Aihe: Alle 250e:n äänikortti hakusessa
1
bliikki
06.04.2005 09:10:54
Elikkä kotinauhoituksiin etsiskellään alle 250 euron äänikorttia seuraavilla ominaisuuksilla

- 1 analoginen inputti(pari) periaatteessa riittää jos siihen saa sekä kitaraetusen että mikkietusen kiinni, ei tarvita samanaikaisesti
- pari outputtia (toinen monitoreihin ja toinen kuulokevahvistimeen)
- midi-in
- ASIO 2.0 -tuki mahd. alhaisella latenssilla
- sanomattakin selvää, että mahd. hyvä äänenlaatu nauhoituksiin että kuunteluun

Luulis, että tuohon hintaan alkaa samaan jo vaikka mitä nuo vaatimukset täyttäviä kortteja?

Käytetty Terratec DMX 6fire irtoaisi about 160 euroon, vois olla hyvä vaihtoehto? Mites tuohon saa kiinni etuasteen, jossa on balansoitu xlr-ulostulopari ja balansoimaton 1/4" ulostulopari? Pitäiskö kortista sillon löytyä vasen ja oikea sisääntulo erikseen? Vähän on hämärän peitossa tuo koko liitäntäjuttu.

Käyttiksenä toimii Win XP ja softana Cubase SX jos sillä on merkitystä. Kiitokset!
tenkainen
06.04.2005 11:43:49 (muokattu 06.04.2005 11:44:25)

Vaihtoehdoista kannattaa tutkia myös:

Emu:
404
ja 1212M

M-Audio:
1010LT,
Audiophile
ja uusi Audiophile 192

Jos et midiä tarvitse: Delta 44 & 66
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
Zakk
06.04.2005 12:59:41
Ja kannattaa myös tutkia M-Audio Firwire solo, jos on firewire portti.
bliikki
06.04.2005 13:14:18 (muokattu 06.04.2005 13:26:09)
Jos et midiä tarvitse: Delta 44 & 66

Tuo Delta 44 alkoi kiinnostamaan, kun siinä ei ole mitään ylimääräistä enkä välttämättä tarvitse midiä tarkemmin ajatellen taikka mitään digitaalisäänmenoja.

Tuossa on käsittääkseni pareittain nuo sisään- ja ulostulot eli jos änkeää esmes monitorit yhteen outputtiin, kuuluu ääni vain toisesta kaiuttimesta? Saakos tuon korjattua jollain Y-kaapelilla vai miten? Entä jos on tavalliset tietsikan speakerit, joissa on oma kaapelinsa ja 3,5 millin plugi (perussetti), niin saako siihen jonkin Y-adapterin, että saa molempiin output-pareihin sen kiinni tuohon kortin palikkaan?

EDIT: Itse itselleni vastaten. Tosiaan, monitoreihin ja kuuloke-etuvahvariinhan menee tosiaan molempiin setteihin yhteensä 2 sisääntuloa, eli kaikki 4 outit olis silloin käytössä. Mutta kun ei vielä monitoreja ole, niin varmaan vanhoja kunnon spiikkereitä voi pyörittää rinnalla emon äänipiirin kautta?
bliikki
06.04.2005 23:01:15
Ja lisäänpä: Esi Juli@

(Ja oletko katsellut Terratecin Phaseja...?)

Phaset on tuttuja joo. Eiköhän siinä tullut pitkälti kaikki varteenotettavat kortit listattua.

Tärkein kysymys tällähetkellä on se, että mites esim. kuulokkeet saa kortin outputtiin niin, että äänet kuuluu molemmista luureista, kun nuo ulostulot taitavat olla pareittain vähän joka kortissa? Saako esim. jollain Y-kaapelilla vai pitääkö olla joku kuulokevahvistin/mikseri? Tarkoitus olis hommata kuulokevahvistin myöhemmin.
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
tenkainen
06.04.2005 23:27:01 (muokattu 06.04.2005 23:28:19)

Tärkein kysymys tällähetkellä on se, että mites esim. kuulokkeet saa kortin outputtiin niin, että äänet kuuluu molemmista luureista, kun nuo ulostulot taitavat olla pareittain vähän joka kortissa? Saako esim. jollain Y-kaapelilla vai pitääkö olla joku kuulokevahvistin/mikseri? Tarkoitus olis hommata kuulokevahvistin myöhemmin.

No se Y-kaapeli käy mainiosti. Kunhan se on stereo naaras - 2 kpl mono uros....

Mistä mieleeni tuli: katso ohjeista voike ne luurit laittaa kiinni... Vähän avutonta kuunnella, jos se ulostulo antaa line out -tasoista ääntä... Ei niissä ammattilaiskorteissa taida olla vahvistinta.
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
Groove Man
06.04.2005 23:41:18

mun 5c.
sen tarkemmin kaikkia posteja lukematta..oletko varma että tarviit kortista kaksi stereo outputtia - monitoreihin & kuulokkeisiin?

Kätevämpää olis kaveriksi joku pikkumikseri esim.
http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … _eurorack_5kanalmixer_prodinfo.html

Jos yksin väsäät niin yhdet kuulokkeet kerralla riittäis jatkossakin. Ja toiseksi pöydän kulmalla olevasta pulikasta taojen, reititysten tai mutetusten säätely käy softaa mukavammin ja joutusammin..
bliikki
07.04.2005 07:32:58 (muokattu 07.04.2005 08:25:49)
mun 5c.
sen tarkemmin kaikkia posteja lukematta..oletko varma että tarviit kortista kaksi stereo outputtia - monitoreihin & kuulokkeisiin?

Kätevämpää olis kaveriksi joku pikkumikseri esim.
http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … _eurorack_5kanalmixer_prodinfo.html

Tuo on hyvä pointti ja olen sitä harkinnutkin. Mutta mikäs tuossa ja vastaavissa tuon hintasissa vehkeissä on vahvistimen laita tai yleensäkin äänenlaadun? Monitorit nyt tulee olemaan aktiiviset, mutta lähinnä kuulokkeiden kanssa.

EDIT: Katselin tuota http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_ub802_eurorack_prodinfo.html

Eli voisko vermeet kytkeä tuohon niin, että mikki tohon kiinni (ei erillistä etuastetta, mutta en mikkiä kamalasti tarvitse muutenkaan) toiseen noista potikoista ja kitara etuasteesta kiinni tohon 3/4-sisääntuloon vasempaan ja oikeaan. Sitten main outista äänikorttiin pari piuhaa ja äänikortin ulostuloista 5/4-inputtiin. Phonesiin kuulokkeet ja ctrl room outiin monitorit. Eikös nuo kaikki kytkennät onnistuis näppärästi noin yhellä pikkumikserillä?
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
bliikki
07.04.2005 07:34:24
No se Y-kaapeli käy mainiosti. Kunhan se on stereo naaras - 2 kpl mono uros....

Mistä mieleeni tuli: katso ohjeista voike ne luurit laittaa kiinni... Vähän avutonta kuunnella, jos se ulostulo antaa line out -tasoista ääntä... Ei niissä ammattilaiskorteissa taida olla vahvistinta.

SB Live 5.1:ssä sitten on vahvistin? Se löytyy tällä hetkellä, joten updatea tarvitaan. Voihan se tietysti olla, että siinä joku vimputin on, kun on kuitenkin jollain tavalla kuunteluun painottunut.
kjh
07.04.2005 09:43:25

EDIT: Katselin tuota http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_ub802_eurorack_prodinfo.html

Eli voisko vermeet kytkeä tuohon niin, että mikki tohon kiinni (ei erillistä etuastetta, mutta en mikkiä kamalasti tarvitse muutenkaan) toiseen noista potikoista ja kitara etuasteesta kiinni tohon 3/4-sisääntuloon vasempaan ja oikeaan. Sitten main outista äänikorttiin pari piuhaa ja äänikortin ulostuloista 5/4-inputtiin. Phonesiin kuulokkeet ja ctrl room outiin monitorit. Eikös nuo kaikki kytkennät onnistuis näppärästi noin yhellä pikkumikserillä?

Kyllä vaan, mutta minä kytkisin äänikortin ulostulon tape-in liitäntään, niin 'tape to ctrl room' napilla voi vaihtaa monitorointia helposti äänikortista mikserin tuloihin. Tape-outia voi myös käyttää main outin sijasta äänikortille.
drno
14.04.2005 23:30:58
Täältä lähtee ääni ESI Juli@ kortin puolesta

Carbonmusicista 148 egee

http://www.carbonmusic.fi/engine.cg … mp;tuote=110294213975&alaryhma=
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)