Aihe: Kappaleiden nimiä
1 2 3 4 5
uruttaja
06.04.2005 09:32:13 (muokattu 06.04.2005 09:32:37)
Jep. Nämä biisit Brasilialaista Ukulelea lukuunottamatta tipahtaa hatusta., ja varmaan monella muullakin humppa-oaston mnettiläisellä. Eli pyydä vaan tuuraamaan, jos vaan joskus tarvitaan. Nämä on jo soitettu!!:) Aika hirveä sanoa. mutta älkää kovasti pahastuko.

Perinteisellä paritanssimusiikilla on ne samat biisit olleet jo ennen minuakin, ja varmaan enne Sertsoakin, mutta ei mene jakeluun, että tuolla on vielä Tutti Frutti tai Se jokin sinulla on, (jonka parina Get on,..hhuhhuhh). Nuo biisit on aivan hirveitä. Monen muunkin kuin minun mielestä.

Mikalle, joo tekniikallahan saa aikaan hyviä soundeja. Matto:) Joopa joo... Eihän Villen opit vaan ole jääneet liiaksi muhimaan.

Mua hieman hymyilytti, kun yhdellä keikalla tässä talvella oli semmonen vaateri-näppäinhaitaristi ja heebo veti sillä heviä. Ei se varmaan siitä vehkeestä ole kiinni, vaan enempi katu-uskottavuudesta. Tai sitten se oli Joke.
toyopet
06.04.2005 09:34:27
Tässä on kyllä mun mielestä vähän sellainenkin turakaisnäkökulma, että vaikka kappale soittajalle on loppuunkaluttu, kenties se harvakseltaan tansseissa käyvälle ei ole ja mun käsityksen mukaan tanssijat haluavat ensi sijaisesti tuttuja turvallisia kappaleita, joka ei tuota heille kesken kaiken ylläreitä.

Tää ei tarkoita, että tällä vuosituhannella pitäisi soittaa samoin kuin viime, mutta että tanssimusiikin kuluttajat ovat konservatiivisia.

Edit: Listasi on muuten hyvä, saako kopsata?

Kopioi ihan rauhassa. Ei kai settilistalle vielä ole tekijänoikeuksia?

Joo, saattaahan se tosiaan olla, että yleisö sitten vaatii kuitenkin niitä vanhoja samoja. Esim. kun kuulutat viimeiset valssit, niin heti kuuluu tanssilattialta: "soittakaa Yölintu!"
Senpä takia se on tuossa viimeisenä ollut. Ai niin kerran soitettiin oikein radikaali lopetus ja ei valsseja loppuun ollenkaan. Arvatkaapa tuliko valitusta:"kyllä sinne loppuun pitää soittaa AINA kaksi valssia, Yölintu ja joku toinen. Nyt pojat teille tuli pitkä miinus, kyllä minä tiedän. Minä käyn paljon tansseissa, teille tuli nyt tosi pitkä miinus..." Tuota kesti sellaisen 5 minuuttia ja kyseinen T. Urakainen ei ollut edes humalassa.
Jos tunnet omistavasi ylimääräisiä Odsmobilen moottoreita, saapi kertoa.
Sertzo S
06.04.2005 09:36:33 (muokattu 06.04.2005 09:37:25)

Perinteisellä paritanssimusiikilla on ne samat biisit olleet jo ennen minuakin, ja varmaan enne Sertsoakin, mutta ei mene jakeluun, että tuolla on vielä Tutti Frutti tai Se jokin sinulla on, (jonka parina Get on,..hhuhhuhh). Nuo biisit on aivan hirveitä. Monen muunkin kuin minun mielestä.

Kyllä noita vedetiin hyvin monessa pändissä missä aikoinani olin ja vielä urani lopuajoillakin aivan täysillä.
No ei tuota Hurriganes-juttua sentään.
baron
06.04.2005 09:37:02 (muokattu 06.04.2005 09:37:40)

Senpä takia se on tuossa viimeisenä ollut. Ai niin kerran soitettiin oikein radikaali lopetus ja ei valsseja loppuun ollenkaan

Äh, me käännetään voitoksi!

Muka lopetetaan ennen viimeisiä valsseja ja yleisö alkaa valittaa ja sitten soitetaan valssit "encorena"!
VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä.
toyopet
06.04.2005 09:40:52
Aika hirveä sanoa. mutta älkää kovasti pahastuko.

Ei pahastuta, niinkuin sanoin niin olen yrittänyt uudistaa ja ihan soittamatontahan ei saa kuin itse säveltämällä. Mutta yhdestä toisestakin kuin Brasili... kappaleesta voisin sanoa, että ei mene ihan arvaamalla. Helppo tosin. SOlistin sävellys ja sanoitus.

Hyviä rock 'n rollejahan ne on. No tutti frutti hiukan kulunut mutta näkyy toimivan keikalla yleisöön päin. Se jokin sinulla on, no se vaan on. Get on on muuten sellainen, että pitää vähän katsoa tilannetta ennenkuin soittaa. Sillä saa lavan tyhjäksi väärässä kohtaa (on kokemusta). Mutta pitäähän olla kappaleita, jotka herättävät tunteita oli ne sitten negatiivisia tai positiivisia. ;)
uruttaja
06.04.2005 09:41:50
Äh, me käännetään voitoksi!

Muka lopetetaan ennen viimeisiä valsseja ja yleisö alkaa valittaa ja sitten soitetaan valssit "encorena"!

Tämän vuoden puolella on kerran ollut "pakko" soittaa viimeiset valssit. Mitä siitä seuraa, jos niitä valsseja ei soitakkaan? Jopa ihan tanssikapakoissa asiasta on jo päästy eroon.

Yölintu on tosiaan aika toivottu viimeinen valssi.
uruttaja
06.04.2005 09:53:20
Ei pahastuta, niinkuin sanoin niin olen yrittänyt uudistaa ja ihan soittamatontahan ei saa kuin itse säveltämällä. Mutta yhdestä toisestakin kuin Brasili... kappaleesta voisin sanoa, että ei mene ihan arvaamalla. Helppo tosin. SOlistin sävellys ja sanoitus.

Hyviä rock 'n rollejahan ne on. No tutti frutti hiukan kulunut mutta näkyy toimivan keikalla yleisöön päin. Se jokin sinulla on, no se vaan on. on muuten sellainen, että pitää vähän katsoa tilannetta ennenkuin soittaa. Sillä saa lavan tyhjäksi väärässä kohtaa (on kokemusta). Mutta pitäähän olla kappaleita, jotka herättävät tunteita oli ne sitten negatiivisia tai positiivisia. ;)

Saattoi siellä olla joku muukin biisi, mutta jos 7 setistä 3 biisiä on sellaista mitkä ei tipahda hatusta. niin onhan se ohjelmisto silloin kulunut ja vanha.

Tutti frutti ei ole hyvä rock paitsi Little Richardin esittämänä.

Miettikääpä muutkin miten teidän oma bändi erottuu kymmenistä muista bändeistä, jos kaikki vääntää samat biisit pikkusen eri järjestyksessä. Se ei mun mielestä riitä erottautumiseksi.
baron
06.04.2005 09:57:06

Miettikääpä muutkin miten teidän oma bändi erottuu kymmenistä muista bändeistä, jos kaikki vääntää samat biisit pikkusen eri järjestyksessä. Se ei mun mielestä riitä erottautumiseksi.

Mutta jos ei haluakaan erottua?
R.Syke
06.04.2005 10:04:44
Kattelin tässä aamunkähmeessä näitä biisijuttuja, niin aika karuhkoa on tuo valikoima. Jambalayan olemassaoloa keikkaohjelmistossa en ymmärrä ollenkaan,

-Tuo mun luetteloni ei ole orkan biisilista, vaan Suomen soitetuimpia kappaleita jostakin netistä napattuna.

-Ilmeisesti monet ovat siitä rakennelleet biisilistansa perustan. Mikäpäs siinä.

Jambalayaa jammailtiin joskus harjoituksissa, kun ei ollut muuta tekemistä. Sanat toki on tallessa kaiken varalta. Ja ne kaksi sointua päässä...

Yhtä hyvä veto olis 'Anna pois' :D
uruttaja
06.04.2005 10:05:50
Mutta jos ei haluakaan erottua?

Sekin on oma valinta.

Sillä lailla toimimalla voi olla hiukan hankala väittää ostajan vasta-argumentteja vastaan. Miksi maksaa triosta yhtään sen enempää euroja kuin kvintetistä kun ne soittaa kuitenkin ne samat biisit, tuossa yksi esimerkki.
baron
06.04.2005 10:10:15

Jambalayaa jammailtiin joskus harjoituksissa, kun ei ollut muuta tekemistä. Sanat toki on tallessa kaiken varalta. Ja ne kaksi sointua päässä...

Yhtä hyvä veto olis 'Anna pois' :D

Jälkimmäinen on vaikea, siinä on kolme sointua.
R.Syke
06.04.2005 10:11:30
-Eikös joskus ollut sellainenkin aika, että loppuun soitettiin marssin tempossa esim 'Joutuin vain nyt Nukku-Matin luo, Höyhensaarille'. Häh? Muistanko väärin?
R.Syke
06.04.2005 10:12:14 (muokattu 06.04.2005 10:14:00)
Jälkimmäinen on vaikea, siinä on kolme sointua.

Neljä: esim D, A7, G, Gm. Hienostelua?
Martso
06.04.2005 10:15:07
Tämä vanhojen biisien vetäminen on aika paha rasti. Välillä tuntuu, ettei ne turakaiset oikein muita haluakkaan kuulla, kuin niitä biisejä, mitkä tuntevat. Toisaalta tässä on myös se näkökulma, että ihan uusimpia iskelmä-radion listahittejä ei kehtaa ottaa ohjelmistoon: esim. nyt tämä Yölinnun viimisin levy. Aika kornilta tuntuis vetää jotain pyhimystä ja paholaista. Eri asia joskus viiden vuoden päästä, jos biisi on jäänyt eloon. Eli pitäs tehdä omaa hittilevytavaraa? No siihen aika harvalla meistä on mahdollisuus.
Toinen asia minkä takia niitä iskelmä-radion hittejä ei kehtaa soittaa on se, että ne on niiiin paskoja. Siis ainaki verrattuna moniin ikivihreisiin iskelmä/tanssibiiseihin. Oikeasti ku ajatellaan, voiko parempa biisiä ku Saariston Sirkka tehdä? ;)
"Tärkeintä ei ole hyvä keikka, vaan nopea poistuminen!"
Martso
06.04.2005 10:16:28
Miksi maksaa triosta yhtään sen enempää euroja kuin kvintetistä kun ne soittaa kuitenkin ne samat biisit, tuossa yksi esimerkki.

Tuo on jo semmonen kysymys, että en vastais yhtään mitään. Samoilla argumenteillä voit kuunnella levyjä. :P
"Tärkeintä ei ole hyvä keikka, vaan nopea poistuminen!"
R.Syke
06.04.2005 10:20:50 (muokattu 06.04.2005 10:22:15)
Tämä vanhojen biisien vetäminen on aika paha rasti. Välillä tuntuu, ettei ne turakaiset oikein muita haluakkaan kuulla, kuin niitä biisejä, mitkä tuntevat.

-Rutiinit luo turvallisuutta. Sekä tura- että soittajakaisiin. Huomaa uusi nimi: soittajakainen.

-Saariston Sirkkaan on hyvä turvautua mieluummin kuin johonkin kauhean paheelliseen. Siinä pää isoon T:iin painautuneena on hyvä unelmoiden keinua valssia ilman vaihtoaskelia.

Saarijärven Liisa ja Saariston Sirkka rulex.

Ottaisko yhtyeen nimeksi Iso T?
vanhami
06.04.2005 10:27:58
Mikalle, joo tekniikallahan saa aikaan hyviä soundeja. Matto:) Joopa joo... Eihän Villen opit vaan ole jääneet liiaksi muhimaan.

Mua hieman hymyilytti, kun yhdellä keikalla tässä talvella oli semmonen vaateri-näppäinhaitaristi ja heebo veti sillä heviä. Ei se varmaan siitä vehkeestä ole kiinni, vaan enempi katu-uskottavuudesta. Tai sitten se oli Joke.

Viulumatto.... Pyrin mahdollisimman paljon välttämään vilumaton käyttöä. Esimerkiksi noissa sillanpää jutuissa vedän pelkkää kurttua vaikka levyversio huutaisi viulumattoa. Noissa kasarijutuissa sellainen aneeminen syntikkaviulu kuuluu vain sinne taustalle. Kuunteleppa...

Täytyy sanoa, että joskus on pientä itsetuntoa kalvavaa katu-uskottavuuden puutteen tuntua keikalla. Toinen hankala on välillä, kun myy keikkaa ja yrität myydä "bilebändiä" niin asiakas kysyy, että eikö teillä oo "vaan" haitari siellä bändissä. Selittelyn sijaan olen alkanut vaan sanomaan, että mä hoidan koskettimet myös.

Esimerkiksi kuukauden takaisella keikalla, pali bilejurpoa tuli vika setillä lavan reunalle kattomaan, kun vedin jotain synajuttua. "onko tuolla jannulla joku sähköhaitari?"

Siis ne ei ollu tajunnu koko iltana, että mä EN soita pelkkää haitaria.

Loppujenlopuksi paskanko sillä on väliä, kun homma toimii.
toyopet
06.04.2005 10:42:11

Tutti frutti ei ole hyvä rock paitsi Little Richardin esittämänä.

No se on todella hyvä itsensä Pennimanin esittämänä.

Tuohon erottumiseen, olet todellakin oikeassa. Jos matkalla maailmanmaineeseen, niin jotain omaa erilaista ja uutta pitää olla. Mutta jos meinaa tehdä tuommoista tanssikeikkaa, niin onko Suomen tiukkapipoisissa tanssipiireissä vara lähteä uusille linjoille?
Voi tietysti sanoa, että kyllä mutta sekin tarkoittaa sitä, että tehdään samalla muotilla uusia kappaleita. Ja toisaalta monet näistä nyky-ykköslinjan bändeistä on lähtenyt vanhalta pohjalta luoden uutta ja vasta muutaman hyvin myyneen vanhojen kappaleiden lämmittelylevyn jälkeen tuonut esiin omia kappaleitaan ja sillä tavalla menestynyt.
Mutta ne tiedä ihan hyvin on tähän asti mennyt tällä kakkoslinjalla, vähemmän tunnettu mutta silti huono bändi.

Mutta ei silti, omia (tai siis solistin sävellyksiä) on kyllä jemmassa jos tarve tulee. Osa jopa kelvollisia. Mutta ei niillä koko iltaa täytä. Ja sitten jotkut ns. säveltäjät ovat tarjonneet omia uusia kappaleitaan mutta suoraan sanoen ei ole oikein iskenyt.
vanhami
06.04.2005 10:47:44
Tuohon erottumiseen, olet todellakin oikeassa. Jos matkalla maailmanmaineeseen,.....
..... säveltäjät ovat tarjonneet omia uusia kappaleitaan mutta suoraan sanoen ei ole oikein iskenyt.

Tiesittehän, että:

"kierrätys vähentää paskan määrää.

Mika
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)