jonskuliini 16.02.2005 19:09:56 | |
---|
viottuuko äänihuulet jos helium-ilmapallolla tekee ns."mikkihiiri"ääntä? vaikuttako se mihinkään muuten kuin hetken muuttaa ääntä..? "But what is freedom? Rightly understood.
a universal licence to be good." |
Keppis 17.02.2005 16:18:51 | |
---|
Entiää, mutta helium on kaasua´. Joten kannattaa miettiä pari kertaa ennenkö sen avulla alat lauleleen... Huonomuistisilla on vähemmän stressiä. |
jonskuliini 17.02.2005 16:40:56 | |
---|
kyllähän mä tiedän että se on kaasua.en mä itse ole koskaan tehny sitä ääntä mutta mä oon kuullut kun muut on tehny*ja se on hauskan kuuloista "But what is freedom? Rightly understood.
Keppis 17.02.2005 17:29:22 | |
---|
kyllähän mä tiedän että se on kaasua.en mä itse ole koskaan tehny sitä ääntä mutta mä oon kuullut kun muut on tehny*ja se on hauskan kuuloista luulen, että se on suurina määrinä hyvin terveyttä edistävää.. Huonomuistisilla on vähemmän stressiä. |
lxi 17.02.2005 18:07:32 | |
---|
Entiää, mutta helium on kaasua´. No, kaasua hengität juuri nytkin. Heliumin hengittämisessä on se haittapuoli, että reilummin sitä hengitellessä se korvaa hapen verenkierrossa, ja kun elimistö ei saa happea, seuraa happikato ja tajunnan menetys. Ilmapalloista hengittely ei vielä liene järin vaarallista, mutta paineilmapulloihin ei kannata koskea... The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
möhköfanttimies 17.02.2005 19:56:35 | |
---|
Saattaa alkaa pyöryttää jos oikeesti vetää kunnolla henkee. Eikä sitte ees tuu site ihme ääntä. Kerran innoissani vedin koko ilmapallon eikä ruvennu ku pyöryttää. Sehän toimii niin, että ääni kulkee nopeammin heliumissa kuin ilmassa. "If bullshit was music, that fellow would be a brass band."
Paddy Crosbie. |
jonskuliini 18.02.2005 20:56:35 | |
---|
vedit koko ilmapallon?? "But what is freedom? Rightly understood.
18is9 23.02.2005 09:48:28 | |
---|
Jeez, eikös tätä kikkaa käyttänyt Genesiksen progeaikoina se niiden laulaja Peter Gabriel? "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
lxi 23.02.2005 16:40:24 | |
---|
Jeez, eikös tätä kikkaa käyttänyt Genesiksen progeaikoina se niiden laulaja Peter Gabriel? Ensi kertaa kuulen tällaisesta, osaatko tarkentaa? Heliumista tulee ensimmäisenä kyllä mieleen Geddy Lee... The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
18is9 24.02.2005 09:52:35 | |
---|
Ensi kertaa kuulen tällaisesta, osaatko tarkentaa? Tämä voi kyllä olla ihan huhu vain, mutta kuulin että se olisi keikoilla käyttänyt tuota heliumin hengittämistä jonkinlaisena efektinä. Eipä ole sen tarkempaa tietoa, mutta kun ajattelee Genesiksen yleistä lavamenoa 70-luvun alkupuolella niin eipä olisi mikään ihme vaikka huhu olisi tottakin. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
jjsound 06.04.2005 14:07:46 | |
---|
Näin huhu kertoo Gabrielin tosiaan tehneen.. Jostain muistan lukeneeni, että oppi myöhemmin kontrolloimaan ääntään ilmankin ja saaden aikaan samankaltaisen äijän tunnistettavaksi muodostuneen soundin siirtyä "normaalista" äänestä falsetinomaiseen soundiin. Tulikohan monimutkaisesti kuvailtua... |
Risk 06.04.2005 14:14:19 | |
---|
Heliumista tulee ensimmäisenä kyllä mieleen Geddy Lee... :D |
mulla tulee heliumista järjettömät vatsakivut. mutta ei yksi vappupallo vielä tapa. [i hear voices but at least they're on tune] |
guano 07.04.2005 12:10:46 | |
---|
Haha, jotenkin repesin ku luin otsikon ja sitte topicin aloittajan nickin.. |