![]() 05.04.2005 19:24:49 (muokattu 05.04.2005 19:26:12) | |
---|---|
Vastaan Mikan puolesta, samaa sakkia. On niitä lisääkin jos tarvitsee mutta ottaen keikkojen luonteen huomioon niin 80 % keikoista menee ilman tangon tangoa. Tango on sinällään ihan mahtavaa musiikkia ja jos saisin päättää niin vaihtaisin kaikki valssit, humpat ja muut paskahutut tangoihin, niitä vain ei haluta liiemmin kulla häissä ja muissa niiden kaltaisissa yksityistilaisuuksissa joita etupäässä teemme. Jos saatte käsiinne Mauri Antero Nummisen kirjoittaman kirjan "Tango" niin lukaiskaa, aivan mieletön teos. Samoilla kulmilla pyöritään. Kävin tänään juuri hääpiisineuvotteluja ja tangoahan morsiuspari halusi, ei välttämättä itsensä vaan sukujensa takia. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. | |
![]() 05.04.2005 19:52:04 | |
Jos saatte käsiinne Mauri Antero Nummisen kirjoittaman kirjan "Tango" niin lukaiskaa, aivan mieletön teos. -Luin tuon kirjan heti sen ilmestyttyä (Tango on intohimoni) Hoh. Kaveri tosiaa tykkäsi tangoista. -Mainio tuo Nummisen piilotangoteoria. -No, ei sen puoleen aika vähäisellä määrällä (4) pärjätään. La Playa ehkä mukiinmenevin. | |
![]() 05.04.2005 20:15:25 | |
-Luin tuon kirjan heti sen ilmestyttyä (Tango on intohimoni) Hoh. Kaveri tosiaa tykkäsi tangoista. -Mainio tuo Nummisen piilotangoteoria. -No, ei sen puoleen aika vähäisellä määrällä (4) pärjätään. La Playa ehkä mukiinmenevin. Meillä on listoilla 4 argentiinalaista ja neljä kotimaista, mutta harvoin pääsemme kaikkia soittamaan. (Ai niin, yksi saksalainen, Öiset kitarat) VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. | |
![]() 05.04.2005 23:57:57 | |
Jos oikein tiukaksi vetää niin äkkiäkös sitä vetää jonkun Kotkan ruusun tai Seinillä on korvat tms. soittona. Päivitetystä listasta löytyy sitäpaitsi vielä Hiljainen kylätie.. Pitääköhän paikkansa että Kuoppamäki teki Satulinnan alunperin tangoksi? Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! | |
![]() 06.04.2005 00:10:13 | |
Jos oikein tiukaksi vetää niin äkkiäkös sitä vetää jonkun Kotkan ruusun tai Seinillä on korvat tms. soittona. Päivitetystä listasta löytyy sitäpaitsi vielä Hiljainen kylätie.. Pitääköhän paikkansa että Kuoppamäki teki Satulinnan alunperin tangoksi? Kyllähän teillä tangoja vaikka kuinka paljon olisi, jos kysyntää olisi. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. | |
![]() 06.04.2005 07:09:55 | |
Huippu oli suomalainen oliko Brita Koivusen (?)versio, jossa Jambalayasta oli tehty afrikkalaisen neekerinaisen nimi. "Sataman mustimman krouvi muuan, tarjoo viininsä myötä silmäruuan Jambalaya, kuinka tanssii hän notkein lantein, merimiehet tahtia lyö kipein rantein" etc -Ääh, tota. Siis tanssijan nimi on Yvonne. Hän tanssii Jambalayan. Sekä suom. että engl. tekstissä. t. pilkunviilaaja | |
![]() 06.04.2005 07:22:56 (muokattu 06.04.2005 07:26:06) | |
-Ääh, tota. Siis tanssijan nimi on Yvonne. Hän tanssii Jambalayan. Sekä suom. että engl. tekstissä. t. pilkunviilaaja Kyllä mä sen muistin, mutta juttu oli parempi niin. Hank Williams versioissa ei kyllä mitään tanssi, on vain picnic-seuraa syömässä jambalayaa, gumboa, rapupiirakkaa ja muita kreoliherkkuja joen rannalla. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. | |
![]() 06.04.2005 07:28:40 | |
Kyllä mä sen muistin, mutta juttu oli parempi niin. Hank Williams versioissa ei kyllä mitään tanssi, on vain picnic-seuraa syömässä jambalayaa, gumboa ja muita kreoliherkkuja joen rannalla. -Joo. Näinhän tottakai on. 'Jambalaya and a crawfish pie and fillet gumbo' Siis tytön nimi on Yvonne sekä suom. että engl. tekst. Sorry aamuajatus karkailee ja senat menee sakasin. Heräsin nyt. | |
![]() 06.04.2005 07:38:16 (muokattu 06.04.2005 07:40:19) | |
Kun nyt olemme näin mielenkiintoisessa aiheessa, niin muistanko oikein, että: "kas Yvonne luotu on rumbaan raisuun" eli lattaritkin saatu suomalaisversiossa mukaan? Eli pimeän Afrikan synkässä merimieskapakassa neekerityttö tanssii merimiehille rumbaa? VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. | |
![]() 06.04.2005 07:46:54 (muokattu 06.04.2005 07:48:01) | |
Kun nyt olemme näin mielenkiintoisessa aiheessa, niin muistanko oikein, että: "kas Yvonne luotu on rumbaan raisuun" eli lattaritkin saatu suomalaisversiossa mukaan? Eli pimeän Afrikan synkässä merimieskapakassa neekerityttö tanssii merimiehille rumbaa? Omassa nuottikansiossani on nämä sanat: 'Sataman mustimman hetki koittaa, rock and roll kun rannat syrjäisetkin voittaa . Myös Yvonne kuin luotu on tanssiin hurjaan' suom. sanat ovat S.Svensin ja E. Lövdahlin Paljon tätä lauletaan myös ns omin sanoin...vaikkapa rairai. | |
![]() 06.04.2005 08:29:53 | |
Rait rait trallallaa...toi oli hyvä! Juhannus on siinä. ps. pääseekö ens suvena "tuuraan" tolla venakoitten Amuri-pianohaitarilla? Kehiin vaan. Stora Svartön saari, Porkkalanniemi.... Harmi kun tuo on vaan ainoo pätkä ko. juhannusillasta. Oli melkonen meininki sillon tuolla kalliolla. Tossa videolla on jo osa porukasta mennyt veks, siitä mitä siellä oli. Siinä oli mulle entuudestaan tuntemattomat lusikansoittaja ja toinen hanuristi ja mä ja vedettiin siinä ad lib kaikkea paskaa kauheella meiningillä. Ja oli ihan V*tun hauskaa. | |
![]() 06.04.2005 08:33:17 | |
-Kahella tangolla pärjäätte? Simplexhän tossa jo vastaili, mutta kommentoimpa itekki. Onhan sitä jo siinäkin. En edes muista milloin ollaan vedetty kumpaakaan noista tangoista keikalla. Donna Summerin hot Stuff on sen sijaan ollut jokaisella viime keikalla.... Tarkoituksena on ottaa muutama haastavampi soittotango ohjelmistoon. Menee tarvittaessa taustatapettina. | |
![]() 06.04.2005 08:42:41 (muokattu 06.04.2005 08:47:17) | |
Kattelin tässä aamunkähmeessä näitä biisijuttuja, niin aika karuhkoa on tuo valikoima. Jambalayan olemassaoloa keikkaohjelmistossa en ymmärrä ollenkaan, Donna Summerin,Twisted Sistersin, Europen biisit saattaa olla haitarilla haastavan kuuloisia, mutta ainakin tuo Mikan julkaisema biisivalikoima on osaltaan toimiva. Yleisesti: Olisko aika uusia biisilistoja? Jambalaya on ihan oikeesti kulunut ja vanha biisi. Tutti fruttia siihen ei kannattane ottaa tilalle, sekään ei ole enää ihan tämän päivän musaa. Vai onko se oikein että kuka tahansa meistä pystyy soittamaan missä tahansa bändissä pystymetästä samat biisit kuin v74? | |
![]() 06.04.2005 08:56:21 (muokattu 06.04.2005 09:19:10) | |
Omassa nuottikansiossani on nämä sanat: 'Sataman mustimman hetki koittaa, rock and roll kun rannat syrjäisetkin voittaa . Myös Yvonne kuin luotu on tanssiin hurjaan' suom. sanat ovat S.Svensin ja E. Lövdahlin Paljon tätä lauletaan myös ns omin sanoin...vaikkapa rairai. Sulla on "uusiosanat". Mä muistelin Sauvo Puhtilan sanoja, jotka ovat 56 levytetyssä Juha Eirron ja Veikko Tuomen versioissa. " Sataman mustimman krouvi muuan, tarjoo viininsä myötä silmäruuan. Kas Yvonne luotu on rumbaan raisuun, säkenöiden liekin luo mieheen vaisuun. Jambalaya kuinka tanssii hän notkein lantein, merimiehet tahtia lyö kipein rantein. Sataman kapakan villikissaan merimies koskea saa vain unelmissaan" Näin mä muistaisin sen vuodelta 56. Jos meni väärin: preseniiliä dementiaa. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. | |
![]() 06.04.2005 08:56:35 | |
Donna Summerin,Twisted Sistersin, Europen biisit saattaa olla haitarilla haastavan kuuloisia, mutta ainakin tuo Mikan julkaisema biisivalikoima on osaltaan toimiva. Donna Summerille Ja Europelle. Vasurille kone viulumatto, oikealle kätöselle Synth Lead Korgilta. polkaisu savukoneeseen ja yy kaa koo nee. Twisted sisteriin Hammondin mokkulasta säröä reippaasti ja menoksi. Toimii ne, iohan riittävästi. ;) Mika | |
![]() 06.04.2005 09:16:37 | |
Sulla on "uusiosanat". Mä muistelin Sauvo Puhtilan sanoja, jotka ovat 56 levytetyssä Juha Eirron ja Veikko Tuomen versioissa. Joo, suomalaisia on kahdet ja toiset on muistaakseni toivelaulukirjassa (nro.7) ja toiset tässä, ei ollut muutakaan tekemistä. JAMBALAYA SATAMAN MUSTIMMAN HETKI KOITTAA ROCK’N ROLL RANNAT SYRJÄISETKIN VOITTAA MYÖS YVONNE KUIN LUOTU ON TANSSIIN HURJAAN KITARA SOI SE RIEMUN TOI KROUVIIN KURJAAN JAMBALAYA TANSII HÄN NOTKEIN LANTEIN MERIMIEHET TAHTIA LYÖ KIPEIN RANTEIN SATAMAN KAPAKAN VILLIKISSAAN TUIJOTTAA NE ÖISINKIN UNELMISSAAN SAANUT ON VARTALON EBENPUISEN HOIKAN KUIN BAMBUVARREN TOUKOKUISEN PARAS ON RANNIKON TYTTÖ MUSTA MIESTEN KATSEET OVAT TÄYNNÄ IHASTUSTA JAMBALAYA… SATAMAN KAPAKAN NEIDON NUOREN TANSSI KUUMA ON KUIN LAAVA TULIVUOREN TYTTÖ TUO TYYLIN LUO KROUVIIN KURJAAN MIEHET MUKANAAN HÄN VIE TANSSIIN HURJAAN JAMBALAYA … Jos tunnet omistavasi ylimääräisiä Odsmobilen moottoreita, saapi kertoa. | |
![]() 06.04.2005 09:20:26 (muokattu 06.04.2005 09:21:53) | |
Kattelin tässä aamunkähmeessä näitä biisijuttuja, niin aika karuhkoa on tuo valikoima. Jambalayan olemassaoloa keikkaohjelmistossa en ymmärrä ollenkaan, Donna Summerin,Twisted Sistersin, Europen biisit saattaa olla haitarilla haastavan kuuloisia, mutta ainakin tuo Mikan julkaisema biisivalikoima on osaltaan toimiva. Yleisesti: Olisko aika uusia biisilistoja? Jambalaya on ihan oikeesti kulunut ja vanha biisi. Tutti fruttia siihen ei kannattane ottaa tilalle, sekään ei ole enää ihan tämän päivän musaa. Vai onko se oikein että kuka tahansa meistä pystyy soittamaan missä tahansa bändissä pystymetästä samat biisit kuin v74? Täytyy sanoa, että olet oikeassa. Melkein kaikki bändit missä olen soittanut/tuurannut esittävät samat kappaleet keikasta toiseen, vuodesta toiseen. Meillä olen nyt ajanut vähän sellaista uudistusmielistä linjaa (nuorin kun olen, alta 30v) mutta silti lista aika perinteinen. Meinasi tulla kovaa keskustelua joistain kappaleista mutta ainahan ei voi soittaa sitä mitä haluaa vaan pitää kuunnella yleisöä ja bändikavereita. Niin se lista oikein settijärjestyksessä. Arvatkaapa pitääkö järjestys keikalla? Setti 1 Kerran saavun satamaan Siniset siivet valkoiset purjeet Merimies Keltaiset banaanit Tummukaa varjot vain Puut punertuu Tango Humiko Kukkani lumen alla Juhlimaan Tutti Frutti Kotkan poikii ilman siipii Perunan kukkiessa Setti 2 Mantsurian kukkuloilla Rantakoivun alla Mahtava peräsin Alaska Vain vähän aikaa Hän sua niin rakastaa Iltarusko Tähdet meren yllä Teddy Bear Blue suede shoes Myrskylyhty/Taivaskalliolla (Rempallaan / Sirkkojen tanssi) Capri Kenties Setti 3 Exodus Valoa ikkunassa Sanaton lempi Juhannustanssit Kaikki kohdallaan Soittajan vaimo Romanesca Mustalaisviulu Ilta Volgalla Ilta Skanssissa Paratiisi Tähdet tähdet Setti 4 Johnny B Goode Ja rokki soi Kaiken kauniin rinnalla Pohjolan yö Hiljaiset sillat Surujen kitara Tyttöjen tähden Rakkauden ranta Mun aika mennä on Itämaan rakkautta Tico tico Amorada Nuotiotunnelma Alla venäläisen kuun Setti 5 Pariisin ilta Leikkivää lempeä You don’t have to say… I couldn’t say Jimmy banjoaan… Kaksi kolpakkoa (Nikkelimarkka / Pennitön uneksija) Let’s twist again / Se jokin sinulla on Kahden Etkö uskalla mua rakastaa X-samba Brasilialainen ukulele Setti 6 Ilta Välimerellä Guapita Yksi ainoa ikkuna Haavekuva Get on Oli kuu oli ilta Ikkunaprinsessa Kuiskaten Kun kuu jo nousee Kuin Olavi Virta Tahiti Lola pieni Kuun sillalla Yli tuhannen virran Setti 7 Ei mitään kauniimpaa Satulinna Moskovan valot Kylmä rakkaus Rock around the clock Hound dog Kun hämärtää Valot Yölintu Yö kerran unhoa annoit EDIT: joku pisti väärän listan aluksi... Jos tunnet omistavasi ylimääräisiä Odsmobilen moottoreita, saapi kertoa. | |
![]() 06.04.2005 09:21:09 | |
En mä muistanut vanhoista kuin yhden värssyn VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. | |
![]() 06.04.2005 09:23:47 | |
Täytyy sanoa, että olet oikeassa. Melkein kaikki bändit missä olen soittanut/tuurannut esittävät samat kappaleet keikasta toiseen, vuodesta toiseen. Meillä olen nyt ajanut vähän sellaista uudistusmielistä linjaa (nuorin kun olen, alta 30v) mutta silti lista aika perinteinen. Meinasi tulla kovaa keskustelua joistain kappaleista mutta ainahan ei voi soittaa sitä mitä haluaa vaan pitää kuunnella yleisöä ja bändikavereita. Niin se lista oikein settijärjestyksessä. Arvatkaapa pitääkö järjestys keikalla? Setti 1 Kerran saavun satamaan Siniset siivet valkoiset purjeet Merimies Keltaiset banaanit Tummukaa varjot vain Puut punertuu Tango Humiko Kukkani lumen alla Juhlimaan Tutti Frutti Kotkan poikii ilman siipii Perunan kukkiessa Setti 2 Mantsurian kukkuloilla Rantakoivun alla Mahtava peräsin Alaska Vain vähän aikaa Hän sua niin rakastaa Iltarusko Tähdet meren yllä Teddy Bear Blue suede shoes Myrskylyhty/Taivaskalliolla (Rempallaan / Sirkkojen tanssi) Capri Kenties Setti 3 Exodus Valoa ikkunassa Sanaton lempi Juhannustanssit Kaikki kohdallaan Soittajan vaimo Romanesca Mustalaisviulu Ilta Volgalla Ilta Skanssissa Paratiisi Tähdet tähdet Setti 4 Johnny B Goode Ja rokki soi Kaiken kauniin rinnalla Pohjolan yö Hiljaiset sillat Surujen kitara Tyttöjen tähden Rakkauden ranta Mun aika mennä on Itämaan rakkautta Tico tico Amorada Nuotiotunnelma Alla venäläisen kuun Setti 5 Pariisin ilta Leikkivää lempeä You don’t have to say… I couldn’t say Jimmy banjoaan… Kaksi kolpakkoa (Nikkelimarkka / Pennitön uneksija) Let’s twist again / Se jokin sinulla on Kahden Etkö uskalla mua rakastaa X-samba Brasilialainen ukulele Setti 6 Ilta Välimerellä Guapita Yksi ainoa ikkuna Haavekuva Get on Oli kuu oli ilta Ikkunaprinsessa Kuiskaten Kun kuu jo nousee Kuin Olavi Virta Tahiti Lola pieni Kuun sillalla Yli tuhannen virran Setti 7 Ei mitään kauniimpaa Satulinna Moskovan valot Kylmä rakkaus Rock around the clock Hound dog Kun hämärtää Valot Yölintu Yö kerran unhoa annoit EDIT: joku pisti väärän listan aluksi... Toimii varmasti! | |
![]() 06.04.2005 09:24:37 (muokattu 06.04.2005 09:27:06) | |
Täytyy sanoa, että olet oikeassa. Melkein kaikki bändit missä olen soittanut/tuurannut esittävät samat kappaleet keikasta toiseen, vuodesta toiseen. Tässä on kyllä mun mielestä vähän sellainenkin turakaisnäkökulma, että vaikka kappale soittajalle on loppuunkaluttu, kenties se harvakseltaan tansseissa käyvälle ei ole ja mun käsityksen mukaan tanssijat haluavat ensi sijaisesti tuttuja turvallisia kappaleita, joka ei tuota heille kesken kaiken ylläreitä. Tää ei tarkoita, että tällä vuosituhannella pitäisi soittaa samoin kuin viime, mutta että tanssimusiikin kuluttajat ovat konservatiivisia. Edit: Listasi on muuten hyvä, saako kopsata? VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)