heikkiha 05.04.2005 22:48:59 (muokattu 05.04.2005 22:49:37) | |
---|
Eiku nääs sen verran että, onko kellään kyseisen nupin omistajilla kokemusta El34 putkien vaihdosta 5881:iin tai 6L6GCÍs:iin? Olen kuullut huhuja että vaikuttaa saundiin suht positiivisesti.. Itse en ole kuullut vekotinta muilla putkilla. (korjatkaa jos olen ihan väärässä noiden putkien kanssa, kun en ole pahemmin tutustunut ton vehkeen sisältöön..) Aina ei voi voittaa |
Jormaz 05.04.2005 22:50:51 | |
---|
Mulla on Carvinin TS100-pääte ja himottais vaihdattaa 6L6GC:tä tilalle.. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Kimmo72 06.04.2005 00:17:26 | |
---|
Offtopikkia väliin. Mä haen huomenna VL-100 nupin ja katellaa sitte mitä tapahtuu. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
askomiko 06.04.2005 00:28:42 | |
---|
Mie pitäisin kolmeneloset, 6L6 on tavallaan löysempi. Oikeastaan erot tulee esiin vasta kun runnoo pääteputket särölle, eli ei ikinä, mutta kumminnii. |
elbowski 06.04.2005 08:25:15 | |
---|
Offtopikkia väliin. Mä haen huomenna VL-100 nupin ja katellaa sitte mitä tapahtuu. Sinoot rikas. Se en ollut minä, se oli Pastilli??? IMIK #25 Ärlä #017 |
Kimmo72 06.04.2005 11:32:59 | |
---|
Sinoot rikas. Halapahan tuo... Jos olisin rikas ostaisin Framuksen... No en.. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Tony Narrows 06.04.2005 14:27:48 | |
---|
Oikeastaan erot tulee esiin vasta kun runnoo pääteputket särölle, eli ei ikinä, mutta kumminnii. Kyllä putkien välinen ero tulee jo hiljemmallakin volumen tasolla esiin,mut ehkä enemmänkin luonteena sellaisena pikkuisena vivahteena :D Alias Tonza |
Kimmo72 06.04.2005 16:03:33 | |
---|
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Siinä se nyt lepää :) http://img172.exs.cx/img172/7013/dscn10554iu.jpg No miltä se legacyn nuppi tuntuu? Niin minäkin ihmettelin tosiaan sitä että kun paikallinen musaliike myy esim. sen nupin aikalailla halvemmalla kuin maahantuoja sanoo sen hinnaksi... "Let´s make some Jazz-noise!" |
Strutsi 06.04.2005 16:34:37 | |
---|
Halapahan tuo... Jos olisin rikas ostaisin Framuksen... No en.. Kyllä noita kamppeita katsellessa tulee mieleen, että se on varmaan harrastanut jotain vakuutuspetoksia tai pankkiryöstöjä. "I've gone where the hand of man has never set foot." |
Kimmo72 06.04.2005 16:53:15 | |
---|
No miltä se legacyn nuppi tuntuu? Niin minäkin ihmettelin tosiaan sitä että kun paikallinen musaliike myy esim. sen nupin aikalailla halvemmalla kuin maahantuoja sanoo sen hinnaksi... Joo.. No ihan kivaltahan se tuntui noin pikkusen maistiaisen aikana. En oikeen päässyt kauhean lujaa sitä huudattamaan kun kämpän lähellä on ihmisiä töissä viiteen ja tollee. Ja yksin vielä soittelin ettei ollut edes rumpalia siinä mukana, mutta ihan jebu se taitaa olla. Kyllä noita kamppeita katsellessa tulee mieleen, että se on varmaan harrastanut jotain vakuutuspetoksia tai pankkiryöstöjä. Joo palkkamurhia.. no eih.. Joskus on ja joskus ei :) Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
heikkiha 06.04.2005 17:13:26 | |
---|
Aina ei voi voittaa |
Kimmo72 06.04.2005 18:40:46 (muokattu 06.04.2005 18:43:28) | |
---|
joo sama pönttö miullaki tuossa kuapin piellä leppää. miltäs kuulostaa hughes & kettnerin kanssa? Aika munakkaalta.. öö.. siis ei sen ruoan vaan U Know :) Bossin GE-seiskalla kun vielä vähän buustailee ni jo toimii :D E: Ei kyllä sinänsä mikään maailman hienoin nuppi kun toi etuosakin on tolleen suljettu. Nykyään kun niissä tuppaa olemaan kaikenmaailman punaisia valoja sisällä ja onhan se kiva nähdä ku putket loistaa. Mutta onko sillä sitten niin väliä?? Modaamaan----> :) Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
zzy 11.04.2005 23:31:04 | |
---|
Te carvin legacyn omistajat..Saako siitä purkista millaista säröä jos hiukan boostaa jollain pedaalilla? Olen nuo Steve vain soittamat demopätkät kuullut ja pidin todella paljon, vielä kuitenkin mietityttää, että saako siitä tarvittaessa hevimpää soundia irti? vaikka sitten pedaalin avulla? Jos mahdollista, niin laittakaas jotain omia klippejä..ei tarvi toki olla mitää hienoa soitantaa, kuhan soundia selviää hiukan. Olisi kyseisen nupin osto ollut mielessä jonkin aikaa, mutta pitäisi ajaa 100-200km että pääsee testaamaan, joten ehkä tätä kautta helpompaa saada pientä osviittaa sen suhteen, että viitsiikö lähteä ajelemaan kauppaa kohti. |
Kimmo72 12.04.2005 06:06:51 (muokattu 12.04.2005 06:07:15) | |
---|
No mun on vähä vaikee laittaa mitään klippii, mut ei mahotonta kuitenkaan. Ja kyllähän siitä aika "hevit" soundit saa, joskaan en "jostain syystä" sitä steven soundia saa vaikka kuinka ruuvailen... No joo... Mutta kyllä siitä sitä "heviä" irtoaa siinä kuin muissakin putkivermeissä. Soundiclipin voin nauhoittaa, mutta siihen menee pari päivää.... Mutta on se vaan hyvä vaffari :) Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
zzy 12.04.2005 06:16:56 | |
---|
No mun on vähä vaikee laittaa mitään klippii, mut ei mahotonta kuitenkaan. Ja kyllähän siitä aika "hevit" soundit saa, joskaan en "jostain syystä" sitä steven soundia saa vaikka kuinka ruuvailen... No joo... Mutta kyllä siitä sitä "heviä" irtoaa siinä kuin muissakin putkivermeissä. Soundiclipin voin nauhoittaa, mutta siihen menee pari päivää.... Mutta on se vaan hyvä vaffari :) Ok, hieno hommeli. Hmm, vai ei "Vai"-soundeja meinaa irrota, kumma juttu. Mutta nyt töihin. |
Kimmo72 12.04.2005 06:20:36 (muokattu 12.04.2005 13:57:52) | |
---|
Ok, hieno hommeli. Hmm, vai ei "Vai"-soundeja meinaa irrota, kumma juttu. Mutta nyt töihin. Nooh... jos siihen muutaman delayn ym.. tunkee väliin :) E:typoa Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Strutsi 12.04.2005 11:18:00 | |
---|
No mun on vähä vaikee laittaa mitään klippii, mut ei mahotonta kuitenkaan. Ja kyllähän siitä aika "hevit" soundit saa, joskaan en "jostain syystä" sitä steven soundia saa vaikka kuinka ruuvailen... No joo... Mutta kyllä siitä sitä "heviä" irtoaa siinä kuin muissakin putkivermeissä. Soundiclipin voin nauhoittaa, mutta siihen menee pari päivää.... Mutta on se vaan hyvä vaffari :) Eikö vailla ole siinä kuitenkin aika monta säröpotikkaa välissä? Fire Garden Live-keikoilta, vai.comista: This picture (left) was taken in October 1996, some changes have been made since then but this photo is still pretty accurate. The pedalboard contains a Digitech Whammy pedal, a Custom Audio 16-channel switching unit, a BOSS CE-5 Chorus Ensemble pedal, a BOSS DS-1 Distortion pedal, a footswitch controlling chorus and distortion effects in the rack, and a hold switch for the delay. The little silver box above the Whammy pedal is a custom-made buffer/supply built by David Freeman of Rack Systems Ltd, which allows Steve to make so many connections and use cables of any length without any tone or signal degradation. The Morley Bad Horsie wah pedal has also become an integral part of Steve’s live sound, but no photos of the live rig more recent than this one exist yet. "I've gone where the hand of man has never set foot." |
Tony Narrows 12.04.2005 11:40:38 | |
---|
Eikö vailla ole siinä kuitenkin aika monta säröpotikkaa välissä? Käyttää DS-1 (modifoitu) soolojensa boosterina. Totuushan on se,että "Vai-saundi" lähtee sormista ja tyylistä jolla hän soittaa,ei vahvistimesta. Minusta Vai on aina kuulostanut samalta,sitten jälkeen Passion&Warfare levyn,vaikka on käyttänyt sen jälkeen useita vahvistimia,sekä livenä,että levyillä. Mainittamisen arvoisia vahvistimia mm. Mesa/Boogie, Bogner Ectasy, Schaller, Marshall, Soldano, Egnater. Alias Tonza |
zzy 12.04.2005 16:10:50 | |
---|
Juu, pointtihan ei nyt ole itse pyrkiä kuulostamaan samalta kuin steve vai. Lähinnä kartoittaa tuon vahvistimen soundikirjoa. Ja kyllä joo, minustakin se soundi lähtee todella pitkälti sormista ja siihen itse olen panostanutkin..aina kun oon paskat kamat omistanut ja nylonkielistä rämpännyt hyvän tovin :) |