Aihe: Ibanezin diggaajat- miksi niitä diggaatte?
1 2 3 4 5
Dumb
02.04.2003 16:58:55

itellä on tullu ibanezeistä tämmönen juttu mieleen et, vaikka ne luultavasti onkin hyviä soittaa, niin miten joku kehtaa sellaisen tunnustaa omistavansa...siis nehän on hirveän näköisiä...

Ei varmaan ole sinulta pois vaikka ihmiset noita omistaakin?
LaXu
02.04.2003 17:08:37
Vuoden 1989 RG550 soi yhä hienosti täällä, vaikka alkaakin olla jo kulunut, kaulassakin hiushalkeama. :(

RG-sarjan kepukat ovat imo aika vaivattomia ja mukavia soittaa. Kevyt runko ja ohut kaula. Ibanezin V-sarjan vakiomikit ovat kyllä paha miinus muuten erinomaisissa kepeissä. Seymour Duncaneihin vaihto auttoi oman skebani sointia aika reilusti, itse asiassa pidän tuosta enemmän kuin RG3120:stä, joka tosin sekin oli hyvä..ja nätimpikin. Onhan siinä tietysti se mahonkirunko joka antaa vähän erilaista soundia kuin oman RG:ni lehmusrunko.

Pidemmän päälle on kuitenkin käynyt niin, että melkein mikä tahansa keppi sopii käteen pienen totuttelun jälkeen. Ibanezille täytyy kuitenkin nostaa hattua, sillä jokaisessa mallissa on selvästi kiinnitetty käyttömukavuuteen huomiota. Vielä ei ole tullut vastaan Ibanezia, jossa esim. ylänauhoilta soitellessa tulisi runko tielle tms.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
LaXu
02.04.2003 17:11:39
itellä on tullu ibanezeistä tämmönen juttu mieleen et, vaikka ne luultavasti onkin hyviä soittaa, niin miten joku kehtaa sellaisen tunnustaa omistavansa...siis nehän on hirveän näköisiä...

No nämä ovat niitä makuasioita, ja Ibanezilla on noita mallejakin joka lähtöön. AR2000 on nami..ja kallis. :P

Minua taas eivät Les Paul Studiot ja Juniorit viehätä lainkaan (loimuvaahterakantiset LP:t reunalistoilla ym. kyllä maistuvat), eikä Telecasterkaan ole mikään erityisen kaunis soitin (vaikka soundit ovatkin omaa luokkaansa).
Locrian
02.04.2003 17:23:40
Oon nyt soittanut 7 vuotta käytännössä samalla kitaralla-JS 1000:lla ,enkä v'''u vaihda vaikka lyötäis stratolla päähän ja työnnettäis sitten tietosuuden poistuttua lessu hanuriin.Olisin vaan herättyäni tyytyväinen siihen että sain hienon Les Paulin ja jatkaisin soittamista rakkaalla Iballa.

Syy???Soi mainiosti ja säätövaraa löytyy aivan järkyttävä määrä.Specsit on vakiintuneet aikojen saatossa ja näin ollen kaikki sopii käteen ku hanska.Talla pitää vireen rumpalinkin kokeillessa ja ulkonäkö on siinämäärin siisti ettei minkäänkarvainen puritaani pääse rumaksi haukkumaan vaikka ei tykkäisikään.Näin.
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
Reno.
02.04.2003 18:16:28
Höh..miten RG:itä voi edes sanoa rumiksi, saati sitten hevikirveiksi.. joku B.C. Richin Beast voi olla hevikirves, tai Tele ruma, mutta noi ei kyllä sovi RG:n kuvaukseen.

Superstratobodyhän on straton paranneltu versio, reunat on katsojan puolella terävämmät: ei liu'u sylistä, mutta kuitenkin kevyt: ei tuki verenkiertoa kuten Les Paulit. Kapeat sarvet voi olla jostakusta rumia, mutta omasta mielestäni ne antaa vaan vähän hifin lookin.
I've been attacked by storms of disillusions
Cort87
02.04.2003 21:50:49
Hmmmmm..... Ittelläni on Ibanez rg270dx ja siinä on se kaikkien vihaama talla. Mitä ongelmia teillä siinä on ? Itselläni pysyy hyvin vireessä eikä ongelmia ole muutenkaan. Olenko ainoa jolla ei ole ongelmia tallan kanssa vai oonko saanu tuurilla hyvän kappalleen ?
Amatööri kitaristi.
Dumb
03.04.2003 08:46:38

Mä ihmettelen kans miks kenelläkään ei tunnu lo-trs tallasta hyvää sanottavaa. Itselläni on RG620 ja jos ei JPM:ää lasketa mukaan niin mun mielestä omani on paras skitta mitä olen kädessäni pidellyt.

Mutta eihän tossa RG620:ssä edes ole Lo-Trs -tallaa vaan (Lo-Pro) Edge?
Fortune
03.04.2003 10:23:03

Ja RG270:sessakaan ei ole Lo-trs:aa vaan single-locking. Ja tokihan tuo vireessä pysyminen riippuu kammen käytöstäkin, hillityllä toiminnalla pysyy varmasti tuokin vireessä.
"Blaeough!"-Sega Megadriven NHL95-pelin laitataklausääniefekti
Jaz
03.04.2003 12:42:09

No näinhän se tietysti on.. meni termit sekaisin.

..Ja tokihan tuo vireessä pysyminen riippuu kammen käytöstäkin, hillityllä toiminnalla pysyy varmasti tuokin vireessä.

Sehän nyt on selvä ja mä kyllä käytän joskus suht rankallakin kädellä vibraa, eli se se kampi ehdi mun käytössä pölyttymään.
kid ego
03.04.2003 13:43:18 (muokattu 03.04.2003 13:43:38)
mulla on joku ikivanha stratomallinen ibanez. lapakin on stratomallia. ei ole mikään mielettömän hyvä kitara eikä pidä virettä kovin hyvin, mutta mulle ihan passeli. faija hankki sen mulle joskus aikoinaan, enkä ollut asiaan mitenkään vaikuttamassa.
get the funk out!
aon
03.04.2003 15:06:17
mulla on joku ikivanha stratomallinen ibanez. lapakin on stratomallia. ei ole mikään mielettömän hyvä kitara eikä pidä virettä kovin hyvin, mutta mulle ihan passeli. faija hankki sen mulle joskus aikoinaan, enkä ollut asiaan mitenkään vaikuttamassa.

Juu, yhdellä mun kaverilla taitaa olla stratomallinen Stagestar, ihan kelpo peli sekin. Vähän halpiksen oloinen, suunnilleen samaa tasoa kuin Yamaha Paficica 112.
Iso on pyhänä hypnoosi. Kotisivu
Mutilator
03.04.2003 19:32:08
En nyt varsinaisesti oo mikään Ibanez-diggari, mut aattelin oman mielipiteeni ilmaista kun kerran omistan kyseisen merkkisen kepin, RG550EX (vm. 2001 LoPro Edge-tallalla). Luultavasti ihan hyvä keppi, tallamikissä hiukan räikee ja kuranen soundi, mut ei siis ihan huono kuitenkaan. Setuppi ostettaessa karsee, kaula käyrä kun jousipyssy. Siis väärään suuntaan. Nyt itte oon vähän korjannu, mut tarttis silti käyttää kitaratohtorilla. Talla on todella hyvä. Nauhat pikkusen liian isot ja kaula hivenen ohkanen omaan makuuni. Hinta/laatu-suhde mielestäni aika hyvä.
"Only sick music makes money today", Friedrich Nietzsche
kimurantti1
03.04.2003 22:57:16
En nyt varsinaisesti oo mikään Ibanez-diggari, mut aattelin oman mielipiteeni ilmaista kun kerran omistan kyseisen merkkisen kepin, RG550EX (vm. 2001 LoPro Edge-tallalla). Luultavasti ihan hyvä keppi, tallamikissä hiukan räikee ja kuranen soundi, mut ei siis ihan huono kuitenkaan. Setuppi ostettaessa karsee, kaula käyrä kun jousipyssy. Siis väärään suuntaan. Nyt itte oon vähän korjannu, mut tarttis silti käyttää kitaratohtorilla. Talla on todella hyvä. Nauhat pikkusen liian isot ja kaula hivenen ohkanen omaan makuuni. Hinta/laatu-suhde mielestäni aika hyvä.

no vaihda se tallamikki=)
mikko k
03.04.2003 23:13:11

onkohan nyt kyse siitä että ibanez on sinunmielestä paska merkki..vai siitä että ei miellytä silmää???ja minkälaita ibanezia tarkotat..akustista vai sähkistä???ja eiköhän ibaneziltakin saa ihan sellasen kitaran ku ite haluaa..=)
LaXu
04.04.2003 01:46:07

Juu, yhdellä mun kaverilla taitaa olla stratomallinen Stagestar, ihan kelpo peli sekin. Vähän halpiksen oloinen, suunnilleen samaa tasoa kuin Yamaha Paficica 112.

Stagestar minullakin pölyttyy tuolla nurkassa. Ensimmäinen kitarani, eikä ollenkaan huono itse asiassa. Mielestäni esim. nykyiset Squierit sun muut ovat paljon kehnompia..ja kalliimpiakin. Ei tuossa kyllä ihan tyypillinen stratosoundi ole, paljon pehmeämpi mielestäni. Mikeillä on varmasti jotain tekemistä asian kanssa, kuten myös paksuhkolla viimeistelyllä. Kyllä siinä muuten ihan stratomateriaalit on: kolmiosainen leppärunko, vaahterakaula ruusupuuotelaudalla ja 6-ruuvinen vibratalla.
Super-Jari
04.04.2003 15:57:20 (muokattu 04.04.2003 16:09:40)
Kaikki mun kaverit soittelee Ibanezeilla ja kaikki niistä on ainakin minun käteen sopineet. Itse suosin kahta merkkiä: B.C. Richia ja Ibanezia. Siis itsekin syyllistyn tunnelikatseluun.
Mutta en silti väitä joku merkki huonoja kitaroita tekisi. Siis jotka maailmanlaajuisesti myyvät..
...?...
Socialite
05.04.2003 16:41:57
Näistä kommenttia: JS, RG620, RG3120, Jemit. Eli kokeilin tutun JS1000:sta, ja täytyy sanoa että tykkään enemmän omasta rg:stäni. Makuasia varmaankin. Johtui kaulan profiilista ja siitä että JS:ssä oli stratomainen palikkamainen kaulan ja bodyn liitos (korjatkaa jos olen väärässä). Toikin on kyllä makuasia.

Makuasioita todellakin...ja saundiasioita!
Tietääkseni sellainen muotoiltu kaulan/bdyn liitos vähentää sustainia...keukeu.
RG kitarat on ihan näppäriä tiluvehkeitä, ainakin ne vähän kalliimmat joissa edge:t ja paremmat mikit, mutta mun makuun hiukan liian kirveitä ja ohutkaulaisia otelaudan radius on ehkä vähän liian litteä...siis mun mielestä!
Mielipide kysymyksiä ovat nämä!
Keppi kädessä joka ilta.
Cletus Awreetus
05.04.2003 18:00:36
Mullakin on tollanen Ibanez-strato. Ostin F-Musiikista vuosi sitten 200 eurolla, vaihdoin siihen Fenderin jenkkikaulan ja Dimarzion PAF Pro ja HS-2 -mikit. Sitten kuskasin vielä Kitarapajalle, jossa hoidettiin nämä "virejutut" kuntoon... Erittäin loistava kitara on, eikä toista samanlaista löydy!
Kirahvi sanoo öri öri öri
ChangeOfSeasons
05.04.2003 21:23:52
onko kukaan päässyt koittamaan tällaista ?

http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=RGT42FM&z=y

missä hinnoissa liikkuu ? pitääkö tilata ulkoimailta ?
..and I smile and I'll lurn to pretend...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)