Aihe: Kallista ottaa bändi..hmm
1
warvick
05.04.2005 00:28:42
Moni paikkakin valitellut hintaa,kun ovat kyselleet keikoille..No yhelle mä tuumasin,että otappa saman verran putkimiehiä töihin ja kysy paljon se maksaa..No paikan pitäjä tuumi ja sano,et niin on niin..ohan se vähän niinki ja diili tuli:)
R.Syke
05.04.2005 07:16:21 (muokattu 05.04.2005 07:19:07)
Moni paikkakin valitellut hintaa,kun ovat kyselleet keikoille..No yhelle mä tuumasin,että otappa saman verran putkimiehiä töihin ja kysy paljon se maksaa..No paikan pitäjä tuumi ja sano,et niin on niin..ohan se vähän niinki ja diili tuli:)

-Hmh. Onkohan putkimiehillä omia kokoonpanoja tyliin 'Yhteen putkeen puhaltajat', 'Johdomukaisten putkimiesten soittokunta' jne?

-Mukava tietää, paljonko nuo laskuttaisivat per keikka.

-Leikki sikseen. Putkimiesten palkat mielestäni eivät ole sen korkeammat kuin monella muullakaan. Laskuun sisältyvät palkan lisäksi kaiken maailman muut menot, joita tarvitaan ko. firmojen pyörittämiseen.

nimim. 'Muutamia remontteja teettänyt'

Eipä auta. On lähdettävä palkkatyöhön, että voi rahoittaa musiikkiharrastuksensa. Täytyy jatkaa kirjoittelua sitten työnantajan vempeleillä.

Edit: Perusta soittofirma...katso ensin Yleistä -osaston jutut ravintolamuusikoista.
vanhami
05.04.2005 09:37:39
-Leikki sikseen. Putkimiesten palkat mielestäni eivät ole sen korkeammat kuin monella muullakaan. Laskuun sisältyvät palkan lisäksi kaiken maailman muut menot, joita tarvitaan ko. firmojen pyörittämiseen.

Siis meinaat, että yksi syy esim. putkimiehien kalleuteen putkimiehellä on kalliimmat työkalut kuin soittajilla.

Ehkä niin onkin, jos sulla on rämä basso, vanha styrkkari, mikki ja ständi ja kaks piuhaa.

Mutta kun katsotaan koko huttupartion kaluston hintarakennetta saadaan kokoon kyllä ihan varmasti vähintään sen putkimiehen työkalujen hintainen kokonaissumma.

Tää vaikuttaakin mielenkiintoiselta aiheelta. Pittäkin pyytää jostain 4 x 12 tunnin hommasta putkimihiltä, sähkäreiltä remonttiäijiltä ym urakkahinta referenssiksi ja lähettää se asiasta valittaville referenssiksi
R.Syke
05.04.2005 16:46:59
Siis meinaat, että yksi syy esim. putkimiehien kalleuteen putkimiehellä on kalliimmat työkalut kuin soittajilla...

No ei ihan. Putkimiehet, jotka on mulle remppaa tehneet, ovat tulleet firman autolla ja käyttäneet firman työkaluja.

Laskun saatuani kyselin yhdeltä, paljonko itse saat. Sanoi, jotta suurin osa menee firmalle.

Tuossa laskin itse ostamiani kamoja ja totesin, että hintaa on kertynyt pirusti - ikään kuin pikku hiljaa.

Ei pyörisi virma näillä meikäläisen metkuilla...
Ukko
06.04.2005 15:53:58

Laskun saatuani kyselin yhdeltä, paljonko itse saat. Sanoi, jotta suurin osa menee firmalle....

Laskekaas joskus huviksenne esim. putkarin vierailun kustannuskysymyksiä. Lasku tuntuu isolta mutta kun ynnäilet kaikki mahdolliset asiat yhteen niin ei ne paljon halvemmalla vois tulla. Kymmenen minuutin työ ei tarkoita kymmenen minuutin palkkaa vaan sillä saattaa mennä se pari tuntia mennen tullen ajamiseen sinne sun tänne, materiaalin hankkimiseen, työselvitysten tekoon ynm. hauskaa. Päälle vielä kaikki juoksevat kulut ja päämajan kulut. Eli jos yrittäjä laskuttais vaan sen vierailun ajan perusteella palkkionsa, loppuis yrittäminen aika nopeasti tässä maassa tai sitten hinnat kohoais kymmenkertaisiksi. Jomminkummin. Kyllä näin on jämpti :/
baron
06.04.2005 16:04:22

Laskekaas joskus huviksenne esim. putkarin vierailun kustannuskysymyksiä. :/

En nyt tiedä, miten ammattisoittajat homman tekevät, pistäytyvätkö vain soittamassa, mutta ainakin näin harrastelijalla kyllä pirusti taustatyötä teettää keikalla käyminen eli kun laskee kaiken treenailun, piisien hakemisen, plokkailun, lappujen kirjoittamisen, keikkojen myymisen niin ei siinä kyllä minkäänlaista tuntiliksaa kokonaisduuniajalle tule.

Eipä silti, ei valittamista, vapaa-ehtoistahan tämä on.
VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä.
aisa
06.04.2005 16:21:04
Juu juu, jaa jaa! Mutta seuraavan kerran ku tarvin putkimiestä, ni mie käsken sen olla paikalla jo klo 11:00, mut töitä se ei saa alkaa tekemään vasta ku siinä 15:30.

hoho.
nyt oli pakko turskauttaa lupsaa. +
Jos helvetti on täynnä, saatana joutuu seisomaan...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)