja kumarrus. Terveisiä Viialaan Pirkkalasta ;o)
Rock'n'roll forever man...
Eemil
07.04.2005 09:32:17 (muokattu 07.04.2005 09:37:48)
Timo Tolkku: Tämä melkein erottuu massasta. Muttei ihan. Steve Lukather settiä josta pidin.

juki68: Tämä ei oikein herätä mitään meikäläisessä. Perusveto hyvin soitettuna mutta punaista lankaa ei kuulunut.

persreikä ja Millionflame: Ekassa soolossa mukavan turpaanvetävä saundi. Peruslohkaisu, hyvän kuuloinen muttei mitään ihmeempää esille nostettavaa.

Toisen soolon saundi on ainakin tuon ensimmäisen jälkeen aika ohut ja vaisu. :) Kuunneltava veto pienten epäpuhtauksien höystämänä. Perussettiä myös.

Kinnunen: Jäätelöauton tunnari tulee alussa melkein. Hauskaa. Sitten kun soolo lähtee (0.26) niin tykkään. Hyvin vedetty.

nikander: Saundista plussaa. Kaikua olisin kaivannut. Tapping hyvä idea mutta loppuu vähän nihkeästi kuin seinään. Kaiulla olisi ollut se pelastettavissa sanoo kaikufriikki. :) Tässä soolossa on jotakin omaa joka erottaa sen massasta. Se on jo hyvin se.

- Oka -: Jea! Hyvä saundi ja kaiut kohdallaan tokassa puoliskossa. Eka puoli vähän vaisumpi niin saundeiltaan kun sisällöltäänkin. Jos olisi koko veto ollut tokan puoliskon saundeilla ja samanlaista touhua niin olisit päässyt palkintosijoille. Tykkäsin kosolti, mutta alun turhat vätystelyt sikseen. :)

Anselmi83: Erilainen veto. Hyvä lähtö ennenkuin taustat alkaa. Hyvän kuuloista soittoa mutta ei oikein energiaa, jotenkin väsynyt. Ei muita vikoja.

bloodsucker: Hullu saundi, säikähdin kun soolo lähti. :) Muuten ei erotu skaban suuresta massasta kuten käy melkein 20 muullekin.

secondarymind: Ei moitittavaa. Tasapaksu. Soolo joka ei erotu muiden joukosta eikä jää mieleen. Perus. Sama kuin monelle muullekin.

arkkikansleri: Tässäkin on samaa "vikaa" kuin niin monissa muissakin, ei oikeastaan sen kummempaa teemaa vaan perus rokkailua. Toki kuunneltavaa mutta ei tajunnan räjäyttävää.

Dr Dominant: Pappadipappadai! Tämä oli niin hauska että on pakko päästää palkintopallille. Ei mitään murskaavan hienoa mutta ylipäätään hyvä meiniki ja huumoria mukana.

Pande: Saundi aika hillityn oloinen tähän taustaan musta. Soitossa ei mitään vikaa eikä soolossakaan, mutta punaista lankaa en muutaman kuuntelun jälkeen vielä löytänyt.

ZernoBilly: Tässäpä on juuri taustaan sopiva saundi ja efektit mielestäin, hyvä! Tässä soolossa hyvää peruskepitystä mutta wah ja loppupuolen pari slidea sopivat sooloon kuin nyrkki silmään. Mun mieleen oli tämä. Hyvää utuista menoa alussa kunnes "varsinainen" soolo lähtee.

ta et: Kutkuttelevaa esileikintää pitkälti. Soolo ei tunnu lähtevän missään vaiheessa. :)

Mazah: Hyvä saundi. Hyvät bendit. Hyvä vibra. Hyvää tappinkia. Hyvä idea joka kantaa loppuun asti. Hyvä lopetus Steve Vai tyyliin. Periaatteessa myös perussettiä kuten monilla muillakin mutta saundi on hyvä ja soolossa ideaa ja tunnetta. Very nice!

enema: Kolkko perusmeiniki. Jostain syystä ajoittain huvittava josta lisäpisteet ja kunniamaininta.

Planet X: Ei kuulu tarpeeksi hyvin ja saundi on varsinkin lopun puolella epäselvä, harmi. Mukavan aggressiivinen lähestymistapa, josta pidin. Silti fiilispuoli jää aika vähälle aggressiivisuuden lisäksi. Vähän olis voinu välillä rauhoittua...:)

Aman: Plussaa saundista, hyvin säädetty EQ. Tukevaa tavaraa. Alku on puoleen väliin vähän semmosta kunhan soittelen-meininkiä mutta loppu on todella hyvän kuuloista.

joy: Kiva kaiku, muuten aika vaisu. Vikoja en keksi muita kun kovemmalla olisi voinut kitara olla.

Kuha: Toimiva saundi! Pieni lähtökohta, mutta kaiun kanssa leveä kun rekka. Soolon alku on hyvän kuuloista vedätystä mutta tuntuu että siihen jäädään turhan pitkäksi aikaa polkemaan. Pikku legato (?) välissä piristää kummasti. Vähän luonteeton veto kuitenkin parhaisiin verrattuna.

Samuel P.: Ei kuulu! :) Peruskauraa, yksi juttu jäi mieleen: lopussa (0.48) tilanne suorastaan huusi jotain nopeaa lurautusta. Olisi tullut joku vauhdikas juttu niin olisin ollut tyytyväinen. :)

E.Q: Hyvin soitettu on. Harmi että mä en välitä tämän tyyppisestä soitannasta niin kovin. Tuo Riki Sorsa-juttu (0.17) rupesi huvittamaan heti ekan kerran jälkeen. Hemmetin hyvä lopetus silti!

cflempka: Todella hillitty ja rauhallinen otto. Ei virheitä, ei epäpuhtauksia, mutta liian kesy luonne ja saundi.

3p: Mazah
2p: Kinnunen
1p: Dr. Dominant

Ikävää jättää pisteittä: Nikander, Oka, ZernoBilly ja Aman. Varsinkin ZernoBilly.

Ylipäätään skabasta, kiitos kaikille jotka oman yritykseni kuuntelivat ja varsinkin jotka sitä kommentoivat. Tausta oli hyvä, jokainen pystyy osallistumaan tämmöiseen ja sehän tämän skaban idea on vai mitä? Enemmän tämmöistä yksinkertaista ja rauhallista taustaa kehiin vaan sanon minä. Näin saadaan osallistujamäärä pidettyä korkealla ja kiinnostus samalla yllä.
"Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä?" -Jaristoteles K100 #2 Ärlä #018
Mazah
07.04.2005 16:52:29

...Hyvää tappinkia...
Ei muuten koskenut mikään oikean käden sormi kertaakaan otelautaan tossa soolossa. Mutta kiitos pisteistä!
www.farmakon.tk
ta et
07.04.2005 17:53:03 (muokattu 07.04.2005 17:54:37)
Kiitoksia kaikille kommentoineille, minun soolonihan tuo nimeämätön on. Lähinnä tässä kokeiltiin, että miten tuo improvisointi onnistuu ja tuo "soolon" hitaus johtuu vain ja ainoastaan taitojen puutteesta.

Pisteitä seuraavasti:
3p. Aman
2p. juki68
1p. persreikä ja Millionflame
öh, metallia
Eemil
07.04.2005 18:36:00
Ei muuten koskenut mikään oikean käden sormi kertaakaan otelautaan tossa soolossa. Mutta kiitos pisteistä!

Ai ei? Mä diskaan sut!
"Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä?" -Jaristoteles K100 #2 Ärlä #018
Aman
07.04.2005 19:48:46

3p Kinnunen
2p Pande
1p Kuha
"When a naked man is chasing a woman through an alley with a butcher knife and a hard-on, I figure he isn't out collecting for the Red Cross."
Anselmi83
07.04.2005 19:52:35
3p. dr.dominant - hyvein
2p. pande - hyvempi
1p. kuha - hyvä

:)
The story of life is quicker than the blink of an eye, the story of love is hello, goodbye.
Telemacher
07.04.2005 22:11:02
3p. Aman
2p. E.Q.
1p. Pande
E.Q
07.04.2005 22:21:02
Nyt on kyllä vaikee paikka ruveta näitä paremmuusjärjestykseen laittamaan kun on niin paljon pirun hyviä vetoja.

Nämä nyt vaan jotenkin erottuivat edukseen joukosta.

3p. Kinnnunen - Jeee ! Maailma pelastettu !

2p. Dr Dominant - Jo aikanaan Jimi mumisi jotain soittaessaan, mutta joo kyllähän tämä erikoisuudellaan erottui edukseen ja ilman muminoitakin olisi ollut hyvä veto.

1p. Kuha - Kuha ui näillä vesillä ihan sutjakasti kyllä.

Papukaijat:

nikander
Pande
Mazah
Aman
K100#10
Aman
07.04.2005 23:27:33 (muokattu 07.04.2005 23:29:09)

Minun mielestä, SIIS MINUN MIELESTÄ, soolo on täydentävä osa kokonaisuutta. Esimerkiksi 35" sekunnin paikella olevaa kohtaa, jossa pohjassa on itsekkin jo jotain, vedettiin kovimmat tilutukset juuri tähän. Tämä pohja vaan ei ollut sellainen jonka kitaristi voi kokonaan täyttää.

Ilman muuta komppaan! Omat tiluni yrittivätkin tavallaan tukea taustan omia tiluliluja, mutta siinä hieman epäonnistuivat, koska ei ollut aikaa/viitsimystä ottaa tarkemmin selvää MITÄ siinä taustassa itseasiassa tapahtuukaan:)

-Ari
"When a naked man is chasing a woman through an alley with a butcher knife and a hard-on, I figure he isn't out collecting for the Red Cross."
Aman
07.04.2005 23:28:02 (muokattu 07.04.2005 23:28:48)

Damn! Huti. Nyt meni neitsyt sitten sooloskabailun lisäksi myös tämän mokaamisessa:)
LesPaul70
08.04.2005 08:52:17
Kun minä kuuntelen näitä sooloskaban sooloja, tasapuolisuuden vuoksi kuuntelen ensin kaikki läpi "anonyymeinä" eli en katso, kenen soolo soi, ja annan kuulemani perusteella jokaiselle 1 - 5 pistettä (myös plussat, miinukset ja puolikkaat käytössä). Käytännössä soolot saavat yleensä jotain väliltä 3 - 4,5 pistettä, sillä minun mittapuullani "täydellisiä" sooloja tulee harvoin vastaan, ja yleensä vähemmän minua kiinnostavissakin on kuitenkin sen verran ideaa ja osaamista, että kyllä ne vähintään sen keskinkertaisen 3:n ansaitsevat. No joo, joillakin kierroksilla on tullut parikin 5-:n sooloa ja ainakin yhden kerran on tainnut olla täyden vitosen soolokin (ZernoBillyn akustinen).
Toisessa ääripäässä kerran on tainnut olla ei nollan vaan peräti MIINUS YKKÖSEN soolo. :)

Sen jälkeen uusintakuunteluun pistejärjestyksessä eniten pisteitä saaneet, kunnes vähintään kolme on uusintakuuntelussa. Yleensä uusintakuunteluun päästään varmasti 4,5:lla, usein 4+:llakin. Tällä kertaa uusintaan pääsi kaksi 4,5:n saanutta sooloa ja koska kolmelle oli jaettava pisteitä, myös 4+:n saaneet (joita oli tällä kertaa viisi), otettiin mukaan uusintakierrokselle.

No se outo juttu on, että kun tässä vaiheessa sitten katson, että keiden sooloille nuo hyvät arvosanat menivät, niin jostain kumman syystä aina samoja nimiä sieltä näyttää löytyvän. Osittain varmasti toki kyseisten soittajien korkean taitotason ja musikaalisuuden vuoksi, mutta epäilisinpä myös, että tuomarin (minun) maku ratkaisee - ko. henkilöillä on ilmeisesti aika samanlainen käsitys "hyvästä" soolosta kuin itsellänikin. (Tuomari ei voi tällaisissa tehtävissä olla täysin objektiivinen.)

Näin sitten nuo seitsemän uusintaan päässyttä sitten kepittivät toisiaan vastaan:

3 p. - EQ: kaulamikkisoundin pyöreys lämmitti soundia mukavasti alussa ja lopussa, kun taas keskivaiheilla /loppupuolella löytyi myös terävyyttä. Riittävästi vaihtelua sekä melodianrakentelussa että soundissa, jotta kuulija ei päässyt pitkästymään. Mahtava tunnelma kautta linjan.

2 p. - Pande: Pandemaista haaveilua, unelmoivalta yleisfiilikseltään jopa EQ:takin vakuuttavampi. Myös alkupuolen melodiat olivat kiinnostavia, mutta loppupuolella melodian rakentelu ei oikein enää edennyt.

1 p. - Juki68: On uhkarohkeaa käyttää harmonioita sooloissa, jos yrittää saada minulta pisteitä! ;) Jukin soolo olikin siinä mielessä poikkeuksellinen, että tässä soolossa pidin eniten juuri tuosta harmoniajaksosta. Se ei ollut mikään yliampuva "sokerikuorrutus suklaakakun päällä" vaan hyvällä maulla ja tyylillä tehty, istui hyvin sooloon ja täydensi sitä.

Tässä muut uusintakuuntelussa olleet:

ZernoBilly: Skaban yllättävin soolo. Tunnelmaltaan aivan omassa sarjassaan. Panorointiefekti on juuri sillä rajalla pidänkö siitä vai häiritseekö se. Kokonaisuutena ei ihan niin vakuuttava kuin ZernoBillyn akustinen ehkä sen takia, että melodia kulki nyt tavanomaisempia polkuja pitkin.

Dr Dominant: Teknisesti ja melodisesti moitteeton soolo, joka valitettavasti sattui edustamaan juuri sen tyylistä jatsia, joka ei kertakaikkiaan kolahda minulle. Sori.

Anselmi83: Letkeää slaidisoittoa. Toimi jopa yllättävän hyvin; vaihtelua, fiilistä ja melodiaa löydyi.

Timo Tolkku: Pidin saundin yleisilmeestä ja avaus lupaili paljon. Loppupuolella melodia kuitenkin jotenkin pysähtyi eikä ihan lunastanut lupauksia.
"Lahjattomat harjoittelee" (sinfoniaorkassa kuultua)
Ville81
08.04.2005 11:53:52 (muokattu 08.04.2005 11:58:55)
3p: Nikander - tyylikkyyttä. Etenkin sweep-kohta (vai oliko tapping?) oli tyylikäs.

2p: Kinnunen - kauneutta

1p: Dr. Dominant - persoonallista

Aika vaikeeta oli laittaa näitä kolmea paremmuusjärjestykseen, kaikki hyviä.
*wink wink*
Kuha
08.04.2005 20:15:06

3p. Dr Dominant
2p. Kinnunen
1p. E.Q
Muistakaa venytellä.
Kukkis
08.04.2005 20:21:26
3p, Kinnunen
2p, E.Q
1p, Timo Tolkku
No nyt on näyttö pilalla!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)